Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advertentie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mixy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder

Advertentie

Ongelezen bericht door mixy »

Ik kwam deze advertentie tegen op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/440267034" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu zou ik heel graag een blue-merle collie willen (herplaatser) maar jees ik snap die advertenties niet hoor.. 500 euro (dus 150 euro meer als voor het teefje!?) alsof het reutje meer 'waard' is.. het lijkt me vreselijk om je honden weg te moeten doen maar het staat er wel een beetje zielloos.
Zou ik contact opnemen? Want ik gun die hond ook best een nieuw huisje, maar ik ga geen 500 euro neertellen voor een 1-jarige 'pup' waarvan ik de achtergrond niet weet. En daar kan ik natuurlijk naar vragen, maar ik weet niet of dit iemand is die hier eerlijk over doet.. Wat kan ik het beste vragen mocht ik hem mailen? Of weten jullie toevallig nog collie herplaatsers? (behalve collie in nood en dierenasiel etc.. daar heb ik al gekeken)
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Re: Advertentie

Ongelezen bericht door Cash »

Gewoon contact opnemen.
Uitleggen wie je bent , wat je met de hond wilt gaan doen etc.
Krijg je reactie terug wat je aanstaat dan zou ik eens iets zeggen over de prijs. Dat je de hond graag een goed huisje zou willen bieden maar dat je 500 euro teveel vind..... of jullie een ander bedrag overeen kunnen komen.

Ik heb zelf ook weleens een herderteefje in de herplaatsing gehad.
Daar reageerden hele leuke lieve mensen op die haar graag wilden hebben maar niet het gevraagde bedrag neer konden leggen (was een hond met stamboom en rondom gerontgend...) die is voor veel minder dan ik in eerste instantie vroeg met hen meegegaan.
Een goed thuis was voor mij belangrijker dan dat geld.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
koentje

Ongelezen bericht door koentje »

Nou... ik weet het niet; deze mensen willen vooral graag veel geld vangen.
Er komt niets van enige warmte of betrokkenheid met de honden zelf in naar voren. Zou het mooi niet doen. :neenee:
melmops
Actief
Mijn ras(sen): Super lieve American Staffordshire Terriër, Tys en Zwarte Kater, Kattemans
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door melmops »

Mij hebben ze wel eens verteld dat je moet oppassen met mensen die honden aanbieden op de marktplaats voor meer dan Eur 150.(onkosten, spulletjes van de hond etc.) Maar dit is duidelijk winst oogmerk, en dat zou het niet moeten zijn als je een goed huisje zoekt voor je "trouwe maatje".

Voor het zelfde geld hebben ze zelf die honden bij een asiel weggehaald, of van iemand anders overgenomen...en verkopen door met winst. De teef is ouder...dus goedkoper (!).

Tja..kweetnie... :19: vind het nog al prijzig! Een nieuw huisje zoeken voor je hondjes doe je met je hart, en niet met je portemonnee
Afbeelding
Je zorgen maken, is de verkeerde kant op fantaseren
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Die mensen hebben ook een nestje liggen.
En voor de pups vragen ze veel geld. En je krijgt nog een cadeautje bij de pups :(
En nu worden de vader en moeder van de pups dus ook verkocht.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
mixy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder

Ongelezen bericht door mixy »

Cash schreef:Gewoon contact opnemen.
Uitleggen wie je bent , wat je met de hond wilt gaan doen etc.
Krijg je reactie terug wat je aanstaat dan zou ik eens iets zeggen over de prijs. Dat je de hond graag een goed huisje zou willen bieden maar dat je 500 euro teveel vind..... of jullie een ander bedrag overeen kunnen komen.

Ik heb zelf ook weleens een herderteefje in de herplaatsing gehad.
Daar reageerden hele leuke lieve mensen op die haar graag wilden hebben maar niet het gevraagde bedrag neer konden leggen (was een hond met stamboom en rondom gerontgend...) die is voor veel minder dan ik in eerste instantie vroeg met hen meegegaan.
Een goed thuis was voor mij belangrijker dan dat geld.
Hmm ja, ik heb ze nu al een berichtje verstuurd. Om wat meer informatie over de hond zelf te vragen maar ook waarom het teefje minder kost dan het reutje. Hopelijk krijg ik vandaag nog antwoord terug :)
Had laatst ook contact gehad met een asiel enzo.. allemaal heel positief, hier alles geregeld dat het door kon gaan. Ik had ze al gemaild etc.. kreeg ik geen mail terug, dus ik belde maar. Was hij opeens al naar iemand anders, zonder dat ze mij verteld hadden dat er nog meer mensen interesse hadden.
Dus als ik niet snel antwoord krijg ga ik weer stressen :blauwoog:
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

denk dat het reutje een "zeldzamere kleur heeft".
gewoon vragen kan geen kwaad toch?
en ook goed kijken of de foto's wel van hun honden zijn.
en over de prijs praten.
als ze weten dat ze bij jouw een heel goed tehuis hebben moeten ze dat toch voor geld laten gaan.
zo niet, niet doen.
ik duim voor je.
Woest
Zeer actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Woest »

Vreemd, twee volwassen schotse collies, en sheltie pups?????????
Adverteren met een geschenk bij je puppies???????
500 euro voor een herplaatser van een jaar oud?????????

Mijn nekharen gaan overeind staan bij deze advertentie en ik zou hier niks mee te maken willen hebben.
Rikoy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rikoy »

Ik heb hier ook geen lekker gevoel bij. :scratch:
Ik zou het iig niet doen.

Er staan 3 adevertenties van Frans op MP.

http://verkopers.marktplaats.nl/14348997
Afbeelding
wita-lap
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Contacteer:

Ongelezen bericht door wita-lap »

Ik herken het bankstel :mrgreen: het zijn broodfokkers, ze staan heel vaak met collies en sheltie's op marktplaats
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

tricoller :mrgreen: . en ze kweken lekker zonder stamboom :kotz:
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

wita-lap schreef:Ik herken het bankstel :mrgreen:
Geweldig! :smile:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Zijn volgens mij ook broodfokkers. En ik betwijfel of de blue merle wel een collie is........lijkt me meer een sheltie. Zeer amateuristische foto's. Vooral van de blue merle. Het lijkt net of ze het hoofd niet goed willen laten zien. Daar kan je ook aan zien of het een sheltie is. De shelties zien er ook niet geweldig uit. Kortom: ik zou het niet doen.

Blue merle is geen zeldzame kleur bij de collie en sheltie. En zo'n geweldig heldere blauwe kleur vind ik de reu niet hebben, zover ik van de foto kan beoordelen. Dus daar kan de hoge prijs niet aan liggen.

Als ik jou was zou ik een paar goede colliefokkers benaderen en vragen of zij nog herplaatsers hebben of weten te zitten. Maak eens een afspraak en ga er eens kijken. Zo kom je aan goede contacten en wie weet wel vrij snel een goede collie. Laat je gezicht zien op tentoonstellingen en toon belangstelling. Mijn ervaring is dat dat erg wordt gewaardeerd. Zo ben ik ook aan goede betrouwbare adressen van fokkers gekomen. Maar je moet er wel wat moeite voor doen.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Het, BU bij de naam vind ik niet zo prettig idee. Uit Belgie misschien?
Op deze site staan ook meerdere collies: http://www.collie-in-nood.com/ en nog een teefje bij de collieclub http://www.collieclub.nl/index.php/herp ... onden.html
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik vind het ook een onprettige advertentie. Het is bij colliefokkers NIET gebruikelijk om verschillende prijzen te hanteren voor de 3 verschillende kleurslagen. Bovendien wordt er alleen gerept van chippen en niet over stambomen en nog belangrijker: gezondheidstesten. Bij collies én shelties zijn hd- en CEA/PRA-testen verplicht.
Het lijkt mij erg onbetrouwbaar en ik zou het dus niet doen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:scratch: Ik vraag me echt af wat je steeds met van dit soort rare advertenties moet.
Kennelijk weet je nu voor welk ras je gaat; dan ga je toch sparen en een goede fokker zoeken; of zoek je het via fatsoenlijke herplaatssites?

Wanneer je zelf geen onderscheid kunt maken tussen particuliere herplaatstertjes en broodfokkers lijkt mij dan dan een betere optie :U:
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Renske schreef:Het, BU bij de naam vind ik niet zo prettig idee. Uit Belgie misschien?
Op deze site staan ook meerdere collies: http://www.collie-in-nood.com/ en nog een teefje bij de collieclub http://www.collieclub.nl/index.php/herp ... onden.html
Oeh, die Toschka, wat een mooierd! Maar die zit wel in Moskou.... :hmmm:

Ik zou lekker voor een herplaatscollie staan, deze eerste link staat boordevol ontzettend leuke honden!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Heb je al eens contact opgenomen met Frans en Teya van collie in nood? Even tijd voor maken, want een gesprek met Teya kan soms erg gezellig zijn. Maar soms hebben ze honden niet op de site staan, maar weten ze nog wel honden die een plaatsje zoeken. Ze kunnen ook hun ogen voor jou open houden of samen met je op zoek gaan. Er staan btw nu ook 2 blue merles op de site toch? En volgens mij weten Frans en Teya daar wel meer van? Ik zou niet enkel focussen wat op de site staat en alles per mail doen. Per telefoon gaat contact sneller en vis je niet achter het net.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”