Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
BT gediskwalificeerd
Moderator: moderatorteam
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
BT gediskwalificeerd
Ik hoorde van de week dat er, ik meen in in Groningen, een BT is gediskwalificeerd omdat de baas de lijn te strak vasthield.
Ik weet dat er sinds kort nieuwe regels zijn mbt tot hoe je een hond moet showen. Maar was een waarschuwing niet voldoende geweest? Vindt het wel erg drastisch om de hond meteen te diskwalificeren.
Linda
Ik weet dat er sinds kort nieuwe regels zijn mbt tot hoe je een hond moet showen. Maar was een waarschuwing niet voldoende geweest? Vindt het wel erg drastisch om de hond meteen te diskwalificeren.
Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Re: BT gediskwalificeerd
Misschien was er al drie keer gewaarschuwd, weet jij veel.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
De beslissing is aan de keurmeester.
Er wordt erg op gehamerd dat de RSI worden nageleefd en ook dat er op dit soort welzijnszaken wordt gelet bij het keuren.
En in de RSI staat:
VOORBRENGEN VAN DE HOND
Het komt steeds meer voor dat rassen met een opgetrokken en gespannen lijn worden voorgebracht, zowel in stand als in beweging.
Niet alleen is dit voor het welbevinden van de hond gedurende de keuring niet bevorderlijk, bovendien wordt hiermee een natuurlijk en rasspecifiek gangwerk bemoeilijkt zo niet onmogelijk gemaakt.
Een hond moet op natuurlijke wijze met een losse lijn een correct en rastypisch gangwerk laten zien.
Het optrekken van de hond bij de hals en/of de staart is verboden.
Overmatig gebruik van opmaakmiddelen (haarlak, poeder, gel) moet ontmoedigd worden.
De exposant die zich niet houdt aan de gangbare regels van het exposeren van een hond, dient de ring te verlaten. De hond zal niet meer gekeurd worden.
Dus nee, een waarschuwing was niet afdoende.
Er wordt erg op gehamerd dat de RSI worden nageleefd en ook dat er op dit soort welzijnszaken wordt gelet bij het keuren.
En in de RSI staat:
VOORBRENGEN VAN DE HOND
Het komt steeds meer voor dat rassen met een opgetrokken en gespannen lijn worden voorgebracht, zowel in stand als in beweging.
Niet alleen is dit voor het welbevinden van de hond gedurende de keuring niet bevorderlijk, bovendien wordt hiermee een natuurlijk en rasspecifiek gangwerk bemoeilijkt zo niet onmogelijk gemaakt.
Een hond moet op natuurlijke wijze met een losse lijn een correct en rastypisch gangwerk laten zien.
Overmatig gebruik van opmaakmiddelen (haarlak, poeder, gel) moet ontmoedigd worden.
De exposant die zich niet houdt aan de gangbare regels van het exposeren van een hond, dient de ring te verlaten. De hond zal niet meer gekeurd worden.
Dus nee, een waarschuwing was niet afdoende.
- Dog Basic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb begrepen dat ook honden die hoorbaar ademen gediskwalificeerd worden.
Iemand hiermee bekend??
Iemand hiermee bekend??
Wanneer mensen hun intelligentie gebruiken,
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat mag ik wel hopen, ja.Dog Basic schreef:Ik heb begrepen dat ook honden die hoorbaar ademen gediskwalificeerd worden.
Iemand hiermee bekend??
Heb je de RSI niet gelezen dan? Daar staat het allemaal in.
- dagmar88
- Zeer actief
Vervelend voor deze persoon dat diegene nu als voorbeeld heeft gediend, maar er moet toch ergens een (goed!) begin gemaakt worden 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
in Eindhoven werd een mank lopende PRT ook niet gekwalificeerd (had de avond daarvoor zijn teennagel er uit getrokken), vind het alleen maar top!!!
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
- Aantal honden: 1
Zou op zich niet slecht zijn maar dan gaat er voor een aantal rassen toch een uitzondering moeten gemaakt worden...Dog Basic schreef:Ik heb begrepen dat ook honden die hoorbaar ademen gediskwalificeerd worden.
Iemand hiermee bekend??
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Ik vind het super, ze hebben 4 pootjes gekregen om zelf op te lopen. Dat getrek aan die honden altijd, vind het ook altijd zo hondonterend als ik die kleine hondjes aan riem en staart van de tafel afgetild zie worden. :N:
Blij dat ze daar eindelijk wat aan doen.
Blij dat ze daar eindelijk wat aan doen.
Gr. Aniek

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Onderstaand de eisen die gelden voor alle honden, ongeacht het ras:
EISEN VOOR ALLE HONDEN
Van exterieurkeurmeesters wordt verwacht dat zij aandacht besteden aan onderstaande problemen die in alle rassen kunnen voorkomen. Honden die deze problemen in meer of mindere mate vertonen dienen bij voorkeur met een GOED beoordeeld te worden en kunnen in elk geval nooit meer dan de kwalificatie Zeer Goed krijgen. Zij mogen zeker nooit voor een kampioenschapsprijs in aanmerking komen.
DISHARMONIE IN CONSTRUCTIE
Zowel in stand als in beweging dient er bij de hond sprake te zijn van een goede balans.
Alle honden moeten in staat zijn om zich zonder problemen voort te bewegen en elke hond moet dat tijdens de exterieurkeuring in voldoende mate tonen.
ADEMHALING
Alle honden moeten in staat zijn, in stand en beweging, normaal te ademen. Aandacht voor honden met overdrijvingen welke ademen bemoeilijkt, zoals:
- Erg luidruchtige ademhaling en/of duidelijk hoorbare moeilijkheden bij de ademhaling;
- Zeer kleine en nauwelijks geopende neusgaten of neusgaten bedekt met huid
GEBIT
Het gebit van de hond moet conform de rasstandaard ontwikkeld zijn.
Aandacht voor honden met kaak- c.q. gebitsoverdrijvingen, zoals:
- Te smalle en te zwakke onderkaak;
- Hoektanden die te dicht tegen de andere kaak staan en er soms zelfs ingegroeid zijn;
- Extreem kleine gebitselementen;
- Niet sluitende kaken.
OGEN
Alle honden moeten heldere en droge ogen hebben zonder enig teken van ongemak.
Aandacht voor honden met overdrijvingen welke irritatie(s) aan de ogen veroorzaken, zoals:
- Te grote en te uitpuilende ogen;
- Te losse en te veel hangende oogleden;
- Zichtbare ontstekingen en/of tranende ogen;
- Zelfs voor het ras te kleine en/of te diep liggende ogen.
TE LOSSE HUID
Alle honden moeten een gezonde huid hebben zonder enig teken van ongemak.
Aandacht voor honden met overdrijvingen welke irritatie aan de huid veroorzaken, zoals:
- Te veel rimpels en losse huid, zodat de neus en/of de ogen bedekt worden met huid
- Te veel losse huid op lichaam, ledematen en hoofd;
OVERVLOEDIGE BEHARING EN UITERLIJKE VERZORGING
De beharing mag niet zo overvloedig zijn, dat het de beweging of het gezichtsvermogen ernstig belemmert.
VOORBRENGEN VAN DE HOND
OVERGEWICHT
De laatste tijd komt overgewicht bij honden regelmatig voor. Ook in de showring staan honden die door hun gewicht moeilijker kunnen lopen en/of ademhalen. Een verkeerde voeding is vaak het probleem, maar ook kunnen onvoldoende lichaamsbeweging of gezondheidsproblemen hiervan de oorzaak zijn. Een hond waarvan een keurmeester de ribben niet meer kan voelen, er geen lendenpartij meer te zien is, die moeite heeft met lopen en/of ademhalen mag niet met een uitmuntende kwalificatie worden beoordeeld.
TEMPERAMENT EN GEDRAG
Alle honden moeten een (ring)gedrag vertonen, dat past in de huidige maatschappij. Rasspecifiek gedrag is toegestaan, maar overdreven verlegenheid, terughoudendheid of scherpte is niet wenselijk.
Agressiviteit of angstig gedrag mag nooit getolereerd worden tijdens de keuring van een ras / hond en dient te resulteren in het diskwalificeren van de betreffende hond(en).
EISEN VOOR ALLE HONDEN
Van exterieurkeurmeesters wordt verwacht dat zij aandacht besteden aan onderstaande problemen die in alle rassen kunnen voorkomen. Honden die deze problemen in meer of mindere mate vertonen dienen bij voorkeur met een GOED beoordeeld te worden en kunnen in elk geval nooit meer dan de kwalificatie Zeer Goed krijgen. Zij mogen zeker nooit voor een kampioenschapsprijs in aanmerking komen.
DISHARMONIE IN CONSTRUCTIE
Zowel in stand als in beweging dient er bij de hond sprake te zijn van een goede balans.
Alle honden moeten in staat zijn om zich zonder problemen voort te bewegen en elke hond moet dat tijdens de exterieurkeuring in voldoende mate tonen.
ADEMHALING
Alle honden moeten in staat zijn, in stand en beweging, normaal te ademen. Aandacht voor honden met overdrijvingen welke ademen bemoeilijkt, zoals:
- Erg luidruchtige ademhaling en/of duidelijk hoorbare moeilijkheden bij de ademhaling;
- Zeer kleine en nauwelijks geopende neusgaten of neusgaten bedekt met huid
GEBIT
Het gebit van de hond moet conform de rasstandaard ontwikkeld zijn.
Aandacht voor honden met kaak- c.q. gebitsoverdrijvingen, zoals:
- Te smalle en te zwakke onderkaak;
- Hoektanden die te dicht tegen de andere kaak staan en er soms zelfs ingegroeid zijn;
- Extreem kleine gebitselementen;
- Niet sluitende kaken.
OGEN
Alle honden moeten heldere en droge ogen hebben zonder enig teken van ongemak.
Aandacht voor honden met overdrijvingen welke irritatie(s) aan de ogen veroorzaken, zoals:
- Te grote en te uitpuilende ogen;
- Te losse en te veel hangende oogleden;
- Zichtbare ontstekingen en/of tranende ogen;
- Zelfs voor het ras te kleine en/of te diep liggende ogen.
TE LOSSE HUID
Alle honden moeten een gezonde huid hebben zonder enig teken van ongemak.
Aandacht voor honden met overdrijvingen welke irritatie aan de huid veroorzaken, zoals:
- Te veel rimpels en losse huid, zodat de neus en/of de ogen bedekt worden met huid
- Te veel losse huid op lichaam, ledematen en hoofd;
OVERVLOEDIGE BEHARING EN UITERLIJKE VERZORGING
De beharing mag niet zo overvloedig zijn, dat het de beweging of het gezichtsvermogen ernstig belemmert.
VOORBRENGEN VAN DE HOND
OVERGEWICHT
De laatste tijd komt overgewicht bij honden regelmatig voor. Ook in de showring staan honden die door hun gewicht moeilijker kunnen lopen en/of ademhalen. Een verkeerde voeding is vaak het probleem, maar ook kunnen onvoldoende lichaamsbeweging of gezondheidsproblemen hiervan de oorzaak zijn. Een hond waarvan een keurmeester de ribben niet meer kan voelen, er geen lendenpartij meer te zien is, die moeite heeft met lopen en/of ademhalen mag niet met een uitmuntende kwalificatie worden beoordeeld.
TEMPERAMENT EN GEDRAG
Alle honden moeten een (ring)gedrag vertonen, dat past in de huidige maatschappij. Rasspecifiek gedrag is toegestaan, maar overdreven verlegenheid, terughoudendheid of scherpte is niet wenselijk.
Agressiviteit of angstig gedrag mag nooit getolereerd worden tijdens de keuring van een ras / hond en dient te resulteren in het diskwalificeren van de betreffende hond(en).
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
En waarom dan?kimmeke schreef: Zou op zich niet slecht zijn maar dan gaat er voor een aantal rassen toch een uitzondering moeten gemaakt worden...
- dagmar88
- Zeer actief
kimmeke schreef:Zou op zich niet slecht zijn maar dan gaat er voor een aantal rassen toch een uitzondering moeten gemaakt worden...Dog Basic schreef:Ik heb begrepen dat ook honden die hoorbaar ademen gediskwalificeerd worden.
Iemand hiermee bekend??
Nou, liever niet.
Wie weet, als de boel simpelweg gediskwalificeerd wordt, dat er weer wordt gekeken naar honden die fatsoenlijk kunnen ademen en dat daar naar gefokt gaat worden ipv puur op uiterlijk.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Nu hopen dat er bijv bij de Labradors een kentering komt..Het zijn prachtige honden, maar niet in de moddervette staat waarin de meeste geshowd worden!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- kimmeke
- Zeer actief
Als ik zo de net geplaatste regels lees en die dan ook zou toepassen zoals ik ze interpreteer, dan zou ik nog maar zeer weinig mopshonden, buldoggen enz keuren... Dat was vooral mijn 1e gedachte daarbij.Marjoleine schreef:En waarom dan?kimmeke schreef: Zou op zich niet slecht zijn maar dan gaat er voor een aantal rassen toch een uitzondering moeten gemaakt worden...
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Reden temeer voor fokkers om deze rassen minder extreem te fokken...
Komt de gezondheid van de honden alleen maar ten goede
Komt de gezondheid van de honden alleen maar ten goede

"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
En honden met dergelijke hoofden staan op de lijst met rassen die extra aandachtspunten hebben op dat vlak.kimmeke schreef:Als ik zo de net geplaatste regels lees en die dan ook zou toepassen zoals ik ze interpreteer, dan zou ik nog maar zeer weinig mopshonden, buldoggen enz keuren... Dat was vooral mijn 1e gedachte daarbij.Marjoleine schreef:En waarom dan?kimmeke schreef: Zou op zich niet slecht zijn maar dan gaat er voor een aantal rassen toch een uitzondering moeten gemaakt worden...
Het is dan ook de bedoeling dat er in de fokkerij dingen gaan veranderen hierdoor.
Dus nee, ze gaan het niet bij sommige rassen uitzonderen, het is juist in het leven geroepen vanwege dergelijke misstanden.
Ik kan niet het hele document hier plaatsen trouwens, daar is het wat te lang voor

Er is vast wel ergens een link.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Zo lees ik het ook.kimmeke schreef: Als ik zo de net geplaatste regels lees en die dan ook zou toepassen zoals ik ze interpreteer, dan zou ik nog maar zeer weinig mopshonden, buldoggen enz keuren... Dat was vooral mijn 1e gedachte daarbij.
Of de basset bv, die heeft ook bes wel heel veel vellen....
Marjoleine, hoe strak worden deze regels nu echt toegepast?
- kimmeke
- Zeer actief
ik hoop uiteraard wel dat ze dat echt goed gaan/blijven toepassen en dat er veranderingen komen vanuit het fokken zelf! Zoveel te beter voor die honden natuurlijk. Maar dit was gewoon het 1e wat bij mij op kwam toen ik het las, dat er de komende tijd van bepaalde rassen nog maar zeer weinig honden gekeurd gaan worden.

- Dog Basic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb het al gevonden:
http://www.raadvanbeheer.nl/raad-van-be ... cties-rsi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook het OVERGEWICHT wordt beschreven:
De laatste tijd komt overgewicht bij honden regelmatig voor. Ook in de showring staan honden die
door hun gewicht moeilijker kunnen lopen en/of ademhalen. Een verkeerde voeding is vaak het
probleem, maar ook kunnen onvoldoende lichaamsbeweging of gezondheidsproblemen hiervan de
oorzaak zijn. Een hond waarvan een keurmeester de ribben niet meer kan voelen, er geen
lendenpartij meer te zien is, die moeite heeft met lopen en/of ademhalen mag niet met een
uitmuntende kwalificatie worden beoordeeld.
http://www.raadvanbeheer.nl/raad-van-be ... cties-rsi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook het OVERGEWICHT wordt beschreven:
De laatste tijd komt overgewicht bij honden regelmatig voor. Ook in de showring staan honden die
door hun gewicht moeilijker kunnen lopen en/of ademhalen. Een verkeerde voeding is vaak het
probleem, maar ook kunnen onvoldoende lichaamsbeweging of gezondheidsproblemen hiervan de
oorzaak zijn. Een hond waarvan een keurmeester de ribben niet meer kan voelen, er geen
lendenpartij meer te zien is, die moeite heeft met lopen en/of ademhalen mag niet met een
uitmuntende kwalificatie worden beoordeeld.
Wanneer mensen hun intelligentie gebruiken,
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
- dagmar88
- Zeer actief
:N:Nanna schreef:Bij de Puli wordt toch anders écht een "umbrella" geëist. Een beharing die over het hele gezicht heenvalt en doorloopt tot aan de neusspiegel. En dat geldt wel voor meer rassen (denk aan Briard of Schapendoes). Moet je als exposant met een strikje aankomen, ze lachen je gewoon uit.OVERVLOEDIGE BEHARING EN UITERLIJKE VERZORGING
Hoe willen ze dat dus gaan verhapstukken?
Plus dat sommige Puli's een vacht tot op de vloer hebben, de keurmneesters zien dat zo graag en zetten dát voorop. Zónder dat ze zich afvragen of die hond thuis ook nog wel zo leuk hond mag zijn? Want met zo'n vacht mag je natuurlijk niet het bos in maar moet je in een bench zitten ("DENK OM DE VACHT!")
Denk dat in dat hele vachtgebeuren ook nog wel het één en ander aan dierenleed recht te zetten is.
Kan me nog goed de meneer met de zwarte Am. Cockers herinneren die zijn honden NOOIT in de zon kwamen. Want dan kwam er een rode gloed op de vacht en dát zien keurmeesters niet graag...

Tijd voor een parasolletje

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze zijn in werking sinds 1 januari dit jaar.Machie schreef: Marjoleine, hoe strak worden deze regels nu echt toegepast?
Op de eerste show van 2011 zijn er al heel wat labradors teruggezet vanwege overgewicht, ook in de kampioensklasse.
In Groningen hoorde ik van honden die de ring zijn uitgezet vanwege onzuivere gangen en nu hoor ik dit.
Als uit de praktijk blijkt dat de Raad hier vierkant achterstaat en ze dat ook in de praktijk laten merken, denk ik dat het behoorlijk strak wordt toegepast, ja.
Bij het opstellen van deze regels is overleg geweest met de RV's en de keurmeesters, meerdere malen, en het is geen statisch geheel, heb ik begrepen.Machie schreef:Bij de Puli wordt toch anders écht een "umbrella" geëist. Een beharing die over het hele gezicht heenvalt en doorloopt tot aan de neusspiegel. En dat geldt wel voor meer rassen (denk aan Briard of Schapendoes). Moet je als exposant met een strikje aankomen, ze lachen je gewoon uit.
Hoe willen ze dat dus gaan verhapstukken?
Du als je wilt weten hoe ze dit in het vat gieten voor die rassen moet je daarvoor bij de rasvereniging zijn, lijkt mij.
Die hebben kunnen aangeven wat ze van belang vinden.
Ik ben bij de overleggen geweest van groepen 4, 6, 7 en 8 omdat dat de groepen zijn waar ik inzit, en je kunt niet bij alle groepen tegelijk zijn natuurlijk.
Maar als je het van belang vindt dat strikjes kunnen en mogen moet je dus bij de RV zijn.

Die hadden dat in kunnen brengen namelijk, ook bij de briards, de schapendoes en nog wat van zulke rassen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik vind het een goede ontwikkeling en hoop dat het keurmeesterscorps deze regels ook eerlijk en zonder aanzien des persoons gaan uitvoeren. 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik vind dat je gelijk hebt hoor!Nanna schreef: Maar goed, in de ring dus effe niet maar juist dáár worden de regels toegepast![]()
Bobtails mogen bv wel met een knipje in hun haar geshowd.
Dus ja, dat is onlogisch.
Ga maar 's vragen inderdaad, ben benieuwd wat ze ervan zeggen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
prima initiatief, deze nieuwe regels. Ik hoop dat het wat uithaalt mbt extremen in de fokkerij..
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, ik zit (nog) niet in 9, anders had ik dat zeker gedaan 
Het speelt er wel overigens, bij de Hava's wordt ook zonder knipje geshowd.
Over het algemeen zijn bij Hava's wel de ogen zichtbaar, die hebben een duidelijke scheiding en het haar kruint bij de meeste naar achteren:

Maar wat er bij de Lhasa's gebeurd vind ik ook nogal extreem.
Vooral omdat de Shi's en de Maltezer wél met een knipje showen.

Het speelt er wel overigens, bij de Hava's wordt ook zonder knipje geshowd.
Over het algemeen zijn bij Hava's wel de ogen zichtbaar, die hebben een duidelijke scheiding en het haar kruint bij de meeste naar achteren:

Maar wat er bij de Lhasa's gebeurd vind ik ook nogal extreem.
Vooral omdat de Shi's en de Maltezer wél met een knipje showen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Goeie vraag.
Ik schuif hem onder mijn "uit het veld" lijstje en ga hem meenemen naar de volgende vragenronde van HW
Ik schuif hem onder mijn "uit het veld" lijstje en ga hem meenemen naar de volgende vragenronde van HW

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Contacteer:
Het voorbeeld dat jij nu noemt is niet de lijn strak houden maar de hond letterlijk ophangen.Nanna schreef:Groot gelijk. Die hondjes die naar adem snakkend en met machteloos maaiende voorpootjes worden voorgebracht (want ja, dan krijg je zo'n práchtige aflopende ruglijn) zullen blij zijn met die maatregel.
En hij kan me niet streng genoeg worden toegepast

Het is niet meer dan terecht als de hond dan gediskwalificeerd wordt.

Ik show ze ook zo losjes mogelijk maar het wil wel eens gebeuren dat ze een beetje trekken en dan staat de lijn meteen strak. Ik mag toch hopen dat ik daar niet op gediskwalificeerd kan worden?
GRoetjes,
Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Er is wel een verschil of dat je de hond ophangt in de lijn of dat de hond even teveel ruimte neemt en dat daar de lijn door strak staat
En dit mag dus niet meer in NL:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Let vooral op het aan de staart van tafel tillen bij de eerste hond en het ophangen van de staff rond de 4 min.
Ik vind het een zegen!

En dit mag dus niet meer in NL:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Let vooral op het aan de staart van tafel tillen bij de eerste hond en het ophangen van de staff rond de 4 min.
Ik vind het een zegen!

- labberdebab
- Actief
- Contacteer:
Geloof me dat is echt wel gaande...op de show in Leiden hebben we al een leuk voorproefje gehadfes/lou schreef:Nu hopen dat er bijv bij de Labradors een kentering komt..Het zijn prachtige honden, maar niet in de moddervette staat waarin de meeste geshowd worden!

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Ik show mijn honden gewoon aan een losse lijn, niet zo losjes mogelijk, maar gewoon met een slaphangende lijn. Is zo geleerd op ringtraining. Mogen ze lekker op eigen benen lopen.MonaToetje schreef:
Ik show ze ook zo losjes mogelijk maar het wil wel eens gebeuren dat ze een beetje trekken en dan staat de lijn meteen strak. Ik mag toch hopen dat ik daar niet op gediskwalificeerd kan worden?
GRoetjes,
Linda

Gr. Aniek