Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eczeem en voeding

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Spikey2008
Vaste gebruiker

Eczeem en voeding

Ongelezen bericht door Spikey2008 »

Mijn hond heeft, naar nu blijkt, ruim een jaar eczeem. Wij smeerde hem al lange tijd dagelijks in met een cremé die hiervoor nodig is. Echter de eczeem is nu zo uit gebreid (eerst alleen in de liezen) dat ook de zijkanten van zijn buik er mee onderraken. Zijn vacht verliest hij nog niet, maar je ziet duidelijk dat er iets gaande is. Na wederom een dierenartsbezoek konden wij kiezen uit prednisonspuiten of mogelijk de voeding aanpassen. De prednisspuiten hebben we vooralsnog geschrapt, omdat wij niet het idee hebben dat hij hinder ondervindt van het eczeem. Hij krabt of likt er niet aan. Wel wil ik dit voorkomen en wil dus proberen op andere voeding over te gaan.

De dierenarts adviseerde van Hills hyperallergene voeding. Echter ik vroeg mij af hoe doe ik dat met koekjes/beloningen? Zijn hier ook hyperallergene versies van? Zoals je kunt lezen ben ik in de oriëntatie fase en heb begrepen dat ik minimaal 6 weken dit dieet moet volhouden wil ik verbeteringen zien. Kortom wie heeft tips en adviezen voor mij?

Alvast bedankt
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Eczeem en voeding

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Wat eet hij nu dan?
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Spikey2008
Vaste gebruiker

Hij heeft nu gewone Hills en dan ook gewoon willekeurig koekjes voor de beloning (hills, proline ofzoiets dergelijks)
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

De hond van onze hondenschool had hetzelfde probleem, heeft daarna jarenlang die hypoallergene brokken van Hill's gegeten maar de klachten gingen nog steeds niet over, ze stonden toen inderdaad ook op het punt om hem maandelijks te gaan spuiten met een of ander iets maar sindsdien krijgt hij vers vlees en binnen twee weken was die hele hond opgeknapt :19: Heb je zoiets al eens overwogen?
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Ik heb idd vaker gehoord dat het met vers vlees veel en veel beter gaat.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik zou zeker vers proberen als ik jou was, liefst glutenvrij, niet geschoten is altijd mis. :wink:
Google maar eens op graanvrije kvv,.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Hoewel ik een voorstander ben van versvlees en kvv, kun je ook een ander goed merk brok proberen. Hill's, Eukanuba en Royal Canin zijn wel hele bekende merken, maar niet de beste merken brok die er zijn. Mocht je liever geen vlees proberen, dan kun je ook een goede brok proberen.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Als ik dit lees, denk ik aan een graanvrij dieet om te gaan proberen.

Je kunt kiezen voor kvv versvleesvoeding (wel glutenvrij dan) of een graanvrije brok, zoals Orijen of Taste of the Wild.
:zweep:
Spikey2008
Vaste gebruiker

Bedankt voor jullie tips. Vers vlees heeft niet mijn voorkeur, omdat ik bang ben dat voor het gedrag van mijn hond. Het is namelijk zo dat hij in het begin weleens paté kreeg en dan zeer agressief was over zijn voerbak. Terwijl dit met normale brok absoluut niet het geval is. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar brok. Al weer ik natuurlijk nooit zeker of het met vers vlees ook zo het geval is natuurlijk.

Hebben ze ook specifieke beloningskoekjes in hypoallergeen? Of moet ik dan ook die andere brokken gebruiken?
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Spikey2008 schreef:Vers vlees heeft niet mijn voorkeur, omdat ik bang ben dat voor het gedrag van mijn hond. Het is namelijk zo dat hij in het begin weleens paté kreeg en dan zeer agressief was over zijn voerbak. Terwijl dit met normale brok absoluut niet het geval is.
Omdat hij vlees zoveel lekkerder vindt als brok :wink: Maar dat is een kwestie van trainen natuurlijk :19:
Spikey2008 schreef:Hebben ze ook specifieke beloningskoekjes in hypoallergeen? Of moet ik dan ook die andere brokken gebruiken?
Ik zou wat meer lezen over verschillende soorten voeding op onafhankelijke site, er zijn behoorlijk wat sites en fora die veel eerlijke en duidelijke info geven :ok:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Spikey2008
Vaste gebruiker

Kan hem stiekem ook geen ongelijk geven haha.

Inmiddels ben ik Prins hypoallergeen voer gaan geven. Alleen beloningskoekjes of gewone koekjes zijn toch nog wel een hele toer. Ik heb al in een aantal winkels gestaan waar ze me doodleuk producten aan geven die echt niet hypoallergeen zijn (zoals bijv. beefsticks).
Tot op heden gaat het voeren goed en eet hij het probleemloos op. Hopelijk helpt het ook.
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Zoek even het droogmachinetopic op, dan kun je zelf snoepjes maken!
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Spikey2008 schreef:Kan hem stiekem ook geen ongelijk geven haha.

Inmiddels ben ik Prins hypoallergeen voer gaan geven. Alleen beloningskoekjes of gewone koekjes zijn toch nog wel een hele toer. Ik heb al in een aantal winkels gestaan waar ze me doodleuk producten aan geven die echt niet hypoallergeen zijn (zoals bijv. beefsticks).
Tot op heden gaat het voeren goed en eet hij het probleemloos op. Hopelijk helpt het ook.
Ik zou hem gewoon voor die zes weken die brokjes ook als beloning geven,het is even armoe maar als de exceem daar dalijk mee overgaat heb je een hoop gewonnen :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”