Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond valt kinderen aan in speeltuin
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Uitgegeven: 7 april 2011 11:40
Laatst gewijzigd: 7 april 2011 11:40
DEN BOSCH - Twee 3-jarige kinderen zijn woensdag in Den Bosch gewond geraakt toen ze werden aangevallen door een jonge pitbull-achtige hond.
© NU.nl/Foto BPRDe kinderen zaten te spelen in een drukke speeltuin aan de Tweede Reitsedreef in Den Bosch. De hond beet de kinderen in gezicht en ledematen.
Een gealarmeerde ambulance bracht de kinderen naar het ziekenhuis voor behandeling. De politie heeft de hond in beslag genomen en overgedragen aan de Algemene Inspectiedienst.
De 37-jarige eigenaar uit Utrecht verklaarde dat de hond uit de tuin was ontsnapt waar hij op bezoek was
Uitgegeven: 7 april 2011 11:40
Laatst gewijzigd: 7 april 2011 11:40
DEN BOSCH - Twee 3-jarige kinderen zijn woensdag in Den Bosch gewond geraakt toen ze werden aangevallen door een jonge pitbull-achtige hond.
© NU.nl/Foto BPRDe kinderen zaten te spelen in een drukke speeltuin aan de Tweede Reitsedreef in Den Bosch. De hond beet de kinderen in gezicht en ledematen.
Een gealarmeerde ambulance bracht de kinderen naar het ziekenhuis voor behandeling. De politie heeft de hond in beslag genomen en overgedragen aan de Algemene Inspectiedienst.
De 37-jarige eigenaar uit Utrecht verklaarde dat de hond uit de tuin was ontsnapt waar hij op bezoek was
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Hond valt kinderen aan in speeltuin
Ik las het net op nu.nl inderdaad! 
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ah nu gaat die dood gemaakt worden nattuurlijk.
Wie wil er iets op mijn bank storten om actie te voeren .

Wie wil er iets op mijn bank storten om actie te voeren .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Kelev de oude
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising
Echt waar?bouvierpoedel schreef:Ah nu gaat die dood gemaakt worden nattuurlijk.
Ach wat naar voor die De 37-jarige eigenaar uit Utrecht, zo jong nog en dan al dood....
-
S@ndr@
- Zeer actief
we kunnen hem ook op de brandstapel zetten :lol: :lol:
-
Jane Doe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
- Aantal honden: 3
Vreselijk!
Hier is natuurlijk maar 1 oplossing voor
Maar ben benieuwd of er nog achterweg komt om welk ras het precies gaat..
Aangezien het wel heel vaak een pitje word genoemd, maar heel erg vaak niet is

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Misschien lligt er op de Dam nog wat te smeulen.?S@ndr@ schreef:we kunnen hem ook op de brandstapel zetten :lol: :lol:

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Oh, dan kan ik weer lekker geld verdienen met mijn popcornkraam.Nanna schreef:He ja. Of vierendelen. Met 4 paarden tegelijk uit elkaar trekken. Kan ik kaartjes bestellen?
-
S@ndr@
- Zeer actief
dan kan hij er boven op, scheel benzine om het aan te maken want dat is duur 
- iones
- Zeer actief
het is wel een vreemde hond om dit te doen. En die eigenaar kent zijn eigen hond niet. Het ergste vind ik dat alle honden het nu weer gedaan hebben. De maatschappij is al aardig hondenhatend aan het worden en dit soort voorvallen maken het er niet beter op.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Kan jou het rotten.Jane Doe schreef:Vreselijk!
Was een hond.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Jij probeert ook een slaatje te slaan uit andermans ellende hé.?LéonieHonden schreef:Oh, dan kan ik weer lekker geld verdienen met mijn popcornkraam.Nanna schreef:He ja. Of vierendelen. Met 4 paarden tegelijk uit elkaar trekken. Kan ik kaartjes bestellen?

-
Jane Doe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
- Aantal honden: 3
Ja als er alleen hond had gestaan, was het beter geweest..bouvierpoedel schreef:Kan jou het rotten.Jane Doe schreef:Vreselijk!
Aangezien het wel heel vaak een pitje word genoemd, maar heel erg vaak niet is![]()
Was een hond.
Maar dat is niet zo sensationeel als een pitje natuurlijk

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Word er ook niet beter op bij mensen.iones schreef:het is wel een vreemde hond om dit te doen. En die eigenaar kent zijn eigen hond niet. Het ergste vind ik dat alle honden het nu weer gedaan hebben. De maatschappij is al aardig hondenhatend aan het worden en dit soort voorvallen maken het er niet beter op.

- iones
- Zeer actief
Och Nanna, tegenwoordig maakt dat niet meer uit. Het zijn niet meer alleen de pitbull achtige honden. Tegenwoordig worden alle honden beschouwd als potentiele kindermoordenaars. Ze mogen nergens meer los, niet in het veld, niet in de wei, niet in de bossen en zeker niet in de bebouwde kom. Want ze zijn allemaal gevaarlijk en onbetrouwbaar. En owee als je meerdere honden hebt, dan word je al helemaal als een stuk tuig beschouwd. Ook als je honden verder niemand lastig vallen, dat maakt geen zak uit.Nanna schreef:En natúúúúúrlijk was het weer een pitbull-achtigeiones schreef:het is wel een vreemde hond om dit te doen. En die eigenaar kent zijn eigen hond niet. Het ergste vind ik dat alle honden het nu weer gedaan hebben. De maatschappij is al aardig hondenhatend aan het worden en dit soort voorvallen maken het er niet beter op.. De grote mensenvrienden
Of zou dat weer een verzinsel van de media zijn (die toch al zo'n hekel aan die klotepitbulls hebben) en was het stiekem een poedeltje
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Al was het een poedel.Jane Doe schreef:Ja als er alleen hond had gestaan, was het beter geweest..bouvierpoedel schreef:Kan jou het rotten.Jane Doe schreef:Vreselijk!
Aangezien het wel heel vaak een pitje word genoemd, maar heel erg vaak niet is![]()
Was een hond.
Maak je niet druk.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Het zijn toch honden die het doen.iones schreef:Och Nanna, tegenwoordig maakt dat niet meer uit. Het zijn niet meer alleen de pitbull achtige honden. Tegenwoordig worden alle honden beschouwd als potentiele kindermoordenaars. Ze mogen nergens meer los, niet in het veld, niet in de wei, niet in de bossen en zeker niet in de bebouwde kom. Want ze zijn allemaal gevaarlijk en onbetrouwbaar. En owee als je meerdere honden hebt, dan word je al helemaal als een stuk tuig beschouwd. Ook als je honden verder niemand lastig vallen, dat maakt geen zak uit.Nanna schreef:En natúúúúúrlijk was het weer een pitbull-achtigeiones schreef:het is wel een vreemde hond om dit te doen. En die eigenaar kent zijn eigen hond niet. Het ergste vind ik dat alle honden het nu weer gedaan hebben. De maatschappij is al aardig hondenhatend aan het worden en dit soort voorvallen maken het er niet beter op.. De grote mensenvrienden
Of zou dat weer een verzinsel van de media zijn (die toch al zo'n hekel aan die klotepitbulls hebben) en was het stiekem een poedeltje
Of kom je nu met het betoog dat die allemaal vals zijn gemaakt door de eigenaar.??
Kom wees lekker realistisch en neem het gewoon bij het leven.
1 hond meer om minder zal de wereld niet om rouwen hoor.
En er lopen zat honden eiggenaren rond op de kloot die het tegenovergestelde beweren.

- iones
- Zeer actief
Aha, dus onder jouw hondengezelschap ben jij zelf de gevreesde pitbull!
Ik ging altijd ergens lopen waar ook reeen waren. Met de honden. Bobbes zag ze wel, maar ze ging ze niet achterna want dat mocht niet. Ze keek alleen, meer niet. Die andere twee van mij hadden er geen oog voor. De reeen zelf stoorden zich ook nooit aan ons. Ze namen tenminste niet de moeite om weg te rennen. Soms hielden ze ons wel in de gaten, soms graasden ze gewoon door. MAar het was een man die daar aangrenzend woont die er problemen mee had. HAd geen oren naar mijn uitleg, ook niet voor het feit dat ik zelf een dierenliefhebber ben en dus ook van reeen hou en daarmee belang stel in hun welzijn (waarbinnen het opjagen dus niet past). Hij had gewoon een hekel aan honden. Klaar. Nu heeft hij zelf ook wel tekkels gehad, maar die liet hij nooit uit. En ach, zoveel mensen die een dier heben zonder dat ze er iets om geven. Honden horen aan de lijn, overal en ten alle tijden, dat heeft hij gezegd. Blind voor het feit dat ook honden de behoefte hebben aan een bepaalde mate van vrijheid om met elkaar te kunnen spelen en rennen. Het welzijn honden daar scheit die vent op.
Ik loop nu ergens anders met de honden, waar we nauwelijks iemand tegen komen. Gelukkig is er hier veel ruimte en weinig bebouwing en dat is gunstig.
Honden hebben het hoe dan ook altijd gedaan. Ik woon gelukkig niet in de bouw, want daar kijken ze je er weer op aan dat je hond poept (zo niet dan toch) of mogelijk kinderen belaagt (zo niet dan toch). In winkelcentra zijn ze niet (meer) welkom en in bossen ook niet meer. Eigenlijk mogen honden er helemaal niet zijn in deze maatschappij.
Ik ging altijd ergens lopen waar ook reeen waren. Met de honden. Bobbes zag ze wel, maar ze ging ze niet achterna want dat mocht niet. Ze keek alleen, meer niet. Die andere twee van mij hadden er geen oog voor. De reeen zelf stoorden zich ook nooit aan ons. Ze namen tenminste niet de moeite om weg te rennen. Soms hielden ze ons wel in de gaten, soms graasden ze gewoon door. MAar het was een man die daar aangrenzend woont die er problemen mee had. HAd geen oren naar mijn uitleg, ook niet voor het feit dat ik zelf een dierenliefhebber ben en dus ook van reeen hou en daarmee belang stel in hun welzijn (waarbinnen het opjagen dus niet past). Hij had gewoon een hekel aan honden. Klaar. Nu heeft hij zelf ook wel tekkels gehad, maar die liet hij nooit uit. En ach, zoveel mensen die een dier heben zonder dat ze er iets om geven. Honden horen aan de lijn, overal en ten alle tijden, dat heeft hij gezegd. Blind voor het feit dat ook honden de behoefte hebben aan een bepaalde mate van vrijheid om met elkaar te kunnen spelen en rennen. Het welzijn honden daar scheit die vent op.
Ik loop nu ergens anders met de honden, waar we nauwelijks iemand tegen komen. Gelukkig is er hier veel ruimte en weinig bebouwing en dat is gunstig.
Honden hebben het hoe dan ook altijd gedaan. Ik woon gelukkig niet in de bouw, want daar kijken ze je er weer op aan dat je hond poept (zo niet dan toch) of mogelijk kinderen belaagt (zo niet dan toch). In winkelcentra zijn ze niet (meer) welkom en in bossen ook niet meer. Eigenlijk mogen honden er helemaal niet zijn in deze maatschappij.
- _Leonie
- Zeer actief
Uiteraard, denk dat ik ook maar een hotdogkraam neer zet. Verdiend nog meer!bouvierpoedel schreef:Jij probeert ook een slaatje te slaan uit andermans ellende hé.?LéonieHonden schreef: Oh, dan kan ik weer lekker geld verdienen met mijn popcornkraam.
- iones
- Zeer actief
DAar zijn er ook veel te veel van, drie jarigen.Nanna schreef:Gelukkig mogen ze nog wel driejarigen in de speeltuin bijteniones schreef:Eigenlijk mogen honden er helemaal niet zijn in deze maatschappij.Stel je voor dat dat ook nog afgenomen werd
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Zoek bijbaantje .LéonieHonden schreef:Uiteraard, denk dat ik ook maar een hotdogkraam neer zet. Verdiend nog meer!bouvierpoedel schreef:Jij probeert ook een slaatje te slaan uit andermans ellende hé.?LéonieHonden schreef: Oh, dan kan ik weer lekker geld verdienen met mijn popcornkraam.
Wat schuift het.?

- _Leonie
- Zeer actief
2,50 per uur. Moet wel veel geld verdienen natuurlijk.bouvierpoedel schreef:Zoek bijbaantje .
Wat schuift het.?
En elke hotdog die over is gaat van je loon af.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Jane Doe schreef:Ja als er alleen hond had gestaan, was het beter geweest..bouvierpoedel schreef:Kan jou het rotten.Jane Doe schreef:Vreselijk!
Was een hond.
het kan ook gewoon een pitbullachtige geweest zijn he?
met alle klote kruisingen die nu gemaakt worden sinds de afschaffing van de RAD schaam ik mij dood

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Kan jou het rotten.
Was een hond.
[/quote]
Ja als er alleen hond had gestaan, was het beter geweest..
Maar dat is niet zo sensationeel als een pitje natuurlijk[/quote]
met alle klote kruisingen die nu gemaakt worden sinds de afschaffing van de RAD schaam ik mij dood[/quote]
================================================================================
Kom zeg.
Waarom zou je troep van een ander op je schouders nemen en je schamen.??
Was een hond.
Ja als er alleen hond had gestaan, was het beter geweest..
met alle klote kruisingen die nu gemaakt worden sinds de afschaffing van de RAD schaam ik mij dood[/quote]
================================================================================
Kom zeg.

- dagmar88
- Zeer actief
Ik ook niet... Vooral oudere dames en kinderen (mogen ook altijd een snoepje komen geven) vinden Pluisje leuk en lief en wanneer ik met het OV ga krijg ik juist heel veel complimentjes over Charlie's gedragNanna schreef:Ik weet niet waar jij woont maar ik heb daar met mijn 5 honden echt nul last van hooriones schreef:Tegenwoordig worden alle honden beschouwd als potentiele kindermoordenaars. Ze mogen nergens meer los, niet in het veld, niet in de wei, niet in de bossen en zeker niet in de bebouwde kom. Want ze zijn allemaal gevaarlijk en onbetrouwbaar. En owee als je meerdere honden hebt, dan word je al helemaal als een stuk tuig beschouwd. Ook als je honden verder niemand lastig vallen, dat maakt geen zak uit.![]()
Krijg eigenlijk alleen maar leuke reacties. Of zou het mijn vervaarlijke bek zijn, dat ze niks negatiefs durven te zeggen
Ook vaak kleine kindjes die verrukt roepen, 'kijk mama, een hondje'
En Charlie is wel lastig met honden, maar als ik dezelfde mensen met Pluis tegen kom maak ik een gezellig praatje, leg uit hoe het zit, hoe ik er mee om ga en die mensen vinden mij allerminst tuig
Hoor natuurlijk vaak negatieve dingen over staffords en kruisingen daarvan, maar meestal algemeen en niet direct op mij gericht. Logisch ook.
Plaatsvervangende schaamte ja. Heb net zo'n klote kruising natuurlijk, maar ben niet verantwoordelijk voor hoe anderen die op de wereld hebben gezet en wat ze er mee hebben uitgespookt.massam schreef: met alle klote kruisingen die nu gemaakt worden sinds de afschaffing van de RAD schaam ik mij dood
- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef: Kom zeg.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Ja als er alleen hond had gestaan, was het beter geweest..bouvierpoedel schreef:Kan jou het rotten.![]()
Was een hond.
Kom zeg.
omdat ik te boek sta als fokker van de staffordshire bull terrier. mensen weten dat ik veel met die honden heb en zien geen verschil tussen amstaff, staffbull, pitjes en aanverwanten.
ok, schamen is misschien verkeerd. maar ik erger mij wel aan de fukkers. en dan heb ik het niet alleen over kruisingen...

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nanna schreef:Ik weet niet waar jij woont maar ik heb daar met mijn 5 honden echt nul last van hooriones schreef:Tegenwoordig worden alle honden beschouwd als potentiele kindermoordenaars. Ze mogen nergens meer los, niet in het veld, niet in de wei, niet in de bossen en zeker niet in de bebouwde kom. Want ze zijn allemaal gevaarlijk en onbetrouwbaar. En owee als je meerdere honden hebt, dan word je al helemaal als een stuk tuig beschouwd. Ook als je honden verder niemand lastig vallen, dat maakt geen zak uit.![]()
Krijg eigenlijk alleen maar leuke reacties. Of zou het mijn vervaarlijke bek zijn, dat ze niks negatiefs durven te zeggen
Denk dat dat het is, hier word je haast als een crimineel beschouwd als je meer honden hebt. Sommige mensen vinden het wel leuk, maar hoe vaak ik al niet voor idioot uit gemaakt ben omdat ik vier honden heb. Vier kinderen hebben schijnt minder crimineel te zijn. Mijn honden vervuilen het flat e.o. niet, maken ook geen ruiten stuk en mollen ook geen deuren, piesen niet in de lift of kakken niet in het trappenhuis. Snoeppapiertjes gooien mijn honden niet op de grond en roken doen ze ook niet dus van mijn honden vind je geen peuken voor je deur. Van mij trouwens ook niet, ik rook niet. Ja, ze blaffen weleens, nou ja een foutje mogen ze toch wel hebben dacht ik zo.
Heb een buurvrouw die heeft een Stafford en dat is een hartstikke lief beest, ja alleen voor honden niet daarom heeft die hond ook een muilkorf om. Een andere stafford hier in het flat is lief voor alles wat leeft.
Het zou beter zijn als er inderdaad alleen over een hond gesproken werd die gebeten heeft.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Bericht werd nogal genuanceerd door de woordvoerder op de radio. Ik hoorde het maar half, maar volgens mij ging het om een jonge hond die niet gericht beet. En de bijtwond stelde ook niks voor.

Linda, Izzie en Bram
- Kelev de oude
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising
Kom kom, Hoho, Nou nou...iones schreef: Honden hebben het hoe dan ook altijd gedaan. Ik woon gelukkig niet in de bouw, want daar kijken ze je er weer op aan dat je hond poept (zo niet dan toch) of mogelijk kinderen belaagt (zo niet dan toch). In winkelcentra zijn ze niet (meer) welkom en in bossen ook niet meer. Eigenlijk mogen honden er helemaal niet zijn in deze maatschappij.
Zo ontstellend negatief is het nu ook weer niet hoor. Ik loop nog steeds dagelijks met vier honden naar de hei. Onderweg krijg ik vaak positieve reacties van mensen die mij elke dag voorbij zien komen. Ik maak altijd een stop bij de kleuterschool om de kinderen de gelegenheid te geven de hondjes te aaien.
Er zijn inderdaad veel vrijheidsbeperkende regels bijgekomen, maar dat wordt veroorzaakt door de toename van de bevolking, en de asfaltering van ons land. Meer mensen betekent minder ruimte, meer auto's, meer wegen, en meer honden.
Meer honden is meer vervuiling. In Hilversum heeft de gemeente hondenpoep-stofzuigers aangeschaft. Peperdure karretjes, maar blijkbaar nodig, om algehele vervuiling van plantsoenen tegen te gaan.
Een beetje begrip voor die ergernis mag je ook van hondenliefhebbers wel verwachten.
Ik ontmoet natuurlijk ook wel mensen die een hekel aan honden hebben, maar die zijn echt in de minderheid hoor.
Trouwens de meeste mensen hebben een hond...geloof ik...