Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eerste wedstrijd
Moderator: moderatorteam
- jenn90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel - Aantal honden: 4
Eerste wedstrijd
Als het goed is krijg ik over een paar weken de startlicentie binnen
ik heb op 7 mei een debutantenwedstrijd maar daarna wil ik toch echt beginnen.
Waar moet je allemaal aan denken op de eerste wedstrijd (have fun in ieder geval maar dat gaat wel goedkomen)
En waar zijn jullie allemaal tegen aangelopen m.b.t. de eerste wedstrijd(en)?
Bedankt in ieder geval voor het antwoorden.
ik heb op 7 mei een debutantenwedstrijd maar daarna wil ik toch echt beginnen.
Waar moet je allemaal aan denken op de eerste wedstrijd (have fun in ieder geval maar dat gaat wel goedkomen)
En waar zijn jullie allemaal tegen aangelopen m.b.t. de eerste wedstrijd(en)?
Bedankt in ieder geval voor het antwoorden.
-
linda]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mudi
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Eerste wedstrijd
Hier geen tips, ik heb dit jaar ook voor het eerst een startlicentie aangevraagd voor de FHN. Start je voor FHN of Cyno?
Ik ga trouwens ook 7 mei naar de debutantenwedstijd(ik neem aan dat je die in Almere bedoeld?), spannend, maar we zien allemaal wel hoe het loopt
.
Ik ga trouwens ook 7 mei naar de debutantenwedstijd(ik neem aan dat je die in Almere bedoeld?), spannend, maar we zien allemaal wel hoe het loopt
- jenn90
- Zeer actief
- jenn90
- Zeer actief
- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Een normale wedstrijddag ziet er zo uit ongeveer.
S'ochtends of de avond ervoor spullen pakken:
- stoeltjes
- tentje of parasol tegen eventuele regen of bij veel zon schaduw
- bench of pin om je hond aan vast te zetten in/bij de tent
- lunch voor jezelf en lekkers voor je hond en speeltje voor je hond
- evt vlooienband afdoen
- een startnummerhouder of een veiligheidsspeld om je nummer aan te hangen
- je voetbal of kunstgrasschoenen als je daarmee loopt
Dan de dag zelf:
- je kan je melden tussen 8.00-8.50 bij het secetariaat, wij zorgen meestal dat we er rond 8.00 zijn zodat we even de tijd hebben om tentje op te bouwen enzo
- bij het secetariaat krijgt je je startnummer en ook het programmaboekje, in het boekje zoek je op wanneer jou klasse moet verkennen en lopen.
Bij de A-klasse duurt het grofweg 1 minuut per deelnemer, dan kun je een beetje in de gaten houden wanneer je moet lopen.'
Verkennen gebeurt wel met de hele groep tegelijk vaak, soms in 2 groepen dan word dit aangegeven.
Voor het verkennen houd de keurmeester een briefing tegen alle deelnemer, hij verteld dan de SPT (standaard parcourstijd) en MPT (maximale parcourstijd). Ook zal hij vaak bij de A-klasse nog even zeggen dat je hond naakt moet lopen en geen speeltjes of voer in de ring.
Starten is op zijn teken (denk aan fluitje, hand omhoog enzo).
Dan gewoon optijd aan de start verschijnen en je rondje lopen.
En dan wachten tot je het volgende rondje kan lopen.
Volgens mij heb ik nu wel het meeste genoemd.
Have fun!
S'ochtends of de avond ervoor spullen pakken:
- stoeltjes
- tentje of parasol tegen eventuele regen of bij veel zon schaduw
- bench of pin om je hond aan vast te zetten in/bij de tent
- lunch voor jezelf en lekkers voor je hond en speeltje voor je hond
- evt vlooienband afdoen
- een startnummerhouder of een veiligheidsspeld om je nummer aan te hangen
- je voetbal of kunstgrasschoenen als je daarmee loopt
Dan de dag zelf:
- je kan je melden tussen 8.00-8.50 bij het secetariaat, wij zorgen meestal dat we er rond 8.00 zijn zodat we even de tijd hebben om tentje op te bouwen enzo
- bij het secetariaat krijgt je je startnummer en ook het programmaboekje, in het boekje zoek je op wanneer jou klasse moet verkennen en lopen.
Bij de A-klasse duurt het grofweg 1 minuut per deelnemer, dan kun je een beetje in de gaten houden wanneer je moet lopen.'
Verkennen gebeurt wel met de hele groep tegelijk vaak, soms in 2 groepen dan word dit aangegeven.
Voor het verkennen houd de keurmeester een briefing tegen alle deelnemer, hij verteld dan de SPT (standaard parcourstijd) en MPT (maximale parcourstijd). Ook zal hij vaak bij de A-klasse nog even zeggen dat je hond naakt moet lopen en geen speeltjes of voer in de ring.
Starten is op zijn teken (denk aan fluitje, hand omhoog enzo).
Dan gewoon optijd aan de start verschijnen en je rondje lopen.
En dan wachten tot je het volgende rondje kan lopen.
Volgens mij heb ik nu wel het meeste genoemd.
Have fun!
- S@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC. - Locatie: Schermer
Ik ben 7 mei ook in Almere, leuk! Debutanten Large klasse met Nygel.
Z'n broer (Forrest) komt ook. Er is al een lijst van deelnemers gemaakt zag ik.
Wordt voor mij m'n eerste wedstrijd buiten m'n eigen hondeschool om ... spannend!
Z'n broer (Forrest) komt ook. Er is al een lijst van deelnemers gemaakt zag ik.
Wordt voor mij m'n eerste wedstrijd buiten m'n eigen hondeschool om ... spannend!
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Het is voor mij al weer lang geleden dat mijn eerste wedstrijd met mijn vorige hond was. En ik start in mei bij FHN op de wedstrijd in zevenhuizen.
Met de vorige hond ben ik de eerste keren zonder tent, zonder bench gegaan. Na een akkefietje met een andere deelnemer heb ik besloten mijn hond toch voortaan in de bench mee te nemen. Die hond was toen al een jaar of 10 en toen heb ik hem nog de bench aangeleerd. Dus ook Kay gaat nu mee in de bench. Voor dergelijke gevaren van gestressde eigenaren en kinderen die overal maar tussendoor rennen wil ik mijn honden beschermen. Ik had toen nog geen eigen vervoer, dus kon gelukkig gebruik maken van de ruimte van tenten van anderen. Maar voor Basje had ik wel het strandtentje mee, waar zijn bench dan instond en een klapstoeltje voor mezelf.
Verder natuurlijk een lucnchpakket voor jezelf en wat centjes mee om eten te kopen, maar er is ook altijd een winkeltje van hondenspulletjes. Verder heb ik altijd een fles water mee voor de hond, want ze hebben het een keer gepresteerd op wedstrijd om slechte watervoorzieningen te hebben. (dus ook een waterbak mee)
Ik heb ook altijd een reserveriem en halsband mee, voor mocht er iets ondeugdelijks zijn aan de gewone riem. Ik heb overigens altijd een halsband met klicksysteem met wedstrijden om, want die klik je zo af. Gefriemel bij de start is namelijk niet goed!
Kwa klere is het soms moeilijk. Je bent een hele dag buiten en je weet vaak niet precies hoe het met de wind is, dus zorg dat je zowel warm als wat koeler gekleed kan.
Neem vooral ook iets te doen mee. Je loopt immers maar een paar minuten, maar het is een lange dag. Ik neem vaak wat te lezen of te luisteren mee.
Met de vorige hond ben ik de eerste keren zonder tent, zonder bench gegaan. Na een akkefietje met een andere deelnemer heb ik besloten mijn hond toch voortaan in de bench mee te nemen. Die hond was toen al een jaar of 10 en toen heb ik hem nog de bench aangeleerd. Dus ook Kay gaat nu mee in de bench. Voor dergelijke gevaren van gestressde eigenaren en kinderen die overal maar tussendoor rennen wil ik mijn honden beschermen. Ik had toen nog geen eigen vervoer, dus kon gelukkig gebruik maken van de ruimte van tenten van anderen. Maar voor Basje had ik wel het strandtentje mee, waar zijn bench dan instond en een klapstoeltje voor mezelf.
Verder natuurlijk een lucnchpakket voor jezelf en wat centjes mee om eten te kopen, maar er is ook altijd een winkeltje van hondenspulletjes. Verder heb ik altijd een fles water mee voor de hond, want ze hebben het een keer gepresteerd op wedstrijd om slechte watervoorzieningen te hebben. (dus ook een waterbak mee)
Ik heb ook altijd een reserveriem en halsband mee, voor mocht er iets ondeugdelijks zijn aan de gewone riem. Ik heb overigens altijd een halsband met klicksysteem met wedstrijden om, want die klik je zo af. Gefriemel bij de start is namelijk niet goed!
Kwa klere is het soms moeilijk. Je bent een hele dag buiten en je weet vaak niet precies hoe het met de wind is, dus zorg dat je zowel warm als wat koeler gekleed kan.
Neem vooral ook iets te doen mee. Je loopt immers maar een paar minuten, maar het is een lange dag. Ik neem vaak wat te lezen of te luisteren mee.

-
Trixi
- Actief
- Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
- Aantal honden: 5
Halsband (en tekenband oid zoals Peggy al zei) af doen als je moet lopen.
Groetjes van Bo en de honden.
- jenn90
- Zeer actief
Dank jullie voor de tips 
Zijn er nog meer mensen die naar Almere gaan voor debutantenwedstrijd 7 mei?
Zijn er nog meer mensen die naar Almere gaan voor debutantenwedstrijd 7 mei?
- Riri
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Lhasa apso
Shetland sheepdog - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik ga samen met Noa (lhasa apso) ook naar Almere 30 april en 7 mei 
't word 30 april mijn tweede wedstrijd, en 7 mei dus m'n 3e, ook debutanten :p Ik loop bij small, want Noa is niet zo groot
Heb er wel zin in!!
Mijn vader doet ook mee met Kaya (sheltie), zij lopen bij medium. Op 7 mei lopen zij in de A-klasse.
't word 30 april mijn tweede wedstrijd, en 7 mei dus m'n 3e, ook debutanten :p Ik loop bij small, want Noa is niet zo groot
Heb er wel zin in!!
Mijn vader doet ook mee met Kaya (sheltie), zij lopen bij medium. Op 7 mei lopen zij in de A-klasse.
Greetz Richelle
en pootje van Kaya en Noa

en pootje van Kaya en Noa

-
Annemarie1961
- Vaste gebruiker
op zaterdag 30 april is er ook een debutanten/open/veteranen wedstijd in Almere en er is nog plaats
- jenn90
- Zeer actief
Toevallig een linkje? wat kost een inschrijving?Annemarie1961 schreef:op zaterdag 30 april is er ook een debutanten/open/veteranen wedstijd in Almere en er is nog plaats
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
linda]
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, wij starten ook largejenn90 schreef:Ja diejij start ook large? Ik hoop iig wel dat het mooi weer is
De vaste 'hondenoppas' gaat mee en de baas moet werken, dus ik neem Zoë ook mee. Mikah en Zoë zitten nogal aan elkaar geplakt, dus ik hoop maar dat Mikah niet halverwege een parcourtje besluit om even bij Zoë te gaan kijken
- jenn90
- Zeer actief
Ik geloof dat t 27 graden werd dus behoorlijk warmlinda] schreef:Ja, wij starten ook largejenn90 schreef:Ja diejij start ook large? Ik hoop iig wel dat het mooi weer is
We hebben in ieder geval goed weer, ik hoop maar dat het niet te warm wordt.
De vaste 'hondenoppas' gaat mee en de baas moet werken, dus ik neem Zoë ook mee. Mikah en Zoë zitten nogal aan elkaar geplakt, dus ik hoop maar dat Mikah niet halverwege een parcourtje besluit om even bij Zoë te gaan kijken
ben wel erg benieuwd hoe lucky t gaat doen denk ook dat hij er even onder duikt om te gaan kijken bij interessante honden haha
-
linda]
- Zeer actief
- Contacteer:
- S@nne
- Zeer actief
En hoe was het gegaan?
Nygel was erg sloom (wat een hitte...) maar heeft wel nette rondjes gelopen op zich
Vond dat het allemaal netjes en snel ging qua organisatie.
19e bij spel
32e bij vast parcours (1 weigering en strafpunten ivm tijdfout)
voor de jumping weet ik de plaatsing niet, ben naar huis gegaan, we waren nogal gaar met z'n allen... hopelijk komt 't snel online te staan.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen van de dag!
Nygel was erg sloom (wat een hitte...) maar heeft wel nette rondjes gelopen op zich
Vond dat het allemaal netjes en snel ging qua organisatie.
19e bij spel
voor de jumping weet ik de plaatsing niet, ben naar huis gegaan, we waren nogal gaar met z'n allen... hopelijk komt 't snel online te staan.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen van de dag!
-
linda]
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij zijn ook net weer thuis, ik vond het een super leuke dag! Ik vond het ook erg netjes en vooral vlot gaan, zeker omdat er zoveel inschrijvingen waren bij de debutanten large (rond de 80 dacht ik?).
Mikah was:
15e bij tijd fout uit, 10 goede toestellen.
6e bij het vast parcours, foutloos
9e bij de jumping, foutloos
Ik vind dat ze het hartstikke netjes heeft gedaan voor een eerste keer
Ik heb jou en Nygel ook nog zien lopen volgens mij, jullie waren steeds iets na ons aan de beurt, jammer genoeg is het er eigenlijk niet van gekomen om jullie naderhand even op te zoeken, het ging zo snel allemaal.
Ik vond Nygel ook netjes lopen hoor
, ondanks dat hij niet zo snel was, het was ook wel erg warm inderdaad.
Mikah was:
15e bij tijd fout uit, 10 goede toestellen.
6e bij het vast parcours, foutloos
9e bij de jumping, foutloos
Ik vind dat ze het hartstikke netjes heeft gedaan voor een eerste keer
Ik heb jou en Nygel ook nog zien lopen volgens mij, jullie waren steeds iets na ons aan de beurt, jammer genoeg is het er eigenlijk niet van gekomen om jullie naderhand even op te zoeken, het ging zo snel allemaal.
Ik vond Nygel ook netjes lopen hoor
-
linda]
- Zeer actief
- Contacteer:
De uitslagen staan nu onlinesmscholte schreef:19e bij spel
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Allemaal van harte gefeliciteerd 
- S@nne
- Zeer actief
28e bij jumping, foutloos en zelfs binnen de tijd binnen ondanks z'n slome rondje haha... 
ik moest zo lachen die laatste paar hindernissen die hij sprong zag hij opeens de bal achter de finish liggen, en hij trok opeens een sprintje
Z'n sloomheid heeft een andere oorzaak helaas, vorig jaar was ie harstikke snel maar meestal een Disk dan ... z'n enthousiasme is erg gedaald, van de winter gaan we denk ik ergens anders trainen om Nygel weer in z'n oude doen te krijgen.
Ah joh geeft niks, ik zag achteraf pas (had je wel zien lopen) dat jij ook hier op het forum zat hihi
ik moest zo lachen die laatste paar hindernissen die hij sprong zag hij opeens de bal achter de finish liggen, en hij trok opeens een sprintje
Z'n sloomheid heeft een andere oorzaak helaas, vorig jaar was ie harstikke snel maar meestal een Disk dan ... z'n enthousiasme is erg gedaald, van de winter gaan we denk ik ergens anders trainen om Nygel weer in z'n oude doen te krijgen.
Ah joh geeft niks, ik zag achteraf pas (had je wel zien lopen) dat jij ook hier op het forum zat hihi
-
linda]
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat stukje heb ik nog gezien ja, dat was inderdaad een komisch gezichtsmscholte schreef:28e bij jumping, foutloos en zelfs binnen de tijd binnen ondanks z'n slome rondje haha...
ik moest zo lachen die laatste paar hindernissen die hij sprong zag hij opeens de bal achter de finish liggen, en hij trok opeens een sprintje![]()
Wel erg jammer dat zijn enthousiasme zo verminderd is
Mikah was tijdens de wedstrijd ook een stuk langzamer dan normaal tijdens training, maar dat vond ik niet zo erg, nu had ik er tenminste nog een beetje controle over...
- jenn90
- Zeer actief
Lucky heeft het heel keurig gedaan zeker voor het eerst op "vreemd"terrein helemaal niet zijn snuit aan de grond
of er vandoor gaan.
Spel helaas 51 (ik maakte een fout bij het sturen dus hij sprong van de kattenloop af net voor de raakvlak)
Vast: foutloos en 13e (H) heel trots natuurlijk
Jumping: helaas 1 fout 32e geloof ik verkeerde wissel gemaakt
Ik heb het erg naar mijn zin gehad en nu 28-5 de eerste a wedstrijd
ben benieuwd
of er vandoor gaan.
Spel helaas 51 (ik maakte een fout bij het sturen dus hij sprong van de kattenloop af net voor de raakvlak)
Vast: foutloos en 13e (H) heel trots natuurlijk
Jumping: helaas 1 fout 32e geloof ik verkeerde wissel gemaakt
Ik heb het erg naar mijn zin gehad en nu 28-5 de eerste a wedstrijd
ben benieuwd