Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boomer heeft een muis gevangen!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Boomer heeft een muis gevangen!

Ongelezen bericht door M@rleen »

en wat doe ik... ik ren met een gil naar buiten.. :N: Tot zover de emancipatie... :oohja:

Het zit zo; enkele jaren geleden hadden we een muis in huis. Een wilde dan wel he.
Boomer heeft m nooit gezien of wilde m niet zien. Sterker nog, als ik m op de muis wees, rende hij steevast de andere kant op om heel serieus daar te gaan kijken wat ik dan van m wilde.

Sinds enkele weken hadden we weer een muis in huis, maar dan een beetje een domme. Die hoorden we 's nachts op een bot van Boomer kluiven, maar etenswaren in de keukenkast liet hij met rust.
Gio heeft her en der gif neergezet, waar Boomer of Elyna niet bij konden komen en volgens Gio, die dat dan controleerde, at de muis daar wel van, maar dood ging hij niet. Of het was een andere, maar goed.

Gister wilde ik met Boomer Elyna van de creche gaan halen, dus deed mn schoenen aan terwijl Boomer stond te wachten bij de keukendeur. Ineens zie ik hem vanuit mn ooghoek met een noodgang de keuken induiken, dus ik zeg nog; Goed zo Boomer, pak die muis he! Boomer komt vrolijk kwispelend voor me staan, wat naar mijn idee was omdat we naar buiten gingen, maar ik zei nogmaals; Goed zo ventje, heb je de muis gevangen? En weer duikt hij de keuken in.
Ik ben toch maar ff gaan kijken en daar stond Boomer heel trots bij een muis die in een poeltje bloed lag...

Mijn reactie? Ik gil en vlieg naar buiten.... :oeps: Daar stonden een paar mensen vreemd te kijken, maar goed, ik ben als de dood voor muizen!
Eenmaal buiten heb ik Gio gebeld en die werd nog eetje boos op mij ook omdat ik die muis niet op durfde te ruimen... Ik gruwel daarvan, levend of dood, ik durf het niet... :ugh:
Tot zover dus de emancipatie...

En Boomer? Die wilde ik belonen met iets lekkers, maar dat moest hij niet. In principe heeft hij ook gedaan waarvoor hij gefokt is, namelijk het verdelgen van ongedierte!
S@ndr@
Zeer actief

Re: Boomer heeft een muis gevangen!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Go Boomer, :cheer:
pak de volgende keer even een stuk keuken/WC papier of stoffer en blik en mik die muis weg, hoeft toch niet met je blote handen :smile:
als hij nog leeft handdoekje klaar :19:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

pas je wel op met dat gif dan?
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Voor iemand die er niet bang van is is het een smakelijk verhaal :smile: :smile: maar ik kan mij voorstellen dat als je zo panisch bent dat dit niet fijn is. Uiteindelijk wel natuurlijk want je bent van die pokkemuis af :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Knap van je hond hoor, maar waarschijnlijk was de muis toch al ten dode opgeschreven door het gif en daarom zo langzaam. Ik vraag me toch altijd af waarom mensen gif gebruiken wanneer ze dieren in huis hebben. Wat nu als je hond die muis op had gegeten? Had hij ook het gif binnengekregen. Ik werk met ouderwetse muizenklemmen en die werken perfect, mocht één van mijn katten onverhoopt toch een muis te pakken hebben gehad hoef ik niet bang te zijn dat ze inwendige bloedingen zullen krijgen.
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ah bah, S@ndr@! Dat durf ik dus ook niet.. :oeps: Zo erg is het met mij... :ugh:

Ik weet niet of de muis langzaam was, Boomer was wel heel erg snel van wat ik zag.
Boomer is erg kieskeurig met eten, die eet dat echt niet! Hij wil al niet eens barfen..
En de rest van het gif zat verstopt op plekken waar hij echt niet bij kan/kon.
S@ndr@
Zeer actief

gewoon even verstand op nul - makkelijk praten ik weet het, maar ik ruim dagelijks lijken van de katten :N: :lol:
en soms moet ik ze nog levend vangen want dan brengen ze er eentje mee voor Gil,
levend en wel en die sloopt ze niet, vindt hij zielug :piew:
succes en de zomer komt er aan dus hopelijk gaat het allemaal lekker buiten verder met leven :smile:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

M@rleen schreef:Ah bah, S@ndr@! Dat durf ik dus ook niet.. :oeps: Zo erg is het met mij... :ugh:

Ik weet niet of de muis langzaam was, Boomer was wel heel erg snel van wat ik zag.
Boomer is erg kieskeurig met eten, die eet dat echt niet! Hij wil al niet eens barfen..
En de rest van het gif zat verstopt op plekken waar hij echt niet bij kan/kon.
Bazziebel is vergiftigd door het eten van een vergiftigde muis...
Ik snap niet hoe jij het risico durft te nemen met dit.

Hier vangen ze ook muizen en eten ze op. Bazziebel had de muis waarschijnlijk achter de tuinen gepakt in een parkje vlakbij.
Afbeelding
Esther1963
Zeer actief
Contacteer:

nance schreef:Bazziebel is vergiftigd door het eten van een vergiftigde muis...
Ik snap niet hoe jij het risico durft te nemen met dit.

Hier vangen ze ook muizen en eten ze op. Bazziebel had de muis waarschijnlijk achter de tuinen gepakt in een parkje vlakbij.
Dat bedoel ik dus he... ik heb echt het idee dat het niet serieus wordt genomen wat de gevolgen kunnen zijn. Als Bazziebel is vergiftigd door een muis die van een ander al gif heeft gekregen, hoe schuldig moet je je voelen wanneer het blijkt dat je hond vergiftigd is door je eigen toedoen.... Ik zal never nooit gif gebruiken, ik gebruik dit, werkt heel effectief:
Afbeelding

Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mekkie »

S@ndr@ schreef:gewoon even verstand op nul - makkelijk praten ik weet het, maar ik ruim dagelijks lijken van de katten :N: :lol:
en soms moet ik ze nog levend vangen want dan brengen ze er eentje mee voor Gil,
succes en de zomer komt er aan dus hopelijk gaat het allemaal lekker buiten verder met leven :smile:
:smile:
Fritz kwam een tijdje geleden met een klein frutseltje in zijn mond aansjouwen. Dus ik laat hem lossen, rent er een baby muisje weg :80:
Dat beestje had zich dood gehouden denk en Fritzel had het opgepakt en mee genomen... :smile: :smile:
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZaZa »

S@ndr@ schreef:gewoon even verstand op nul - makkelijk praten ik weet het, maar ik ruim dagelijks lijken van de katten :N: :lol:
:oeps: Ik las het heel anders, namelijk: ik ruim dagelijks lijken van katten als "kattenlijken"...
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Nu ik weet dat hij ze daadwerkelijk kan vangen ipv alleen de andere kant oprennen, zal ik ook geen gif meer neer (laten) zetten.
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

ZaZa schreef:
:oeps: Ik las het heel anders, namelijk: ik ruim dagelijks lijken van katten als "kattenlijken"...

Nou jij niet alleen hoor ik ook dus.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Esther1963
Zeer actief
Contacteer:

M@rleen schreef:Nu ik weet dat hij ze daadwerkelijk kan vangen ipv alleen de andere kant oprennen, zal ik ook geen gif meer neer (laten) zetten.
:wink: :ok:

Afbeelding
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

vreselijk he, ik begrijp je helemaal! Al zeg ik ook; geen gif in huis, vanwege dit risico dus; ze eten ze op. Maar ik zag dat je dat ook niet meer wilde doen, dus ikke opgelucht en blij dat je hondje niets geks heeft :balon:

Ik heb eens meegemaakt toen Kazan nog leefde dat hij samen met Tara en Gigi een giga-rat heeft verscheurd, echt té gruwelijk gewoon! Ik zat samen met dochterlief in de huiskamer en zag toevallig beweging in mijn ooghoek bij de achterdeur die openstond, maar Kazan was sneller als ik kon reageren en de meiden volgden hem direct. Eenmaal die rat gepakt (dat ging me snel!) leek het wel of ze een soort gesprek hielden; 'pak jij dit, dan pak ik dat!' en met ze drieen trokken ze het beest in ene uit elkaar! Daarna lieten ze de rat gewoon liggen; hij was dood dus missie volbracht. Bah. En toen kon ik dus niet gillen, want dochterlief zat lekker tv te kijken en die wil altijd alles weten :mrgreen: dus stilletjes de bloederige resten bij elkaar geveegd en hup de kliko in! Maffe is dat ik het hiervoor nooit eerder had gezien van Kazan, noch de meiden. En ook daarna niet meer. Nah, waarom wou dat enge beest dan ook naar binnen met drie honden en zes katten?? Onbegrijpelijk! :ugh:
S@ndr@
Zeer actief

ZaZa schreef:
Ow ja, stond er ook niet echt duidelijk :roos: sorry, maar dat katten brengen dus bijna alles wat ze vinden of vangen wel thuis, dood en levend soms :F:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”