Het zit zo; enkele jaren geleden hadden we een muis in huis. Een wilde dan wel he.
Boomer heeft m nooit gezien of wilde m niet zien. Sterker nog, als ik m op de muis wees, rende hij steevast de andere kant op om heel serieus daar te gaan kijken wat ik dan van m wilde.
Sinds enkele weken hadden we weer een muis in huis, maar dan een beetje een domme. Die hoorden we 's nachts op een bot van Boomer kluiven, maar etenswaren in de keukenkast liet hij met rust.
Gio heeft her en der gif neergezet, waar Boomer of Elyna niet bij konden komen en volgens Gio, die dat dan controleerde, at de muis daar wel van, maar dood ging hij niet. Of het was een andere, maar goed.
Gister wilde ik met Boomer Elyna van de creche gaan halen, dus deed mn schoenen aan terwijl Boomer stond te wachten bij de keukendeur. Ineens zie ik hem vanuit mn ooghoek met een noodgang de keuken induiken, dus ik zeg nog; Goed zo Boomer, pak die muis he! Boomer komt vrolijk kwispelend voor me staan, wat naar mijn idee was omdat we naar buiten gingen, maar ik zei nogmaals; Goed zo ventje, heb je de muis gevangen? En weer duikt hij de keuken in.
Ik ben toch maar ff gaan kijken en daar stond Boomer heel trots bij een muis die in een poeltje bloed lag...
Mijn reactie? Ik gil en vlieg naar buiten....
Eenmaal buiten heb ik Gio gebeld en die werd nog eetje boos op mij ook omdat ik die muis niet op durfde te ruimen... Ik gruwel daarvan, levend of dood, ik durf het niet...
Tot zover dus de emancipatie...
En Boomer? Die wilde ik belonen met iets lekkers, maar dat moest hij niet. In principe heeft hij ook gedaan waarvoor hij gefokt is, namelijk het verdelgen van ongedierte!