Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kluif van runderhuid

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Juize99
nieuw lid
Mijn ras(sen): Duitse Pinscher

Kluif van runderhuid

Ongelezen bericht door Juize99 »

Hallo allemaal,

Onze Duitse Pinscher pup van 17 weken is begonnen met het wisselen van haar tandjes en vind het daarom erg fijn om ergens om te bijten.
We hebben wij bij de dierenwinkel een paar kluiven gehaald van runderhuid (ongeveer 3 centimeter doorsnee, 12 centimeter lang) en deze vind ze helemaal geweldig!

We geven haar de kluif altijd als ze in de bench gaat, ze eet er dan een half uurtje van (dan heeft ze er 2 centimeter van afgegeten) en valt daarna in slaap.
Ze doet dus een paar dagen met één kluif.

Mijn vraag is nu:
Kan het kwaad om haar iedere paar dagen zo'n kluif te geven? zijn ze erg vet, kan ze er dik van worden?
Of kunnen we naar hartelust kluiven blijven geven zolang ze aan het wisselen is?

Bedankt...! :cheer:
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Re: Kluif van runderhuid

Ongelezen bericht door May Linn »

Veel voedingswaarde zit er niet in, dus ja het kan best iedere paar dagen zo'n kluif.
Ik zou alleen wel voorzichtig zijn met het laatste stukje, dat je hond dat niet in 1x doorslikt.
Dat vind ik altijd een beetje eng.

Een gevulde kong is trouwens ook leuk om te geven tijdens het wisselen, hier kunnen ze ook lekker op kauwen en als de juiste maat hebt voor hond kun je hem er ook alleen mee laten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Kluif van runderhuid

Ongelezen bericht door malinois »

Nee hoor, ze hebben hier megakluiven, van om en nabij de 30 cm lang en daar doen weken mee. :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”