Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond op bruiloft

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Woest
Zeer actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets
Aantal honden: 1

hond op bruiloft

Ongelezen bericht door Woest »

Op 19 augustus gaan wij trouwen :D
We trouwen op het gemeentehuis en doen daarna een BBQ/feest in de tuin met +/- 60 gasten. Tot dusver zijn we er helemaal uit. Maar, we twijfelen heel erg wat we met Rico moeten doen. Gevoelsmatig wil ik hem er gewoon bij hebben. Hij hoort bij ons gezin. Maar ik weet gewoon dat er mensen bij zitten die Rico van alles te eten gaan geven, wat ik niet wil hebben. En ik heb geen zin om de hele middag en avond politieagentje te spelen. Op zich maakt het mij niet zo heel veel uit dat hij eens iets van tafel krijgt. Maar ik wil absoluut geen schooiende hond eraan over houden. Zou een hond blijven schooien na 1 zo'n dag?
En bovendien is Rico nogal gevoelig wat eten betreft. Hij krijgt Royal Canin maxi en daar doet hij het goed op. Maar geef je hem de medium brok, dan is hij meteen aan de schijt :denken:
Verder snapt Rico niet dat de tuin niet op te poepen is. Daar zit ik verder niet mee, maar je zult net zien dat er dan een klein kind in de poep zit te spelen ofzo (er zijn 4 of 5 kids bij in de leeftijd van 8 maanden tot 5 jaar)

Maarja, als we hem er niet bij willen hebben, zal hij naar een pension moeten voor een dagje, en dan moeten we dus snel beslissen.

Wie heeft er raad, of ervaring met iets dergelijks.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Re: hond op bruiloft

Ongelezen bericht door M@scha »

ik wilde ze er ook bijhebben.

nou het gemeentehuis ging niet, ook niet na smeken. tussendoor bij de kleine dingetjes en de foto's zijn ze steeds bijgeweest behalve bij het feest.

als ik het over mocht doen zou ik de foto's op een andere dag doen zodat ze daarbij zouden zijn en ze de trouwdag zelf lekker naar het pension brengen. ze vonden het maar niks, vrouwtje en baasje in die rare kleren en al die mensen
Afbeelding
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Pension. Als hij zo gevoelig is zou ik de gok niet willen nemen. Mensen zijn altijd eigenwijs, dus ze zullen heus van alles gaan geven :oeps:
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Je kunt zelf op je eigen bruiloft natuurlijk niet bezig zijn met moederen over je hond, want hoe lief hij je ook is, het is jouw dag en er gebeurt al voldoende op zo'n dag.

Je kunt twee dingen doen; je kunt een van je gasten ( die je daarmee vertrouwt) vragen op je hondenvriendje te letten. Deze kan dus de poepongelukjes opruimen en opletten dat er niet ongeoorloofd snaaiwerk wordt uitgedeeld.

Sowieso zal je hondje eerst goed moeten wandelen voordat alle gasten komen, zodat hij lekker rustig is, en een lekker kauwbot oid zal hem ook wat van de visite en dergelijke afleiden.

Andere optie is simpelweg wegbrengen naar een pension, dan is ie er niet bij, maar heb je er ook gen extra zorgen om.
Zelf politie spelen zou ik absoluut niet doen.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Wij gaan in juli trouwen, en Elmo is er in de kerk/burgelijke stand gewoon bij :mrgreen: Daarna gaat hij met iemand mee, naar ons huis.
Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

heb je niet iemand in de familie die zich de hele dag om jullie hond wil bekommeren? die oplet en af en toe even een piesje en poepje laat doen enz?
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Woest schreef:We trouwen op het gemeentehuis en doen daarna een BBQ/feest in de tuin met +/- 60 gasten. Tot dusver zijn we er helemaal uit. Maar, we twijfelen heel erg wat we met Rico moeten doen. Gevoelsmatig wil ik hem er gewoon bij hebben. Hij hoort bij ons gezin. Maar ik weet gewoon dat er mensen bij zitten die Rico van alles te eten gaan geven, wat ik niet wil hebben. En ik heb geen zin om de hele middag en avond politieagentje te spelen. Op zich maakt het mij niet zo heel veel uit dat hij eens iets van tafel krijgt. Maar ik wil absoluut geen schooiende hond eraan over houden. Zou een hond blijven schooien na 1 zo'n dag?
En bovendien is Rico nogal gevoelig wat eten betreft. Hij krijgt Royal Canin maxi en daar doet hij het goed op. Maar geef je hem de medium brok, dan is hij meteen aan de schijt :denken:
Een feest in je eigen tuin???? O, daar zou ik beslist de honden bij willen hebben, en mijn gasten hebben maar te doen wat ik ze opdraag mbt de honden :pffff:
Zo niet, dan wijs ik ze de uitgang wel.
Inc

Je wilt toch zelf geen politieagent spelen op je bruiloft :19: Je hebt dan wel wat beters te doen hoor, dan de hele tijd op de hond te letten :19:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Het ligt denk ik ook een beetje aan de hond. Je kunt het zelf leuk vinden om hem erbij te hebben (begrijpelijk) maar niet alle honden zullen het zelf leuk vinden, al die drukte.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

ik heb ook een BBQ in mn eigen tuin gegeven, we hadden toen alleen nog Remy maar hij is wel naar een pension gegaan

juist omdat je alleen maar met je hoofd bij de je bruiloft hoort te zijn en niet nog eens op de hond moet letten

ik heb er geen spijt van gehad, Remy de tijd van zn leven in het pension en ik zou het zo nog een keer overdoen :engel:
groetjes Tamara
monique45
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door monique45 »

wij hadden 3 honden op onze bruiloft!!!
Ze zijn bij foto's maken erbij geweest!
We hebben onze bruiloft bij een van de valk hotels gehad de honden mochten gewoon op het feest rond lopen,
tijdens het eten hebben we ze in een apparte ruimte gezet,waar ze rustig konden blijven liggen dat we klaar waren met eten...
dus ik zie het probleem niet.
Silmariën
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje

Ongelezen bericht door Silmariën »

De honden waren er wel eventjes bij in het gemeentehuis (Paljas was ringdrager :mrgreen: ), maar daarna gingen ze naar onze vaste oppas. Ik had er niet aan moeten denken dat ze er ook bij waren op het feest 's avonds. We hadden het al druk genoeg met alle gasten, en om dan ook nog iedere keer op de honden te moeten letten...
Ik zou dus voor een pension gaan.
monique45
geregistreerd lid

er waren bij ons op de bruiloft vrienden die de honden deden verzorgen,ze gingen met ze wandelen en deden ze ophalen voor de foto'reportages.
op het feest zelf,is mijn man met de honden gaan wandelen....heerlijk even eruit is maar hoe je zelf alles regeld en ervoor zorgt dat ze goed opgevangen worden tijdens het feest en de gasten vonden het geweldig dat de honden er bij waren...
als je honden hebt die geen boefje spelen....is er niks aan de hand.
Ik zou ze niet naar een pension willen doen...ze horen bij het gezin dus horen ze ook op de bruiloft erbij te zijn!
Marion.

Nanna schreef:Wat een raar uitgangspunt.
Ik zou het die dag gezellig willen hebben met de mensen van wie ik houd, en niet die verwende honden continu naar de ogen lopen kijken en mensen afstraffen of wegbonjouren die zich niet aan jouw regeltjes omtrent die beesten houden. :19:
Mensen (kinderen) die ongevraagd meekomen die ik NIET heb uitgenodigd, mogen van mij in 1 ruk de uitgang weer door. Ik vroeg niet om een 2-jarige terror tweeling. De ouders kregen een uitnodiging omdat ze nu eenmaal in de buurt wonen. Dan is het een beetje raar om 1 stel er tussendoor niet bij uit te nodigen.
De blagen had ik NIET uitgenodigd, en daar was ik ook niet op berekend. Godsallemachtig, niet alleen dat ik ook nog ogen voor en achter moest hebben voor de blagen (voor de honden ja, die hadden ergens een rustig plekje gevonden en werden keer op keer lastig gevallen door peuterhandjes die wilden aaien). Ook moest ik van zolder 2 plastic campingbekers voor ze zoeken èn hebben ze een zo'n plastic beker vol sinaasappelsap vol tegen mijn kamermuur aan gekletst omdat ze samen ruzie hadden.

Ik had het reuze gezellig die dag hoor, maar die koters (die ik NIET lief heb, NIET had uitgenodigd, hebben wel de nodige schade aangericht; en pa en moe maar toekijken).
monique45
geregistreerd lid

wij hadden ook een duidelijk regel geen kinderen omdat we zelf geen kinderen hebben!!!
tja sommige mensen wilde niet komen....ook goed dan dan blijf je maar weg.
we hebben toch wel ons bedacht...want uiteindelijk waren er 2 gezinnen die hun kinderen mee wilde nemen eentje kwam niet en de ander heeft mee genomen....
maar als ik een uitnodiging krijg ga ik er niet zomaar van uit dat kinderen welkom zijn...daarbij kijk ik ook of ze welkom zijn.
en zo niet dan zoek je maar een oppas toch!
wij hebben meer dan 1 jaar bekend gemaakt dat we gingen trouwen en het was ook snel duidelijk geen kinderen mensen hadden tijd genoeg om oppas te zoeken!!
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Hondjes er lekker bij met de foto's daarna met iemand mee geven of pension. Op zo een dag gebeurt zoveel dat kan je gewoon niet in de gaten houden.

En tsja @marion nodig je ouders uit kun je de kroost ook verwachten horen erbij! Misschien handiger om van te voren aan te geven dat het niet geschikt is voor kindertjes.
Afbeelding
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Mensen (kinderen) die ongevraagd meekomen die ik NIET heb uitgenodigd, mogen van mij in 1 ruk de uitgang weer door. Ik vroeg niet om een 2-jarige terror tweeling. De ouders kregen een uitnodiging omdat ze nu eenmaal in de buurt wonen. Dan is het een beetje raar om 1 stel er tussendoor niet bij uit te nodigen.
De blagen had ik NIET uitgenodigd, en daar was ik ook niet op berekend
Had je dat dan duidelijk op je uitnodiging gezet.Vind het een beetje vreemd om mensen met kinderen uit te nodigen en er dan vanuit te gaan dat het duidelijk is dat de kinderen niet welkom zijn.
wij hadden ook een duidelijk regel geen kinderen omdat we zelf geen kinderen hebben!!!
tja sommige mensen wilde niet komen....ook goed dan dan blijf je maar weg.
Wat heeft het zelf geen kinderen hebben te maken met het feit dat mensen met kinderen dan niet mogen komen.
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

ja bij ons waren kinderen ook niet welkom :klaar:

stond op de uitnodiging vermeld....ook omdat wij geen kinderen hebben, er niks mee hebben, en ik mijn dag niet laat verpesten door koters die niet opgevoed worden en mn hele huis vernagelen....
groetjes Tamara
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

wij gaan over 6 weekjes trouwen. In het stadhuis van Gouda mocht het onder geen beding, nou dan niet. Dan zoeken we een andere plek, we gaan nu in Haastrecht trouwen en Boris brengt onze ringen. Met fotos maken is hij er ook bij, want hij mag ook op sommige fotos. Bart zn vader gaat mee om op Boris te passen wanneer hij niet op de foto gaat. Tijdens de kerkdienst en de kinderreceptie (ik ben kleuterjuf) blijft Boris 2 uurtjes thuis, kan even lekker bij slapen en wordt dan opgehaald om naar de feestlokatie te gaan. Voor hem is een uitzondering gemaakt dat er toch een hond daar naar binnen mag. Zonder Boris zou ik zo'n dag niet willen. Bovendien, geen idee waar hij heen zou moeten want de oppassen zijn op ons feest. en een pension nooit van Boris zijn leven...
Je kunt toch gewoon via de brief vanaf de ceremoniemeester aangeven dat er geen eten toegestopt mag worden aan de hond. Verder wel een vast iemand aanstellen die die dag op alles let wat betreft hond, plassen, drinken, eten, etc. Ook is het toch geen probleem om de hond ergens vast te leggen aan de lijn? ik heb een speciaal kussen voor Boris gemaakt mooie halsband en vast aan een tafelpoot ofzo en dat komt wel goed (is Boris overigens wel gewend)
Afbeelding
monique45
geregistreerd lid

het is gewoon je moet het goed regelen...ook met eten geven aan de honden....

Afbeelding

Afbeelding
Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Lance »

Marion. schreef:
Nanna schreef:Wat een raar uitgangspunt.
Ik zou het die dag gezellig willen hebben met de mensen van wie ik houd, en niet die verwende honden continu naar de ogen lopen kijken en mensen afstraffen of wegbonjouren die zich niet aan jouw regeltjes omtrent die beesten houden. :19:
De blagen had ik NIET uitgenodigd, en daar was ik ook niet op berekend. Godsallemachtig, niet alleen dat ik ook nog ogen voor en achter moest hebben voor de blagen (voor de honden ja, die hadden ergens een rustig plekje gevonden en werden keer op keer lastig gevallen door peuterhandjes die wilden aaien). Ook moest ik van zolder 2 plastic campingbekers voor ze zoeken èn hebben ze een zo'n plastic beker vol sinaasappelsap vol tegen mijn kamermuur aan gekletst omdat ze samen ruzie hadden.

Ik had het reuze gezellig die dag hoor, maar die koters (die ik NIET lief heb, NIET had uitgenodigd, hebben wel de nodige schade aangericht; en pa en moe maar toekijken).
:19: Dan had jij moeten aangeven dat kinderen niet gewenst zijn die dag.

Daarbij vind ik ook niet dat je je gasten kan opzadelen met jouw regeltjes omtrent de hond...
Afbeelding
Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Lance »

monique45 schreef:het is gewoon je moet het goed regelen...ook met eten geven aan de honden....

Afbeelding

Afbeelding
Wat een geweldige foto's!!! :cheer:
Afbeelding
Inc

Wat als er mensen angstig zijn voor honden, of allergisch?
Marion.

Kiran schreef:En tsja @marion nodig je ouders uit kun je de kroost ook verwachten horen erbij! Misschien handiger om van te voren aan te geven dat het niet geschikt is voor kindertjes.
Ehhhh, nouuuuu, daar ben ik het dus beslist niet mee eens. Ik nodig die ouders uit, en niet die kinderen daarbij. Ik zeg nog heel expliciet op de envelop "Marie-José & Emiël". Je neemt je 2-jarige koters toch ook net zomaar mee op een avond-feestje van 9 tot 2 in een zaaltje? En dan ook nog durven vragen of ik misschien iets kind-vriendelijker drinkbekers heb dan bierglazen....
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik zou ze naar een pension of oppas brengen, rustiger voor de hond en voor jullie.

ik neem mijn kinderen niet mee naar bruiloften, ik vind het een heerlijke gelegenheid om even lekker koterloos te zijn; even lekker kletsen (en drinken :mrgreen: ) zonder op te hoeven letten.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Lijkt me toch heel duidelijk, als ik een uitnodiging krijg en er staat André en Aniek op de enveloppe, dan zijn de kinderen dus niet uitgenodigd. Als er Fam. S..... op de enveloppe staat dan dus wel. Zo hoort het gewoon.

Ik weet niet of je jouw hond er een plezier mee zult doen, zo ja, dan bleef hij gewoon, zo nee, dan deed ik hem naar een oppas of dagje pension.
Gr. Aniek

Afbeelding
monique45
geregistreerd lid

Budkes schreef:Lijkt me toch heel duidelijk, als ik een uitnodiging krijg en er staat André en Aniek op de enveloppe, dan zijn de kinderen dus niet uitgenodigd. Als er Fam. S..... op de enveloppe staat dan dus wel. Zo hoort het gewoon.

Ik weet niet of je jouw hond er een plezier mee zult doen, zo ja, dan bleef hij gewoon, zo nee, dan deed ik hem naar een oppas of dagje pension.
dan nog neem je geen kind van 4 jaar mee naar een feest die tot laat in de uurtjes is dan zorg je voor een oppas.
vaak is het oook nog eens zo nemen de ouders de kinderen mee zitten hun te feesten en andere op de kinderen te letten!!!
mooi niet dus
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Marion. schreef:
Kiran schreef:En tsja @marion nodig je ouders uit kun je de kroost ook verwachten horen erbij! Misschien handiger om van te voren aan te geven dat het niet geschikt is voor kindertjes.
Ehhhh, nouuuuu, daar ben ik het dus beslist niet mee eens. Ik nodig die ouders uit, en niet die kinderen daarbij. Ik zeg nog heel expliciet op de envelop "Marie-José & Emiël". Je neemt je 2-jarige koters toch ook net zomaar mee op een avond-feestje van 9 tot 2 in een zaaltje? En dan ook nog durven vragen of ik misschien iets kind-vriendelijker drinkbekers heb dan bierglazen....
Tsja als ik een uitnodiging krijg ga ik er gewoon vanuit dat het voor ons gezin is bedoelt! En nee ik neem mijn kids niet mee om die tijd maar sta er niet meer raar van te kijken hoeveel ouders dit wel doen. En dat zijn dan inderdaad vaak kids zonder dergelijke opvoeding.

Daarnaast vraag ik altijd of er iets geregeld is voor de kids! Dan word het ook wel meteen duidelijk of het gewenst is of niet!

Maar goed, de meeste met kids gaan er vaak wel vanuit dat als er een uitnodiging binnen komt die ook bestemd is voor de rest van het gezin.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Budkes schreef:Lijkt me toch heel duidelijk, als ik een uitnodiging krijg en er staat André en Aniek op de enveloppe, dan zijn de kinderen dus niet uitgenodigd. Als er Fam. S..... op de enveloppe staat dan dus wel. Zo hoort het gewoon.
Precies, zo hoort het ook.

Ik heb één keer gehad dat dit straal genegeerd werd.
Ik had duidelijk Jut en Jul van Knulligsteijn op de enveloppe gezet, namen ze hun kroost (drie stuks aan onopgevoede etterbakjes) mee.
Ja, want de oppas had afgezegd (oh, je WIST dus wel dat de kids niet welkom waren).
Nou, dan kan je dus weer rechtsomkeert maken. Gemakkelijk zat.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

@ Kiran;
Dan moeten die mensen de "ongeschreven" etiquette regels beter leren. Naam van pa en ma op de enveloppe betekend alleen Pa en Ma.
Fam. ......... op de enveloppe betekend inclusief kids.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”