moederhond heet op de site Maaike (kent ze ook nog niet) maar ik noem haar Chika, omdat ik dat leuker en vrolijker vindt klinken.
Chika is heel erg angstig en is totaal niets gewend, zo wou ze gisteren niet mee naar binnen en heb ik met veel geduld en beleid haar stap voor stap naar binnen geleid.
aan de riem is ook nog erg onwennig voor haar, zodra er spanning op komt duikt ze in elkaar en blijft ze stok stijf staan, aan de flex gaat dat al een heel stuk beter en Browny geeft haar vertrouwen (vooral buiten) en loopt ze hem een beetje achterna.
Chika is erg mager en was erg vies en vettig met wat schilfers en stonk. ik heb haar gewassen en nu is ze weer lekker fris en ziet haar vacht er mooi uit
Ze is onwijs lief! en je mag alles met haar doen ze is ook aanhankelijk, naar nieuwe mensen is ze wat aftastend maar als ze weet dat er een knuffel te halen valt komt ze vaker naar je toe..
Ik zie haar met het uur opknappen en opener worden, heel bijzonder om te zien!! en ze komt steeds vaker bij me even een knuffel halen en gaat ze weer rustig liggen.. ze vind de vloer nog wat eng lopen omdat het glad is dus ze blijft nog merendeel veilig op het tapijt
ze gaat wel steeds meer achter mij aan hobbelen dus zodoende zal de vloer wel snel wennen.
ze is erg kieskeurig met eten en vind dat denk ik ook nog spannend, omdat ze zo mager is en aan moet sterken probeer ik op verschillende manieren toch het eten naar binnen te krijgen.
je kan zien dat de pups tot heel lang hebben gezogen.
De nacht is ze heel goed doorgekomen zonder te piepen of te drentelen echt onwijs braaf en past zich makkelijk aan tot nu toe
al met al doet ze het heel goed
ze heeft nu in ieder geval al een warm mandje en goed te eten en nu hopen dat ze snel een lieve baas krijgt
ik heb even een paar foto's met me mobiel gemaakt: