Ik zal even bij het begin beginnen.
Woensdag 23 maart
Vanmorgen was het dan eindelijk zover, de afspraak is twee keer verplaatst. Maar eindelijk was Gordo dan aan de beurt.
Ze is 5 kwartier met hem bezig geweest, hij zat in z'n nek (bij zn 1e atlas voor de kenners), op twee plekken in zijn rug, zijn schouder en zijn knie vast. Het achterste gedeelte van zijn rug en zijn knie deden hem echt pijn en daar gaf hij ook wat verzet. Hij is helemaal door genomen, en uiteindelijk vond hij het nog wel lekker ook.
Ik hoop dat dit zijn rare onduidelijke kwaaltjes wat oplost.
Hij heeft er nu al profijt van, hij kon heel lastig blijven zitten., Buiten ging dat wel. Maar in huis ging hij eigenlijk altijd liggen. En nu kan hij blijven zitten!!!
Daarbij pist hij eindelijk weer als een man, met zijn poot omhoog. Hij is nu erg vrolijk tijdens de wandeling.
Maar ik ben benieuwd of hij morgen nog zo vrolijk is.
Het kan zijn dat hij de eerste dagen behoorlijk slechter gaat lopen vanwege de spierpijn.
Hij mag zes weken niet mee op pad. Alleen op bekend terein lopen. Zijn hersenen en lichaam reageren nu anders van elkaar.Zijn hersenen moeten nog even door krijgen dat het nu allemaal anders reageert. Zo kan het zijn dat hij op onbekend terein rare bewegingen gaat maken. Natuurlijk is dit ook op eigen/bekend terein mogelijk maar zo min mogelijk opzoeken. Pas met zes weken kunnen we echt zien of het geholpen heeft. Maar ik weet eigenlijk wel zeker van wel!
Ik ben zo blij voor m'n ventje, niet grappig als je zo vast zit.
Ik hoop dat ik dan eindelijk een jonge hond in huis heb, want hij is in feb pas drie geworden, hij liep soms mee als een oude opa!
vrijdag 25 maart
Nou spierpijn? Dat kennen wij niet!
Gordo was de eerste wandelingen nog wat onwennig, maar nu heb ik een springveer in huis.
Jeetje zo ken ik hem helemaal niet!
Hij rent heerlijk voor me uit, neemt sprintjes en gaat dan achterom kijken waar ik blijf.
Eerder liep hij bij mij in de buurt of zelfs achter mij.
Nou daar is nu geen sprake meer van!
Hij plast dus ook weer als een man, en plast ook minder! Dus het heeft hem écht heel erg goed gedaan!
Gistermorgen
K*t, gaat toch minder goed dan k dacht!!!
Gordo gaf tijdens de sesie de meeste pijn aan bij zijn knie.
Dat was echt weg schoppen,en kwam zelfs omhoog. Deed hem echt pijn.
Nu had ik heeel af en toe zijn knie wel eens horen knakken, dit werd de laatste 2-3 dagen voor hij naar de fysio moest al dagelijks. Maar kon niet goed ontdekken welke kant het was.
Nu bleef dat knakkn ook na de sesie, en nu vanmorgen liep hij op 3 poten..
Zijn knie slaat op slot. Dit is de eerste 500m daarna loopt hij wel op 4 poten, maar niet meer zo enthousiast als de laatste dagen....
Morgen meteen maar bellen dus!! Hoop niet dat dit echt een pattela luxatie wordt/is want dan moet hij onder het mes toch??
Ik heb gisteravond twee filmpjes van zijn lopen gemaakt.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat zien jullie, en wat denken jullie.
Is dit nog stijfheid van het kraken,of is hier meer aan de hand?
Ik bedenk me nu ik meer op die knie geconcentreerd ben dat dit zijn normale loopje is.
Ik zag altijd al wel dat er iets niet helemaal in orde was, maar ik was te gefoscused op zijn rug en heupen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Willen jullie even meekijken?
Moderator: moderatorteam
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
-
koentje
Re: Willen jullie even meekijken?
sorry, misschien heb ik er geen verstand van maar ik zie niets bijzonders? 
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat ik deze dingen niet met elkaar vind kloppen..Djeek schreef:Ik zal even bij het begin beginnen.
Woensdag 23 maart
Hij mag zes weken niet mee op pad. Alleen op bekend terein lopen. Zijn hersenen en lichaam reageren nu anders van elkaar.Zijn hersenen moeten nog even door krijgen dat het nu allemaal anders reageert. Zo kan het zijn dat hij op onbekend terein rare bewegingen gaat maken. Natuurlijk is dit ook op eigen/bekend terein mogelijk maar zo min mogelijk opzoeken.
vrijdag 25 maart
Nou spierpijn? Dat kennen wij niet!
Gordo was de eerste wandelingen nog wat onwennig, maar nu heb ik een springveer in huis.
Jeetje zo ken ik hem helemaal niet!
Hij rent heerlijk voor me uit, neemt sprintjes en gaat dan achterom kijken waar ik blijf.
Eerder liep hij bij mij in de buurt of zelfs achter mij.
Nou daar is nu geen sprake meer van!
.
Mijn ervaring is na zo'n behandeling dat een hond zeker voor 1 week strict aan de lijn moet, alleen rechtlijnig bewegen, en zeker niet srpingen en rennen enzo. Ik denk dus dat alles wat goed gezet is, nu gewoon door je ondoordachte behandeling van laat hem maar gaan, alles weer verkeerd staat en misschien nog wel erger.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Als je de filmpjes hebt bekeken zie je ook dat hij aan de lijn zit..
Wel aan een lange lijn welliswaar.
Wel aan een lange lijn welliswaar.