Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
skeeleren met de hond
Moderator: moderatorteam
- mariskazwart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising maltheser/shi-tzu en bordercollie/goldenretriever
skeeleren met de hond
mijn dochter ging een keer mee met mijn man om Spikey uit te laten. Ze had skeelers aan, en wilde net als CM zich laten voortrekken door Spikey.
Mijn man vond dat goed, Spikey maakte het ook niks uit. Hij ging zelfs rennen...
nu wil mijn dochter dat vaker doen, maar ik twijfel of dat geen kwaad kan...
Spikey is nu 7 maandjes en weegt ca 7 kg, zij is 7 jaar en weegt ca 30 kg.
We gebruiken een Bungee Pupee riem (een soort EZY DOG) welke schokabsorberend werkt
Mijn vraag is dus of een pup al iemand voor mag trekken... Ik hoop snel jullie meningen te horen
Mijn man vond dat goed, Spikey maakte het ook niks uit. Hij ging zelfs rennen...
nu wil mijn dochter dat vaker doen, maar ik twijfel of dat geen kwaad kan...
Spikey is nu 7 maandjes en weegt ca 7 kg, zij is 7 jaar en weegt ca 30 kg.
We gebruiken een Bungee Pupee riem (een soort EZY DOG) welke schokabsorberend werkt
Mijn vraag is dus of een pup al iemand voor mag trekken... Ik hoop snel jullie meningen te horen

- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: skeeleren met de hond
daar bestaan volgens mij helemaal geen regels voor, wat zegt je gezond verstand ervan, jij kent je hond en je kind
neem ik aan
- mariskazwart
- Zeer actief
Mijn man liet mijn dochter natuurlijk niet alleen met Spikey skeeleren, hij bleef erbij en hield haar andere hand vast.S@ndr@ schreef:daar bestaan volgens mij helemaal geen regels voor, wat zegt je gezond verstand ervan, jij kent je hond en je kindneem ik aan
Volgens hem vond Spikey het helemaal niet vervelend, hij hijgde geeneens en bleef vrolijk rennen.
Ik denk dus wel dat Spikey het aankan...

-
S@ndr@
- Zeer actief
nou dan kun je toch onder begeleiding kijken hoe het verder gaat.
leuke ervaring voor het hele gezin, lekker doen zou ik zeggen.
kom je problemen tegen dan kun je altijd nog regels stellen
leuke ervaring voor het hele gezin, lekker doen zou ik zeggen.
kom je problemen tegen dan kun je altijd nog regels stellen
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
kleine stukjes kunnen voor de hond geen kwaad...maar wat als het hondje de andere kant op gaat trekken en je dochter valt ..laat ze het hondje vanzelf los..luistert hij dan? anders komt hij zo onder een auto of iets dergelijks..

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
-
Ayurveda
- Zeer actief
Tsja als het hondje het zelf ook leuk vind en je hem niet helemaal uit laat putten waarom niet... Alleen lijkt het me wel onder begeleiding!!! (ik zelf zou al keihard onderuit gaan
)

- mariskazwart
- Zeer actief
ik heb het vanmiddag ff met haar uitgeprobeerd.
We doen uiteraard alleen maar kleine stukjes
zodra we dicht bij de weg komen, neem ik Spikey ff over. Dan kan hij ook niet onverwachts de weg oprennen...
hij vind het trouwens echt leuk en luistert ook goed naar haar. Zodra hij te snel gaat zegt mijn dochter "rustig" en dan gaat hij ook gelijk iets langzamer. Volgende keer ff met z'n allen gaan lopen, dan kan mijn man mijn dochter vasthouden en kan ik een foto maken.. En mijn zoon zal het ook wel uit willen proberen verwacht ik..
We doen uiteraard alleen maar kleine stukjes
zodra we dicht bij de weg komen, neem ik Spikey ff over. Dan kan hij ook niet onverwachts de weg oprennen...
hij vind het trouwens echt leuk en luistert ook goed naar haar. Zodra hij te snel gaat zegt mijn dochter "rustig" en dan gaat hij ook gelijk iets langzamer. Volgende keer ff met z'n allen gaan lopen, dan kan mijn man mijn dochter vasthouden en kan ik een foto maken.. En mijn zoon zal het ook wel uit willen proberen verwacht ik..

- mariskazwart
- Zeer actief
mijn dochter is zowat geboren op de skeelers! Ze gaat heel vaak op de skeelers mee naar de stad (ik fiets dan, is ongeveer 10 minuten fietsen), ze kan zelfs een brug op en af.Ayurveda schreef:Tsja als het hondje het zelf ook leuk vind en je hem niet helemaal uit laat putten waarom niet... Alleen lijkt het me wel onder begeleiding!!! (ik zelf zou al keihard onderuit gaan)
Maar ik hou haar sowieso vast hoor, wil niet dat 1 van beiden iets overkomt

- krullie
- Zeer actief
als je het niet overdrijft voor de hond zie ik er niks kwaads in.
probeer wel een commando aan te leren voor wel en niet trekken.
dat doe ik aan de fiets.
pull is trekken, en over is gewoon weer netjes meelopen.
probeer wel een commando aan te leren voor wel en niet trekken.
dat doe ik aan de fiets.
pull is trekken, en over is gewoon weer netjes meelopen.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Gewoon rustig aan mee doen.
De nieuwste theorien zijn dat fietsen mits de hond in de eerste 6 maanden niet langer dan 2 dagen achter elkaar kreupel is geweest dat je langzaam kan beginnen met fietsen. Dat gaat voor grotere honden op (middelmaten) en als ik zo de gemiddelde hond naast de fiets zie, zie ik dat ook vaak nog trekkend gebeuren.. Daarbij is het rechtvooruit een prima beweging en minder belastend als overenthousiast achter een bal aan jagen of een actie spel met andere honden. Daarbij haal ik uit je stuk, dat het om kleine stukjes gaat, dus lijk me geen probleem, zeker omdat het ook maar om een klein meisje gaat en ze natuurlijk op rollers staat.
De nieuwste theorien zijn dat fietsen mits de hond in de eerste 6 maanden niet langer dan 2 dagen achter elkaar kreupel is geweest dat je langzaam kan beginnen met fietsen. Dat gaat voor grotere honden op (middelmaten) en als ik zo de gemiddelde hond naast de fiets zie, zie ik dat ook vaak nog trekkend gebeuren.. Daarbij is het rechtvooruit een prima beweging en minder belastend als overenthousiast achter een bal aan jagen of een actie spel met andere honden. Daarbij haal ik uit je stuk, dat het om kleine stukjes gaat, dus lijk me geen probleem, zeker omdat het ook maar om een klein meisje gaat en ze natuurlijk op rollers staat.