Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
meisje gebeten door herder
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: meisje gebeten door herder
Vreemd verhaal.
De hond die niks deed krijgt maatregelen en de hond die wel wat deed krijgt een uitspraak van de rechter? Ik wist niet dat honden tegenwoordig ook berecht konden worden. Waarom niet gewoon de bijtende hond een muilkorf om doen? Dat komt op mij wat logischer over dan dit 
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
-
mum
wss wel, er kan veel in nederland
-
Ayurveda
- Zeer actief
miss is er al eerder iets gebeurd?... ze zouden die hond toch niet zomaar muilkorf plicht geven???
Hier in de buurt bij mn ouders woont een hond die ze verplicht zouden moeten muilkorven! of liever nog een geschikte baas voor moeten zoeken, maar dat doen ze ook niet...
Ben benieuwd wat de uitspraak van de rechter is!
Hier in de buurt bij mn ouders woont een hond die ze verplicht zouden moeten muilkorven! of liever nog een geschikte baas voor moeten zoeken, maar dat doen ze ook niet...
Ben benieuwd wat de uitspraak van de rechter is!

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
ik heb nog lopen zoeken om meer info, maar niets meer dan de text berichtgeving die Nanna gaf.
Ik vind het raar dat de andere hond van de meneer een muilkorfplicht krijgt en de ander (aanstichter) in opdracht van officier van justitie in beslag is genomen.
Misschien is er wel meer in het verleden gebeurd
tot zo een actie gaan ze niet snel lijkt me.
Ik vind het raar dat de andere hond van de meneer een muilkorfplicht krijgt en de ander (aanstichter) in opdracht van officier van justitie in beslag is genomen.
Misschien is er wel meer in het verleden gebeurd
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Volgens mij hangt dat van de gemeente af. De ene gemeente maakt zich nergens druk om en als er ergens een of andere overijverige ambtenaar zit krijg je dit soort gekke dingen.
Als dit het verhaal is dan geloof ik er ook geen reet van. Immers, als de gemeente zegt dat Eva een muilkorf om moet omdat Cleo iemand gehapt heeft dan ga ik dat natuurlijk aanklagen. Immers, waar slaat het op dat de hond die niks gedaan heeft ineens een muilkorf zou moeten? Als die andere hond een labrador was geweest had dat nl niet gehoeven. Dus volgens de wet slaat dit nergens op en kan je dat ook aanvechten. Dus ik vind het maar een raar verhaal.
Als ik inbreek hoeft mijn zus toch ook niet een cursus zelfbeheersing te gaan doen? Dat slaat nergens op en dus kan daar geen draagvlak voor zijn. Tenzij de honden dus al heel vaak problemen gaven. Dat kan ook natuurlijk.
Als dit het verhaal is dan geloof ik er ook geen reet van. Immers, als de gemeente zegt dat Eva een muilkorf om moet omdat Cleo iemand gehapt heeft dan ga ik dat natuurlijk aanklagen. Immers, waar slaat het op dat de hond die niks gedaan heeft ineens een muilkorf zou moeten? Als die andere hond een labrador was geweest had dat nl niet gehoeven. Dus volgens de wet slaat dit nergens op en kan je dat ook aanvechten. Dus ik vind het maar een raar verhaal.
Als ik inbreek hoeft mijn zus toch ook niet een cursus zelfbeheersing te gaan doen? Dat slaat nergens op en dus kan daar geen draagvlak voor zijn. Tenzij de honden dus al heel vaak problemen gaven. Dat kan ook natuurlijk.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Wat erg voor dat meisje zeg, wat zal ze bang geweest zijn 
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Riemsesy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weim Langhaar†
ik kan me niet herinneren dat een muilkorf en aanlijngebod zo snel wordt opgelegd zonder wederhoor. Daarnaast is er nog recht op bezwaar bij de bezwarencommissie van de desbetreffende gemeente. Naar gelang het advies van de commissie aan de gemeente, wat bijna altijd wordt opgevolgd, kan je naar de rechter stappen als je het er niet mee eens bent.
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
* 04-12-2005
† 27-12-2010