Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke brok kan bij kvv

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Zinndy

welke brok kan bij kvv

Ongelezen bericht door Zinndy »

Hoi
(misschien is hier al een topic over geweest maar ik kan het even niet vinden , lees er wellicht overheen)
Mijn hond eet al 3 jaar brokjes....na de dood van mijn andere hond wilde hij deze niet meer eten....overgestapt naar een ander merk...(je weet maar nooit ) en ja hoor die at hij wel...Hill's.
alleen........na 1,5 maand had hij ineens blaasgruis (toeval?? ) van de DA natuurlijk dieetvoer meegehad....alleen toen heb ik iets gelezen over vers voeren, en urine zuurder maken dmv appelazijn en dacht ...ik probeer het een week...word het niet beter dan alsnog het dieetvoer.
een week kvv gevoerd, met 1x per dag een theelepeltje bio appelazijn erdoor en na 10 dagen terug naar DA voor controle
alles weg!!! geen blaasgruis meer.
zonder het dieetvoer

afijn ik voer het nu dus gewoon kvv , alleen het zal soms voor komen dat hij eens per dag brokjes moet eten.
nu las ik dat je niet zomaar elk merk brok samen ( op één dag) met een kvv kan geven??

weten jullie misschien welke brok wel samen kan met een kvv?
uiteindelijk zal hij helemaal op kvv staan maar het is nu even niet anders.

alvast bedankt,
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: welke brok kan bij kvv

Ongelezen bericht door Miranda »

Zinndy schreef:nu las ik dat je niet zomaar elk merk brok samen ( op één dag) met een kvv kan geven??
Dat klopt niet. Ik zou wel een goed merk brok geven, maar het kan gewoon gecombineerd gegeven worden.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Zinndy

Ongelezen bericht door Zinndy »

oh okeej, ik las ergens dat je alleen een 'natuurlijke' brok mocht geven zoals FF....
maar hier zitten de kenners :D dus wilde toch even advies
en wat is dan een goed merk brok...want ben nu beetje huiverig voor de Hill's
maar misschien was het ook gewoon toeval hoor, geen idee hij had geen ontstekingen enz in zn urine, het was puur de gruis dus dachten wij aan het veranderen van brok?
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Van brokken heb ik helegaar geen verstand :wink:
Maar er zijn vast mensen hier die dat wel hebben.

Kijk iig naar de ingredientenlijst. Staat granen als eerste vermeld? Dan zou ik die niet nemen, granen als hoofdbestanddeel van brok voor carnivoren vind ik maar raar. Neemt niet weg dat de meeste brokken dat wel hebben :N:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Ik vind Prins procare een fijne brok. Het is een geperste brok dus minder verhit als de opgeblazen brokjes en er zitten zo min mogelijk chemische troepjes in!

Heb vaker gehoord dat dit goed te combineren is met Kvv al kan je volgen mij alle brokken wel erbij geven.

Hier is het net omgedraaid, bijna altijd brokken en 1x per week kvv ;)
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik zou het niet tegelijkertijd geven. Maar bijvoorbeeld 's ochtends brok en 's avonds kvv.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ik geef Cavom, laag in vlees-gehalte dat wel maar Escha haalt haar vlees wel uit haar KVV.
Goedkoop en mijn hond doet het er goed op, ze heeft bijna een jaar op alleen die brokken gezeten. Nu alweer geruime tijd 1-2 dagen brokken de rest KVV/BARF
Forza10 is ook wel een brok om naar te kijken, hier zit ik aan te denken om het uit te proberen
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het schijnt niets uit te maken. Zelfs mengen is geen probleem.
Gewoon geven wat je prettig vindt dus, hoewel geperst wel beter is.
Inderdaad even kijken naar wat erin zit, liefst eerst aandeel vlees dus, want wat het eerst staat zit er het meest in.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Dat maakt echt niet veel uit wat voor soort brok je kiest in combi met kvv.
Ik zelf geef het soms zelfs in één maaltijd als dat zo uitkomt.
Momenteel is dat Taste of the Wild met daar doorheen Nutro Choice lam/rijst.
:zweep:
mamalou
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cairnterriër Yuna, geborenop 16-05-2010

Ongelezen bericht door mamalou »

Hoor daar zoveel verschillende dingen over. Ik geef kvv van Carnibest of Tinlo. In de ochtend heeft ze er gewoon geen trek in, en vind ze brokjes lekkerder. Heb al veel soorten geprobeerd maar wil het liefst geperst, dat schijnt in combi met kvv wel wat beter te zijn. Van Prins heeft ze gigahopen en heb nu proefverpakking Farmfood, dat vindt ze ook lekker.
Wilde nog voor Biofood kijken ook. Heb proef van Acana, Orijen gehad hier, maar die lust ze gewoon niet graag. Alleen de Acana Pacific eet ze een beetje van. Dus tja....... Je kunt wel willen, maar als hond het gwoon niet lekker vindt, houdt het op.
In de avond is het geloof ik beter de kvv te geven vanwege de vertering in de nacht.
Afbeelding
Yuna Miley, 16-05-2010
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner

Ongelezen bericht door jessica74 »

dat is mooi dat je de kristallen zo weg kreeg dat lukte niet bij mijn hond.
je moet de ph in de gaten houden daar kan je teststrips voor kopen want als je teveel gaat verzurren krijg je weer kans op andere kristallen/stenen.

die van mij moest geopereerd worden de kristallen waren stenen geworden van 1 cm wel 20 stuks ze kon niet meer plassen, dus die krijgt nu echt dieetvoer en ik controleer de urine zelf op ph.
1 keer in de maand laat ik het nakijken op kristallen.

omdat je hond dus snel last heeft van gruis/kristallen zou ik een voer nemen met een laag magnesium en fosfor gehaalte want dit zijn voedingsstoffen voor kristallen.
zelf heb ik dus dieetvoer maar casa fera heeft ook een brok tegen blaasgruis wat je in de dierenwinkel kan halen.de sensitive is dat kijk maar eens op hun site.

ik ben het wel eens dat een geperste brok beter bij kvv past en vind ik zelf ook beter maar met blaasgruis moet je toch oppassen.
Vince
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
Contacteer:

Ongelezen bericht door Vince »

Ayurveda schreef:Ik vind Prins procare een fijne brok. Het is een geperste brok dus minder verhit als de opgeblazen brokjes en er zitten zo min mogelijk chemische troepjes in!
Klopt maar het vlees wat wordt gebruikt komt wel uit de bio industrie en je weet waarschijnlijk wel wat daar in de dieren wordt gepropt. Heb het zelf ook gevoerd en vond het een fijne brok.

Nu ik wat meer omsla naar de natuurlijke voeding ga ik zelf lukullus voeren. Is gewoon bij zooplus te bestellen. Heeft wel een redelijk hoog graan percentage maar dat is wel rijst. Daarnaast komt het gebruikte vlees geen bio industrie wat ik ook wel belangrijk vind.

Maar goed bij voeding blijft: 100 manieren 100 meningen :tongue:
Riemsesy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weim Langhaar†

Ongelezen bericht door Riemsesy »

misschien zeggen ze dat brok en kvv niet samen gaan omdat geëxpandeerde brokken echt waardeloos verteerd worden. geperste brokken vallen snel uit elkaar in de maag.

Zaterdag waren we met Kasper naar 't strand en hij heeft nog niet geleerd geen zeewater te drinken. Dus na een half uurtje komt 't 'r van voren en achteren uit. De royal canin brokken die hij 's morgens gegeten had kwamen er 's middags om 15.00 nog intact er uit.
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Riemsesy schreef:misschien zeggen ze dat brok en kvv niet samen gaan omdat geëxpandeerde brokken echt waardeloos verteerd worden. geperste brokken vallen snel uit elkaar in de maag.

Zaterdag waren we met Kasper naar 't strand en hij heeft nog niet geleerd geen zeewater te drinken. Dus na een half uurtje komt 't 'r van voren en achteren uit. De royal canin brokken die hij 's morgens gegeten had kwamen er 's middags om 15.00 nog intact er uit.
Dat wat jij beschrijft, dat gebeurt vooral bij geëxpandeerde brok met veel graan.
Moet je dit zelfde maar eens uittesten met Taste of the Wild.
Dat is na een paar uurtjes helemaal verteerd hoor.
Ik heb er nml ervaring mee, Romeo heeft niet lang geleden een zitac kuur gehad, en daar ging hij veel van spugen.
Hij had dan in de ochtend wat TotW brokjes op, en een paar uur later spuugde hij, en was het alleen nog maar slijm met een beetje bruine prut, volledig uit elkaar gevallen en geen brokje meer te herkennen.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”