Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Past dit in een Kong?
Moderator: moderatorteam
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Past dit in een Kong?
Ik las net een artikel over gedrag in de Onze Hond, waarin o.a. aangegeven werd dat dieren die 'werken' voor hun voeding lichamelijk en geestelijk gezonder zijn.
Ik herinnerde me toen dat ik dat vroeger ook deed toen ik nog maar 1 hond had, en brokken voerde, en dat toen nummer 2 kwam ik dat niet handig vond.
Nu denk ik dat ik het kan oplossen door ze in de tuin te voeren, maar nu komt de vraag: past er 90-120g KVV (meestal BARFmenu) in een medium Kong? Ik hoop eigenlijk dat er hier mensen zijn die dat doen en me daarin kunnen adviseren. Want de medium wordt wel aangeraden bij de Cairn, maar groter mag op zich van mij ook. Alleen halen ze daar dan misschien weer te makkelijk alles uit? Ik herinner me dat bij mijn oude Kong er vaak smeerkaas (oid) onderin bleef zitten, dat kreeg ze er niet uit, dus dat zou misschien een argument zijn voor een groter maatje?
Ik herinnerde me toen dat ik dat vroeger ook deed toen ik nog maar 1 hond had, en brokken voerde, en dat toen nummer 2 kwam ik dat niet handig vond.
Nu denk ik dat ik het kan oplossen door ze in de tuin te voeren, maar nu komt de vraag: past er 90-120g KVV (meestal BARFmenu) in een medium Kong? Ik hoop eigenlijk dat er hier mensen zijn die dat doen en me daarin kunnen adviseren. Want de medium wordt wel aangeraden bij de Cairn, maar groter mag op zich van mij ook. Alleen halen ze daar dan misschien weer te makkelijk alles uit? Ik herinner me dat bij mijn oude Kong er vaak smeerkaas (oid) onderin bleef zitten, dat kreeg ze er niet uit, dus dat zou misschien een argument zijn voor een groter maatje?

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Past dit in een Kong?
ik heb een grote zwarte Kong daar past 250 gram KVV in ongeveer, en als hij klaar is spoel ik hem om en gaat hij in de vaatwasser 
-
Boora34
- Vaste gebruiker
Ik zou zo denken net aan ? maar als er 250 gram in een grote past moet het er toch in kunnen.
Heb er zelf nog nooit kvv in gegeven, ( wel een goed idee trouwens
)
Heb er zelf nog nooit kvv in gegeven, ( wel een goed idee trouwens
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zeker een goed idee! Ik heb weleens met die Kongs in me handen gestaan en gedacht, wat zou ik er dan in kunnen doen. (Naast de kant en klare tube die ze los verkopen)Boora34 schreef:Heb er zelf nog nooit kvv in gegeven, ( wel een goed idee trouwens)
Goeie tip die KVV!
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
ja dat past
ik doe dat al jaren...een deel of in sommige gevallen alles in de kong...pfaff heeft nu de grote puppykong..die komt overeen met een medium kong en daar pas iets meer dan 100 gram in hoor
in de grote inderdaad 250 gram.
als jullie touwens macaroni (of andere pasta) of rijst hebben gemaakt en er is nog wat droge pasta/rijst over...meng daar een beetje kaas door (pizzakaas e.d.)en wat brokjes of stukjes worst...vul daar de kong mee (om het stevig aan te drukken gebruik ik bij de grote kongs een borrelglaasje en de medium een drankstampertje
) even in de magnetron..laten afkoelen (of in de zomer bevriezen) en geven maar..is een goede bezighouder
....en in de zomer yoghurt of bouillon invriezen in de kong (gaatjes dichtsmeren met smeerpate ofzo en dan keukenfolie erom)
als jullie touwens macaroni (of andere pasta) of rijst hebben gemaakt en er is nog wat droge pasta/rijst over...meng daar een beetje kaas door (pizzakaas e.d.)en wat brokjes of stukjes worst...vul daar de kong mee (om het stevig aan te drukken gebruik ik bij de grote kongs een borrelglaasje en de medium een drankstampertje

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- Belle
- Zeer actief
Dan niet vergeten de kong even onder de warme kraan af te spoelen als hij uit de vriezer komt. Zo'n vastgevroren tongetje is ook weer zo sneu.RachelleAmericanBulldog schreef: ....en in de zomer yoghurt of bouillon invriezen in de kong (gaatjes dichtsmeren met smeerpate ofzo en dan keukenfolie erom)
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
doe ik met mijn ijsjes ook niet hoor...geen last vanBelle schreef:Dan niet vergeten de kong even onder de warme kraan af te spoelen als hij uit de vriezer komt. Zo'n vastgevroren tongetje is ook weer zo sneu.RachelleAmericanBulldog schreef: ....en in de zomer yoghurt of bouillon invriezen in de kong (gaatjes dichtsmeren met smeerpate ofzo en dan keukenfolie erom)

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
-
amber81
Ik gooi ook alles in die kongs
, ik heb drie zwarte; small, medium en dan die grote. Mijn hondjes maken alles aan speelgoed kapot, maar die dus niet
en inderdaad maak ik ook van alles voor in die dingen, vers, blik, kliekjes, ijsjes, alles! Wat niet past, smeer ik er een beetje op. Gewoon een boterham ook weleens, met soms een beetje pindakaas, smeerkaas, smeerworst, die spuitzooi ervoor is altijd zo op. Dus die koop ik ook niet meer.
Tara is trwns heel slim, die weet dat als ze hem hoog optilt en hard neer laat vallen er altijd nog wel een restje uitkomt. Hier zijn ze dus echt altijd helemaal leeg en dan hup de vaatwasser in ja haha!
Tara is trwns heel slim, die weet dat als ze hem hoog optilt en hard neer laat vallen er altijd nog wel een restje uitkomt. Hier zijn ze dus echt altijd helemaal leeg en dan hup de vaatwasser in ja haha!
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Bumba laat de kong ook hard vallen en dan valt alles eruit
dus ook met 2 minuten klaar...
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.