Zoals velen ben ik gister met het gezin en de hond eens lekker wezen wandelen. We zijn naar het omheinde losloopgebied gegaan in Hendrik ido Ambacht. Het is omheind dus Rex kan dan lekker los. Na een minuut of 10 komen we een groep mensen tegen met een hond of 8. Even mee staan praten en wilde verder lopen. Kijk ik om me heen zie ik Rex nergens meer. Ik al in paniek van ohw nee he hij zou toch niet weer tijdens het spelen in de sloot gepleurd zijn en buiten het gebied lopen nu. Zie ik zo'n 100 meter verder op die groep lopen en een hoop kabaal. Ik zo aaah bingo daar issie. En ja hoor meneer dacht wel even dat hij een labrabor tot spelen aan kon zetten. Die was hier dus niet van gediend en snaauwde Rex even goed af.
Ik er naar toe en gevraagd of hij erg lastig was geweest. Ze zeiden van niet maar man ging wel gelijk weg met zijn labrador (hoop dat het niet door Rex kwam). Ik Rex aangelijnd en me exuses aangeboden. Ik weer terug naar me vriendin en me kleine. Was inmiddels haar opa ook gekomen met hun beagel. Die heeft een soort kat en muis spel zitten spelen met Rex, was echt geweldig om die grote lomperd achter zo'n wendbaar klein ding te zien gaan. Na 15 minuten kwamen die groep mensen weer terug en Rex er weer op af om met de andere honden te spelen die Rex maar al te intressant vonden.
En je raad het waarschijnlijk al Rex vond hun dus ook intressanter dan het baasje

Hij liep dus lekker met hun mee. Ik roepen en meneer wel steeds kijken wie er nou stond te roepen. Maarja deze honden zijn natuurlijk veel leuker dan het baasje

. Ik er achter aan, ik vragen of ze het niet erg vinden dat hij mee liep, gelukkig vonden ze het wel gezellig en vonden het een mooie hond (ze wilde hem al meenemen naar huis). Dus ik liep stuk mee met de groep. Even later kwam ik me vriendin weer tegen met me kleine dus die liepen ook mee, maarja me zoontje van 2 loopt nog niet zo hard en die groep liep dus harder en ja hoor weer Rex kwijt die liep alweer 100 meter verder op. En elke keer als hij mij niet zag kwam hij even een stukje terug om te kijken of zijn baasje er nog wel was, om vervolgens weer naar de groep te sprinten.
Na een anderhalf uur zijn we weer lekker huiswaarts gegaan en Rex heeft tot uur of 10 uitgeput op het balkon gelegen.
Al met al een geslaagde dag, alleen merk alweer dat ik toch wat meer moet werken aan het terugkomen als er andere honden zijn