Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verklaring staartloosheid
Moderator: moderatorteam
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Verklaring staartloosheid
Wie heeft er ervaring met het importeren van een natural bobtail rashond (oftewel een hond met een aangeboren korte/geen staart). Ik begrijp dat ik een verklaring staartloosheid moet hebben maar heeft iemand daar een voorbeeld van in het Engels aub??
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- Woest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets
- Aantal honden: 1
Re: Verklaring staartloosheid
Onze västgötaspets Rico is staartloos en komt uit Frankrijk. Maar ik heb er geen verklaring van staartloosheid bij????
Ik ga mij nu ook afvragen of we die zouden moeten hebben. Tot dusver hebben we er in ieder geval geen problemen mee gehad. Hij is gewoon in Nederland ingeschreven bij de raad van beheer.
Ik ga mij nu ook afvragen of we die zouden moeten hebben. Tot dusver hebben we er in ieder geval geen problemen mee gehad. Hij is gewoon in Nederland ingeschreven bij de raad van beheer.
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
officieel zou je zonder zo'n verklaring niet mee mogen doen met shows en wedstrijden vandaar dat ik het dus van belang vind!
Danielle Boshouwers
-
Neeltje
Niet als het ras zo is. De hond heeft gewoon geen staart. Zelfde als bij de Franse Bulldog, die is er gewoon niet. Volgens mij hoeft dit alleen maar bij honden waar de staart gecoupeerd is? Anders zou ik het even bij je dierenarts navragen.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik ken een natural bob Spets reutje, hier geboren en die is geexporteerd naar Engeland. Wil wel eens even vragen of daar ook iets van een verklaring bij moest. Is wel andersom maar ok. Word er nu zelf ook nieuwsgierig naar.Danielle schreef:officieel zou je zonder zo'n verklaring niet mee mogen doen met shows en wedstrijden vandaar dat ik het dus van belang vind!
- cyberdogz
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian shepherd & Finse lappenhond
- Contacteer:
Je hebt een verklaring nodig van de dierenarts van het land van herkomst die aangeeft dat het een NBT is of dat in het land van herkomst de hond volgens de rasstandaard gecoupeerd moet worden (zoals bij de Aussie uit Canada of Amerika). Op de verklaring moet het chipnummer van de hond staan dus aan een algemene verklaring heb je niks.
Voorheen was het zo dat als je bij de fHN wedstrijden wilde lopen, deze verklaring officieel vertaald moest worden door een erkend vertaal bureau maar daar zijn ze geloof ik soepeler in geworden. De regels bij Cyno hierover weet ik niet.
Voorheen was het zo dat als je bij de fHN wedstrijden wilde lopen, deze verklaring officieel vertaald moest worden door een erkend vertaal bureau maar daar zijn ze geloof ik soepeler in geworden. De regels bij Cyno hierover weet ik niet.
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
het gaat om een ras wat zowel full tail als natural bob (en alles ertussen in) heeft en voor dat laatste heb ik dus een verklaring nodig. Pups zijn dus NIET gecoupeerd maar gewoon zonder staart of met een halve staart geboren en ik moet dus een bewijs hebben hiervan.Neeltje schreef:Niet als het ras zo is. De hond heeft gewoon geen staart. Zelfde als bij de Franse Bulldog, die is er gewoon niet. Volgens mij hoeft dit alleen maar bij honden waar de staart gecoupeerd is? Anders zou ik het even bij je dierenarts navragen.
Danielle Boshouwers
- cyberdogz
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian shepherd & Finse lappenhond
- Contacteer:
Misschien niet helemaal duidelijk geweest maar bij een NBT uit welk land dan ook moet er dus een dierenarts verklaring zijn uit het land van herkomst dat desbetreffende pup (adhv het chipnummer) een NBT is dus ook als de pup in NL is geboren als NBT heb je dezelfde verklaring nodig.