Of is dit een gephotoshopt filmpje?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cesar kicks...ass???
Moderator: moderatorteam
- Triplefox
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier - Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Re: Cesar kicks...ass???
Is bullshit
- Triplefox
- Zeer actief
- Contacteer:
Photoshop oid dus?Ellen. schreef:Is bullshit
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Lijkt me heel moeilijk te photoshoppen?
Maar goed, dit lijkt me wel één van de belangrijkste onderdelen van zijn training. Een heel snel schrikeffect wat de hond niet verwacht.
Maar goed, dit lijkt me wel één van de belangrijkste onderdelen van zijn training. Een heel snel schrikeffect wat de hond niet verwacht.
- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Dit is niet gefotoshopt, dit heb ik hem ook wel is een aflevering zien doen ... maareh sorry wat is hier erg aan, dit ken je toch geen schoppen noemen kom op nou
Zo ken je van elk klein dingetje wel een giga ophef maken
niet persoonlijk bedoeld naar ts trouwens
Zo ken je van elk klein dingetje wel een giga ophef maken
niet persoonlijk bedoeld naar ts trouwens

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
- Ellen.
- Zeer actief
Nou nee dat is het niet, dat lijkt me wel heel lastig.. sorry voor mijn taalgebruik trouwens,Triplefox schreef:Photoshop oid dus?Ellen. schreef:Is bullshit
maar je kunt ook een filmpje 'slecht' laten lijken..
- dagmar88
- Zeer actief
Heb een aantal van deze korte stukjes in context gezien en dan ziet het er al heel anders uit.
Ik denk dat hij heel zelf goed in kan schatten wat binnen proportie is.
Het jammere vind ik dat ik het mensen na zien doen, en dan niet zo gecontroleerd laten we maar zeggen
Ik denk dat hij heel zelf goed in kan schatten wat binnen proportie is.
Het jammere vind ik dat ik het mensen na zien doen, en dan niet zo gecontroleerd laten we maar zeggen
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
oh jee.... het volgende CM topic.
Het is onddertussen wel een beetje om moe van te worden hoor.

Cash v Heiligental en Flow.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Het zijn allemaal stukjes uit uitgezonden materiaal, niks nieuws. Alleen aan elkaar geplakt.
Dit is wat mij niet bevalt aan hem.
Maar je kunt ook zo'n serieteje maken waarin je hem bijvoorbeeld alleen maar claimgedrag ziet uitvoeren, dat zou ik dan wel weer leuk vinden waarschijnlijk.
Maar afijn, ik heb al eens eerder gezegd dat ik niet geloof in problematische honden die na 5 minuten niet meer aan de lijn trekken maar achter je lopen.
Althans, ik geloof niet dat je dat op een normale manier kunt bewerkstelligen. En je moet dat ook niet in vijf minuten willen.
Dit is wat mij niet bevalt aan hem.
Maar je kunt ook zo'n serieteje maken waarin je hem bijvoorbeeld alleen maar claimgedrag ziet uitvoeren, dat zou ik dan wel weer leuk vinden waarschijnlijk.
Maar afijn, ik heb al eens eerder gezegd dat ik niet geloof in problematische honden die na 5 minuten niet meer aan de lijn trekken maar achter je lopen.
Althans, ik geloof niet dat je dat op een normale manier kunt bewerkstelligen. En je moet dat ook niet in vijf minuten willen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ohnee, weer een Cesar topic.. Kom jongens, dit kun je toch geen schoppen noemen?

- Jaap*
- Zeer actief
Ik voel geen enkele aandrang om het iets anders dan schoppen te noemen 
- Jaap*
- Zeer actief
Hij schopt toch? Bedoel ik.
- Triplefox
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ben ik helemaal met je eens, maar ik kan er weinig anders van maken dan een (subtiel) trapje in de weke delen en dat lijkt me toch niet dé manier.Ellen. schreef:Nou nee dat is het niet, dat lijkt me wel heel lastig.. sorry voor mijn taalgebruik trouwens,Triplefox schreef:Photoshop oid dus?Ellen. schreef:Is bullshit
Trap je een keertje mis is er wel een niertje van de hond verrot, dan maar een stroombandje oid dat geeft minder blijvende schade... toch?
Begrijp me goed, ik kan/kon me best vinden in zijn methode maar hier kan ik erg weinig mee, dan zou ik serieus liever een prikband of weet ik wat gebruiken, de schade is dan te overzien, een orgaan wat ermee kapt is best lastig.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Wat is het dan?Hilde schreef:Ohnee, weer een Cesar topic.. Kom jongens, dit kun je toch geen schoppen noemen?
Als ik de reactie van sommige honden zie, weet ik heel zeker dat dit niet mijn manier is. Wat de rest doet moeten ze uiteraard zelf weten, maar ik kan hier niet achter staan hoor.
- Triplefox
- Zeer actief
- Contacteer:
Het verschil is misschien dat dit filmpje niet zo positief is???Cash schreef:oh jee.... het volgende CM topic.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
De laatste tijd is het sowieso heel negatief omtrent CM.Triplefox schreef:Het verschil is misschien dat dit filmpje niet zo positief is???Cash schreef:oh jee.... het volgende CM topic.
Ik noem dit geen schoppen. Meer aantikken. Als jij iemand hoort zeggen dat 'iemand anders zijn hond schopte' denk je dan aan dit soort tikjes?

- Triplefox
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit zijn duidelijk geen "tikjes"....Hilde schreef:De laatste tijd is het sowieso heel negatief omtrent CM.Triplefox schreef:Het verschil is misschien dat dit filmpje niet zo positief is???Cash schreef:oh jee.... het volgende CM topic.
Ik noem dit geen schoppen. Meer aantikken. Als jij iemand hoort zeggen dat 'iemand anders zijn hond schopte' denk je dan aan dit soort tikjes?
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Volgens mij ook ja. In sommige gevallen zou het misschien gaan om een zachte tik om de aandacht af te lijden, maar in een hoop gevallen is dat ten eerste volgens mij overbodig of veel te laat, en gaat het ook zeker niet om een zacht tikje.Jaap* schreef:Hij schopt toch? Bedoel ik.

- Ellen.
- Zeer actief
Ik zeg ook niet dat het géén trap is.. maar ik zeg ook niet dat het dat wél is, ja bij sommige zie ik hem een soort van uithalen, maar andere keren zie ik hem de hond 'aanraken' dus niet schoppen in de zin van dat hij meteen de hond een kapotte nier schopt ofzo.Triplefox schreef:Ja, ben ik helemaal met je eens, maar ik kan er weinig anders van maken dan een (subtiel) trapje in de weke delen en dat lijkt me toch niet dé manier.Ellen. schreef:Nou nee dat is het niet, dat lijkt me wel heel lastig.. sorry voor mijn taalgebruik trouwens,
Trap je een keertje mis is er wel een niertje van de hond verrot, dan maar een stroombandje oid dat geeft minder blijvende schade... toch?
Begrijp me goed, ik kan/kon me best vinden in zijn methode maar hier kan ik erg weinig mee, dan zou ik serieus liever een prikband of weet ik wat gebruiken, de schade is dan te overzien, een orgaan wat ermee kapt is best lastig.
En nee een prikband absoluut niet, vind ik echt not-done.
Hoezo is de schade daar van te overzien? Denk je dat zo'n ding geen schade aanricht? Als het erg is zelfs schade aan de luchtpijp, wat volgens mij ook een belangrijk orgaan is in het lichaam?
edit: wijziging
- Reneey
- Zeer actief
Organen stuk schoppen
jeetje dit gaat wel erg ver hoor
Schoppen doe ik toch echt harder als dat hoor

- Triplefox
- Zeer actief
- Contacteer:
Een ongeluk zit in een klein hoekje, mij zie je geen stroomband gebruiken maar zou ik moeten kiezen... dan liever dat dan een trap/tikje op die plek.Ellen. schreef:Ik zeg ook niet dat het géén trap is.. maar ik zeg ook niet dat het dat wél is, ja bij sommige zie ik hem een soort van uithalen, maar andere keren zie ik hem de hond 'aanraken' dus niet schoppen in de zin van dat hij meteen de hond een kapotte nier schopt ofzo.Triplefox schreef:Ja, ben ik helemaal met je eens, maar ik kan er weinig anders van maken dan een (subtiel) trapje in de weke delen en dat lijkt me toch niet dé manier.Ellen. schreef:Nou nee dat is het niet, dat lijkt me wel heel lastig.. sorry voor mijn taalgebruik trouwens,
En nee een prikband absoluut niet, vind ik echt not-done.
Hoezo is de schade daar van te overzien? Denk je dat zo'n ding geen schade aanricht? Als het erg is zelfs schade aan de luchtpijp, wat volgens mij ook een belangrijk orgaan is in het lichaam?
Maar daar gaat het niet om, het gaat nu om dit filmpje en de daarbij behorende trappen/correcties, ik snap het gewoon niet maar zal wel aan mij liggen hoor
- Triplefox
- Zeer actief
- Contacteer:
Een hakje op de verkeerde plek kan dat helaas wel veroorzaken...en zijn hakjes zitten echt op de verkeerde plek.Reneey schreef:Organen stuk schoppenjeetje dit gaat wel erg ver hoor
Ik zeg trouwens kán... niet dat hij het doet, het gaat me meer om de 'methode' die hij mensen wil aanleren.
Laatst gewijzigd door Triplefox op 16 mar 2011 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik eh, vind het eigenlijk wel weer leerzaam. Door te zien dat bepaalde karakters/rassen in dit filmpje dat "aantikken" toch niet zo klakkeloos accepteren en een ander toch weer heel gedwee reageert op dit "aantikken".Ellen. schreef:Nou nee dat is het niet, dat lijkt me wel heel lastig.. sorry voor mijn taalgebruik trouwens,
Je moet toch altijd wel een beetje zien met wat voor karakter je zelf te maken hebt voor je de Milan methode denkt te gaan toepassen
En met de deen was hij zelf inderdaad ook niet "calm"
Ik kijk ook best vaak hoor en sommige dingen vind ik goed om te zien en kun je nog lering uit trekken.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik vind het nogal lastig mening te geven. Weet wel zeker dat ik liever voor een zachtere tik ga dan dit 'tikken/schoppen' achterom als dat al voldoende is een hond uit die 'geestelijke toestand' te halen.
- Ellen.
- Zeer actief
Klopt, ik zeg ook niks over een stroomband, want dat zou ik denk ik ook nog eerder gebruiken. Maar je had het ook over de prikband, vandaar dat ik daarop reageerdeTriplefox schreef: Een ongeluk zit in een klein hoekje, mij zie je geen stroomband gebruiken maar zou ik moeten kiezen... dan liever dat dan een trap/tikje op die plek.
Maar daar gaat het niet om, het gaat nu om dit filmpje en de daarbij behorende trappen/correcties, ik snap het gewoon niet maar zal wel aan mij liggen hoor
En nee ik vind het filmpje nergens op slaan, je kunt ook het slechtste van iets naar boven halen.
- Reneey
- Zeer actief
Ja zo kan je alles een graatje erger maken, maar goed het is je goedrecht dat te vinden uiteraard ... in mijn ogen zoals jij redeneert kan alles iets stuk maken, zo kan een flinke ruk aan een riem zijn nek breken, halty om zijn kop zijn neusbotje beschadigen, spike halsband zijn luchtpijp beschadigen en noem maar op... wij mensen kennen ook tever gaan met dingen zielig vindenTriplefox schreef:Een hakje op de verkeerde plek kan dat helaas wel veroorzaken...en zijn hakjes zitten echt op de verkeerde plek.Reneey schreef:Organen stuk schoppenjeetje dit gaat wel erg ver hoor

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Cesar heeft al kleine pootjes, en ik nog kleinere, tegen de tijd dat ik een tikkie met mijn voet achterlangs wil geven is het effect al wegLéonieHonden schreef:Ik vind het nogal lastig mening te geven. Weet wel zeker dat ik liever voor een zachtere tik ga dan dit 'tikken/schoppen' achterom als dat al voldoende is een hond uit die 'geestelijke toestand' te halen.
Daarentegen is als alternatief, een handklap, een knip met de vingers of bij ballengekke honden even de tennisbal laten stuiteren ook vaak al voldoende om de focus te laten verdwijnen soms
(en als dat niet werkt... en er echt gefocussed wordt moet ik bekennen dat ik even een vinger tegen de lies tik/prik of tegen de nek, want dat gefocus ben ik soms wel klaar mee eerlijk gezegd)
Laatst gewijzigd door blondie op 16 mar 2011 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Nou, helemaal mee eens.blondie schreef:Cesar heeft al kleine pootjes, en ik nog kleinere, tegen de tijd dat ik een tikkie met mijn voet achterlangs wil geven is het effect al wegLéonieHonden schreef:Ik vind het nogal lastig mening te geven. Weet wel zeker dat ik liever voor een zachtere tik ga dan dit 'tikken/schoppen' achterom als dat al voldoende is een hond uit die 'geestelijke toestand' te halen.![]()
Daarentegen is als alternatief, een handklap, een knip met de vingers of bij ballengekke honden even de tennisbal laten stuiteren ook vaak al voldoende om de focus te laten verdwijnen soms![]()
(en als dat niet werkt... en er echt gefocussed wordt moet ik bekennen dat ik even een vinger tegen de lies tik/prik, want dat gefocus ben ik soms wel klaar mee eerlijk gezegd)
Ik heb ook maat 38 maar ja.. Ik knip ook vaak met m'n vingers en heeft vaak net genoeg succes om even de focus eraf te halen. Tenzij het natuurlijk erg heftig is etc etc.
- Triplefox
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar het zijn wel fragmenten uit zijn programma, misschien wel direct achter elkaar gezet maar niet bewerkt.... dat is toch niet het slechtste naar boven halen, het zijn dus feiten en geen aannames...Ellen. schreef: En nee ik vind het filmpje nergens op slaan, je kunt ook het slechtste van iets naar boven halen.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Tsja, tegenhangers van Milan zullen natuurlijk alles doen om hem zo slecht mogelijk neer te zetten.Triplefox schreef:Het verschil is misschien dat dit filmpje niet zo positief is???Cash schreef:oh jee.... het volgende CM topic.
Ik vind dat 'schoppen' niks, al stelt het bij de ene hond minder voor als bij de andere.
Maar zo ondertussen weten we hier nu wel dat de een hem geweldig vindt en de ander niks van hem moet weten.
Krijg je weer zo'n topic waarin de een de ander gaat zitten te overtuigen hoe goed/ slecht hij wel niet is.
Kan er niet 1 CM topic komen op dit forum ofzo?

Cash v Heiligental en Flow.