Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezocht broertjes en zusjes geboren 01-08-10 in Geldrop

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

noukk2
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Border Collie x Golden retriever

Gezocht broertjes en zusjes geboren 01-08-10 in Geldrop

Ongelezen bericht door noukk2 »

Hallo,
Wij hebben sinds november een hele lieve pup. Een kruising bordercollie x golden retriever (volgens de fokker). Het is een schat van een beestje maar wij krijgen steeds meer onze twijfels bij het verhaal van de fokker. Wij hebben Senna opgehaald bij Mirando in Geldrop, zonder dat wij wisten hoe dat bekend staat. Senna is geboren op 1 augustus 2010 en vader is een border collie en moeder een golden. Vader hebben wij gezien, maar moeder niet. De eigenaar had meerdere retrievers en wist niet precies welke de moeder was. In ons enthousiasme om Senna hebben we niet verder gevraagd. Inmiddels is Senna 7 maanden en ze doet het super, alleen heeft ze bij lange niet de maat van haar 'ouders'. Ze blijft klein. Niet erg, maar wel apart als je haar 'vader' zag die erg groot is. Senna zou meerdere broertjes en zusjes hebben en ze was als laatste over van het nestje en daarom ook heel klein zei de fokker. Wij zijn erg benieuwd naar haar broertjes of zusjes, dus heeft u een hondje uit (waarschijnlijk) hetzelfde nest, laat het dan weten aub!!
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Gezocht broertjes en zusjes geboren 01-08-10 in Geldrop

Ongelezen bericht door empyree »

Juist het feit dat hij niet precies wist wie de moeder was en zogenaamd wel welke de vader was had jullie moeten alarmeren ! Je kunt namelijk best geen idee hebben welke reu een teef heeft gedekt maar je weet toch zeker wel welke teef pups heeft gehad ?????????

Die zijn dus mooi niet geboren bij die persoon maar elders opgekocht of zo.

Maar uiteraard is het belangrijkste dat jullie gek met hem/haar zijn.
Sandra
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

http://nestgenootjes.forum2go.nl/#" onclick="window.open(this.href);return false; :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Lieke&Matz
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Border collie x Golden retriever.

Ongelezen bericht door Lieke&Matz »

Hier geen broertje, maar wel de zelfde kruising. Alleen hier was moeders de border collie.
Onze Matz heeft zeker niet het postuur van de golden. Om te zien is het echt een border maar met een wat breder hoofd. Hij staat ook redelijk hoog op de poten. Matz is nu bijna 16 maanden en weegt 21 kilo. Zijn schoft zou ik zo echt niet durven te schatten. Misschien kun je een foto plaatsen van Senna. Kan ik haar eens vergelijken met Matz.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Niet dat ik Mirando echt ken (behalve dat ik er honderd duizend keren langs gereden ben), maar met hoe het er daar alleen al van buiten uitziet, zou ik er niets kopen. Maar dat is verder nergens op gebaseerd. Ze zitten er al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang, voor mijn gevoel al heel mijn leven (ong. halve eeuw dus.)
noukk2
geregistreerd lid

Hoi!
BEdankt voor de reacties!
Hier een foto van Senna. Ze is nu ongeveer 45 cm hoog en weegt ongeveer 12 kg.

Afbeelding
Lieke&Matz
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Border collie x Golden retriever.

Ongelezen bericht door Lieke&Matz »

Ik heb geen recente foto van mijn hond op deze laptop staan.
Maar ik zo haast zeggen dat ze een andere kruising is, maar ik weet verder niks van honden genetica af dus het zou best zo kunnen zijn. Maar Matz ziet er heel anders uit, en ik weet dat er op dit forum nog een zelfde kruising is, en die lijkt ontzettend veel op Matz.
Dit is Matz van de zomer:
Afbeelding

En

Afbeelding
Afbeelding
noukk2
geregistreerd lid

Nou, inderdaad Matz en Senna lijken inderdaad helemaaaal niet op elkaar! Senna haar kop is ook wel duidelijk border Collie, althans, dat denken we. Maar qua lengte klopt het echt allemaal niet, niet met een collie en al helemaaaal niet met een golden retriever. Haar poten zijn wel echt dezelfde kleur als een golden, en haar vacht heeft dezelfde structuur als een golden, maar dat is ook alles. WIj hebben vroeger thuis een golden gehad en daar herken ik het van.
Ik vind het zo vreemd, we gaan steeds meer twijfelen aan de 'fokker'. Senna heeft ook nog heel veel last van wormen en de fokker gaf ons tips qua eten voor Senna, maar daar klopte niks van. Hij zei ons dat we haar 3x per dag 350mg moesten geven, maar op de zak stond 350gr in 3x. Maar goed, ik ben benieuwd of er ooit nog broertjes en zusjes tevoorschijn komen!!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik zie er iets van Duitse Herder in :denken:

Mirando....tja :N: ...broodfokker :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
noukk2
geregistreerd lid

Ze heeft de kleuren van een herder, maar lijkt er verder helemaaaaaal niet op. Maar ik snap wel wa je erin ziet zeg maar. Ze is veel te klein voor een herder!
Ikke1980
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

Het eerste wat in mij opkwam was ook ´herder´, maar ik heb er geen verstand van.
Wel een mooi hondje vind ik.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik ben braaf vandaag en zit op mijn handen :cool2:

het is wel een schetig hondje trouwens :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

http://www.hondenforum.nl/plaza/in-memo ... hilit=Mike" onclick="window.open(this.href);return false;

Vind het net Mike... vooral qua uitdrukking.
noukk2
geregistreerd lid

Nou qua uitdrukking lijkt ze er inderdaad heel veel op! Maar voor zover wij weten zit er gene herder in en ze is daar echt veeel te klein voor. Wat een lieve hond was Mike, en mooi ook!!
Heeft iemand hierop het forum verder ervaring met Mirando? Ik voel me er echt slecht over dat ik deze mensen stimuleer door daar mijn pup te halen. Senna is echt geweldig en ik zou ze echt niet inruilen, het enige waar ik nu aan denk is hoe slecht ze het misschien gehad heeft en wat ze haar aangedaan hebben. Ze was zo klein toen we haar kregen! Rotbroodfokkers :mep:

Ik heb geen ervaring met dit soort forums maar ik vind het erg lief van jullie dat jullie allemaal reageren!! Tnx:)
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Senna is nu ongeveer 6 maandjes met een schofthoogte van 45cm.

Ik zie ook iets herdersachtigs in haar.
dagmar88
Zeer actief

noukk2 schreef:Nou qua uitdrukking lijkt ze er inderdaad heel veel op! Maar voor zover wij weten zit er gene herder in en ze is daar echt veeel te klein voor. Wat een lieve hond was Mike, en mooi ook!!
Heeft iemand hierop het forum verder ervaring met Mirando? Ik voel me er echt slecht over dat ik deze mensen stimuleer door daar mijn pup te halen. Senna is echt geweldig en ik zou ze echt niet inruilen, het enige waar ik nu aan denk is hoe slecht ze het misschien gehad heeft en wat ze haar aangedaan hebben. Rotbroodfokkers :mep:
Ik heb geen ervaring met dit soort forums maar ik vind het erg lief van jullie dat jullie allemaal reageren!! Tnx:)
Jouw hondje heeft het vast niet zo slecht gehad (moest haar geld nog opbrengen :ugh:) haar moeder waarschijnlijk helaas wel...
Wat mij betreft is het aannemelijk dat jouw hondje geïmporteerd is vanuit het oostblok, met meerdere pups van meerdere nesten tegelijk.
Vooral omdat de 'fokker' (tussenhandelaar) zegt niet te weten wie de moeder is. Dat je niet weet wie de vader is kan, maar andersom lijkt me dat sterk :wink:

Kan dus heel goed dat de moeder van jou hondje ergens in een schuur nest na nest werpt. En ja, dat houd je in stand door zo'n pup te kopen.
Helaas gebeurd dat kennelijk nog veel.
Jammer maar helaas, ik hoop dat je volgende keer wel voor een pupje met een fijne achtergrond gaat.

Dat gezegd, mijn hondje is ook een broodfokje. Moeder werpt ieder half jaar; wel in NL, maar de eigenaren hebben er geen enkele band mee, is alleen een geldboompje.
Ik ben de 2e eigenaar van Charlie, de 1e was haar na een paar weken zat.
Vind het heel sneu voor de moeder en andere pups waarvan er een hoop niet goed terecht zijn gekomen.

Broertjes en zusjes vinden zal wel moeilijk worden, volgens mij is er gewoon een leeftijd geschat en een labeltje geplakt naar hoe de pups er ongeveer uit zagen :wink:
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Ik woon in Geldrop en mijn overbuurvrouw heeft een kruising Golden/Border van die leeftijd, van Mirando.
Zal dus wel een nestzusje zijn ;-)
Ze heet Floortje en is een leuke speelse hond. Ik heb haar als pup nog van een wisse dood gered omdat ze broodmager bij Mirando vandaan kwam en al dagen niets wilde eten. Pas toen ik met mijn Smuldier aankwam had ze interesse :smile:
Hoe ziet die er dan uit?
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
Nanna schreef:Ik woon in Geldrop en mijn overbuurvrouw heeft een kruising Golden/Border van die leeftijd, van Mirando.
Zal dus wel een nestzusje zijn ;-)
Ze heet Floortje en is een leuke speelse hond. Ik heb haar als pup nog van een wisse dood gered omdat ze broodmager bij Mirando vandaan kwam en al dagen niets wilde eten. Pas toen ik met mijn Smuldier aankwam had ze interesse :smile:
Hoe ziet die er dan uit?
Ongeveer hetzelfde als Senna.
:Q: zou toch zweren dat er herder in zou zitten als je dat zo ziet...
noukk2
geregistreerd lid

Joh, zit jouw overbuurvrouw toevallig ook op dit forum of zou je een foto hebben? Is Floortje ook nog zo klein en hoe zijn de ervaringen van jouw overbuurvrouw met Mirando? Haha, je maakt me nieuwsgierig!

zouden ze dan met zn tweeen uit een ander land gehaald zijn? Dat kan ook natuurlijk. Ik ben benieuwd of de fokker over Floortje ook heeft verteld dat ze de laatste van het nest was en dat ze niet uitgekozen was omdat ze zo klein is!
noukk2
geregistreerd lid

Bij ons is ze ook een middenslag, maar te klein voor de rassen waarvan ze ene kruising zou moeten zijn.
Mijn vriend vertelt net dat de leraar van onze puppiecursus tijdens de eerste les vroeg of ze een oostblok-hondje was. Apart allemaal!!
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Het hondje ziet er wel leuk uit. :I:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zit nog steeds braaf te wezen :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
noukk2
geregistreerd lid

renee-uk schreef:ik zit nog steeds braaf te wezen :cheer:
Van mij mag je ook niet-braaf zijn hoor:)
Ik ben benieuwd naar wat je wilt zeggen!!
djee01
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door djee01 »

Zie er idd ook wel iets van een herder in.
het is iig een heel mooi hondje
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

noukk2 schreef:
renee-uk schreef:ik zit nog steeds braaf te wezen :cheer:
Van mij mag je ook niet-braaf zijn hoor:)
Ik ben benieuwd naar wat je wilt zeggen!!
Ik doe een gok.
Waarom heb je daar eigenlijk een pup gekocht?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

noukk2 schreef:Heeft iemand hierop het forum verder ervaring met Mirando?
Nee, geen ervaring. Behalve dat onze boxer daar zo'n 30 jaar geleden altijd in pension ging en dat verder zover ik weet altijd prima in orde was.
De eigenaresse (althans....de dochter van de oude eigenaren die het volgens mij heeft overgenomen) "ken" ik wel en ik kan me heel goed voorstellen dat je daar vertrouwen in had hoor, dus wat dat betreft hoef je je niet schuldig te voelen. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
noukk2
geregistreerd lid

Wij waren al een hele tijd op zoek naar een hond. We kwamen er niet echt uit wat voor soort hond we wilden. Mijn vriend had thuis een Malthezer en wilde een niet te grote hond en ik ben opgevoed met een Golden en ik wilde geen kleine hond. We hebben meest gekeken naar Golden retrievers, maar er waren op dat moment een hele tijd geen nestjes hier in de buurt en na ons helemaal ingelezen te hebben kwamen we toch tot de conclusie dat een golden wel heel erg groot kan worden. Dit vond mijn vriend minder prettig. Na een tijd zoeken op internet kwam ik de kruising border collie x Golden retriever tegen. Ik vond dit een erg leuke kruising en ook mijn vriend was het hier helemaal mee eens. De kans dat de hond dan erg groot werd was iets kleiner. Hele tijd nergens een nestje en wij hadden ons er bij neergelegd dat we maar iets anders moesten gaan zoeken, tot ik die avond op MP een advertentie zag staan over een collie x golden die nog alleen over was uit het nestje. Ik heb gelijk gebeld en de avond erna zijn wij gaan kijken en hebben Senna gelijk meegenomen omdat wij gelijk verliefd op haar waren. De 'fokker' vertelde dat ze over was gebleven omdat ze zo klein was. Voor ons niet erg want zo werd ze misschien toch niet zo groot. We kregen eten mee en de uitleg over Senna was heel duidelijk qua voeding enzo. Ook haar paspoort zag er prima uit met inentingen enzo. Eenmaal thuis kwamen wij erachter dat hetgeen over de voeding niet klopte en ook dat ze niet ontwormt was zoals de 'fokker' zei. Dat zette ons aan het twijfelen en wij zijn op internet gaan zoeken..

Dat is de reden dat wij daar een hond gekocht hebben...
dagmar88
Zeer actief

:ugh: daar snap ik nou nog steeds helemaal niets van... als je jezelf al een hele tijd aan het informeren bent (afgezien van dat er gewoon hele grote alarmbellen zouden moeten afgaan) hoe kan het dan dat je geen informatie tegen komt waar je op moet letten bij het kopen van een pup?

Op het moment dat je op google 'pup kopen' in het balkje typt komt er vanzelf 'waar moet ik op letten' en krijg je bijvoorbeeld deze informatie:

http://www.dogweb.nl/gedrag/hondkopen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:denken: en vooral snap ik niet dat wanneer je toch langere tijd bezig bent je te informeren een pup er nog dezelfde week moet komen :U:

Maar goed, wat geven jullie haar nu te eten en is ze inmiddels voor de inentingen en een check up bij de dierenarts geweest?
noukk2
geregistreerd lid

Het gaat prima met haar. Ze eet goed brokken 2x per dag en ze is regelmatig bij de dierenarts geweest. Heeft alle entingen gehad en de DA zei dat we goed gehandeld hadden.
Het feit dat ze van een broodfokker komt geeft voor mij alleen maar meer reden om goed voor haar te zorgen. Ik heb gekeken waar ik op moet letten bij een hond kopen, maar ik ben te goedgelovig denk ik. Met inlezen bedoel ik over kenmerken van het gedrag en tips bij het hebben van een hond.
En daarbij had ik zoiets van; Het gaat om de hond. Als wij haar niet mee hadden genomen, wie weet waar ze dan terecht gekomen was!!
Ze moest er niet persee binnen een dag komen, maar wij vonden haar zo ontzettend lief!

Maar voorop gesteld, wij hebben echt totaal geen problemen met haar hoor! Ik was alleen benieuwd naar broertjes en of zusjes en ervaringen met Mirando.
dagmar88
Zeer actief

noukk2 schreef:Het gaat prima met haar. Ze eet goed brokken 2x per dag en ze is regelmatig bij de dierenarts geweest. Heeft alle entingen gehad en de DA zei dat we goed gehandeld hadden.
Het feit dat ze van een broodfokker komt geeft voor mij alleen maar meer reden om goed voor haar te zorgen. Ik heb gekeken waar ik op moet letten bij een hond kopen, maar ik ben te goedgelovig denk ik. Met inlezen bedoel ik over kenmerken van het gedrag en tips bij het hebben van een hond.
En daarbij had ik zoiets van; Het gaat om de hond. Als wij haar niet mee hadden genomen, wie weet waar ze dan terecht gekomen was!!
Ze moest er niet persee binnen een dag komen, maar wij vonden haar zo ontzettend lief!

Maar voorop gesteld, wij hebben echt totaal geen problemen met haar hoor! Ik was alleen benieuwd naar broertjes en of zusjes en ervaringen met Mirando.
:wink: ik zeg ook niet dat je je hondje slecht behandeld of dat het een verkeerd hondje is, maar verbaas je oprecht dat er nog mensen in trappen...

:ok: Ben blij dat ze helemaal gezond is volgens de dierenarts, heeft ze in ieder geval met haar gezondheid en baasje geluk gehad.
Vind haar wel heel erg klein, ook al zou het de kruising zijn die ze zeggen (denk ik niet :wink:) Misschien zou je haar hetzelfde voer als haar zusje?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”