Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spiegels
Moderator: moderatorteam
- meg1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer
- Aantal honden: 1
Spiegels
Kennen jullie dat als je hond zichzelf ziet in de spiegel dat hij dan blijft kijken...?
Ik heb nu een spiegel in de woonkamer staan die vandaag of morgen geschilderd gaat worden (de omlijsting) en boom vind die helemaal geweldig :p staat er steeds voor naar zichzelf te kijken, zou hij eenzaam zijn??
Groetjes Meg
Ik heb nu een spiegel in de woonkamer staan die vandaag of morgen geschilderd gaat worden (de omlijsting) en boom vind die helemaal geweldig :p staat er steeds voor naar zichzelf te kijken, zou hij eenzaam zijn??
Groetjes Meg
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
- Kelev de oude
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising
Re: Spiegels
Honden kunnen heel verschillend reageren op hun spiegelbeeld. Als ze heel jong zijn willen ze met die andere pup spelen, en slaan zij met een voorpoot tegen 't glas. Soms proberen zij achter de spiegel te kijken.
Na een paar keer verliezen zij vaak hun belangstelling, en lijken zij het spiegelbeeld zelfs helemaal niet meer op te merken.
Een enkele keer werd ik verrast omdat mijn hond een woedende uitval deed naar een bushokje. Daar zag hij een beeld van zichzelf weerspiegeld in het glas.
Zij blijven dus die weerspiegeling van zichzelf, aanzien voor een andere hond. Maar negeren het in 95% van de gevallen. Ook op televisie beelden kunnen zij zeer belangstellend reageren. Een tijdje geleden was er een film over sledehonden. Een van mijn honden werd daar heel opgewonden van, de andere drie hadden geen enkele belangstelling
Na een paar keer verliezen zij vaak hun belangstelling, en lijken zij het spiegelbeeld zelfs helemaal niet meer op te merken.
Een enkele keer werd ik verrast omdat mijn hond een woedende uitval deed naar een bushokje. Daar zag hij een beeld van zichzelf weerspiegeld in het glas.
Zij blijven dus die weerspiegeling van zichzelf, aanzien voor een andere hond. Maar negeren het in 95% van de gevallen. Ook op televisie beelden kunnen zij zeer belangstellend reageren. Een tijdje geleden was er een film over sledehonden. Een van mijn honden werd daar heel opgewonden van, de andere drie hadden geen enkele belangstelling
- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Ziva wordt altijd erg boos op haar spiegelbeeld in de vitrinekast die haar aan staat te staren maar niet met haar wil komen spelen. Ze loopt dan inderdaad ook vaak om te proberen erachter te komen. De kast gaat snel weg, want klein Ziefje wordt een steeds grotere en sterkere Zief en ben een beetje bang dat er binnenkort een pootje of kop door het glas gaat.
Maar grappig is het wel!
Maar grappig is het wel!
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Jigzy houdt mij de hele dag in de gaten dmv ramen en spiegels 
- dagmar88
- Zeer actief
:N: het wordt echt eng nu hoor Valerie!Valerie schreef:Jigzy houdt mij de hele dag in de gaten dmv ramen en spiegels
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Stelletje piraten zijn hetdagmar88 schreef::N: het wordt echt eng nu hoor Valerie!Valerie schreef:Jigzy houdt mij de hele dag in de gaten dmv ramen en spiegels
- meg1986
- Zeer actief
Boomer ging dus ook inderdaad met zijn pootje tegen het "glas" aan slaan, en verder liet hij het een beetje. Op een gegeven moment ging hij erachter kijken...
En toen ging hij er al kwispelend voor liggen. Zou hij meer willen spelen met andere honden dat hij zo enthousiast erop reageerde of is dat meer van ons gedacht en denkt een hond niet zo ver door?
Groetjes Meg en Boomertje
PS: ik ben echt te bang :N: om hem te kort te doen vandaar de onzekere reacties op dit soort dingen... Wees ook een beetje mild in jullie reacties als je denkt dat er iets is om mij 'belachelijk' mee te maken. Ik weet namelijk hoe hard het soms kan gaan, op het boze internet
En toen ging hij er al kwispelend voor liggen. Zou hij meer willen spelen met andere honden dat hij zo enthousiast erop reageerde of is dat meer van ons gedacht en denkt een hond niet zo ver door?
Groetjes Meg en Boomertje
PS: ik ben echt te bang :N: om hem te kort te doen vandaar de onzekere reacties op dit soort dingen... Wees ook een beetje mild in jullie reacties als je denkt dat er iets is om mij 'belachelijk' mee te maken. Ik weet namelijk hoe hard het soms kan gaan, op het boze internet
- dagmar88
- Zeer actief
Valerie schreef:Stelletje piraten zijn hetdagmar88 schreef::N: het wordt echt eng nu hoor Valerie!Valerie schreef:Jigzy houdt mij de hele dag in de gaten dmv ramen en spiegels
Was het er niet zo mee eens dat mevrouw 's ochtends op bed met die natte neus op 1 cm afstand van mijn gezicht stond te wachten tot ik m'n ogen op deed
Paar keer flink geschrokken en gemopperd, dus toen heeft ze besloten dat ze ook via de spiegels kon kijken of ik m'n ogen al open had...
Die spiegels zijn er al lang niet meer, maar toch heeft ze die gewoonte gehouden
@ Meg, waarom zou je je hondje tekort doen?
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Ja mijne wordt kwaad op zijn eigen spiegelbeeld. Maar ik denk dat het eerder is om aandacht te krijgen want hij loert altijd met 1 oog naar mij als hij staat te grommen naar die 'enge hond'
- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
meg1986, Ik denk inderdaad dat je hondje zover niet doordenkt. Hij denkt gewoon een ander hondje, of in ieder geval "iets bewegends" te zien in de spiegel, en daar reageert hij op. Enthousiast in zijn geval, hij ziet een hondje, dus wil spelen. Dat betekent echt niet meteen dat hij iets tekort komt hoor, daar moet je je niet druk om maken, hij zou waarschijnlijk hetzelfde reageren als hij net thuis komt van buiten waar hij met andere honden heeft geravot.
- meg1986
- Zeer actief
Het is mijn eerste echte eigen hondje. Mam en pap hebben wel hondjes gehad maar ik weet niets meer van de opvoeding af en zij waren altijd met 2en. Boomer is alleen op dit moment en ik twijfel of ik er een tweede voor hem bij moet nemen. Ergens vind ik het zielig dat hij alleen zit, en dit soort dingen maken mij dan nog erger aan het twijfelen, stel je voor dat ik hem tekort doe door hem ook af en toe echt alleen te laten.. Al weet ik niet of hij ook zo denkt.. (waarschijnlijk niet)dagmar88 schreef:Valerie schreef:
Stelletje piraten zijn hethet is er zo ingesleten omdat in mijn vorige huis 2 spiegelkasten naast het bed tegenover elkaar stonden.
Was het er niet zo mee eens dat mevrouw 's ochtends op bed met die natte neus op 1 cm afstand van mijn gezicht stond te wachten tot ik m'n ogen op deed![]()
Paar keer flink geschrokken en gemopperd, dus toen heeft ze besloten dat ze ook via de spiegels kon kijken of ik m'n ogen al open had...
Die spiegels zijn er al lang niet meer, maar toch heeft ze die gewoonte gehouden![]()
@ Meg, waarom zou je je hondje tekort doen?
- dagmar88
- Zeer actief
Hoe oud is hij nu dan?
- meg1986
- Zeer actief
Boomertje is nu 10 maandendagmar88 schreef:Hoe oud is hij nu dan?
- dagmar88
- Zeer actief
Da's nog hartstikke jong! Ik weet dat sommige mensen het anders doen, maar ik zou zeggen eerst lekker volwassen laten worden en wanneer hij stabiel en genoeg naar je zin opgevoed is er pas een tweede hondje bij nemen.meg1986 schreef:Boomertje is nu 10 maandendagmar88 schreef:Hoe oud is hij nu dan?Hij is op 1 mei vorig jaar geboren
Een sterke band met jou komt op de eerste plaats, en daarbij, het is toch gewoon een leuk sociaal hondje dat buiten wel aan zijn contacten komt?
- Kelev de oude
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising
Niemand hier kan met zekerheid zeggen wat zijn hond denkt, en ik geloof dat je je dat ook maar niet moet afvragen. Honden zijn nu eenmaal geen grote denkers. Ik denk dat het "gevoelsdieren" zijn.meg1986 schreef:
Het is mijn eerste echte eigen hondje. Mam en pap hebben wel hondjes gehad maar ik weet niets meer van de opvoeding af en zij waren altijd met 2en. Boomer is alleen op dit moment en ik twijfel of ik er een tweede voor hem bij moet nemen. Ergens vind ik het zielig dat hij alleen zit, en dit soort dingen maken mij dan nog erger aan het twijfelen, stel je voor dat ik hem tekort doe door hem ook af en toe echt alleen te laten.. Al weet ik niet of hij ook zo denkt.. (waarschijnlijk niet)
Het voelt goed om bij de baas te zijn, het voelt niet goed om alleen te zijn.
Wij kunnen ons dat basale gevoelsleven heel goed voorstellen. In de gevangenis zitten voelt niet goed, maar de meesten passen zich aan, en kunnen het er een lange tijd uithouden. Maar om alleen opgesloten te worden in een isoleercel, zonder iemand om mee te praten? Weken soms maanden achtereen... Dat voelt echt niet goed! Daar worden mensen letterlijk gek van.
Wij moeten wanneer wij noodgedwongen onze hond een tijd alleen moeten laten altijd bedenken dat die periode niet al te lang mag zijn. Voor ons mensen is een periode van 24 uur nog te overzien, maar voor een hond is 8 uur al veel te lang.
Honden, paarden, koeien , schapen...het zijn allemaal sociale wezens.
Zij denken nooit: "Laten wij bij elkaar blijven en doen wat iedereen doet, want daarmee vergroten wij onze overlevingskansen"
Nee, dat zullen zij niet denken. Maar in plaats daarvan bezitten zij een rijk gevoel en een fijnbesnaarde intuïtie. Soms zullen zij dingen die wij doen niet begrijpen. Het zij zo. Ik begrijp ook zoveel zaken niet, die voor hen vanzelfsprekend zijn.
Maar twijfel niet aan jezelf, en praat jezelf geen schuldgevoel aan. Ik ben er van overtuigd dat je stapel bent op je hondje, en dat je zo goed mogelijk voor hem zult zorgen.
En dat nu, "voelt" een hond feilloos aan...