Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondjes gevonden en afgeleverd aan baas ;-)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

hondjes gevonden en afgeleverd aan baas ;-)

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Gut, dat ging snel.... ;-)

Ik kwam terug van honden uitlaten, dus 3 honden op de achterbank.
Rij een bocht in en zie 2 duidelijk alleen lopende hondjes die op het eerste gezicht bij elkaar horen; een "swiffertje" en een "bulletje".
Doorrijden was geen optie; ze liepen al door het verkeer; dus auto strategisch in een bocht stilgezet ;-) en gelukkig was daar al een meneer ook duidelijk proberend de hondjes te pakken; hij vroeg of ze van mij waren; ik 'nee, maar laten lopen kan ook niet'. Dus, hij en ik doen moeite ze te vangen; er staan meer auto's stil, andere buren erbij ;-)
Ik zie kans "bulletje" vast te pakken; zonder halsband dus maar 'in de nekvel' (losjes, maar stevig). Het "swiffertje" liet zich daarna ook pakken.
Meneer pakt twee riemen en goed, ze zijn aangelijnd. Maar nu?
Mee met mij geen optie; het "bulletje" was een reutje. Maar, ook de hond van meneer is een reu die niets met andere reuen heeft. Wij staan nog te overleggen of evt in de garage? Of hij brengt ze naar het asiel ... of even in de auto en dan even rustig overleggen...?
Enfin... er stopt een auto.. man met jong meiske... ja, dat waren zijn honden, zo blij.. ze waren ontsnapt toen de kinderen de tuindeur open lieten; ze waren nog geen 2 straten van huis.

Eind goed, al goed; hondjes weer veilig thuis.

Wel de tip gegeven om iets met die kinderen en die tuindeur te doen (het was namelik niet de eerste keer...) en/of de honden een halsband met telnr om te geven... als ze dan nog een keer weglopen en gevangen worden.. kunnen we even bellen ;-)

Het was eigenlijk geen moeite, het was ook zo gepiept, maar ik ben blij dat het zo is afgelopen. Het bulletje stieffelde namelijk tussen 2 nog rijdende auto's door.. dat ging maar net goed ;-(

Mochten die van mij ooit aan de wandel gaan zonder mij, hoop ik van harte dat er ook iemand stopt!

Suzanne
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Re: hondjes gevonden en afgeleverd aan baas ;-)

Ongelezen bericht door Ragyo »

fijn dat de baas zo snel gevonden was!
ik heb zelf 1x gehad dat Ragyo schrok en zijn tuigje knapte en hij er volledig in paniek vandoor ging langs een drukke weg. ik er rennend achteraan maar hield hem niet bij natuurlijk, toen stopte er ook iemand met de auto, liet me instappen, wij er achteraan en hem een eindje verderop snel weer gepakt.
super dat er dan mensen zijn die willen helpen.
zelf heb ik inmiddels ook al 2x een weglopertje gevonden op straat, gebeurt toch best vaak. dat 2e weglopertje was al 2x eerder ontsnapt, mevrouw wilde een penning gaan kopen zodat men kon zien waar het beestje vandaan kwam.. ik heb toen ook iets gezegd van nou ik zou eerst dat gat in de heg maar eens dichtmaken, straks ligt ze onder een auto.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Als mijn hond zou ontsnappen, zou ze ook geen halsband met telefoonnummer om hebben. Inderdaad lastig.
Toch maar het hekje goed dichthouden :wink:

Wel bevredigend hè, zo'n goede daad :ok:

Ik heb een keer een ouwe golden gered die was weggeslenterd bij de HUS, en de HUS-mevrouw had dat nooit gemerkt....
En een keer een labradoodle van een Goois kakstel, die over de A27 dreigde te rennen. Die mensen namen de hond over (nadat ik ze had gebeld en een half uur in de regen op ze had staan wachten) en reden weg in hun iets te zwarte, iets te grote audi. Nix te danken :S: :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh gelukkig .. goed afgelopen.. ik ben deze week ook achter een hond aan gereden die midden over de weg terugrende naar zijn huis.. zijn baas heeft een beroerte gehad.. en fietst op een driewieler. hij kwam bij de uitlaat plek en een van zijn hondjes draaide om en rende terug... mens wat is dat schrikken.. een drukke weg over gestoken en ik er achter aan .. met mijn auto. gelukkig kon ik passeren en hem pakken...en wat lopen ze dan hard.. een cairn terrier....
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Fijn hoor, een goed einde...En leuk dat ze zo bij elkaar bleven 'plakken'. :wink:
sandra&sammy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu/Malteser
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sandra&sammy »

:ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Sammy 31-08-2010
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Zo wat goed van jou zeg :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”