Ik kwam terug van honden uitlaten, dus 3 honden op de achterbank.
Rij een bocht in en zie 2 duidelijk alleen lopende hondjes die op het eerste gezicht bij elkaar horen; een "swiffertje" en een "bulletje".
Doorrijden was geen optie; ze liepen al door het verkeer; dus auto strategisch in een bocht stilgezet
Ik zie kans "bulletje" vast te pakken; zonder halsband dus maar 'in de nekvel' (losjes, maar stevig). Het "swiffertje" liet zich daarna ook pakken.
Meneer pakt twee riemen en goed, ze zijn aangelijnd. Maar nu?
Mee met mij geen optie; het "bulletje" was een reutje. Maar, ook de hond van meneer is een reu die niets met andere reuen heeft. Wij staan nog te overleggen of evt in de garage? Of hij brengt ze naar het asiel ... of even in de auto en dan even rustig overleggen...?
Enfin... er stopt een auto.. man met jong meiske... ja, dat waren zijn honden, zo blij.. ze waren ontsnapt toen de kinderen de tuindeur open lieten; ze waren nog geen 2 straten van huis.
Eind goed, al goed; hondjes weer veilig thuis.
Wel de tip gegeven om iets met die kinderen en die tuindeur te doen (het was namelik niet de eerste keer...) en/of de honden een halsband met telnr om te geven... als ze dan nog een keer weglopen en gevangen worden.. kunnen we even bellen
Het was eigenlijk geen moeite, het was ook zo gepiept, maar ik ben blij dat het zo is afgelopen. Het bulletje stieffelde namelijk tussen 2 nog rijdende auto's door.. dat ging maar net goed ;-(
Mochten die van mij ooit aan de wandel gaan zonder mij, hoop ik van harte dat er ook iemand stopt!
Suzanne