Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
poep eten door smuldier
Moderator: moderatorteam
-
mum
poep eten door smuldier
Zijn er hier mensen waarvan de hond na de overstap naar vers poep zijn gaan eten van andere honden?
Buddha doet dat wel en ik vind het supergoor, ik zit er nu hard over te denken om over te stappen van vers naar brokken en ik hoop van harte dat dat helpt, ik heb alle huistuin en keukenmiddeltjes al geprobeerd maar niks werkt echt, overigs zijn kennelijk niet alle drollen even smakelijk want sommige loopt hij gewoon voorbij, maar van andere onthoudt hij kennelijk waar ze liggen, ik heb getracht om het hem af te leren maar dat maakte de zaak alleen maar erger, dus nu wandel ik voortaan met ogen op steeltjes om de grond af te scannen naar drollen zodat ik ze eerder zie dan hij.
Ik ben nu dus aan het kijken naar brokken, zit zelf te denken aan prins of cavom.
Maar toch zou ik graag willen weten of het poep zou kunnen komen door het vers voeren, want buiten dat het smerig is vind ik het ook gewoon ronduit gevaarlijk
Buddha doet dat wel en ik vind het supergoor, ik zit er nu hard over te denken om over te stappen van vers naar brokken en ik hoop van harte dat dat helpt, ik heb alle huistuin en keukenmiddeltjes al geprobeerd maar niks werkt echt, overigs zijn kennelijk niet alle drollen even smakelijk want sommige loopt hij gewoon voorbij, maar van andere onthoudt hij kennelijk waar ze liggen, ik heb getracht om het hem af te leren maar dat maakte de zaak alleen maar erger, dus nu wandel ik voortaan met ogen op steeltjes om de grond af te scannen naar drollen zodat ik ze eerder zie dan hij.
Ik ben nu dus aan het kijken naar brokken, zit zelf te denken aan prins of cavom.
Maar toch zou ik graag willen weten of het poep zou kunnen komen door het vers voeren, want buiten dat het smerig is vind ik het ook gewoon ronduit gevaarlijk
- dagmar88
- Zeer actief
Re: poep eten door smuldier
Je kunt het hem gedeeltelijk afleren door hem met iets lekkerders te belonen wanneer hij naar jou kijkt in plaats van de poep...
Dan nog is het iets wat tijd nodig heeft. Sommige mensen moeten uiteindelijk zelfs muilkorven om te zorgen dat hun hond geen poep meer eet
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Toen ik Luna vers ging voeren ging ze dat ook ineens doen. Maar het is vanzelf weer overgegaan. Of het met het voer te maken heeft weet ik niet.
Nu doet ze het nog heeeeeel af en toe, gisteren nam ze een hap (voor het eerst sinds weken weer), van haar eigen, versgedraaide bolus. Een flinke brul en ze stopte gelukkig gelijk.
Nu doet ze het nog heeeeeel af en toe, gisteren nam ze een hap (voor het eerst sinds weken weer), van haar eigen, versgedraaide bolus. Een flinke brul en ze stopte gelukkig gelijk.

-
mum
Ik heb de positieve methode geprobeerd maar dat leidde alleen maar tot nog meer poep eten, omdat hij een Stafford is wil ik liever niet aan de muilkorf omdat dat zijn en mijn imago kan schaden, mensen staan toch altijd al snel klaar met hun (voor)oordeel, daarbij is het niet alleen het poep eten, het lijkt nu meer dat hij door dat verse voer meer gezondheidsissues heeft, zo poept hij best veel, gemiddeld twee keer in de week diaree, hij is door de da al diverse malen onderzocht maar er is helaas niks gevonden wat een directe oorzaak aangeeft, poep is ook al onderzocht maar daar kwam niks uit en dan zijn er nog huidproblemen maar allergietest was zo vreselijk duur dat ik het erbij heb gelaten, hij toont niet ziek, hij is goed gegroeid, hij weegt nu 30 kg
-
mum
Hij eet niet zijn eigen poep maar die van anderen, zou het miss kunnen dat mijn hond niet geschikt is voor vers, ik weet dat er hier meer mensen moeten zijn die ook zon hond hebben.
En voor er mensen willen typen dat smuldier niet de beste kwaliteit is, het is voor mij het meest betaalbaar en makkelijkst te krijgen, hen overigs ook een week of 6 carnibest geprobeerd, maar daar kreeg hij diaree van.
En voor er mensen willen typen dat smuldier niet de beste kwaliteit is, het is voor mij het meest betaalbaar en makkelijkst te krijgen, hen overigs ook een week of 6 carnibest geprobeerd, maar daar kreeg hij diaree van.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik vind smul prima hoor.
Ik denk dat het vanzelf weer overgaat.
edit: niet geschikt vind ik zo raar. Dat zou wel getuigen van verregaande degeneratie of anders een rare allergie, want een hond is een carnivoor.
edit: niet geschikt vind ik zo raar. Dat zou wel getuigen van verregaande degeneratie of anders een rare allergie, want een hond is een carnivoor.
Laatst gewijzigd door Marjoleine op 12 mar 2011 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Huidproblemen zijn echt wel staff eigen helaas... en ook allebei mijn honden hebben erg gevoelige darmen. Diarree is volgens mij ook niet zo gek bij het veelvuldig eten van hondenpoep
Denk zelf niet dat je hieruit zou moeten concluderen dat je hond niet geschikt is voor vers...
Wat wel is, is dat er granen in Smuldier zitten. Je zou nog kunnen proberen over te stappen op Lotgering (totaal pens, totaal, totaal vis & totaal kip zijn allemaal compleet en bevatten geen granen), dat is per kilo maar een paar cent duurder als smuldier...
En anders, probeer het gewoon met cavom oid
Denk zelf niet dat je hieruit zou moeten concluderen dat je hond niet geschikt is voor vers...
Wat wel is, is dat er granen in Smuldier zitten. Je zou nog kunnen proberen over te stappen op Lotgering (totaal pens, totaal, totaal vis & totaal kip zijn allemaal compleet en bevatten geen granen), dat is per kilo maar een paar cent duurder als smuldier...
En anders, probeer het gewoon met cavom oid
- signmodel
- Actief
- Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh
en kan je lotgering niet proberen?
ik carnibest zit graan daar kan de dia idd van komen.
in smuldier zit geen bot maar toevoegingen het kan heel misschien wel zo zijn dat jou hond hierdoor tekortkomingen kan krijgen en daarom poep gaat eten.
wissel je wel genoeg af met merken en soorten?
ik carnibest zit graan daar kan de dia idd van komen.
in smuldier zit geen bot maar toevoegingen het kan heel misschien wel zo zijn dat jou hond hierdoor tekortkomingen kan krijgen en daarom poep gaat eten.
wissel je wel genoeg af met merken en soorten?

groetjes van ons.
-
mum
Heb nu de afgelopen weken alleen smuldier gegeven, en dat lotgering zijn dat rollen of pakjes?
En zijn er geen meds die poep van andere honden onaantrekkelijk maakt, ja ik vind net een diertenapotheek met daar een soort kruidenmengsel tegen poep eten, ikzelf ben buiten deze problemen om wel tevreden met smuldier, Kan evt wel lotgering proberen maar ik moet eerst nog een winkel zoeken die dat verkoopt.
En biergist is dat miss iets, lees net ergens dat dat kan helpen, terug naar brokken is echt the last resort.
En zijn er geen meds die poep van andere honden onaantrekkelijk maakt, ja ik vind net een diertenapotheek met daar een soort kruidenmengsel tegen poep eten, ikzelf ben buiten deze problemen om wel tevreden met smuldier, Kan evt wel lotgering proberen maar ik moet eerst nog een winkel zoeken die dat verkoopt.
En biergist is dat miss iets, lees net ergens dat dat kan helpen, terug naar brokken is echt the last resort.
- yuri36
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel - Locatie: sittard
Welkom bij de brokkenmaffia!
Ik hoop dat je er nog vanaf komt, want ook al zou het aan het rauw voeren liggen, als dat gedrag er eenmaal ingesleten is, ben je er niet zo vlug meer vanaf.
Je schrijft ook: "het lijkt nu meer dat hij door dat verse voer meer gezondheidsissues heeft, zo poept hij best veel, gemiddeld twee keer in de week diaree"
Misschien heb je mijn berichten in een ander onderwerp gelezen.
Best mogelijk dat je hond al iets onder de leden heeft, en hopelijk ga je daar nog ooit vanaf komen.
Omdat sommige honden niet gelijk ziek worden van rauw voeren, betekent dat nog lang niet dat rauw voeren veilig is.
Ik zou er acuut mee stoppen voordat je hond nog zieker wordt.
Geloof me, het goedkoopste merk brokken is beter dan dat je hond ziek wordt van rauw voer.
mum schreef:Zijn er hier mensen waarvan de hond na de overstap naar vers poep zijn gaan eten van andere honden?
-
S@ndr@
- Zeer actief
mijn hond is gestopt met poep eten nu ik tussendoor af ten toe brokken geef, dus je hoeft niet helemaal over te stappen, maar gedeeltelijk kan al helpen 
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Vaak zijn het brokkendrollen die ze opeten al de geur kleur en smaakstoffen zitten nog in de drol.
- signmodel
- Actief
- Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh
lotgering bezorgt ook. even op de site kijken.
anders over op de barf?
ik heb ook gehoord over die zgn kruidenrollen maar hoe je hier aan komt
je kan biergist pillen geven, zalm olie, eierkoeken etc. maar pas als je weet waar je hond zijn tekorte vandaan komen kan je gericht iets geven.
en misschien vind jouw hond sommige poepjes idd wel erg lekker dan kan je er helaas behalve trainen niets aan doen.
mocht het zo zijn dat jouw hond daadwerkelijk tekorte heeft dan moet een da dit kunnen testen.
anders over op de barf?
ik heb ook gehoord over die zgn kruidenrollen maar hoe je hier aan komt
je kan biergist pillen geven, zalm olie, eierkoeken etc. maar pas als je weet waar je hond zijn tekorte vandaan komen kan je gericht iets geven.
en misschien vind jouw hond sommige poepjes idd wel erg lekker dan kan je er helaas behalve trainen niets aan doen.
mocht het zo zijn dat jouw hond daadwerkelijk tekorte heeft dan moet een da dit kunnen testen.

groetjes van ons.
- dagmar88
- Zeer actief
Inderdaad en die van katten zijn nog aantrekkelijker... :N: sinds de katten vers eten hebben ze allebei niet één keer zelfs maar bij de kattenbakken geprobeerd te komen, terwijl Pluis er serieus voor de gangkast open deed en als ik een fractie van een seconde niet keek naar boven rende (mag hij niet komen) om daar drollen met kattengrit en al naar binnen toe te slokken als eenValerie schreef:Vaak zijn het brokkendrollen die ze opeten al de geur kleur en smaakstoffen zitten nog in de drol.
Lotgering is volgens mij zakjes, hier is de website. Pluis en Sil zijn ook erg gevoelig op de darmen en het broertje van mijn hond doet het goed daar op.mum schreef:Heb nu de afgelopen weken alleen smuldier gegeven, en dat lotgering zijn dat rollen of pakjes?
Ik zou echt eerst eens een merk zonder granen gaan proberen voor je op brok over gaat en Lotgering is dan, zeker in vergelijking met Smuldier, nog goed te betalen
http://www.lotgering.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik merk hier ook heel duidelijk dat wanneer ik geen botten spul geef naast de Smuldier dat ze slechte ontlasting hebben. Op de kipvariant is de ontlasting wel super goed en die geef ik altijd wanneer ze wat dunnere poep/diarree hebben.
-
mum
Nee ik wil juist niet terug naar de brokkenmaffia, en ik veronderstel dat de diaree komt door het poep eten, S@ndra thnx, ik denk dat ik het ook zo ga doen, allebei gedeeltelijk, jouw van Gils was ook niet optimaal op geheel vers meen ik me te herinneren dat ik dat ook gelezen heb?
En mijn hond is verder niet ziek hij groeit goed en ik krijg dagelijks complimenten van mensen dat ie er zo goed uitziet.
En mijn hond is verder niet ziek hij groeit goed en ik krijg dagelijks complimenten van mensen dat ie er zo goed uitziet.
-
mum
Wacht even hoor, mag je naast smuldier ook botten geven en houdt dat de poep goed?
Want als dat kan helpen ga ik nu naar de marokaanse slager.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Mijn honden krijgen alleen brokken, wel elke dag twee keer een stukje Rodi erop.
Maar mijn honden eten ook poep, en dan vooral Jarah die eet de ene na de andere drol op. Het is niet dat ze wat tekort komen ze vinden het gewoon lekker, kijk maar eens naar de kleur van de drollen die opgegeten worden, zijn rode Frolic drollen of gele drollen volgens mij is dat Royal Canin.
Geef mijn honden ook elke dag olijfolie over hun eten. Mijn honden eten vooral rond de loopsheid veel poep, ze gaan er niet van aan die diaree dus vind het niet echt een ramp. Ze zijn er nog nooit ziek van geweest dus het zal allemaal wel meevallen.
Volgens mijn dierenarts komt het omdat het voer te goed is tegenwoordig zodat er altijd nog wat lekkers in zit als het uitgepoept is.
Maar mijn honden eten ook poep, en dan vooral Jarah die eet de ene na de andere drol op. Het is niet dat ze wat tekort komen ze vinden het gewoon lekker, kijk maar eens naar de kleur van de drollen die opgegeten worden, zijn rode Frolic drollen of gele drollen volgens mij is dat Royal Canin.
Geef mijn honden ook elke dag olijfolie over hun eten. Mijn honden eten vooral rond de loopsheid veel poep, ze gaan er niet van aan die diaree dus vind het niet echt een ramp. Ze zijn er nog nooit ziek van geweest dus het zal allemaal wel meevallen.
Volgens mijn dierenarts komt het omdat het voer te goed is tegenwoordig zodat er altijd nog wat lekkers in zit als het uitgepoept is.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
mum
Ja miss dat het rund gewoon niet zo goed valt, maar omdat hij nog in de groei kan ik moeilijk alleen kip geven,Marjoleine schreef:Ik vind smul prima hoor.
ben me echt weer mn hoofd aan het breken over wat ik nu het beste kan doen, ben iig blij dat ik op de site van lupa ook andere vleessoorten van smuldier heb gezien, en daarvan weet ik hoeveel ik er ongeveer in de vriezer gestouwd krijg, stom trouwens dat je geen andere smuldiersmaken bij de jumbo kan kopen
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, ik geef vanalles daarnaast wat aardig wat bot bevat, iedere avond iets van een karkasje van kip of haas, nekjes van kip, eend, gans, hele vis.mum schreef:Wacht even hoor, mag je naast smuldier ook botten geven en houdt dat de poep goed?
Soms nog wat vlees van bv. geit oid er bij.
Bij de poelier moet je wel nekjes kunnen krijgen
Hebben ze ook nog echt plezier in
Smul bevat vrij veel orgaan en allebei mijn honden zijn daar wat gevoelig voor; op deze manier blijven ze hartstikke mooie drolletjes houden en blijf ik ruim binnen mijn budget.
Voor de meeste honden zal alleen smul prima zijn hoor, maar aan die van mij merk ik toch echt dat ze wat botwerk er bij nodig hebben...
Wel even goed opletten wat je mag geven! Zoek maar even naar het bottendocument voor je naar de slager rent
-
mum
[quote="yuri36"]
Ik hoop dat je er nog vanaf komt, want ook al zou het aan het rauw voeren liggen, als dat gedrag er eenmaal ingesleten is, ben je er niet zo vlug meer vanaf.
Je schrijft ook: "het lijkt nu meer dat hij door dat verse voer meer gezondheidsissues heeft, zo poept hij best veel, gemiddeld twee keer in de week diaree"
Best mogelijk dat je hond al iets onder de leden heeft, en hopelijk ga je daar nog ooit vanaf komen.
Omdat sommige honden niet gelijk ziek worden van rauw voeren, betekent dat nog lang niet dat rauw voeren veilig is.
Geloof me, het goedkoopste merk brokken is beter dan dat je hond ziek wordt van rauw voer.
[
Wat ben je toch weer irritant
[
Wat ben je toch weer irritant
-
mwillow
Negeer het onnozele geleuter hierboven.
Een hond die net is omgeschakeld kan een grotere behoefte aan koolhydraat ontwikkelen. Dat is ook 1 van de theorieën rondom het omschakelen van een hond die poep begint te vreten op vers. Het 'afkicken' van complexe koolhydraten. Je kan het opvangen door bv. geregeld echte vuile pens te voeren en gefermenteerde groentes. Maag- en darminhoud van grasgevoerde dieren zijn een prima aanvulling. Er zijn versverkooppunten die vlees/bot/orgaanmixen verkopen van vergelijkbare prijs met Smuldier, maar waarin niet standaard rund zit en niet voorzien is van in hoofdzaak orgaan (wat vaak laxeert) en premix maar van natuurlijk calcium en karkassen/restvlees en wat orgaan. Je kan je hond ondersteunen met een goed probioticum. Brok bijvoeren is vaak niet nodig. Ik had een hond op brok die vreselijk poepvrat en op NRF ook een periode heeft gehad van excessief poepvreten. Geen eigen poep, maar alleen poep van andere honden. Door zijn menu erop aan te passen en bijv. te ondersteunen met Chlorella, is dat vanzelf overgegaan. Ik zou beslist geen biergist geven aan honden met atopische klachten.
Liever zou je in plaats van brok nekken, karkasjes, spiervlees etc. bij kunnen voeren. Dan voer je meer kwaliteit, komt vaak ten goede aan de spijsvertering en je hebt zelf enigszins in de hand wat je voert.
Succes!
Een hond die net is omgeschakeld kan een grotere behoefte aan koolhydraat ontwikkelen. Dat is ook 1 van de theorieën rondom het omschakelen van een hond die poep begint te vreten op vers. Het 'afkicken' van complexe koolhydraten. Je kan het opvangen door bv. geregeld echte vuile pens te voeren en gefermenteerde groentes. Maag- en darminhoud van grasgevoerde dieren zijn een prima aanvulling. Er zijn versverkooppunten die vlees/bot/orgaanmixen verkopen van vergelijkbare prijs met Smuldier, maar waarin niet standaard rund zit en niet voorzien is van in hoofdzaak orgaan (wat vaak laxeert) en premix maar van natuurlijk calcium en karkassen/restvlees en wat orgaan. Je kan je hond ondersteunen met een goed probioticum. Brok bijvoeren is vaak niet nodig. Ik had een hond op brok die vreselijk poepvrat en op NRF ook een periode heeft gehad van excessief poepvreten. Geen eigen poep, maar alleen poep van andere honden. Door zijn menu erop aan te passen en bijv. te ondersteunen met Chlorella, is dat vanzelf overgegaan. Ik zou beslist geen biergist geven aan honden met atopische klachten.
Liever zou je in plaats van brok nekken, karkasjes, spiervlees etc. bij kunnen voeren. Dan voer je meer kwaliteit, komt vaak ten goede aan de spijsvertering en je hebt zelf enigszins in de hand wat je voert.
Succes!
-
COURTLY
Poep eten is walgelijk, ben ik helemaal met je eens. Maar als je alle huismiddeltjes geprobeerd hebt en niets werkt dan moet je maar een commando geven om het tegen te gaan.mum schreef:Hij eet niet zijn eigen poep maar die van anderen, zou het miss kunnen dat mijn hond niet geschikt is voor vers, ik weet dat er hier meer mensen moeten zijn die ook zon hond hebben.
Met smuldier of een ander voer heeft het niets te maken. Als een hond eenmaal poep eet doet hij/zij het ook op brokken.
Het kan zelfs erfelijk zijn. Ik had ooit een teef die dat deed, wel haar dochter doet het ook en die haar dochter heb ik ook al een keertje betrapt. Op wandelingen (uiteraard als ik het zie) geef ik een brul "ABA, VIES" en geef de hond een tik, met hand, voet of riem. Na twee keer is het gekoppeld dat aba,vies niet leuk is en wordt het hanteerbaar. Maar als ik er niet bij ben geef ik geen garantie, haha.
Succes.
- yuri36
- Zeer actief
Waarschijnlijk omdat in het rauw voer niet de juiste hoeveelheid vitamines en mineralen zit.S@ndr@ schreef:mijn hond is gestopt met poep eten nu ik tussendoor af ten toe brokken geef, dus je hoeft niet helemaal over te stappen, maar gedeeltelijk kan al helpen
Er worden diverse redenen genoemd waarom een hond poep kan gaan eten, maar als het bijvoeren van brokken helpt, dan is bovenstaande reden de meest waarschijnlijke.
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Droom lekker verderyuri36 schreef: Waarschijnlijk omdat in het rauw voer niet de juiste hoeveelheid vitamines en mineralen zit.

- yuri36
- Zeer actief
Je schreef eerst "het lijkt nu meer dat hij door dat verse voer meer gezondheidsissues heeft, zo poept hij best veel, gemiddeld twee keer in de week diaree, hij is door de da al diverse malen onderzocht maar er is helaas niks gevonden wat een directe oorzaak aangeeft, poep is ook al onderzocht maar daar kwam niks uit en dan zijn er nog huidproblemen "mum schreef:Nee ik wil juist niet terug naar de brokkenmaffia, en ik veronderstel dat de diaree komt door het poep eten, S@ndra thnx, ik denk dat ik het ook zo ga doen, allebei gedeeltelijk, jouw van Gils was ook niet optimaal op geheel vers meen ik me te herinneren dat ik dat ook gelezen heb?
Lijkt me toch een beetje tegenstrijdig.
Ik hoop voor jou dat het idd van het poep eten komt.
- yuri36
- Zeer actief
Hier vind je veel info, Mum:
http://www.dierenklinieklemmer.nl/page9 ... -eten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij die link staat ook:
"Het geven van ananas lijkt ook wel eens te werken. Waarom weet niemand, maar sommige honden schijnen te stoppen met dit gedrag als ze elke dag een schijfje ananas eten. "
http://www.dierenklinieklemmer.nl/page9 ... -eten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij die link staat ook:
"Het geven van ananas lijkt ook wel eens te werken. Waarom weet niemand, maar sommige honden schijnen te stoppen met dit gedrag als ze elke dag een schijfje ananas eten. "
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mijn hond eet poep op zowel brok (Cavom en andere merken) als smuldier/lotgering.mum schreef:Hij eet niet zijn eigen poep maar die van anderen, zou het miss kunnen dat mijn hond niet geschikt is voor vers, ik weet dat er hier meer mensen moeten zijn die ook zon hond hebben.
Het is zelfbelonend gedrag en zeer lastig af te leren
oh ik heb ook nog ergens gehoord dat het geven van een Premix zoals Fyto mix nog wel wilt helpen.
En verder zijn die pedigree drollen en soms zelfs Frolic en blikvoer drollen moeilijk te weerstaan.
Katten drollen zijn hier onweerstaanbaar
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 12 mar 2011 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
eierkoeken willen ook nog wel eens helpen, maar vaak vinden ze het gewoon lekker en dan is er helemaal niks aan te doenyuri36 schreef:Hier vind je veel info, Mum:
Bij die link staat ook:

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Mijn hond is ruim 16 jaar,eet al ruim 9 jaar vrijwel alleen vers vlees,is bijna nooit ziek en de enige poep die hij met liefde op eet is mensenpoep.En af en toe een kattendrol of een van ver al oranje licht gevende Frolicdrol.yuri36 schreef:Waarschijnlijk omdat in het rauw voer niet de juiste hoeveelheid vitamines en mineralen zit.S@ndr@ schreef:mijn hond is gestopt met poep eten nu ik tussendoor af ten toe brokken geef, dus je hoeft niet helemaal over te stappen, maar gedeeltelijk kan al helpen
Er worden diverse redenen genoemd waarom een hond poep kan gaan eten, maar als het bijvoeren van brokken helpt, dan is bovenstaande reden de meest waarschijnlijke.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
mum
Ik wil toch blijven op vers, ik vind brokkenpoep walgelijk, mijn man stelt net voor om ipv een soort smuldier gwoon enkele soorten te nemen, andere smaakjes enzo, en ik ben zo blij met de tip van dagmar88, ik ga het nu ook proberen met bot erbij te geven, en ja mijn hond is met ongeveer 10 weken overgezet naar geheel vers omdat ik dat het dichtste bij goede hondevoeding vind komen, ik heb nu een bioslager gevonden en dan ga ik toch proberen te barfen dus miss had hij ook op brokken deze problemen ontwikkkeld maar dat zal ik nooit weten omdat ik liever wil dat hij vers eet en hij is natuurlijk pas 6 maanden, ik wil nu iig gaan barfen en een andere kvv, miss ook wel smuldier maar nu andere smaakjes, via lupa en dan wat meer bot zoals Dagmar88 beschreef, ik heb net brokkenpoep van hills opgecleaned en dat is erg vies
Bedankt voor jullie steun iig, ik blijf bij vers en heb na die smerige zooi op de plaats brokken afgezworen
Bedankt voor jullie steun iig, ik blijf bij vers en heb na die smerige zooi op de plaats brokken afgezworen