Ik ben nieuw op dit forum en val meteen maar met de deur in huis

Ik zou graag jullie mening willen over de volgende kwestie en ik zou ook graag willen weten waarom jullie er dan zo over denken:
Sinds enige tijd begint het flink te kriebelen om (weer) een hond aan te schaffen. Mijn situatie is als volgt:
Kben 20 jaar en woon samen met mijn vriend in een dorp in een huis met een tuin. Mijn vriend werkt fulltime als dierenarts en ik ben fulltime student, hoewel dat inhoudt dat ik maar 2 dagen per week weg ben en voor de rest thuis aan zelfstudie doe.
Vroeger bij mijn ouders heb ik altijd 2 buldogjes gehad, waar ik fanatiek mee op les zat en waar ik heel gek op was. Ik mis nu dus best een hondje om me heen.
Wanneer wij (vriend & ik) een hondje aanschaffen, kan deze op de dagen dat wij weg zijn bij mijn ouders. Mijn moeder is (bijna) altijd thuis en ons hondje kan dan ook met de bulletjes van mijn ouders spelen. De komende jaren zou ons hondje dan twee dagen per week bij mijn ouders zijn. Wanneer ik later aan het werk kom, misschien drie dagen. Misschien komt het hondje dan ook wel een dag alleen te zitten, hoewel een uitlaatservice dan misschien een optie zou zijn.
Verder ben ik fervent hardloper en ik houd ervan om buiten te zijn. Ook heb ik vroeger met de bulletjes altijd op cursus gezeten en ik zou heel graag de agilitywereld willen verkennen.
Mijn oprechte vraag aan jullie is nu: denken jullie dat wij een hondje gelukkig kunnen maken? Ik vraag me namelijk af of een hond alleen gelukkig kan zijn als hij bij zijn 'eigen baas' is, of zou een hond ook gelukkig kunnen zijn in de situatie die ik heb geschetst?
Alvast bedankt