Zaterdag gaan we onze nieuwe pup bekijken en als hij bevalt nemen we hem gelijk mee. Hopelijk wordt hij ook beste maatjes met Harley. Hij is een 5 maanden oude Maltezer die de fokker eerst voor zichzelf had gehouden omdat ze ermee wilde gaan showen en fokken, maar hij is niet perfect door de tandenwissel heen gekomen (kwestie van millimeters inperfectie). Omdat hij al die tijd in haar roedel had geleefd wilde ze hem graag aan iemand verkopen die al 1 of meerdere honden had dus vroeg ze of ik geinteresseerd zou zijn in hem. Eigenlijk leek me dat een perfecte oplossing. Ik heb veel vertrouwen in de fokker maar ken haar natuurlijk niet echt persoonlijk. Geloof wel dat ze bezeten is van het ras en het beste voor heeft met de hondjes. Ik heb onze Harley met 8 weken al overal mee naar toe laten lopen. Deze nieuwe pup is wel overal geweest (trein, bus etc) maar meer in een tas zei de fokker. Verder heeft hij er weinig alleen voor gestaan omdat hij in een roedel leeft. Hij heeft alle inentingen gehad plus rabies en hij is zindelijk.Op zich leek het mij een prima oplossing. Omdat de pup al wat ouder is, is het karakter wat duidelijker, en dat karakter is voor mij het allerbelangrijkste.
-Hebben jullie tips waar ik op moet letten als ik hem op haal wat betreft zijn karakter?
-Ik weet dat ik hem buiten moet introduceren aan Harley. Hoe moet ik dat PRECIES doen? Ik ben Harley's echte baas. Moet ik met Harley buiten staan en moet iemand anders uit het gezin met de nieuwe pup aankomen of moet ík juist met de nieuwe pup aankomen?
-Zijn er nog dingen waar ik op moet letten dat ze in een contract staan ofzo? (Hier kwam mijn man mee.) Het hondje kost 1500 euro (Dat kost een Maltezer nou eenmaal). Mijn man vroeg zich af, als hij nou na een week dood neerviel vanwege een bewezen hartkwaal, bijvoorbeeld, of je dan je geld terug kreeg, en of je dat moest laten vastleggen. Of als er grote DA kosten zouden komen of er dan hulp zou zijn van de fokker.
Ik hoor weer graag van jullie