Ook zij komen er dus achter dat niet alle rassen hetzelfde zijn...... ook al staat er in hun slogan nog steeds dat ze geen onderscheid maken tussen rashonden en niet rashonden.Uw antwoord
Zijn er bij de dierenverzekering ook honden die niet te verzekeren zijn?
Ja, de Shar Pei, de Franse Bulldog en de (old) Engelse Bulldog kan HEMA helaas niet verzekeren. Ook een verzekering voor honden zwaarder dan 55 kilo (volwassen gewicht) kunnen we niet accepteren.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hema dierenverzekering sluit rassen uit:
Moderator: moderatorteam
-
Neeltje
Hema dierenverzekering sluit rassen uit:
Ik las zojuist op het franse bulldoggen forum dat de Hema de Franse bulldog niet meer aanneemt. Ben even gaan snuffelen op hun site en kreeg dit als antwoord:
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Hema dierenverzekering sluit rassen uit:
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik geef ze groot gelijk. Ik moet zeggen dat ik dat dus prima begrijp. Je kan wel leuk een Engelse bull nemen en denken dat je dan niet voor de kosten op hoeft te draaien omdat dat wel collectief opgelost wordt maar dat is natuurlijk niet echt eerlijk.
Immers, stel dat ik mijn honden verzekerd had, die komen werkelijk nooit bij de DA. Dan zou mijn premie omhoog gaan omdat iedereen zo nodig een ras moet dat 2-3 keer per maand bij de DA zit. Dat lijkt mij niet zo eerlijk. 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, dit dus.laeken schreef:Ik geef ze groot gelijk. Ik moet zeggen dat ik dat dus prima begrijp. Je kan wel leuk een Engelse bull nemen en denken dat je dan niet voor de kosten op hoeft te draaien omdat dat wel collectief opgelost wordt maar dat is natuurlijk niet echt eerlijk.Immers, stel dat ik mijn honden verzekerd had, die komen werkelijk nooit bij de DA. Dan zou mijn premie omhoog gaan omdat iedereen zo nodig een ras moet dat 2-3 keer per maand bij de DA zit. Dat lijkt mij niet zo eerlijk.
En grote rassen gaan relatief eerder dood, waardoor ze relatief vaker in hun leven bij de DA komen.
Dus ja, ik snap het ook.
-
Neeltje
Ik begrijp het ook, dat is ook niet de reden dat ik het er neer zet. Gewoon ter informatie.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
Ik snap het wel, maar dat grote rassen zonder pardon uitgesloten worden vind ik raar.
De HEMA verzekering moet hierdoor wel een heel stuk goedkoper zijn dan de anderen lijkt me.
Zo niet dan is het niet terecht
De HEMA verzekering moet hierdoor wel een heel stuk goedkoper zijn dan de anderen lijkt me.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
Marion.
Snap eigenlijk al niet waarom dat niet eerder al is gebeurd. Als gewone verzekeringen al verschil mogen maken tussen man en vrouw...
-
Tulp
- Zeer actief
Dat er een risico-analyse gemaakt wordt en dat daarop de premie wordt vastgesteld vind ik normaal. Verschil maken is iets anders dan uitsluiten.Marion. schreef:Snap eigenlijk al niet waarom dat niet eerder al is gebeurd. Als gewone verzekeringen al verschil mogen maken tussen man en vrouw...
* * *
-
miekmiek
ik vind het wel een goede zaak. relatief ongezonde rassen worden op deze manier benadeeld waar ik niets op tegen heb. misschien wordt het uiteindelijk een stok achter de deur om de rassen weer gezond te krijgen.
-
Marion.
Ach, en uitsluiten mag bij een zorgverzekering wel of ingesloten en een heel veel hogere premie betalen? Nou ja, dat kan de Hema natuurlijk ook zeggen...Tulp schreef:Dat er een risico-analyse gemaakt wordt en dat daarop de premie wordt vastgesteld vind ik normaal. Verschil maken is iets anders dan uitsluiten.Marion. schreef:Snap eigenlijk al niet waarom dat niet eerder al is gebeurd. Als gewone verzekeringen al verschil mogen maken tussen man en vrouw...
- dagmar88
- Zeer actief
Nou, daarom snap ik ook niet zo goed waarom nu juist dit er uit wordt gehaald. Alsof mopsen of cavaliertjes gezonder zijn.Tulp schreef:Dat er een risico-analyse gemaakt wordt en dat daarop de premie wordt vastgesteld vind ik normaal. Verschil maken is iets anders dan uitsluiten.Marion. schreef:Snap eigenlijk al niet waarom dat niet eerder al is gebeurd. Als gewone verzekeringen al verschil mogen maken tussen man en vrouw...
En wordt er dalijk dan ook gekeken naar afkomst? Want een broodfok chi die 15 jaar lang ziek zwak en misselijk is levert vast hogere kosten op dan een grote, goed gefokte hond.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat komt vast nog wel, er komen er wel meer bij.dagmar88 schreef: Nou, daarom snap ik ook niet zo goed waarom nu juist dit er uit wordt gehaald. Alsof mopsen of cavaliertjes gezonder zijn.
Nou, dat zou een leuke zijn.En wordt er dalijk dan ook gekeken naar afkomst? Want een broodfok chi die 15 jaar lang ziek zwak en misselijk is levert vast hogere kosten op dan een grote, goed gefokte hond.
Alleen: hoe wil je dat doen?
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Dat lijkt mij ook.Tulp schreef:Dat er een risico-analyse gemaakt wordt en dat daarop de premie wordt vastgesteld vind ik normaal. Verschil maken is iets anders dan uitsluiten.Marion. schreef:Snap eigenlijk al niet waarom dat niet eerder al is gebeurd. Als gewone verzekeringen al verschil mogen maken tussen man en vrouw...
Waarom uitsluiten
Waarom niet een aangepast premietarief hanteren?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Muk
Daar ben ik ook wel voor. Bovendien is dat nu ook zo bij mijn huidige verzekering Petplan. Daar wordt op basis van ras, gewicht en leeftijd de premie bepaald.Jaap* schreef:Dat lijkt mij ook.Tulp schreef:Dat er een risico-analyse gemaakt wordt en dat daarop de premie wordt vastgesteld vind ik normaal. Verschil maken is iets anders dan uitsluiten.Marion. schreef:Snap eigenlijk al niet waarom dat niet eerder al is gebeurd. Als gewone verzekeringen al verschil mogen maken tussen man en vrouw...
Waarom uitsluiten![]()
Waarom niet een aangepast premietarief hanteren?
Alsof een broodfok JR, kruising of oepsnest per definitie gezonder zou zijn dan een rashond. Onzin. Als je dan toch al selecteert, kijk hier dan ook na voor zover mogelijk. Hoe oncontroleerbaar dit ook is.
-
Leane
Ik heb deze maand een Rottweiler verzekerd bij de Hema en die was een stuk goedkoper dan bij Proteq.Tulp schreef:Ik snap het wel, maar dat grote rassen zonder pardon uitgesloten worden vind ik raar.
-
Tulp
- Zeer actief
Dat vind ik inderdaad logisch en nu maar hopen dat ie niet zwaarder dan 55 kg wordt
.
* * *
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
De HEMA is inderdaad een stuk goedkoper dan de meeste andere verzekeringen.
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Dat mogen ze nietMarion. schreef:Snap eigenlijk al niet waarom dat niet eerder al is gebeurd. Als gewone verzekeringen al verschil mogen maken tussen man en vrouw...
zie: http://buitenland.nieuws.nl/631776/hof_ ... ingspremie" onclick="window.open(this.href);return false;
(en dat geldt ook voor Nederland)
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik ben ook een voorstander van premie aangepast aan ras of formaat want niet kunnen verzekeren vind ik niet eerlijk.
Zelf heb ik mijn honden nooit verzekerd gehad maar mijn newfoundlanders kwamen zeker niet vaker bij de dierenarts dan een willekeurige andere hond dus dat lijkt me toch niet eerlijk als je ze niet kunt verzekeren.
Zelf heb ik mijn honden nooit verzekerd gehad maar mijn newfoundlanders kwamen zeker niet vaker bij de dierenarts dan een willekeurige andere hond dus dat lijkt me toch niet eerlijk als je ze niet kunt verzekeren.
Sandra

-
Marion.
Ennath schreef:Dat mogen ze nietMarion. schreef:Snap eigenlijk al niet waarom dat niet eerder al is gebeurd. Als gewone verzekeringen al verschil mogen maken tussen man en vrouw...![]()
zie: http://buitenland.nieuws.nl/631776/hof_ ... ingspremie" onclick="window.open(this.href);return false;
(en dat geldt ook voor Nederland)
Niet meer. Maar zeker wel dat mijn levensverzekering stukken minder tegoed heeft dan die van Pieter, terwijl hij gelijktijdig is afgesloten en hetzelfde is ingelegd.is geldig vanaf 21 december 2012
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het nog steeds een raar verhaal, marion.Marion. schreef: Niet meer. Maar zeker wel dat mijn levensverzekering stukken minder tegoed heeft dan die van Pieter, terwijl hij gelijktijdig is afgesloten en hetzelfde is ingelegd.
Ik zou dat eens uitzoeken, volgens mij klopt het van geen kanten.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Het directe gevolg van doorfok in de raswereld. Iedereen weet dat bovenstaande rassen gewoon bekend staan om veel problemen (hoewel... de Old English bulldog?)... maar waarom staat de Cavalier er dan niet tussen?Neeltje schreef:Ik las zojuist op het franse bulldoggen forum dat de Hema de Franse bulldog niet meer aanneemt. Ben even gaan snuffelen op hun site en kreeg dit als antwoord:Ook zij komen er dus achter dat niet alle rassen hetzelfde zijn...... ook al staat er in hun slogan nog steeds dat ze geen onderscheid maken tussen rashonden en niet rashonden.Uw antwoord
Zijn er bij de dierenverzekering ook honden die niet te verzekeren zijn?
Ja, de Shar Pei, de Franse Bulldog en de (old) Engelse Bulldog kan HEMA helaas niet verzekeren. Ook een verzekering voor honden zwaarder dan 55 kilo (volwassen gewicht) kunnen we niet accepteren.
Ik moet trouwens zeggen dat ik, tot nu toe (afkloppen) meer DA kosten heb gehad aan Rhodi dan aan Branco (FB zonder stamboom). Maar beiden komen er zelden.

-
Leane
Het is een teef :N: veel meer dan 45 kilo zal het dus niet worden.Tulp schreef:Dat vind ik inderdaad logisch en nu maar hopen dat ie niet zwaarder dan 55 kg wordt.
- Kiran
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
- Aantal honden: 2
Dit heeft vaak te maken dat de man hoofdinkomen heeft en de vrouw minder binnen brengt het is een oorzaak en gevolg. Valt de man weg is er meer geld nodig dan dat de vrouw wegvalt!Marjoleine schreef:Ik vind het nog steeds een raar verhaal, marion.Marion. schreef: Niet meer. Maar zeker wel dat mijn levensverzekering stukken minder tegoed heeft dan die van Pieter, terwijl hij gelijktijdig is afgesloten en hetzelfde is ingelegd.
Dit is een logische berekening die ik onlangs nog met mijn adviseur heb besproken en valt ook niet te vergelijken met zorgverzekeringen
ontopic; ik vind uitsluiten van rassen niet eerlijk. Wel kan je risico's extra verzekeren voor bepaalde rassen! Lijkt mij een stuk eerlijker.

-
Marion.
Ehhhh, nou niet echt hoor. Op het moment van afsluiten had ik veruit het hoogste inkomen. Alle jaren daarna trouwens ook.Kiran schreef:Dit heeft vaak te maken dat de man hoofdinkomen heeft en de vrouw minder binnen brengt het is een oorzaak en gevolg. Valt de man weg is er meer geld nodig dan dat de vrouw wegvalt!Marjoleine schreef:Ik vind het nog steeds een raar verhaal, marion.Marion. schreef: Niet meer. Maar zeker wel dat mijn levensverzekering stukken minder tegoed heeft dan die van Pieter, terwijl hij gelijktijdig is afgesloten en hetzelfde is ingelegd.
Edit, en er is ons nooit gevraagd naar wat we over willen houden als één van ons 2 overlijdt. Er is puur gekeken naar wat we in willen leggen per maand, en dat was voor ons beiden hetzelfde bedrag. Heeft puur te maken met man/vrouw en levensverwachting. Vrouw leeft langer dan een man en "dus" bouwt zij minder geld op. En het is dus eigenlijk dubbelop. Je leeft naar verwachting langer (al rook ik als een schoorsteen), en hebt minder kapitaal opgebouwd dan ega. Dus mocht ik straks inderdaad een jaartje langer leven, dan krijg ik lekker toch heul veul minder per maand uitbetaald (immers, lager kapitaal, en een wat langere looptijd tot mijn dood).
-
Bullekes
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Tsjah, als mensen hun stamboomloze hond die toevallig op een franse bull lijkt opgeven als rashond krijg je dit soort dingen.
Daar zou ik dus eerder onderscheid in maken..
En als je de FB uit sluit waarom dan niet de pekinees, de mopshond, griffonnetjes etc..
Waarom geen cavaliers, berner senners uitsluiten?
En als je de FB uit sluit waarom dan niet de pekinees, de mopshond, griffonnetjes etc..
** Groetjes Nadieh, pootje van Loïz & Yara **

- sterredag
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox
- Aantal honden: 1
Ik vind het onzin om rassen uit te sluiten. Aanpassing van de premie, zou ik wel begrijpen.
Anders kunnen inboedelverzekeraars ook de grote steden uitsluiten bijvoorbeeld. Nee ik begrijp dat uitsluiten niet.
Anders kunnen inboedelverzekeraars ook de grote steden uitsluiten bijvoorbeeld. Nee ik begrijp dat uitsluiten niet.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Met alle respect, maar ik vind een stamboom bij de FB geen garantie voor een gezonde hond, integendeel. Dus dat de FB kapot zou worden gemaakt door de stamboomloze hondjes is echt niet waar. Dit ras IS kapot.Bullekes schreef:Tsjah, als mensen hun stamboomloze hond die toevallig op een franse bull lijkt opgeven als rashond krijg je dit soort dingen.
![]()
Anderzijds wil ik ook niet beweren dat die broodfokhondjes gezond zijn, maar dit ras heeft gewoon bijzonder ernstige problemen, goede fokkers of niet.
Ik heb genoeg gezien en gehoord van mede-bulleneigenaren. De mijne word bijna 6, geen stamboom, kan rustig een uurtje of wat wandelen en heeft bijna nooit wat. (Een beetje gevoelige spijsvertering soms) Schijnt ergens in het zuiden bij een boertje vandaan te zijn gekomen.
Anderzijds ken ik er genoeg met stamboom, soms pas één of twee jaar oud, die nog geen vijf minuutjes kunnen lopen uit pure benauwdheid, die problemen hebben als hernia's of patella luxatie en nog veel meer.
Stamboom of niet zegt weinig in dit ras; je kan gewoon mazzel of pech hebben.

- dagmar88
- Zeer actief
Bullekes schreef:Tsjah, als mensen hun stamboomloze hond die toevallig op een franse bull lijkt opgeven als rashond krijg je dit soort dingen.
![]()