Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Vraagje
Stel je gaat kijken bij de fokker naar de toekomstig ouders van je pup.
Ze laten je een contract tekenen en 250 eurie betalen voor een pup die er nog niet is.
Nu zijn de puppen er en je krijgt geen gehoor op je verzoek om te mogen komenn kijken .
Kun je fluiten naar je geld of kun je deze terug eissen .???
Ze laten je een contract tekenen en 250 eurie betalen voor een pup die er nog niet is.
Nu zijn de puppen er en je krijgt geen gehoor op je verzoek om te mogen komenn kijken .
Kun je fluiten naar je geld of kun je deze terug eissen .???
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Re: Vraagje
Dat zal er aan liggen wat in het contract staat.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
- Zeer actief
Mij lijkt dat je in elk geval aanspraak kunt maken op een pup als ze er zijn 

* * *
-
- Zeer actief
Als je een aanbetaling doet si het het begin van een koop maar dat moet je wel bewijzen. De fokker kan niet zomaar doen alsof de neus bloed want zij zijn de verkoop aan gegaan met de koper.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
- Contacteer:
sowieso zou ik nooit een contract tekene en betalen voordat er pups zijn, maar dat is nu te laat. Ik zou de fokker bellen en vragen hoe en wat en anders inderdaad gewoon je geld terugeisen. Zij komen hun afspraken dan niet na lijkt mij
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
ten eerste zou ik nooit geld betalen voor iets wat er niet is
en ik zou in dit geval wel mijn geld terug willen hebben als ik niet in aanmerking kom voor een pup uit dit nest
hoe oud zijn de pups want ik kan mij ook voorstellen dat je als fokker niet direkt toekomstige baasjes over de vloer wil hebben maar wel als ze al een paar week oud zijn
en ik zou in dit geval wel mijn geld terug willen hebben als ik niet in aanmerking kom voor een pup uit dit nest
hoe oud zijn de pups want ik kan mij ook voorstellen dat je als fokker niet direkt toekomstige baasjes over de vloer wil hebben maar wel als ze al een paar week oud zijn
Fenneke en Baloe

-
- Zeer actief
Wordt alleen de mail niet beantwoord (dat kan in mijn ogen) of nemen ze ook de telefoon niet op?
* * *
-
- Zeer actief
Dan moeten er ook wel puppen in leven blijven/of genoeg zijn/of genoeg reuen en teven, qua mensen op de lijst .
Zal eens vragen wat er in dat contractt staat.
Zal eens vragen wat er in dat contractt staat.

-
- Zeer actief
Eerlijk gezegd klinkt dit ook een beetje alsof de mensen er onderuit willen. Mag van mij hoor, maar dan moet je dat gewoon zeggen.
* * *
-
- Zeer actief
Eigenlijk stom van die mensen dat zij op voorhand gaan betalen. Om geld te moeten betalen als ik daarmee op de wachtlijst kom dan kan voor mij de fokker de boom in hoe graag ik ook een pup uit die combinatie zou willen.
Zij hebben dus als koper ook al een contract mee gekregen. Dan is het vrij simpel. Je kan dan een aanklacht in dienen wegens verduistering
Zij hebben dus als koper ook al een contract mee gekregen. Dan is het vrij simpel. Je kan dan een aanklacht in dienen wegens verduistering

Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
vraag hier ook een aanbetaling (100 euro), te betalen na de echo en enkel voor de eerste 4 plaatsen op de lijst.
aanbetaling wordt enkel terug betaald als jouw keuze niet geboren is (dus bv maar 3 reuen)
de eerste 4 weken zijn pupkopers hier niet welkom om naar de puppen te komen kijken, wel staat de webcam er dan op,
het kan ook wel eens zijn idd dat ik qua mail niet direct reageer, een belletje is sneller
wel stel ik direct na de geboorte de pupkopers op de hoogte van of hun keus geboren is of niet en in dat mailtje staat dan ook de gang van zaken, dus wanneer ze weg mogen, vanaf wanneer ze mogen komen kijken etc...
aanbetaling wordt enkel terug betaald als jouw keuze niet geboren is (dus bv maar 3 reuen)
de eerste 4 weken zijn pupkopers hier niet welkom om naar de puppen te komen kijken, wel staat de webcam er dan op,
het kan ook wel eens zijn idd dat ik qua mail niet direct reageer, een belletje is sneller

wel stel ik direct na de geboorte de pupkopers op de hoogte van of hun keus geboren is of niet en in dat mailtje staat dan ook de gang van zaken, dus wanneer ze weg mogen, vanaf wanneer ze mogen komen kijken etc...
-
- Zeer actief
Hadden contact via mail gezocht met mij.
Maar door de verhuizing lag mijn interrnet 3 weken plat.
Dus ongeduldig zijn ze naar een andere fokker op zoek gegaan.
Daar dus conntact getekent en 250 aanbetaald.
Nu dat ze geen gehoor krijgen op de verzoeken om de pups te mogen komen bekijken willen ze eigenlijk niet zo graag een pup meer daar vandaan.
Ook dooor de twijffel of ze wel een juiste beslissing hebben genomen en wat dit zegt over de toekomst als er wat met de hond blijkt te zijn.
Dus ongeduldig zijn ze naar een andere fokker op zoek gegaan.
Daar dus conntact getekent en 250 aanbetaald.
Nu dat ze geen gehoor krijgen op de verzoeken om de pups te mogen komen bekijken willen ze eigenlijk niet zo graag een pup meer daar vandaan.
Ook dooor de twijffel of ze wel een juiste beslissing hebben genomen en wat dit zegt over de toekomst als er wat met de hond blijkt te zijn.

-
- Zeer actief
Misschien dat het in de sport anders is maar ik zou dus met deze eis nooit een pup kopen.crutz schreef:vraag hier ook een aanbetaling (100 euro), te betalen na de echo en enkel voor de eerste 4 plaatsen op de lijst.
het kan ook wel eens zijn idd dat ik qua mail niet direct reageer, een belletje is sneller![]()
Het zou namelijk voor mij inhouden dat het geld belangrijker is dan het huis wat ik bied voor in dit geval jou dus. Geen 100 euro dan ben je de laatste op de lijst. Vreemde gang van zaken in mijn ogen maar goed, dat is ieder voor zich. Ik weiger dit soort zaken en vind het geen manier van zaken doen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ik zou ook nooit aanbetalen. Stel dat er in het nest geen pup zit die je wilt, of je wilt persé een reu en er worden alleen teven geboren, of je kleur zit er niet bij?
En als je wel aanbetaald, altijd daar een bewijs van vragen of anders zelf een briefje opstellen en het door de fokker laten ondertekenen dat ze het geld hebben ontvangen.
En als je wel aanbetaald, altijd daar een bewijs van vragen of anders zelf een briefje opstellen en het door de fokker laten ondertekenen dat ze het geld hebben ontvangen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
hebben ze zelf ook een kopie van dat contract?
trouwens hieruit blijkt wel dat haastige spoed inderdaad zelden goed is
Ik zou ook nooit aanbetalen voordat er pups zijn trouwens, wil toch echt eerst zien waar ik voor ga betalen.
trouwens hieruit blijkt wel dat haastige spoed inderdaad zelden goed is

Ik zou ook nooit aanbetalen voordat er pups zijn trouwens, wil toch echt eerst zien waar ik voor ga betalen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
werk wel met mensen van over de hele wereld, misschien dat dat anders is,chrico schreef:Misschien dat het in de sport anders is maar ik zou dus met deze eis nooit een pup kopen.crutz schreef:vraag hier ook een aanbetaling (100 euro), te betalen na de echo en enkel voor de eerste 4 plaatsen op de lijst.
het kan ook wel eens zijn idd dat ik qua mail niet direct reageer, een belletje is sneller![]()
Het zou namelijk voor mij inhouden dat het geld belangrijker is dan het huis wat ik bied voor in dit geval jou dus. Geen 100 euro dan ben je de laatste op de lijst. Vreemde gang van zaken in mijn ogen maar goed, dat is ieder voor zich. Ik weiger dit soort zaken en vind het geen manier van zaken doen.
verder veel contact met de mensen voordat er uberhaupt over geld gesproken wordt...
mensen krijgen altijd (als ze hier thuis aanbetalen) een factuur, of een bevestiging over de mail waar alles in staat...
-
- Zeer actief
Beetje amerikaans hé .!!
Daar moet je ook inschrijven/betalen voor een toekomstig nest.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
gewoon vrij normaal in de werkhonden, ook binnen NL hoor...ben al behoorlijk "afwijkend" dat aanbetalen pas hoeft na de echo...bouvierpoedel schreef:Beetje amerikaans hé .!!
overigens zelf ook voor alle honden hier (of ze nu in NL of daar buiten gekocht waren) moeten aanbetalen.
-
- Zeer actief
Bedoelde niet zozeer jou.crutz schreef:gewoon vrij normaal in de werkhonden, ook binnen NL hoor...ben al behoorlijk "afwijkend" dat aanbetalen pas hoeft na de echo...bouvierpoedel schreef:Beetje amerikaans hé .!!
overigens zelf ook voor alle honden hier (of ze nu in NL of daar buiten gekocht waren) moeten aanbetalen.
Maar een beetje in zijn algemeen dat het hier in NL ook steeds vaker gevraagd word.
Bij buitenlanders moet ik ook eerst het hele bedrag pyppyprijs/bench/shippingfee en entingen en papierhandel op mijn rekening hebben voordat ik een pup verscheep.

- Thyra89
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik zou nooit geld betalen voordat de pups er zijn, je weet maar nooit wat er gebeurd.
Ik zou nu inderdaad de fokker bellen en om een verklaring vragen, geven ze die niet, dan geld terug eisen.
Ik zou nu inderdaad de fokker bellen en om een verklaring vragen, geven ze die niet, dan geld terug eisen.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Maar wat dan als de pups waar je uit moet kiezen je niet bevallen? En je hebt dus wel aanbetaald?
Kan natuurlijk prima, zeker in de werkhonden kring, dat de pups je niet aanstaan.
Kun je dan ook fluiten naar je geld?
Kan natuurlijk prima, zeker in de werkhonden kring, dat de pups je niet aanstaan.
Kun je dan ook fluiten naar je geld?

Cash v Heiligental en Flow.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Als fokker zijnde snap ik het wel, je kunt helaas niet meer van mensen op aan. Ze zeggen dit maar doen dat. Ik denk dat je daar door schade en schande wel achterkomt.crutz schreef:gewoon vrij normaal in de werkhonden, ook binnen NL hoor...ben al behoorlijk "afwijkend" dat aanbetalen pas hoeft na de echo...bouvierpoedel schreef:Beetje amerikaans hé .!!
Als puppykoper zou ik het overigens zelf niet doen.
-
- Zeer actief
Tsja en geen geduld hebben kost dus altijd geldbouvierpoedel schreef:Hadden contact via mail gezocht met mij.
Dus ongeduldig zijn ze naar een andere fokker op zoek gegaan.Daar dus conntact getekent en 250 aanbetaald.

* * *
-
- Zeer actief
Daarom zeg ik, misschien dat het in de sport normaal is maar ik vraag mij dus echt af waarom dat is. Er zijn nog niet eens pups, je weet niet wat eruit gaat komen enz enz.crutz schreef:
werk wel met mensen van over de hele wereld, misschien dat dat anders is,
verder veel contact met de mensen voordat er uberhaupt over geld gesproken wordt...
mensen krijgen altijd (als ze hier thuis aanbetalen) een factuur, of een bevestiging over de mail waar alles in staat...
Als je zoveel contact heb met de mensen vooraf vind ik dat je dat als fokker moet inschatten of het serieus is of niet. Dat is het risico van fokken lijkt mij. Je inkopen op een plek op de lijst heb ik zoiets van hm, wat word de volgende stap.
Want stel, ik koop mij in, heb 100 euro betaald voor een reu en sta op nr 3 op de lijst. Er worden 5 reuen geboren maar geen van alleen voldoet aan de "eis "die ik heb van een pup. Dan zou het inhouden dat ik mijn 100 euro kwijt ben want tja, er waren 5 reuen geboren dus jij als fokker voldoet aan de eisen.
Nee, blijf het een vreemd verschijnsel vinden en ik hoop ook dat dit niet doorslaat naar fokkers die niet sporten. Gaat namelijk een zooitje geven als je het moet doen met een hond die je eigenlijk niet wil maar wel voor betaald heb.
Ik snap dat dus niet. Je neemt als fokker een bepaald risico en daar hoort dit bij. Dat er een aanbetaling gedaan word na het bezichtigen van een pup dan zeg ik okee maar niet na een echo of zelfs voor een dekking. Als je als fokker bang bent met pups te blijven zitten dan moet je niet fokken, heel simpelTeamWork schreef:
Als fokker zijnde snap ik het wel, je kunt helaas niet meer van mensen op aan. Ze zeggen dit maar doen dat. Ik denk dat je daar door schade en schande wel achterkomt.
Als puppykoper zou ik het overigens zelf niet doen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- *Esther
- Zeer actief
Tuurlijk heb je als fokker een bepaald risico. Maar als mensen zeggen serieuze belangstelling te hebben mag je van mij best een aanbetaling vragen. Helaas is het zo dat je vaak teleurgesteld wordt in mensen. Ze willen van alles en het liefste wel nu. Je zit er mee aan de telefoon, je mailt, geeft advies, kortom je steekt er tijd in. Zij zeggen iets toe en even later vinden ze wat anders of je hoort niets meer. Bij Crutz zijn de dan 100 euro kwijt, ik snap t wel.
Ik zie het hier bij de hondentraining nl. ook.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dan komt bij mij toch de vraag op of je aan zulke onbetrouwbare mensen wel een pup wil meegeven, ook niet geheel en al onbelangrijk dacht ikTeamWork schreef:Tuurlijk heb je als fokker een bepaald risico. Maar als mensen zeggen serieuze belangstelling te hebben mag je van mij best een aanbetaling vragen. Helaas is het zo dat je vaak teleurgesteld wordt in mensen. Ze willen van alles en het liefste wel nu. Je zit er mee aan de telefoon, je mailt, geeft advies, kortom je steekt er tijd in. Zij zeggen iets toe en even later vinden ze wat anders of je hoort niets meer. Bij Crutz zijn de dan 100 euro kwijt, ik snap t wel.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- *Esther
- Zeer actief
Weet niet of het ook iets zegt over hun omgang met de hond, het zegt zeker wel iets over hun idee hoe je met mensen omgaat. Er zit een stukje frustratie van mijn kant bij, laten we het daar maar op houden :M:renee-uk schreef:dan komt bij mij toch de vraag op of je aan zulke onbetrouwbare mensen wel een pup wil meegeven, ook niet geheel en al onbelangrijk dacht ikTeamWork schreef:Tuurlijk heb je als fokker een bepaald risico. Maar als mensen zeggen serieuze belangstelling te hebben mag je van mij best een aanbetaling vragen. Helaas is het zo dat je vaak teleurgesteld wordt in mensen. Ze willen van alles en het liefste wel nu. Je zit er mee aan de telefoon, je mailt, geeft advies, kortom je steekt er tijd in. Zij zeggen iets toe en even later vinden ze wat anders of je hoort niets meer. Bij Crutz zijn de dan 100 euro kwijt, ik snap t wel.

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Volgens mij is alles wat je op papier zet en met beide partijen ondertekend, voorzien van datum, rechtsgeldig. Ik ben wel benieuwd hoe dit af loopt.->Chanty<- schreef:Contract is toch alleen rechtsgeldig als deze door een notaris is gepasseerd???
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik had in eerste instantie interesse in een nest wat dit najaar ergens geboren wordt. Toen ik daar vorig jaar contact over op nam most ik direct een aanbetaling doen om op de lijst te komen. Zonder aanbetaling kon ik wel als reserve op de interesse-lijst. Nou ja...laat dan maar.
Dat doe ik dus gewoon niet, ik weiger een jaar vantevoren aan te betalen.
Nu sta ik elders op de lijst (1e keus reu) en ik hoef pas aan te betalen zodra het nest geboren is en het zeker is dat er een pup voor me bij zit.
Dat doe ik dus gewoon niet, ik weiger een jaar vantevoren aan te betalen.
Nu sta ik elders op de lijst (1e keus reu) en ik hoef pas aan te betalen zodra het nest geboren is en het zeker is dat er een pup voor me bij zit.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017