Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pedigree puppybrok...
Moderator: moderatorteam
- CatharinaH
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Keeshond
1 Boerenfox
1 Border Collie - Locatie: Waalre(onder Eindhoven)
Pedigree puppybrok...
Ik geef mijn pups Pedigree Junior, maar ik ben er eigenlijk niet echt tevreden mee. Mijn honden vinden het wel lekker en groeien ook goed en constant. Mijn border collie gaf ik tot een maand geleden alleen maar deze brokjes en nu geef ik haar ook smuldier en vers vlees uit de supermarkt. Nu glanst haar vacht en ziet ze er gezonder uit.
Kan ik nu concluderen dat de brokken niet goed genoeg zijn voor mijn BC?
Zijn er meerdere die dit soort ervaringen hebben met brokken van Pedigree(in het bijzonder de puppybrok)?
Graag jullie reacties.
Kan ik nu concluderen dat de brokken niet goed genoeg zijn voor mijn BC?
Zijn er meerdere die dit soort ervaringen hebben met brokken van Pedigree(in het bijzonder de puppybrok)?
Graag jullie reacties.

Blacky(Keeshond), Molly(Boerenfox) en Lana(Border Collie)
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Re: Pedigree puppybrok...
Ik denk dat je dat inderdaad wel kunt concluderen. Ik geloof dat ik gewoon over zou gaan op Smuldier, voor alle honden. 
- dagmar88
- Zeer actief
Er is al erg veel informatie over voeding en ook pedigree op dit forum en op het internet, dus misschien is het handig je even een beetje in te lezen?
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 04-30.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://lmgtfy.com/?q=www.hondenforum.nl ... +kwaliteit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 428.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat mij betreft is een hond een carnivoor en ik voer graag zo natuurlijk mogelijk; een hoog percentage vlees en zo min mogelijk toevoegingen.
Of dat nu brok, KVV, Barf of een mix daarvan is...
Pedigree zou ik in ieder geval niet aanbevelen vanwege de onduidelijke samenstelling, laag percentage vlees en vele toevoegingen.
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 04-30.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://lmgtfy.com/?q=www.hondenforum.nl ... +kwaliteit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 428.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat mij betreft is een hond een carnivoor en ik voer graag zo natuurlijk mogelijk; een hoog percentage vlees en zo min mogelijk toevoegingen.
Of dat nu brok, KVV, Barf of een mix daarvan is...
Pedigree zou ik in ieder geval niet aanbevelen vanwege de onduidelijke samenstelling, laag percentage vlees en vele toevoegingen.
- vivke1965
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)
- Aantal honden: 1
Bij mijn pup kreeg ik ook de raad mee van de fokker om pedigree pup te geven zijn éérste jaar...maar ik ben na 3 maanden overgestapt op smuldier.
De puppybrokjes staan in een schaaltje klaar om van te snoepen als hij tussendoor honger heeft..maar knabbelt hij weinig aan hoor.
Smuldier gaat erg goed ook bij hem....ben er heel tevreden over.
De puppybrokjes staan in een schaaltje klaar om van te snoepen als hij tussendoor honger heeft..maar knabbelt hij weinig aan hoor.
Smuldier gaat erg goed ook bij hem....ben er heel tevreden over.
Groetjes, Viv

"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"

"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Ik denk dat 99.9% van de mensen hier pedigree chemische troep vindt
Zet je hond dus maar snel over op volledig smuldier of ander kvv.
Of zelfs barf/nrv

Zet je hond dus maar snel over op volledig smuldier of ander kvv.
Of zelfs barf/nrv

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Ook ik was onwetend bij mijn eerste hond (Knoeppie). Zij heeft een jaar lang Pedigree gehad en een jaar lang in huis geplast. Ze dronk 2 tot 3 liter per dag!! omdat het zo zout is.
Daarna overgestapt op andere brokken en alles was meteen beter aan haar. Nog later op KVV overgestapt
Daarna overgestapt op andere brokken en alles was meteen beter aan haar. Nog later op KVV overgestapt
Groetjes Michaëla en Knoeppie

-
Ayurveda
- Zeer actief
Ik vergelijk pedegree altijd met de Mac
Al denk ik soms dat de Mac nog gezonder is...
Al denk ik soms dat de Mac nog gezonder is...

- CatharinaH
- Actief
1 Boerenfox
Ja, ik vind Pedigree ook troep. Er zit 20% rijst in en 4% mais en maar 4% kip...
Dat vlees is er weinig als je het vergelijkt met de 20% rijst. Een hond kan niet glanzen van alleen rijst
Ik wil niet volledig overstappen op smuldier of ander vers. Ik vind het fijn om ´s morgens brokken te geven en ´s avonds vers(smuldier).
Kan iemand mij adviseren over een betere brok(waar meer vlees in zit) en die ook betaalbaar is?
Dat vlees is er weinig als je het vergelijkt met de 20% rijst. Een hond kan niet glanzen van alleen rijst
Ik wil niet volledig overstappen op smuldier of ander vers. Ik vind het fijn om ´s morgens brokken te geven en ´s avonds vers(smuldier).
Kan iemand mij adviseren over een betere brok(waar meer vlees in zit) en die ook betaalbaar is?

- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
- dagmar88
- Zeer actief
Taste of the Wild
Orijen
Dog Lovers Gold
- CatharinaH
- Actief
1 Boerenfox
Is Devotion ook een optie? Er zit 30% kip in en is GM(genetische manipulatie) vrij.
Heeft er iemand ervaring met het merk Devotion? Het is redelijk nieuw geloof ik...
Heeft er iemand ervaring met het merk Devotion? Het is redelijk nieuw geloof ik...

- twinmom-jess
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Cardigan Welsh Corgi
Waarom vind jij het fijner om 's ochtends brok te geven?
Voor je hond is het niet fijner.
KVV is gewoon veel beter dan brokken, welke brok dan ook. Want er kan wel een hoog precentage vlees in een brok zitten, het is allemaal doodgekookt. Dus heb je er nog niks aan.
Het is een kleine moeite om 2x per dag Smuldier te geven, dat is nog eens het goedkoopste KVV ook.
KVV is gewoon veel beter dan brokken, welke brok dan ook. Want er kan wel een hoog precentage vlees in een brok zitten, het is allemaal doodgekookt. Dus heb je er nog niks aan.
Het is een kleine moeite om 2x per dag Smuldier te geven, dat is nog eens het goedkoopste KVV ook.
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan

-
Ayurveda
- Zeer actief
-
lonneke
- Zeer actief
- Contacteer:
Cavom hebben ze bij de Dommelsche watermolen dacht ik
Maar idd kvv of vers is en blijft beter dan brokken
Maar idd kvv of vers is en blijft beter dan brokken
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Ik vind het ook makkelijker om smorgens brok te geven hoor. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Ik heb goede ervaringen met Carocroc, Biofood, Prins, Meradog.
- yuri36
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel - Locatie: sittard
Dat is klinkklare nonsens van de sekte der barfers en kvv-ers.twinmom-jess schreef:Waarom vind jij het fijner om 's ochtends brok te geven?![]()
Omdat het gekookt is, is het nog niet "dood". Ja, wel vrij van mogelijke ziekteverwekkers en maar goed ook.
Maar die onzin dat er niks gezonds meer zou inzitten, dat is absoluut ridicuul.
- dagmar88
- Zeer actief
yuri36 schreef:Dat is klinkklare nonsens van de sekte der barfers en kvv-ers.twinmom-jess schreef:Waarom vind jij het fijner om 's ochtends brok te geven?![]()
Omdat het gekookt is, is het nog niet "dood". Ja, wel vrij van mogelijke ziekteverwekkers en maar goed ook.
Maar die onzin dat er niks gezonds meer zou inzitten, dat is absoluut ridicuul.
Brokken zijn helemaal niet vrij van bijvoorbeeld salmonella...
- yuri36
- Zeer actief
Met ziekteverwekkers bedoel ik ziekmakende bacteriën en virussen die in rauw vlees zitten omdat het geslachte dier dat onder de leden had.dagmar88 schreef:hoezo ziekteverwekkers en hoezo 'maar goed ook'?
Dat is bij salmonella niet het geval en salmonella komt daarbij ook in vers vlees voor.
We weten nu al dat er kip is die bij mensen zeer ernstige, bijna niet te behandelen blaasontstekingen kan veroorzaken.
Ik lach me een kriek als straks al die eigenwijze barfers en kvv-ers straks zitten met ernstig zieke honden met niet of nauwelijks te genezen blaasontstekingen.
En dat is nog maar 1 voorbeeld. Er kunnen altijd nieuwe, bacteriën en virussen via rauw vlees overgedragen worden die honden ernstig ziek kunnen maken. En wie gelooft dat honden daar van nature bestand tegen zijn, die gelooft in sprookjes.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik dacht al wat doen mijn honden en katten zo gek de laatste tijd, maar dat komt natuurlijk door al die ziekmakende bacteriën en virussen in hun vleesyuri36 schreef:Met ziekteverwekkers bedoel ik ziekmakende bacteriën en virussen die in rauw vlees zitten omdat het geslachte dier dat onder de leden had.dagmar88 schreef:hoezo ziekteverwekkers en hoezo 'maar goed ook'?
Dat is bij salmonella niet het geval en salmonella komt daarbij ook in vers vlees voor.
We weten nu al dat er kip is die bij mensen zeer ernstige, bijna niet te behandelen blaasontstekingen kan veroorzaken.
Ik lach me een kriek als straks al die eigenwijze barfers en kvv-ers straks zitten met ernstig zieke honden met niet of nauwelijks te genezen blaasontstekingen.
En dat is nog maar 1 voorbeeld. Er kunnen altijd nieuwe, bacteriën en virussen via rauw vlees overgedragen worden die honden ernstig ziek kunnen maken. En wie gelooft dat honden daar van nature bestand tegen zijn, die gelooft in sprookjes.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik heb dan ook sprookjes van honden die het al meer dan 10 jaar super doen op vers. mazzel zeker he? maar lach jij maar als een hond van een barfer ziek wordt, dan lach ik wel als jouw brokkenhond een ernstige allergie krijgt of een maagtorsie, goed?yuri36 schreef:Met ziekteverwekkers bedoel ik ziekmakende bacteriën en virussen die in rauw vlees zitten omdat het geslachte dier dat onder de leden had.dagmar88 schreef:hoezo ziekteverwekkers en hoezo 'maar goed ook'?

- yuri36
- Zeer actief
Daar zou ik niet zo bang voor zijn dat ze er gek van worden...maar wie de realiteit ontkent dat er ziektes bestaan die via rauw vlees van het ene dier op het andere overgedragen kunnen worden, die is dom bezig.dagmar88 schreef: Ik dacht al wat doen mijn honden en katten zo gek de laatste tijd, maar dat komt natuurlijk door al die ziekmakende bacteriën en virussen in hun vlees
- dagmar88
- Zeer actief
Nou, t is toch een wonder dat er nog wolven en andere carnivoren bestaan; hoe is het toch mogelijk dat die de eerste maanden overleven met al de smerige ziekteverwekkersyuri36 schreef:Daar zou ik niet zo bang voor zijn dat ze er gek van worden...maar wie de realiteit ontkent dat er ziektes bestaan die via rauw vlees van het ene dier op het andere overgedragen kunnen worden, die is dom bezig.dagmar88 schreef: Ik dacht al wat doen mijn honden en katten zo gek de laatste tijd, maar dat komt natuurlijk door al die ziekmakende bacteriën en virussen in hun vlees
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
die komen toch ook alleen in sprookjes voor?dagmar88 schreef:Nou, t is toch een wonder dat er nog wolven en andere carnivoren bestaan; hoe is het toch mogelijk dat die de eerste maanden overleven met al de smerige ziekteverwekkersyuri36 schreef:Daar zou ik niet zo bang voor zijn dat ze er gek van worden...maar wie de realiteit ontkent dat er ziektes bestaan die via rauw vlees van het ene dier op het andere overgedragen kunnen worden, die is dom bezig.dagmar88 schreef: Ik dacht al wat doen mijn honden en katten zo gek de laatste tijd, maar dat komt natuurlijk door al die ziekmakende bacteriën en virussen in hun vlees

- dagmar88
- Zeer actief
Hutsje schreef:die komen toch ook alleen in sprookjes voor?dagmar88 schreef:Nou, t is toch een wonder dat er nog wolven en andere carnivoren bestaan; hoe is het toch mogelijk dat die de eerste maanden overleven met al de smerige ziekteverwekkersyuri36 schreef: Daar zou ik niet zo bang voor zijn dat ze er gek van worden...maar wie de realiteit ontkent dat er ziektes bestaan die via rauw vlees van het ene dier op het andere overgedragen kunnen worden, die is dom bezig.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
oke nu komt de aap uit de mouw daarom doen die van mij het laatste jaar zo gek nou snel maar weer over op de brok
denk dat me honden er minder blij mee zijn
nee hoor ze doen het er 10 x beter op dus zal nooit meer terug gaan op brok
en ik heb ook geen zin om smorgens vlees te voeren daarom krijgen die van mij ook maar 1 x per dag eten en dat is meestal eind van de middag begin avond na het groote rondje meestal
en ik heb ook geen zin om smorgens vlees te voeren daarom krijgen die van mij ook maar 1 x per dag eten en dat is meestal eind van de middag begin avond na het groote rondje meestal

- dagmar88
- Zeer actief
frank-bobby schreef:oke nu komt de aap uit de mouw daarom doen die van mij het laatste jaar zo gek nou snel maar weer over op de brokdenk dat me honden er minder blij mee zijn
![]()
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
nou zou zomaar kunnen hoor die 2 groterds zijn wel het gekst hoordagmar88 schreef:frank-bobby schreef:oke nu komt de aap uit de mouw daarom doen die van mij het laatste jaar zo gek nou snel maar weer over op de brokdenk dat me honden er minder blij mee zijn
![]()
en ik heb ook geen zin om smorgens vlees te voeren daarom krijgen die van mij ook maar 1 x per dag eten en dat is meestal eind van de middag begin avond na het groote rondje meestalZou het dan toch daar aan liggen? Dacht dat het een bordeaux trekje was
en ik verdenk het bloed er ook van hoor dat ze zo gestoord zijn

- twinmom-jess
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Cardigan Welsh Corgi
Grappig ook dat er ondertussen ook via een onderzoek is bewezen dat honden op brokken vaker bij de da zitten dan honden die rauw eten.
Maar nee, we doen het allemaal fout. Gewoon weer terug op gesterriliseerd eten, want ja, honden kan je zeker vergelijken met mensen.
Maar nee, we doen het allemaal fout. Gewoon weer terug op gesterriliseerd eten, want ja, honden kan je zeker vergelijken met mensen.
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan

- yuri36
- Zeer actief
Niemand heeft gezegd dat je honden met mensen kan vergelijken, maar ook niet met wolven, zoals veel barfers en kvv-ers doen. Dan moet je je hond ook niet laten vaccineren of naar de dierenarts met hem gaan als hij ziek is. En hem ook niet laten trimmen/knippen of scheren. En een wolf eet ook geen dode dieren dus...twinmom-jess schreef:Grappig ook dat er ondertussen ook via een onderzoek is bewezen dat honden op brokken vaker bij de da zitten dan honden die rauw eten.
Dat zogenaamd "natuurlijke" gedoe is allemaal zo'n onzin!
Ik geloof best dat veel van jullie goede resultaten boeken, maar tja, er zijn nu eenmaal helaas veel erg slechte brokken en dan geloof ik best dat als je rauw gaat voeren zonder allerlei toegevoegde troep, dat je hond het dan beter doet. Maar helaas ga je dan wel voorbij aan de risico's die aan kvv en barf kleven, en aan het feit dat er ook kwalitatief zeer goede brokken zijn.
Wat dat onderzoek betreft, ik denk dat ik weet welk onderzoek je bedoelt, maar laat maar eens weten welk onderzoek precies het is. Als het dat onderzoek is dat ik denk dat het is, dan is het veel te slecht van opzet om er harde conclusies uit te mogen trekken.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
nou ik ent ook niet maar snap ook niet goed wat dat met het voer te maken heeftyuri36 schreef:Niemand heeft gezegd dat je honden met mensen kan vergelijken, maar ook niet met wolven, zoals veel barfers en kvv-ers doen. Dan moet je je hond ook niet laten vaccineren of naar de dierenarts met hem gaan als hij ziek is. En hem ook niet laten trimmen/knippen of scheren. En een wolf eet ook geen dode dieren dus...twinmom-jess schreef:Grappig ook dat er ondertussen ook via een onderzoek is bewezen dat honden op brokken vaker bij de da zitten dan honden die rauw eten.
Dat zogenaamd "natuurlijke" gedoe is allemaal zo'n onzin!
Ik geloof best dat veel van jullie goede resultaten boeken, maar tja, er zijn nu eenmaal helaas veel erg slechte brokken en dan geloof ik best dat als je rauw gaat voeren zonder allerlei toegevoegde troep, dat je hond het dan beter doet. Maar helaas ga je dan wel voorbij aan de risico's die aan kvv en barf kleven, en aan het feit dat er ook kwalitatief zeer goede brokken zijn.
Wat dat onderzoek betreft, ik denk dat ik weet welk onderzoek je bedoelt, maar laat maar eens weten welk onderzoek precies het is. Als het dat onderzoek is dat ik denk dat het is, dan is het veel te slecht van opzet om er harde conclusies uit te mogen trekken.
en als ze echt ziek zijn ga ik naar de da omdat ik niet wil dat ze net als in de natuur dood gaan terwijl dat niet nodig is
en dat is pas een paar keer gebeurd zolang ik honden heb en dat is 13 jaar
en verder als zou het kvv en barf ow zo slecht zijn en vol met risico.s zitten heb ik toch al echt een probleem ik heb er hier 1 zitten die nog liever dood gaat dan die brokken gaat eten dus ben zowiso verplicht aan die hond om vlees te geven dus dan maar allemaal en me kat is ook zwanger en eet dat vlees ook
ik ben benieuwd of die ook ziektes gaan krijgen die kittens dan op dat vlees maar dat geloof ik toch niet
ik had afgelopen zomer een nest chihuahua,s en die aten vanaf 3 weken dat vlees al bij