Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gizzy, onze nieuwe huisgenoot :) (Sphynx)

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Gizzy, onze nieuwe huisgenoot :) (Sphynx)

Ongelezen bericht door Bons »

Even voorstellen... onze speld in de hooiberg :)

Zondag 27 februari kreeg ik een privé berichtje binnen. Het ging over een vier jarig, geholpen Sphynxen meisje, dat een nieuw thuis zocht omdat ze door de andere poezen gepest werd en hierdoor haar dagen eenzaam en angstig op de badkamer sleet.

Ze was het gewend bij mooi weer buiten te lopen, en woonde naast de poezen samen met een grote rottweiler en een chihuahua...

Dat klonk inderdaad als HET poesje voor ons. :)

Ze is twee maal geopereerd aan een sequester in haar linker oogje, dit blijft hierdoor wat tranen en ze knijpt er ook wat mee (ik ga even vitamine a oogzalf voor haar halen op aanraden van een vriendin (= dierenarts), en ze eet Sensitive voer van RC omdat ze van ander eten snel moet spugen. Verder is ze gekocht als huispoesje dus nooit kittens gehad.

Afgesproken werd dat ik haar dinsdag zou komen halen, maandag ochtend had ik een buitenklus en bovendien kon ik dan de logeerkamer voor haar klaar maken. De logeerkamer recht tegenover de huiskamer, een ideale plek om als uitvalsbasis voor de grote verkenning te gebruiken. Haak op de deur zodat de deur op een kier kan waar zij door kan zonder dat de honden erin kunnen. Mandje, kussens, kattenbak, water en een bakje eten met het voer dat ze ook bij haar eigenaar, Nicole, kreeg. Als het niet gaat lukken met de honden dan mag ze terug naar Nicole. Maar wij gaan ons stinkende best doen dat ze hier kan blijven uiteraard!

En sinds gisteren middag is ze hier na een autorit van drie uur waarbij ze bepaald niet gestrest leek maar gewoon wat heeft liggen doezelen. Af en toe keek ze naar me en gaf ik haar een knipoog of sloot mijn oog aan haar kant.

Thuis kwam ze uit haar reismandje, erg op haar hoede maar dapper. Ze is bij me gaan liggen en observeerde van daar de omgeving met grote ogen.
Toen zoonlief thuis kwam, die al zolang ik roep dat ik Sphynxen leuk vind nog veel harder roept dat hij de vreselijk vind was hij half om toen hij haar smoeltje boven de rode deken uit zag komen en verkocht na de eerste aai, zei tegen d'r dat ze mooi was en is bij haar gebleven tot hij naar zijn vriendin ging.

Daarna heb ik het weer over genomen en ben bij haar blijven slapen tot ze om 07:00 de kattenbak bezocht na me een nacht wakker te hebben gehouwen met spinnen en kopjes geven ;) Naast een kattenbak slapen ging me net even te ver, dus ben nog een uurtje naar mijn eigen bed gevlucht.

De honden weten dat ze er is, en zij weet dat zij er zijn. Zojuist zat ik in haar kamer op de grond bij de deur en kwam ze vlakbij terwijl Daico (onze reu) probeerde door de kier te wurmen. Gizzy op haar hoede, hij... volkomen debiel zoals ie zijn kan :( Jammeren, piepen, zijn bek aflikken??? Dat gedrag kan twee dingen betekenen bij hem, ander hondje met de hoop op loopse teef (niet dat ie weet wat dat is maar je bent reu of niet) of prooi... In beide gevallen geen prettige gedachte dus no way dat zij kennis gaan maken zonder de bescherming van een bench ertussen! Cwazi (onze teef) doet voorlopig alsof ze niet bestaat.

En hier is ze dan...

Gizzy :) Foto's nemen valt niet mee want ze komt continu op me klimmen ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bons op 02 mar 2011 15:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Re: Gizzy, onze nieuwe huisgenoot :)

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ze is prachtig Bonnie! :I:
Heel veel plezier met dit naakte poezengrietje :ok: , ze is leuk.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Re: Gizzy, onze nieuwe huisgenoot :) (Sphynx)

Ongelezen bericht door mariabel »

he Bonnie.. kom ik die schoonheid hier weer tegen.. wat leuk .. en ik lees nu dat je honden ridge backs zijn..
ik zit ook op het sphynxenforum.. het wereldje is klein..
Afbeelding
mariskazwart
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising maltheser/shi-tzu en bordercollie/goldenretriever

Ongelezen bericht door mariskazwart »

waarom krijg ik nou nooit van die prive berichtjes :(

wat een schatje zeg, en wat fijn dat ze in jou zo'n liefdevol baasje heeft gevonden.

ik hoop dat het snel goed zal gaan tussen de honden en deze schoonheid en dat ze lekker vrij door huis durft te lopen
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

oooowww wat een mooie naakte dame :I: :I:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

Nu ze hier thuis deze foto's hebben gezien kijken ze er ook iets vrolijker naar :mrgreen:
Je weet al wat ik van haar vind :lief:
summer07
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door summer07 »

Oh wat een mooie blote meid. Heel veel plezier ermee :I:
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

OOOOOOH ! Hebbuh ! :I:
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Oh nee, ze is al van jou , hè ? :tongue:

Heel veel geluk en plezier met deze mooie dame..ik vind d'r echt geweldig !
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

ohhh e.t. haha.
Wat mooi zeg :love:
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ahh wat een schoonheid :I:
Gefeliciteerd met het meisje en heel veel plezier samen :cheer:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik moet nog steeds een beetje wennen aan het uiterlijk van naaktkatten, maar haar koppie is echt om op te vreten zo leuk! :I:
Bons
Zeer actief

Bedankt allemaal :cheer:

@mariapel Ja ridgebacks, en jij bent van het verhaal van Jack toch? Ik dacht je al te herkennen :)

Gisteravond een eerste stap gezet. Toen ze in mijn trui lag te krioelen ben ik opgestaan en met Gizzy samen naar de huiskamer gewandeld. Ze had haar koppie uit de hals in van trui gestoken en was wel wat gespannen maar voelde zich niet zo onveilig dat ze moeite deed hoger of weg te komen.

Daico lag op zijn kussen voor de haard, stond natuurlijk op toen hij haar zag maar luisterde meteen toen ik zei dat ie even rustig op zijn plaats moest blijven. Zo grappig, hij liet gewoon kalmeringssignalen zien... weg kijken, gapen, super lief. Toen hij dat deed natuurlijk uitgebreid beloond met stem en toen Gizzy begon te ontspannen heel rustig naar de keuken gelopen waarbij Daico achter me bleef in rustig tempo ipv zoals normaal voor me uit haantje de voorste door te denderen :19: :cheer: Daar kreeg Daico een boterham die hij ook al vreemd kalm aannam, normaal is ie met een broodje echt net packman :N: . Gizzy lust tot nog toe niets van hetgeen ik haar aanbiedt (friemeltjes hoor, garnaaltje uit de sla, kaasflieber van m'n broodje, boter van m'n vinger maar nix) dus haar beloning waren een kroel en het feit dat ik haar uit die situatie haalde terug naar haar veilige kamertje.

Vanmorgen heeft Gizzy vanaf veilige hoogte en veilig bij mij neus aan neus met beide honden gestaan, en Daico kreeg zelfs een kopje en mocht haar tot haar achterste besnuffelen. :cheer: :cheer:

Later heeft ze wel een keer gebromd hoor, toen ze haar met zijn tweetjes stonden te fixeren maar ze heeft het ook weer afgesloten met een kopje. Voelde als een goed begin.

Vandaag heeft ze geen behoefte aan gezelschap lijkt wel, ze slaapt als een klein blokje, spint en geeft kopjes als ik even kom kijken maar slaapt dan weer verder. Denk dat ze aan het bijkomen is van alle stress en aandacht afgelopen twee dagen.

't is een onwijs leuk en lief beest :love: dat blote lijfje is best wennen inderdaad (voelt wel super, als warme perzik ;) ) maar dat smoeltje en die voetjes met tenen die vingers lijken :I:
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

:cheer: gaat helemaal goed komen Bons!
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

:cheer: :cheer: Gaat dus best wel goed :ok: Ik moet er wel verschrikkelijk aan wennen zo'n naakte kat :F:
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Oh wat een leukerd!!! :I:
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Thyra89
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Thyra89 »

Leuk! :D
Goed dat de honden het ook goed vinden :tongue:
Bons
Zeer actief

Goedenmorgen :)

Even een updeetje...

Het gaat hier boven verwachting kan ik wel zeggen. Gisteravond Gizzy meegenomen naar de huiskamer Haar fleecje mee. Cwazi en Daico op hun kussen met zo'n lekker groot bot die ik met de carnibest mee besteld had, met pens gevulde huid, daar zijn ze hier altijd super lang mee bezig en erg gek op. Eerst blijven staan tot Gizzy zich ontspande en toen gaan zitten.

De honden waren te druk met hun bot om constant naar haar te kijken dus ze ontspande eigenlijk heel snel. Ze heeft heen en weer gelopen (heeel behoedzaam) tussen mij en mijn man die op de bank zat, en ging helemaal uit zichzelf terug naar haar kamertje om wat te eten en kwam toen weer terug! :) Ondertussen was Cwazi naar de keuken met haar bot maar Daico lag op zijn kussen en bleef keurig liggen toen Gizzy langs kwam.

Uiteindelijk had Cwazi haar bot op en kwam ze even kijken. Gizzy gaf haar meteen een kopje. Even later lag Cwazi op haar kussen met af en toe een scheef oog omhoog en Gizzy op nog geen halve meter afstand op de bank :)

Afbeelding
De foto verdient geen schoonheidsprijs, heb geen flits op mijn telefoon maar "you get the picture" letterlijk ;)

Nadat Daico klaar was begon hij zich natuurlijk wel op te dringen. Hij bedoeld het goed maar hij is niet tevreden met een kopje en de toestemming even onder die staart te snuffelen. Hij dramt dan door met die kouwe natte neus en dat vind Gizzy natuurlijk niet lekker. Dus daar heb ik steeds ingegrepen en Daico terug naar zijn plaats gestuurd. Jah ik weet, plaats is plaats mar deze prikkel is te sterk :19: Hij is nu eenmaal overdreven in alles en zijn grote interesse in Gizzy zal langzaam moeten slijten denk ik.

Ridgebacks zijn nogal van het met hun poten ergens op meppen, als ze iets of iemand tot actie willen bewegen. Daar ben ik dus wel bang voor, we laten ze dus ook absoluut niet alleen met elkaar tot we echt zeker zijn dat de honden geen interesse meer hebben.

De keuze haar niet in een bench te stoppen was omdat ik het idee heb dat met name Daico nog opgefokter raakt als hij haar ziet maar er niet bij kan terwijl ze toch op neushoogte zit (of je daarvoor moet bukken of op je renen moet gaan staan maakt daarbij niet uit). Dan leert ie haar niet echt negeren. Plus... Gizzy is hartstikke slim en heeft allang in de gaten dat ik haar in bescherming neem, ik was er niet bang voor dat ze bij mij vandaan zou rennen om te vluchten. Nu maak ik het minder "bijzonder" denk ik dan wanneer ik haar opsluit.

Vanmorgen liep ze even op de grond van de slaapkamer, Cwazi stond niet eens op, Daico liep achter haar aan maar in controle. Dat vind ze dan wel eng hoor, zo'n reus die steeds zijn kouwe neus tegen je aan drukt. Dus hop weer op bed en snel bij mij gaan zitten...

Enniewees, wij zijn erg hoopvol hier :)
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Wat leuk! Gefeliciteerd en veel geluk gewenst met Gizzy!
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Wat leuk en wat is het een schatje :I: :I: :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

die eerste stapjes zo klinken erg goed :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”