Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vers vlees en de hond
Moderator: moderatorteam
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
vers vlees en de hond
Iedereen wil het beste voor zijn hond. Wij ook. sinds 3 jaar geven wij vlees en zijn daar heel gelukkig mee. Nu lees je op diverse fora dat er de meest vreemde beesten besteld worden om de hond maar gelukkig te maken en gezond te houden.
soorten zijn bv kangeroe, antilopenvlees en ga maar door
nu blijven de honden ook gezond op 1 tot 4 soorten vlees. bv koe, schaap, kip en eend. Ook hoor je prijzen om je oren slaan waar je beroerd van wordt omdat de kwaliteit dan beter zou zijn.
Honden zijn gewoon vleeseters en gedijken op alles wat ze maar kunnen vreten. vroeger was het vuile pens, brood en levertraan waar ze stokoud mee werden.
hier worden ze stokoud met pens, spiervlees ( eend en rund)en wat bot ( kip en eendenrug).
waarom toch altijd en eeuwig die zoektocht naar het beste vlees. Zolang het niet bedorven is vreten ze alles en kiken ze heus niet of de kwaliteit afdoende is.
soorten zijn bv kangeroe, antilopenvlees en ga maar door
nu blijven de honden ook gezond op 1 tot 4 soorten vlees. bv koe, schaap, kip en eend. Ook hoor je prijzen om je oren slaan waar je beroerd van wordt omdat de kwaliteit dan beter zou zijn.
Honden zijn gewoon vleeseters en gedijken op alles wat ze maar kunnen vreten. vroeger was het vuile pens, brood en levertraan waar ze stokoud mee werden.
hier worden ze stokoud met pens, spiervlees ( eend en rund)en wat bot ( kip en eendenrug).
waarom toch altijd en eeuwig die zoektocht naar het beste vlees. Zolang het niet bedorven is vreten ze alles en kiken ze heus niet of de kwaliteit afdoende is.
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: vers vlees en de hond
Ik ben het helemaal met je eens 
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Toevallig heb ik wel een exoot gekocht, struis, omdat ik dat zelf ook lekker vind.
Ik deel dit vlees dus met de hond.
Ik deel dit vlees dus met de hond.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ben het ook helemaal met je eens.
Ik zit af en toe echt zo
te lezen wat mensen allemaal geven...
Hier krijgen ze kvv en zo af en toe vers toegevoegd maar dat is dan maar heel simpel, geit, schaap of rund...
Ik zit af en toe echt zo
Hier krijgen ze kvv en zo af en toe vers toegevoegd maar dat is dan maar heel simpel, geit, schaap of rund...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
Hier krijgen ze ook verschillende soorten vlees maar sommige doen net als je ook brokken voert of een (mindere) kwaliteit vlees geeft je je hond zowat mishandeld.
Slaan we met zijn allen niet een beetje door
Slaan we met zijn allen niet een beetje door
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
laatst gans besteld, mot madam niet....
Hier is het ook over het algemeen rund kip, lam eend gaat er ook in, vis (voornamelijk zalm en haring) en paard (ja dat dan weer wel) geit en schaap als ik er erg in heb.
vlees zoals hert zou ik eventueel nog aan beginnen of konijn maar echt exoten vlees... nee gewoon belachelijk te duur
ben het wel eens met bovenstaande het is bijna doorgeslagen werk met bepaalde mensen
(edit typo)
Hier is het ook over het algemeen rund kip, lam eend gaat er ook in, vis (voornamelijk zalm en haring) en paard (ja dat dan weer wel) geit en schaap als ik er erg in heb.
vlees zoals hert zou ik eventueel nog aan beginnen of konijn maar echt exoten vlees... nee gewoon belachelijk te duur
ben het wel eens met bovenstaande het is bijna doorgeslagen werk met bepaalde mensen
(edit typo)

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik koop zebra, antiloop en struisvogel voor de honden (kangoeroe niet meer door parasietenprobleem). De prijs valt binnen mijn budget wat ik wil uitgeven aan vlees voor de honden en de honden eten het graag. Ik zie er totaal geen probleem in. Is ook maar afval dat anders weggegooid word.
Door de jaren heen komen er meer vleessoorten op de markt, vroeger zou je als mens ook nooit gehoord hebben van een stukje zebra op je bord, nu komt dat veel meer voor en uit die stijgende handel in exoten vlees komt er ook vleesafval bij kijken. En die kwaliteit is net hetzelfde als vleesafval van rund, zijn ook maar snijlingen, snippers of hoe je ze ook wilt noemen. Van de zebra is per toeval afval van stoofvlees en dus gewoon wat je als mens ook op je bord krijgt.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
nu ben ik dan maar even advocaat van de duivel.
Waarom in vredesnaam eten wij kangeroe, struisvogel en zebra. Alleen maar omdat het normale vlees niet meer voldoet en we zoeken naar exoten. Dat alleen al is toch te maf voor woorden. Is het tegenwoordig niet meer voldoende om rund, varken en ander Europees vlees te eten. Zijn wij dan zo'n ontzettend verwend volk geworden.
Je kunt dan moeilik nog zeggen dat je het je hond geeft omdat het anders weggegooid wordt.
Waarom in vredesnaam eten wij kangeroe, struisvogel en zebra. Alleen maar omdat het normale vlees niet meer voldoet en we zoeken naar exoten. Dat alleen al is toch te maf voor woorden. Is het tegenwoordig niet meer voldoende om rund, varken en ander Europees vlees te eten. Zijn wij dan zo'n ontzettend verwend volk geworden.
Je kunt dan moeilik nog zeggen dat je het je hond geeft omdat het anders weggegooid wordt.
- dagmar88
- Zeer actief
Toen ik nog bij dogshape bestelde stond er ook af en toe zebra op het menu.
Aan een stuk ossenstaart uit de super ben ik meer kwijt per kilo en ze zijn er gek op, dus waarom niet af en toe voor de lekker
Aan een stuk ossenstaart uit de super ben ik meer kwijt per kilo en ze zijn er gek op, dus waarom niet af en toe voor de lekker
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
maar buiten bovenstaande vraag van mij.
Waarom in hemelsnaam geef je je hond zebra en andere exoten. Soms is er inderdaad heel goedkoop aan te komen maar dan nog. Of het nu in het budget past of niet.
Waarom zijn wij hondenliefhebbers zo ver doorgeslagen dat wij ze vaak behandelen als kinderen. En daarmee bedoel ik gewoon het nederlands volk.
Waarom in hemelsnaam geef je je hond zebra en andere exoten. Soms is er inderdaad heel goedkoop aan te komen maar dan nog. Of het nu in het budget past of niet.
Waarom zijn wij hondenliefhebbers zo ver doorgeslagen dat wij ze vaak behandelen als kinderen. En daarmee bedoel ik gewoon het nederlands volk.
- Linsey
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom Europese mensen dat eten, zal zeker zo zijn dat ze zoeken naar iets exclusief, al moet ik dat zelf niet hebben exotenvlees. Waarom koop ik het dan voor de honden? Omdat ik voor rund, geit, eend,... zo goed als evenveel betaal dus waarom niet, het is er, het kost evenveelWaarom in vredesnaam eten wij kangoeroe, struisvogel en zebra. Alleen maar omdat het normale vlees niet meer voldoet en we zoeken naar exoten. Dat alleen al is toch te maf voor woorden. Is het tegenwoordig niet meer voldoende om rund, varken en ander Europees vlees te eten. Zijn wij dan zo'n ontzettend verwend volk geworden.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Exclusiever dan schaap ga ik niet, hoor.
Verder rund, kip, eend inderdaad.
Verder rund, kip, eend inderdaad.
- Linsey
- Zeer actief
- Contacteer:
Is nou ook niet dat ze hier elke dag exotenvlees krijgen hoor. 90% van hetgeen ze krijgen is lam, rund, eend, kalkoen en een groot deel van die 90% is kip omdat ik dat hier in de buurt goedkoop kan krijgen.
-
Marion.
Ik heb geen idee op welke sites jij komt hoor. Hier doen ze het al 8,5 jaar prima op allerlei normaal vlees. Liefst zelfs bestorvenDianavdberkt schreef:waarom toch altijd en eeuwig die zoektocht naar het beste vlees. Zolang het niet bedorven is vreten ze alles en kiken ze heus niet of de kwaliteit afdoende is.
- dagmar88
- Zeer actief
Wat heeft dat met elkaar te maken? Ze kregen zebra omdat dat smaakte, worden ze niet opeens minder hond van hoorDianavdberkt schreef:maar buiten bovenstaande vraag van mij.
En waarom mensen bijvoorbeeld struisvogel eten?
Omdat struisvogels nog wel een natuurlijke weerstand hebben en niet vol antibiotica zittenDianavdberkt schreef:nu ben ik dan maar even advocaat van de duivel.
Schapen zijn trouwens ook exoten, net als geit, paard, konijn...
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier halen ze hun nuffige neusje op voor alles wat wilder is dan een rund.... Behalve Badu dan... die vreet alles 
Wij redden het dan ook prima met Richard versvoeding.
Wij redden het dan ook prima met Richard versvoeding.
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Daarbij heeft een struis een beter leven gehad dan menig kip.
-
Marion.
Ach, lees hier maar op het forum een jaar of 5 terug. Er zijn nu eenmaal fanatici, die de ene keer volledig die voedings-goeroe aanhangen en de volgende keer weer totaal op de ander vertrouwen. Volgens mij wegen die nog steeds de porties af en zorgen dat ze minstens 5 diersoorten, precies 13,63 % aan bot voeren, èn dat alle vitamientjes altijd aanwezig zijn.Dianavdberkt schreef:maar buiten bovenstaande vraag van mij.
Volledig losgeslagen wat mij betreft. Daarom kom ik ook niet op barfplaats bv.
-
Marion.
Ach kweenie. Ik zie ze wel eens in een weitje staan en dan vind ik ze toch wel erg sneu.antheman schreef:Daarbij heeft een struis een beter leven gehad dan menig kip.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Een struisvogel in Nederland die beter af is. Wooouw. Waarom zou de struisvogel als voorbeeld gefokt in Nederland gezonder zijn dat de nederlandse koe. Denk je heus dat deze niet volgepropt wordt met speciaal voer waardoor hij sneller groeit en aankomt.
Laatst gewijzigd door Dianavdberkt op 28 feb 2011 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Linsey
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat heeft het ene met het andere te maken?Dianavdberkt schreef:maar buiten bovenstaande vraag van mij.
Mensen die hun honden als kinderen behandelen die voeren hun honden niet eens vers.
- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Je heb helemaal gelijk hoor ... de reden waarom ik ' soms ' afwissel is omdat ik dat zelf gewoon leuk vind om te doen ... maar het moet me zeker niet te gortig worden qua prijs want dan houd het ook op.
Hier zitten ze op lotgering : totaalvoer gemengd met smuldier ( ene keer compleet vlees en andere keer totaal pens ) en heb nu eendennekken en een vuile pens in de vriezer liggen ... en zo wissel ik die eendennekken af met zalm of de andere keer eten ze weer met de pot mee ( vinden ze overigens ook heerlijk )
Hier zitten ze op lotgering : totaalvoer gemengd met smuldier ( ene keer compleet vlees en andere keer totaal pens ) en heb nu eendennekken en een vuile pens in de vriezer liggen ... en zo wissel ik die eendennekken af met zalm of de andere keer eten ze weer met de pot mee ( vinden ze overigens ook heerlijk )

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Linsey schreef:Wat heeft het ene met het andere te maken?Dianavdberkt schreef:maar buiten bovenstaande vraag van mij.
Waarom zijn wij hondenliefhebbers zo ver doorgeslagen dat wij ze vaak behandelen als kinderen. En daarmee bedoel ik gewoon het nederlands volk.![]()
Mensen die hun honden als kinderen behandelen die voeren hun honden niet eens vers.
Waar denk je dat de reclame vandaan komt met als slogan : niets is goed genoeg voor onze hond.
- dagmar88
- Zeer actief
Dianavdberkt schreef:Linsey schreef:Wat heeft het ene met het andere te maken?Dianavdberkt schreef:maar buiten bovenstaande vraag van mij.
Waarom zijn wij hondenliefhebbers zo ver doorgeslagen dat wij ze vaak behandelen als kinderen. En daarmee bedoel ik gewoon het nederlands volk.![]()
Waar denk je dat de reclame vandaan komt met als slogan : niets is goed genoeg voor onze hond.
-
Marion.
Niet eens? Ik welLinsey schreef:Mensen die hun honden als kinderen behandelen die voeren hun honden niet eens vers.
Alleen de ossestaarten zijn wel hooguit 1x per maand hoor. Daarentegen krijgen ze hier wel heel vrolijk varkensribben. Haha, slecht he?
- Linsey
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet slechter dan de runderribben die ik ze voerMarion. schreef:Niet eens? Ik welLinsey schreef:Mensen die hun honden als kinderen behandelen die voeren hun honden niet eens vers.![]()
Alleen de ossestaarten zijn wel hooguit 1x per maand hoor. Daarentegen krijgen ze hier wel heel vrolijk varkensribben. Haha, slecht he?
-
Marion.
Ah. Is het Aujeszky verhaal inmiddels wat gerelativeerd?Linsey schreef:Niet slechter dan de runderribben die ik ze voerMarion. schreef:Niet eens? Ik welLinsey schreef:Mensen die hun honden als kinderen behandelen die voeren hun honden niet eens vers.![]()
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor die varkens, jaMarion. schreef: Daarentegen krijgen ze hier wel heel vrolijk varkensribben. Haha, slecht he?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Is dat zo?antheman schreef:Daarbij heeft een struis een beter leven gehad dan menig kip.
http://www.ww-ostrich.com/NLindex.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat dat wat tegen valt.
Max krijgt op dit moment hoofdzakelijk Smuldier omdat zijn smaak na zijn laatste GVS-aanval volgens mij veranderd is maar voor die tijd ging ik ook niet verder dan schaap,geit enz.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Linsey
- Zeer actief
- Contacteer:
Op andere fora? Nee.Marion. schreef:Ah. Is het Aujeszky verhaal inmiddels wat gerelativeerd?Linsey schreef:
Niet slechter dan de runderribben die ik ze voer