Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer van 3 naar 2 voerbeurten?
Moderator: moderatorteam
- willemieke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labradoodle, Cairn terrier,
Bouvier - Aantal honden: 3
Wanneer van 3 naar 2 voerbeurten?
Ik voer op dit moment nog 3 keer per dag omdat dat aangeraden werd maar twijfel of ik al over zal gaan naar 2 keer.
Ik doe het voornamelijk voor onze boef want die is de grootste en de jongste, 10 maanden namelijk.
Wanneer zijn jullie over gegaan op 2 keer, of hebben jullie helemaal nooit aan 3 voerbeurten gedaan?
Ik doe het voornamelijk voor onze boef want die is de grootste en de jongste, 10 maanden namelijk.
Wanneer zijn jullie over gegaan op 2 keer, of hebben jullie helemaal nooit aan 3 voerbeurten gedaan?
Amber; 11 september gedekt! Spannend!!!
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Re: Wanneer van 3 naar 2 voerbeurten?
Ik denk dat je wel naar 2 voerbeurten kan gaan.
Ik wil later nrv voeren en eigenlijk al meteen naar 2x.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
pup hier al vrij snel, met een week of 10 geloof ik als ik het me goed herinner....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bij ons met een maand of 4-5 al gedaan. Ze at haar 2e maaltijd heel slecht.
Dana is nog sneller naar 2x p/d gegaan
Dana is nog sneller naar 2x p/d gegaan

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik geloof zo rond de 5 maand hier ongeveer. Het ging mij er vooral om dan een erg jonge pup snel moe is, en veel slaapt. Dan voer je regelmatig zodat ze ook regelmatig weer energie krijgen. Een hond van ongeveer 5 maand is veel actiever en heeft dat niet meer nodig.
-
dogo4ever
- Zeer actief
Mijn Staffies heb ik pas met een jaar op 2 keer per dag gezet. Waarom? Ach, ging nou eenmaal zo. Ze gingen de hele dag mee naar de zaak dus ze waren de hele dag om me heen, speelden en wandelden veel en dan is het een kleine moeite om die middaghap er nog in te houden. Met een jaar heb ik ze op 2 keer per dag gezet.
De rest van de honden heb ik eigenlijk al met binnen komen op 2 keer dag gezet. 1 was 5 maanden en de ander 12 weken. Die heb ik niet hele dagen om me heen. En ik vond het wel makkelijk dat mijn moeder ze dan geen eten hoeft te geven tussen de middag.
De rest van de honden heb ik eigenlijk al met binnen komen op 2 keer dag gezet. 1 was 5 maanden en de ander 12 weken. Die heb ik niet hele dagen om me heen. En ik vond het wel makkelijk dat mijn moeder ze dan geen eten hoeft te geven tussen de middag.
- CatharinaH
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Keeshond
1 Boerenfox
1 Border Collie - Locatie: Waalre(onder Eindhoven)
Mijn kees en fox zijn na een maand of 3/4 naar 2 maaltijden gegaan, aangezien ze de middagmaaltijd meestal weigerden. Dat was voor mij rede om 2x te voeren.
Mijn border collie(5maanden) krijgt nog wel 3 maaltijden, ik denk dat ik over een maandje langzaam naar 2 maaltijden ga. Als ik dat nu meteen zou doen, zou ze maar de helft van haar voer eten en moet ze dat later verder opeten en zit ik toch aan 3 maaltijden
Mijn border collie(5maanden) krijgt nog wel 3 maaltijden, ik denk dat ik over een maandje langzaam naar 2 maaltijden ga. Als ik dat nu meteen zou doen, zou ze maar de helft van haar voer eten en moet ze dat later verder opeten en zit ik toch aan 3 maaltijden

Blacky(Keeshond), Molly(Boerenfox) en Lana(Border Collie)
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Onze hond (bijna 3) voeren wij nog steeds 3 maal per dag.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hier ongeveer hetzelfde.malinois schreef:pup hier al vrij snel, met een week of 10 geloof ik als ik het me goed herinner....
- Nuran Gino
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
- Contacteer:
Ik heb Santoz ook nog op drie maaltijden staan, maar ik ga straks (eind van de week) van Energique over op Lotgering, dan ga ik ook naar twee maaltijden.
Santoz krijgt nu 8 schijven energique, en als ik dat in twee maaltijden moet geven, is het best een grote hap. 1 schijf is 100 gram. Hij krijgt straks van Lotgering +/- 400 gram, als ik het goed heb uitgerekend.
Santoz krijgt nu 8 schijven energique, en als ik dat in twee maaltijden moet geven, is het best een grote hap. 1 schijf is 100 gram. Hij krijgt straks van Lotgering +/- 400 gram, als ik het goed heb uitgerekend.