Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Artrose
Moderator: moderatorteam
-
*Jolanda*
Artrose
Magic heeft sinds een tijdje artrose in haar linker voorpoot. We proberen haar zoveel mogelijk gelijkmatige beweging te geven met ondersteuning van gelatinaat door het voer ging het lange tijd goed.
Echter vandaag had ze opeens veel last van haar poot. Ze kon Timber niet bijhouden bij het sprintje wat ze altijd over het veld trekken als ze net los zijn.
Daarna bleef ze een beetje bij mij in de buurt scharrelen ipv lekker in de omgeving te snuffelen.
Begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken over haar. Het is een snoeiharde hond voor zichzelf die nog liever pijnlijd dan haar dagelijkse beweging op te offeren.
Dus dat ze nu eigenlijk niet wil rennen zegt mij al genoeg.
Mijn vriend geeft haar voor vanavond even een kwart paracetamolletje in de hoop dat de pijn even iets af neemt. Maar maandag toch maar even een afspraak maken of meteen naar het inloopspreekuur bij de dierenarts en tot dan maar echt even rustig lopen dus dat betekend even niet meer los lopen.
Mijn meisje heeft nu toch echt wel pijn.
Maak me wel een beetje zorgen om haar.
Echter vandaag had ze opeens veel last van haar poot. Ze kon Timber niet bijhouden bij het sprintje wat ze altijd over het veld trekken als ze net los zijn.
Daarna bleef ze een beetje bij mij in de buurt scharrelen ipv lekker in de omgeving te snuffelen.
Begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken over haar. Het is een snoeiharde hond voor zichzelf die nog liever pijnlijd dan haar dagelijkse beweging op te offeren.
Dus dat ze nu eigenlijk niet wil rennen zegt mij al genoeg.
Mijn vriend geeft haar voor vanavond even een kwart paracetamolletje in de hoop dat de pijn even iets af neemt. Maar maandag toch maar even een afspraak maken of meteen naar het inloopspreekuur bij de dierenarts en tot dan maar echt even rustig lopen dus dat betekend even niet meer los lopen.
Mijn meisje heeft nu toch echt wel pijn.
Maak me wel een beetje zorgen om haar.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Artrose
Ik zou ook geen paracetamol geven.
Even de DA bellen en wat Rimadyl oid vragen.
Ik hoop dat ze zich snel beter voelt en dat het 'gewoon' een verstapping is geweest.
Even de DA bellen en wat Rimadyl oid vragen.
Ik hoop dat ze zich snel beter voelt en dat het 'gewoon' een verstapping is geweest.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- krullie
- Zeer actief
je zou traumeel kunnen proberen.
kijken of het verbetert.
anders zeker een bezoekje aan de da.
ik hoop op beterschap voor je hond.
kijken of het verbetert.
anders zeker een bezoekje aan de da.
ik hoop op beterschap voor je hond.
- kayaenwodka
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boxers
- Contacteer:
Geef een rimadyl, Ga langs de DA.
Als een hond echt pijn heeft ( ze geven dat toch al niet snel toe) en jullie zien dat / DA bellen. Laat haar rusten.
Als ze het toe laat koude doek erop doen. Kijk of het dik is.
succes
mo
Als een hond echt pijn heeft ( ze geven dat toch al niet snel toe) en jullie zien dat / DA bellen. Laat haar rusten.
succes
mo
ik hou van alle dieren zoals ze zijn
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Een koude doek op arthrose??? Waarvoor dat dan...Lijkt me juist fijner om een warme doek erom te houden. Juist met koud weer hebben ze er meer last van dan ga je toch geen koude doek erom doen???kayaenwodka schreef:Geef een rimadyl, Ga langs de DA.
succes
mo
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- kayaenwodka
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boxers
- Contacteer:
Ik wil daar mee zeggen, als het dik is dan heeft ze zich verzwikt.Sanne!! schreef:Een koude doek op arthrose??? Waarvoor dat dan...Lijkt me juist fijner om een warme doek erom te houden. Juist met koud weer hebben ze er meer last van dan ga je toch geen koude doek erom doen???kayaenwodka schreef:Geef een rimadyl, Ga langs de DA.
succes
mo
Ik bedoel deze zin niet voor de arthrose. Sorry dat heb ik niet zo goed uitgelegd.
Wodka verzwikt zich ook wel eens en dan wordt het dik en dan doe ik er even een koude doek op net als bij mensen. Het helpt wel.
Je heb helemaal gelijk, Kaya heeft ook arthrose en dan is koud niet goed.
mo
ik hou van alle dieren zoals ze zijn
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- jessica74
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner - Aantal honden: 2
volgens mij is paracetamol helemaal niet goed voor honden er zit een stof in wat de lever aantast. ik zou het zeker niet geven.
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Als je persé mensen medicijnen wil geven, geef dan een kwart Ibuprofen maar zelf zou ik dat niet durven geven.jessica74 schreef:volgens mij is paracetamol helemaal niet goed voor honden er zit een stof in wat de lever aantast. ik zou het zeker niet geven.
Groetjes Michaëla en Knoeppie