Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Officieel verliefd....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sterredag
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox
Aantal honden: 1

Officieel verliefd....

Ongelezen bericht door sterredag »

Nou was ik al weg van huski's... verder vond ik zwarte labrador's mooie honden... maar nu ben ik officieel verliefd. Met dank aan de foto's van zeta-jones.

Zwitserse witte herder!! Jeetje wat een mooie beesten zijn dat zeg. (en dan ook nog een goed karakter volgens de rasstandaard) Nou ja wie weet in de toekomst dan toch een rashond... en dan als het even kan zelf zonder stamboom, maar ja hoe vind je dat. Het scheelt wel behoorlijk in prijs. En blijf erbij dat ik 800 euro (wat ik zo even ergens gevonden heb, want dat vermelden de officiele fokkers dus ook niet even op hun site) belachelijk veel geld vindt voor een hond.

Maar goed dat zijn maar dromen... want zolang ik in een portiekwoning 4 hoog woon, komt zo'n grote hond er niet in.

Vraag me wel af hoe moeilijk of makkelijk is er aan zo'n hond te komen? Want als ik daar gerust 5 jaar op kan wachten, dan kan kan ik nu alvast beginnen :)
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: Officieel verliefd....

Ongelezen bericht door Angelique25 »

sterredag schreef:Nou was ik al weg van huski's... verder vond ik zwarte labrador's mooie honden... maar nu ben ik officieel verliefd. Met dank aan de foto's van zeta-jones.

Zwitserse witte herder!! Jeetje wat een mooie beesten zijn dat zeg. (en dan ook nog een goed karakter volgens de rasstandaard) Nou ja wie weet in de toekomst dan toch een rashond... en dan als het even kan zelf zonder stamboom, maar ja hoe vind je dat. Het scheelt wel behoorlijk in prijs. En blijf erbij dat ik 800 euro (wat ik zo even ergens gevonden heb, want dat vermelden de officiele fokkers dus ook niet even op hun site) belachelijk veel geld vindt voor een hond.

Maar goed dat zijn maar dromen... want zolang ik in een portiekwoning 4 hoog woon, komt zo'n grote hond er niet in.

Vraag me wel af hoe moeilijk of makkelijk is er aan zo'n hond te komen? Want als ik daar gerust 5 jaar op kan wachten, dan kan kan ik nu alvast beginnen :)

Je gaat gewoon naar Marktplaats...geef "witte herder" op in de zoekfunctie...en voila, binnen 5 minuten 10 witte herderpups...voor weinig :roll:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik zou me eerst maar eens heel goed inlezen in het ras en dan vooral naar de minder leuke karaktereigenschappen en de gezondheidsproblemen kijken.
Die vind je ook al bij fokkers die wel met stambomen werken en die kans is nog 100 x groter bij de ZWH die je leuk zonder stamboom en voor minder geld op marktplaats kunt vinden omdat ze zonder kennis van zaken op de bonnefooi gefokt zijn :ok:

Hoeveel moeite denk je dat zeta-jones er in gestopt heeft om zulke tophonden te krijgen?
Je kunt nou eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

je kunt niet gek zijn van een ras en dan een stamboomloos lijkend hondje gaan kopen. dat werkt niet.

hoeveel tijd en moeite denk jij dat er in de honden van zeta jones zit? die komen niet van MP zonder stamboom hoor!
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Weet wel dat goedkoop vaak duurkoop is. Als je een hond bij een goede fokker koopt heeft een hond al een goede start gekregen. En 800 euro is echt. Iet zo heel veel hoor. Een Duitse Pinscher is nog heel wat duurder. Ik vroeg er ook altijd 800 euro voor omdat ik mensen die wat minder te besteden had ook een kans wilde geven op een hond, maar de normale prijs ligt rond de 1000 euro.

Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, zou het weleens kunnen dat je nog meer geld aan de dierenarts kwijt bent dan aan de aankoopprijs van de pup.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Ik heb hier helaas dus zo'n voorbeeld hond van goedkoop duurkoop. Die had dus inderdaad ED. Oke, misschien ook dikke pech.
Ik had het overigens niet vanwege het geld gedaan. Ik vind €800 euro namelijk helemaal niet zoveel geld voor een hond.
Afbeelding
sterredag
Zeer actief

Angelique25 schreef:
Je gaat gewoon naar Marktplaats...geef "witte herder" op in de zoekfunctie...en voila, binnen 5 minuten 10 witte herderpups...voor weinig :roll:
Ja.. lol.. grappig en dan dus met broodfokkers te maken krijgen.. zo dom ben ik dan werkelijk ook weer niet. Vandaar de opmerking, "maar ja waar vind je die" en "misschien in de toekomst dan toch een rashond" :)

@renee-uk

Voor inlezen heb ik alle tijd, want zoals ik al zei, voorlopig woon ik niet in een geschikte woning... en moet zelfs eerst nog de nodige eerste ervaringen opdoen met het grootbrengen van een pup. Dit heeft dus zeker geen haast. Daarom ook dit topic. Meer informatie verkrijgen :)

Als ik dan een rashond neem, dan weet ik wel dat ik dat alleen moet doen van geteste ouders... ouders moeten dus minstens wel een stamboom hebben. En ik besef me idd dat je hier zeker niet voor een duppie op de eerste rang kan zitten en dat het idee "liefst zonder stamboom" een utopie is, die ik waarschijnlijk los moet laten. (een mens mag toch dromen?)

Maar ja marktplaats geen betrouwbare bron, bedragen op sites van erkende fokkers die ik kon vinden staan er niet. Dus een inschatting van hoeveel euro's zo'n puppie zou kosten zou wel fijn zijn (misschien moet ik er wel 10 jaar voor sparen voordat ik dat geld zou hebben)

Ben al wel ff gaan googelen natuurlijk.... als iemand nog een goede site weet over karaktereigenschappen en gezondheidsproblemen zie ik de graag.
Laatst gewijzigd door sterredag op 23 feb 2011 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik kan me heel goed je verliefdheid voorstellen :wink:

Maar lees je heel goed in, zoals Renee-uk ook al zegt.
Er zijn tegenwoordig veel te veel witjes die ronduit neurotisch bang zijn :kotz:
Kies een goede fokker uit, een die de gezondheidstesten doet (HD, ED, MRD1, CE, BEAR en de ogen), én die ook gedrag meeneemt bij het fokken.
Als je een fokker bezoekt let dan op het gedrag (ze mogen terughoudend zijn, maar niet bang) en bespreek het met de fokker.

Het zijn fijne honden, vind ik. Maar je moet wel weten wat je in huis haalt, het zijn en blijven herders :wink:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik vind Lux zo mooi :I:
Maar idd, voor een dubbeltje op de eerste rang zitten kan helaas niet. Spaar liever wat langer om dan een stamboomhondje te krijgen in plaats van de eerste en de beste ZWH te kopen. :ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Is er geen forum van dit ras :denken: .
en soms staan op de marktplaats ook best goede fokkers.
niet alles op de marktplaats is brandhout, maar het vraagt wel selectie :19:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

sterredag schreef:Dus een inschatting van hoeveel euro's zo'n puppie zou kosten zou wel fijn zijn (misschien moet ik er wel 10 jaar voor sparen voordat ik dat geld zou hebben)
Ga maar even zitten.

Zit je?

Volgens de rv kost een zwh tussen de 700 en 1.000 euro.
And few will ever climb
sterredag
Zeer actief

Miranda schreef:Ik kan me heel goed je verliefdheid voorstellen :wink:

Maar lees je heel goed in, zoals Renee-uk ook al zegt.
Er zijn tegenwoordig veel te veel witjes die ronduit neurotisch bang zijn :kotz:
Kies een goede fokker uit, een die de gezondheidstesten doet (HD, ED, MRD1, CE, BEAR en de ogen), én die ook gedrag meeneemt bij het fokken.
Als je een fokker bezoekt let dan op het gedrag (ze mogen terughoudend zijn, maar niet bang) en bespreek het met de fokker.

Het zijn fijne honden, vind ik. Maar je moet wel weten wat je in huis haalt, het zijn en blijven herders :wink:
Wat betekenen al die afkortingen (alleen HD weet ik dat is met de heupen)

Ben altijd fan geweest van herders trouwens.
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik vind het ook prachtige honden, ik ken er 2. De 1 is een stamboomteef van een goede fokker en dat is een hele fijne hond :I: De ander is stamboomloos en dat is een hele angstige zenuwenlijer. :ugh:
sterredag
Zeer actief

Miranda schreef:
sterredag schreef:Dus een inschatting van hoeveel euro's zo'n puppie zou kosten zou wel fijn zijn (misschien moet ik er wel 10 jaar voor sparen voordat ik dat geld zou hebben)
Ga maar even zitten.

Zit je?

Volgens de rv kost een zwh tussen de 700 en 1.000 euro.
Ja ik zat... hoop centjes idd, hoewel ik dan ook honden van 2000 gezien heb, dus dan valt het weer mee (5 jaar lang 20 euro per maand sparen :N: :) of een betere baan vinden)
S@ndr@
Zeer actief

die angstige hap, snap, blaf,uitval witte ben ik ook al op verschillende plekken tegen gekomen :roll:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

sterredag schreef:
Ik schreef:(HD, ED, MRD1, CE, BEAR en de ogen)
Wat betekenen al die afkortingen (alleen HD weet ik dat is met de heupen)
HD: Heupen
ED: Ellebogen
CE: Rug
BEAR: Doofheid
MRD1: Gendefect waardoor er een gevaarlijke overgevoeligheid kan ontstaan voor bepaalde medicijnen. Dat is er in gradaties, dragers en lijders. Een lijder moet je zéker niet hebben. Een van de ouders moet dus MRD1 vrij zijn en de andere mag hooguit drager zijn.

Serieus, lees je in, ook vwb de aandoeningen!
And few will ever climb
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

S@ndr@ schreef:die angstige hap, snap, blaf,uitval witte ben ik ook al op verschillende plekken tegen gekomen :roll:
Idd. Hier een witte herder die grijpt uit pure angst. Stamboomloos, overigens :wink: En twee stamboomteven waar Beau helemaal verliefd op is. En nog één stamboomloze reu die niet angstig is, meer wat gesloten.
Afbeelding
sterredag
Zeer actief

Miranda schreef:
Serieus, lees je in, ook vwb de aandoeningen!
Thx en dat ga ik zeker doen!!
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik snap er niks van. Voor een auto betalen mensen al snel 3000 euro. Maar een hond, een levend wezen, wat misschien wel 14 jaar bij je is is geen 800 euro waard. :19:
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

S@ndr@ schreef:die angstige hap, snap, blaf,uitval witte ben ik ook al op verschillende plekken tegen gekomen :roll:
Ik helaas ook.

Ik ken iemand die de ene week bedacht een hond te nemen en de volgende week zo'n witje in huis had. Voor de helft van de prijs :roll:

Dus ik zou me er goed in verdiepen zodat je weet wat je in huis haalt :ok:
sterredag
Zeer actief

Jay1978 schreef:Ik snap er niks van. Voor een auto betalen mensen al snel 3000 euro. Maar een hond, een levend wezen, wat misschien wel 14 jaar bij je is is geen 800 euro waard. :19:
Ik ga die discussie hier niet nog een keer houden (mijn auto was trouwens ook maar 600 euro). Ik vind het belachelijk veel geld en daar blijf ik bij. Feit blijft, wil ik zo'n hond zal ik het moeten neerleggen zo simpel is het, daar veranderd mijn mening echter niet van.
sterredag
Zeer actief

laura86 schreef: Dus ik zou me er goed in verdiepen zodat je weet wat je in huis haalt :ok:
Ga ik zeker doen, alle tijd van de wereld :D
Joera
Zeer actief

Tja, je betaald veel, maar dan heb je ook wat. ;)
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ja het is een hoop geld, maar dieren kosten nu eenmaal veel geld,
het is de aanschaf, voeding cursus Dierenarts en zo voort :19:
Joera
Zeer actief

En er gaat natuurlijk bij goede fokkers veel aan vooraf, wat ook niet gratis is ;)
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Een hond van 800 euro is inderdaad veel geld. Maar dit is natuurlijk niet helemaal voor niets, er moeten shows worden gelopen, gezondheidstesten worden gedaan, een goede reu wordt gezocht (misschien wel zelfs uit het buitenland) en dan krijg je al die kosten waardoor een pup weer duurder wordt.
Een hond van marktplaats die er misschien op lijkt is gewoon bovenop een andere hond gezet en daar zijn al deze kosten niet aan te pas gekomen.
Wat heb je uberhaubt tegen een rashond behalve dan de kosten?

Bovendien kost een hond sowieso veel geld, denk eens aan goed voer en dierenartskosten. Als je geen geld hebt moet je geen hond nemen.
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Jay1978 schreef:Ik snap er niks van. Voor een auto betalen mensen al snel 3000 euro. Maar een hond, een levend wezen, wat misschien wel 14 jaar bij je is is geen 800 euro waard. :19:
Misschien moeten fokkers ook eens beginnen aan leasen, kopen op afbetaling e.d. dan. Werkt bij auto's ook.

Maar serieus, snappen doe ik dat ook niet. Als je er geen geld voor hebt, wees dan ook slim genoeg om het aan je voorbij te laten gaan.
Goedkoop is duurkoop. Voorbeelden te over.

Maar die verliefdheid snap ik wel, het zijn schitterende dieren. Niet voor bij mij thuis, maar wel om foto's van te bekijken.
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

sterredag schreef:
Zwitserse witte herder!! Jeetje wat een mooie beesten zijn dat zeg. (en dan ook nog een goed karakter volgens de rasstandaard)

Er bestaat geen rassstandaard die zegt dat een bepaald ras een klote karakter heeft.
Dus wat de rassstandaard zegt is gewoon een verkooppraatje.
Nou ja wie weet in de toekomst dan toch een rashond... en dan als het even kan zelf zonder stamboom, maar ja hoe vind je dat. Het scheelt wel behoorlijk in prijs. En blijf erbij dat ik 800 euro (wat ik zo even ergens gevonden heb, want dat vermelden de officiele fokkers dus ook niet even op hun site) belachelijk veel geld vindt voor een hond.
Heb je enig idee wat de kostprijs is voor de fokker? Als je dat bedrag niet wilt of kunt betalen dan heb ik daar alle begrip voor. Maar je kunt niet zo maar even stellen dat 800 euro belachelijk veel is voor een goede pup.
Dat is een zeer verstandige afweging.
Vraag me wel af hoe moeilijk of makkelijk is er aan zo'n hond te komen?
Ze komen nog wel eens in een asiel terecht, en dan kost zo'n hond gemiddeld 125 euro
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Maar wat als het hondje een hartafwijking heeft of wat anders? Sterft binnen enkele dagen, je weet het nooit.

Trouwens over die shows o.i.d. ik neem aan dat je die kosten bij het 1e nest er al uit hebt. Neem aan dat je niet bij elk nest weer opnieuw de heupen laat testen. En tja als je meer shows loopt dan dat ze eigenlijk nodig zijn, is dat je eigen keus toch? vind niet dat het over de rug van een puppen koper moet gaan... :pffff:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ik verbaas mij er steeds over dat als sommige mensen vragen hoe duur mijn honden qua aanschaf waren, sommigen dan zeggen: "wat een geld" Mijn collie was 650 euro en mijn andere hond 750 euro. Je hebt het wel over een levend wezen dat, als het mee zit zo'n 10 tot 12 jaar mee gaat.

Ik verbaas me dan als die zelfde mensen wel een duur bankstel van een paar duizend euro aanschaffen of een auto van 30.000 euro waar je het eerste jaar alweer een paar duizend euro van af kan schrijven.......Daar hoor je ze niet over.
Maar ja, iedereen heeft weer andere prioriteiten. Een serieuze fokker , aangesloten bij een rasvereniging vraagt echt niet te veel voor zijn pups en laat de ouderdieren testen. Dat brengt ook de nodige kosten met zich mee. De stamboom zelf kost niet zo veel, dus dat zou geen reden moeten zijn om geen rashond te nemen. Broodfokkers dwepen daar mee om dik geld voor hun pups te vragen. Verder doen ze er niets voor. Ik geef liever wat meer geld uit aan een gezonde, serieus en met liefde gefokte pup, aan een op winst beluste fucker. Of ik zou een leuke herplaatser nemen. Als je echt voor een bepaald ras gaat zou ik liever wat langer sparen dan zomaar ergens bij een vage "fokker" een hond te kopen omdat deze zijn pups voor maar een paar honderd euro goedkoper verkoopt.

Succes met je zoektocht. Je zal vast wel een leuke pup vinden bij een goede fokker. Het is al goed dat je de tijd wilt nemen om te sparen en je te orienteren :ok:

@ Devel: natuurlijk kan een pup soms wel eens iets ernstigs hebben. Maar bij een goede fokker kan je dan terug vallen en eventueel wat regelen. Bijvoorbeeld een gedeelte van je geld terug vragen of een andere pup als dit pupje komt te overlijden. Ik weet zeker dat dat kan bij de fokkers waar ik mijn honden weg heb. Het blijven levende wezentjes, dus kan er ook wel eens wat mis gaan wat je zo niet aan de buitenkant kan zien.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”