Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ze blijft me verbazen..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ze blijft me verbazen..

Ongelezen bericht door Irisz »

Er loopt hier een monteur rond die voor het onderhoud van de CV komt. Hartstikke aardige man, heel rustig.
Maar Luna vindt hem op een of andere manier heeeeeel verdacht. Blaffen, grommen...ik heb haar nog nooit zo gezien joh!
Haren omhoog....en ze is niet te kalmeren.
Ik heb haar op een gegeven moment af gelegd op de bank, voordat ze 'm zou aanvliegen en zelfs daar bleef ze met een oog in zijn richting kijken en binnensmonds brommen.
Is dit nou die intuitie van honden en is meneer toch minder aardig dan ik dacht?? :F: Ik sta wel even stom te kijken hoor. Normaal is iedereen hier welkom en kwispelt ze naar elke nieuwkomer en nu dacht ik bijna dat ze die man wat aan zou doen.

Ik heb z'n koffie ook maar naar boven gebracht. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Irisz op 22 feb 2011 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Re: Ze blijft me verbazen..

Nanna schreef:Normaal gaan gasten niet aan de spullen zitten, deze meneer doet dat wel ;-)
Ik denk dat ze dát verdacht vindt :zweep:
Het zou kunnen inderdaad. Een tijdje geleden had ze ook zoiets bij iemand die naar de auto kwam kijken, maar toen kon ik haar wel geruststellen en had ik het idee dat het kwam doordat hij naar olie rook. :wink:
Naja, hij is nu weer weg, dus ze kan weer rustig ademhalen, haha. Gelukkig was die meneer zelf niet zo onder de indruk en negeerde hij haar gewoon.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ushi vind normaal de meeste mensen ook wel oke, maar sommige zijn raar :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

nathalie schreef:Ushi vind normaal de meeste mensen ook wel oke, maar sommige zijn raar :mrgreen:
Ja stom is dat he! Zeker als die mensen zich helemaal niet raar gedragen. :F: (voor mijn gevoel dan dus, haha. Luna denkt daar duidelijk anders over)
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Beau vindt ook bepaalde mensen stom. Die moet 'ie gewoon niet. Op veilige afstand blijven en dan binnensmonds mopperen en overal waar ik heen ga achter mij aanhobbelen. Er zit niet eens een vast patroon in wat 'ie niet leuk vindt oid, soms hebben ze zwart haar, soms zijn ze mannelijk, soms zijn ze vrouwelijk, soms blond, enzovoort.. Ik begin dat ook altijd te twijfelen of meneer/mevrouw niet zo aardig is als ik dacht :oeps:
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hailfall »

Onze vorige hond heeft de meteropnemer een keer gegrepen :N:
Onze hond deed eigenlijk helemaal niks en mijn moeder zei nog tegen de man "oh ze doet niks" dus zij naar boven om mijn zusje uit bed te halen. Komt ze naar beneden zegt de beste man "ze doet wel wat".. had ze hem gebeten, niet hard maar toch.. :mep:
Afbeelding
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik vertelde een keer tegen mijn hondentrainster dat mijn honden iemand die bij mij thuis was in de gaten hielden en begonnen te grommen als die persoon opstond, toen zei ze: Dan zou ik mijn tafelzilver maar in de gaten houden, want honden voelen het als iemand niet te vertrouwen is.

Bij sommige mensen buiten moet ik ook heel goed uitkijken met Bijou, twee keer heeft ze iemand zomaar ineens gebeten, een keer was het echt raak, in de mouw van die man zijn jas zat een winkelhaak en hij had twee kleine gaatjes in zijn hand. Dat was echt de allereerste keer dat ze iemand beet, nou zwaait die man heel erg met zijn armen als hij loopt en de dag ervoor had een vrouw haar weg geslagen bij haar teef, Bijou is een keer gebeten door die teef en gaat nou elke keer achter die teef aan. De hond van die man kwam vroeger ook altijd op de meiden af en dan snauwde de meiden die hond weg, maar die hond was nu dood en nou greep ze ineens die man.
Een keer later greep ze een vrouw bij de zoom van haar jas, die vrouw had ook een hond en die was ook overleden en die hond deed altijd lelijk tegen mijn honden. Gelukkig was de jas niet stuk en had die vrouw ook niks, maar als er nu mensen voorbij komen roep ik Bijou aan de voet want je loopt toch niet echt meer op je gemak. En als iemand buiten een beetje vreemd loopt lijn ik haar vast want ik vertrouw Bijou wat dat betreft toch gelijk een heel stuk minder, al is dit al weer wat jaartjes geleden gebeurt en heeft ze nu niemand meer gebeten ik ben toch op mijn hoede.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Soms hebben honden, (net als mensen) vooroordelen. Een van mijn vorige honden had iets tegen Surinamers of tegen erg donkere personen. Ook geestelijk gehandicapten waren volgens hem niet in orde. Hij leek wel een kruising van Flip de Winter, Geert Wilders, en Jean Marie Le Pen zal ik maar zeggen.

Als een vreemde in jouw huis met argwaan benaderd wordt door een van je honden, wil dat helemaal niets zeggen over de betrouwbaarheid van die persoon. Ook al doet je hond normaal niet zo achterdochtig.
Die persoon kan vreemd ruiken, (voor ons niet waarneembaar) Hij kan raar lopen, of te hard praten. Het kan van alles zijn. Zelf houd ik het op vreemdelingen-angst waar veel levende wezens mee behept zijn.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Kelev de oude schreef:Soms hebben honden, (net als mensen) vooroordelen. Een van mijn vorige honden had iets tegen Surinamers of tegen erg donkere personen. Ook geestelijk gehandicapten waren volgens hem niet in orde. Hij leek wel een kruising van Flip de Winter, Geert Wilders, en Jean Marie Le Pen zal ik maar zeggen.

Als een vreemde in jouw huis met argwaan benaderd wordt door een van je honden, wil dat helemaal niets zeggen over de betrouwbaarheid van die persoon. Ook al doet je hond normaal niet zo achterdochtig.
Die persoon kan vreemd ruiken, (voor ons niet waarneembaar) Hij kan raar lopen, of te hard praten. Het kan van alles zijn. Zelf houd ik het op vreemdelingen-angst waar veel levende wezens mee behept zijn.
Eens, ik vind het ook nog al wat, om mensen te "vooroordelen" omdat mijn hond dat vind. Ooit heel vroeger dacht ik dat ook. Nou dan had ik ondertussen heel wat mensen moeten veroordelen. Ook ik was trouwens ooit behept met een racistische hond, een Boxer, duits he, dan krijg je dat. :oeps:
Gr. Aniek

Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Ja daar ben ik het mee eens wat Kelev zegt. Mishka (onze vorige hond) had een stronthekel aan mensen met gezichtsbeharing en vooral met snorren.. en als de buurman dan bij ons op de stoep stond dan moesten wij haar in de tuin gooien omdat ze constant hem voor alles en nog wat uitmaakte en wilde aanvliegen.
Afbeelding
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Kelev de oude schreef:Soms hebben honden, (net als mensen) vooroordelen. Een van mijn vorige honden had iets tegen Surinamers of tegen erg donkere personen. Ook geestelijk gehandicapten waren volgens hem niet in orde. Hij leek wel een kruising van Flip de Winter, Geert Wilders, en Jean Marie Le Pen zal ik maar zeggen.

Daar ben ik het wel mee eens. :ok: Ik vind het ook nog steeds een aardige man hoor, haha. Hij was heel vriendelijk, dus ik heb niet zomaar reden om hem te wantrouwen omdat Luna het toevallig niks vindt.
Hij had ook een koffertje bij zich wat een beetje rammelde...misschien was dat ook een factor die meespeelde. Je weet het toch nooit.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

sammy vindt iedereen aardig tót ze een helm op hebben.

de krantenmeneer die op zijn brommer de folders komt brengen en zijn helm op houdt wordt dus ook vakkundig uitgescholden.

zelfs een vriend van ons die voor sam stond toen hij zijn helm opzette werd aangeblaft.

misschien zag luna wel iets vreemds aan die man
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

massam schreef:sammy vindt iedereen aardig tót ze een helm op hebben.

de krantenmeneer die op zijn brommer de folders komt brengen en zijn helm op houdt wordt dus ook vakkundig uitgescholden.

zelfs een vriend van ons die voor sam stond toen hij zijn helm opzette werd aangeblaft.

misschien zag luna wel iets vreemds aan die man
:mrgreen: Toen ik vorig jaar de woonkamer instapte met m'n lange haar in een elastiekje, een mondkapje en veiligheidsbril op moest ik heel, heel snel op de gang gaan staan met de deur dicht :tongue:
Zo'n vreemd mens opeens in haar huis dat was toch te veel van het goede :mann:
Tegenwoordig doe ik m'n mondkapje en veiligheidsbril op waar ze bij is en dan snapt ze het wel maar blijft een beetje zenuwachtig...

Het komt zeer zelden voor dat Charlie iemand niet moet en tot nu toe blijkt haar gevoel achteraf wel te kloppen; ik pas daar dus extra mee op.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Do is heel consequent.
Ze moet niemand. Alleen "eigen" mensen, verder is iedereen stom, en dat zal ze je laten weten ook.

Bonnie heeft heel sterk dat ze mensen niet moet die ik ook niet moet.
Ze is aardig tegen (bijna ) iedereen.. tot er een keer een meisje uit mijn klas mee naar mij moest om een werkstuk te maken. Zij pestte mij altijd.. en zo gauw we binnen kwamen was het mis. Grommen, fixeren, en vooral héél dicht bij mij in de buurt blijven.
Ook als we haar nu nog eens tegen komen op straat plakt ze tegen mijn been aan en gromt ze. haar moest ze echt niet.

Ook was ze vroeger heel bang voor mijn oom.. zo bang dat ze zelfs in huis plastte als hij weg was..
Blaffen als hij iets tegen haar zei, grommen als hij in mijn buurt kwam.. heel raar, ze was echt bang voor die man en die heeft haar nooit iets gedaan...
Tot hij een keer bij ons kwam toen hij ziek was ( kanker) ze week niet van zijn been. heeft het hele bezoek naast hem gelegen met haar kopje op zijn schoen... heel raar, maar heel lief!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya heeft dat ook eens gedaan met iemand die in de tuin wat moest doen :N: Normaal gesproken is ze dol op mensen in huis, maar dit keer niet. Ik wist niet wat ik zag toen ze er blaffend en grommend op afliep.
Op dit moment zijn 2 mannen mijn keuken aan het slopen en een nieuwe aan het inbouwen, maar ik heb hier 2 onvoorstelbaar brave honden gehad vandaag :ok: Heb een deel van de huiskamer afgezet met stoelen en ze zijn er braaf achter gebleven en geen gemopper, geblaf of gejank. Af en toe ontdekte ze wel een grote kier tussen de stoelen en vooral Puchu kwam dan even rustig kijken wat ze aan het doen waren, maar echt heel braaf.

Soms weet je het niet wat het is :U: het had ook anders kunnen lopen.
Puchu reageert bv wel op mensen die bang zijn van honden, hij voelt dat al van afstand aan en kan dan weleens blaffen. Wie weet vindt die CV monteur ze wel een beetje eng?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Die van ons is tot nu toe wel voorspelbaar geweest. Bezoek wordt altijd afgeblaft, mannen worden extra lang afgeblaft en mensen die zich afwijkend gedragen blijven afgeblaft worden als ze zich bewegen (ik had een vriendin die niet helemaal normaal is en mijn broertje een vriend. En de mensen van de sociale werkplaats in de buurt waren ook altijd de lul, dat was altijd behoorlijk genant)
Kelev de oude
Actief
2 Galgo's

Budkes schreef;

Code: Selecteer alles

Ook ik was trouwens ooit behept met een racistische hond, een Boxer, Duits he, dan krijg je dat. :oeps:
Wieso??
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Kelev de oude schreef:Budkes schreef;

Ook ik was trouwens ooit behept met een racistische hond, een Boxer, Duits he, dan krijg je dat. :oeps:
Wieso??
Darum das oeps....
Gr. Aniek

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:wink: Mijn kruising airdale x cocker deed ook niet onder voor een goring hoor, dus of dat zo land gebonden is :tongue:

Hij was als pup onverwacht getrapt door iemand met een kleurtje en is dat van z'n leven niet meer vergeten...
schnauzer
Actief
Mijn ras(sen): Schnauzer

Ongelezen bericht door schnauzer »

Mijn hond doet dat bij alle vreemde visite :F: , dat is wel wennen geweest. :oeps:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

schnauzer schreef:Mijn hond doet dat bij alle vreemde visite :F: , dat is wel wennen geweest. :oeps:
:wink: Ons schnauzertje stond te kwispelen toen mijn oma op het huis paste en 2 kerels de kluis van mijn ouders mee namen :mep:
Kelev de oude
Actief
2 Galgo's

Budkes schreef:
Kelev de oude schreef:Budkes schreef;

Wieso??
Darum das oeps....
Ach so
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”