Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppyvoer, FF en vers...
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Puppyvoer, FF en vers...
Volgens de dierenwinkel heeft een pup een verhoogde behoefte aan bepaalde stoffen zoals oa eiwit maar adviseert ook om pup vers te voeren terwijl daar geen speciale puppyversie van is.
Ook Farm Food heeft geen andere samenstelling voor pups als ik goed geinformeerd ben.
Wat is nu wijsheid?
Ook Farm Food heeft geen andere samenstelling voor pups als ik goed geinformeerd ben.
Wat is nu wijsheid?
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Re: Puppyvoer, FF en vers...
Hoe bedoel je? Pupversvoer is alleen meer gemalen, zodra ze goede tandjes hebben kunnen ze gewoon stukken vlees eten 
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
er zijn ook geen speciale puppynijntjes toch
zeker als je vers geeft is dat dus absoluut niet nodig (brok ook niet trouwens, heb er hele slechte ervaringen mee gehad, daarna nooit meer pupbrok gegeten en dat is prima bevallen)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Sammy_ODH
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder
- Contacteer:
Bij Lotgering heb je puppy kvv, enige verschil met de normale versie is dat het fijner vermalen is.
Wij geven gewoon de normale versie, die vind ik toch echt fijn genoeg. Ze groeit er gewoon goed op.
Wij geven gewoon de normale versie, die vind ik toch echt fijn genoeg. Ze groeit er gewoon goed op.
- Marie-Josée
- Erelid
Ik bedoel dat het hele plaatje niet klopt. Puppybrokken zijn hoger in energiewaarde dan vers.Valerie schreef:Hoe bedoel je?
Als ze dat echt nodig hebben moet je geen vers aanbevelen. Andersom, als het hogere energieverhaal onzin is is hoef je ook geen puppybrokken aan te bevelen, behalve die van Farm Food want die zijn alleen beter te behappen.
Ik voer nu beide hoor dus dat zit wel goed maar ik vond het verhaal tegenstrijdig.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Van die hogere energiewaarden gaan ze harder groeien... dat moet je helemaal niet willen voor je pup. Op KVV/NRV/BARF groeien ze langzamer en gelijkmatiger. Af en toe een gekookt (biologisch) eitje als extraatje... dan komt het helemaal goedMarie-Josée schreef:Ik bedoel dat het hele plaatje niet klopt. Puppybrokken zijn hoger in energiewaarde dan vers.Valerie schreef:Hoe bedoel je?
Als ze dat echt nodig hebben moet je geen vers aanbevelen. Andersom, als het hogere energieverhaal onzin is is hoef je ook geen puppybrokken aan te bevelen, behalve die van Farm Food want die zijn alleen beter te behappen.
Ik voer nu beide hoor dus dat zit wel goed maar ik vond het verhaal tegenstrijdig.
Ik geef de pups hier Carnibest BIO met rauwe geitenmelk, aangevuld met wat fijngesneden rundvlees, vis enz.
Toen ze 3 weken waren heb ik het iets fijner gesneden. Ze zijn nu 6 weken en eten nu de grotere stukken. Geef ze nu ook af en toe een eendennek of konijnenboutje... om het ivoor aan te slijpen
- Marie-Josée
- Erelid
:N:Badu schreef:Geef ze nu ook af en toe een eendennek of konijnenboutje... om het ivoor aan te slijpen
Als je nu ook nog een tip hebt om het ivoor juist bot te maken hou ik me aanbevolen
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Heb niet zoveel verstand van vers voeren en weet niet of dit er ook onder valt , maar energique heeft wel een puppy vlees variant.
Groetjes saskia en een poot van cato

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Dierenwinkels zijn nou niet echt betrouwbaar op het vlak van voedingsinformatie, dus dat het plaatje niet klopt is wel te begrijpen.
Hier hebben ze nooit pupbrok gekregen, altijd volwassen brok.
Hier hebben ze nooit pupbrok gekregen, altijd volwassen brok.
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Linsey schreef:Dierenwinkels zijn nou niet echt betrouwbaar op het vlak van voedingsinformatie, dus dat het plaatje niet klopt is wel te begrijpen.![]()
Beetje kort door de bocht hoor, deze opmerking.
Ik ga mee in bovenstaand genoemde reacties.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Nee hoor, helemaal niet kort door de bocht, dat is hoe het er hier aan toe gaat, kan verschillen per regio, maar bijvoorbeeld als je hier een tom&co of zoomart binnenstapt dan moet je je echt niet verwachten aan mensen met kennis op vlak van voeding.
In de versvoerwinkel is dat iets anders.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe weet je dat? Je voert toch brokLinsey schreef:Nee hoor, helemaal niet kort door de bocht, dat is hoe het er hier aan toe gaat, kan verschillen per regio, maar bijvoorbeeld als je hier een tom&co of zoomart binnenstapt dan moet je je echt niet verwachten aan mensen met kennis op vlak van voeding.
- vosse
- Zeer actief
Linsey schreef:Nee hoor, helemaal niet kort door de bocht, dat is hoe het er hier aan toe gaat, kan verschillen per regio, maar bijvoorbeeld als je hier een tom&co of zoomart binnenstapt dan moet je je echt niet verwachten aan mensen met kennis op vlak van voeding.
Daar ja, betekend niet dat dat in elke winkel zo is. Wat is in godsnaam een versvoerwinkel. Die hebben alleen vers.
Maar okay ben het wel met je eens dat je niet overal nuttige of goede (wat is goed) adviezen krijgt. Vriendlief heeft een eigen zaak, maar daar krijg je super adviezen. En niet omdat het vriendlief is, maar door zijn kennis/opleidingen.
Ik corrigeer mezelf ook even: Dit betekend dus ook niet dat elke winkel idd goede adviezen geeft mbt. voeding.
- Marie-Josée
- Erelid
Ik kom regelmatig in verschillende dierenwinkels en laatst hoorde ik de verkoopster tegen een klant zeggen dat zijn hond agressief kon worden van brokken met teveel eiwit.
De dierenwinkel hier in de buurt scoort wat mij betreft een stuk hoger maar ik heb toch nog vaak mijn bedenkingen.
Hij vond het bv onzin dat ik liever een geperste brok geef dan een geëxpandeerde.Maar er zijn wel twee soorten in de handel, naar ik aanneem omdat er behoefte aan is?
De dierenwinkel hier in de buurt scoort wat mij betreft een stuk hoger maar ik heb toch nog vaak mijn bedenkingen.
Hij vond het bv onzin dat ik liever een geperste brok geef dan een geëxpandeerde.Maar er zijn wel twee soorten in de handel, naar ik aanneem omdat er behoefte aan is?
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik snap - met de huidige inzichten - überhaupt niet dat er nog behoefte is aan wat voor chemische brok dan ookMarie-Josée schreef:Ik kom regelmatig in verschillende dierenwinkels en laatst hoorde ik de verkoopster tegen een klant zeggen dat zijn hond agressief kon worden van brokken met teveel eiwit.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Alle brok...Inge O schreef:en een chemische brok is wat volgens jou?Badu schreef: Ik snap - met de huidige inzichten - überhaupt niet dat er nog behoefte is aan wat voor chemische brok dan ook![]()
Of bestaan er ook brokken zonder chemische toevoegingen? En dan bedoel ik in zowel de brok als in het proces tot de brok te komen...
- Marie-Josée
- Erelid
Farm Food misschien?Badu schreef:Alle brok...Inge O schreef:en een chemische brok is wat volgens jou?Badu schreef: Ik snap - met de huidige inzichten - überhaupt niet dat er nog behoefte is aan wat voor chemische brok dan ook![]()
![]()
Of bestaan er ook brokken zonder chemische toevoegingen? En dan bedoel ik in zowel de brok als in het proces tot de brok te komen...
- dagmar88
- Zeer actief
Niet alle honden doen het goed op vers, maar inderdaad zie ik ook het nut van een hele hoop merken niet in.Badu schreef:Alle brok...Inge O schreef:en een chemische brok is wat volgens jou?Badu schreef: Ik snap - met de huidige inzichten - überhaupt niet dat er nog behoefte is aan wat voor chemische brok dan ook![]()
![]()
En als ik van mijn vriend hoor wat zijn ex vriendin met opleiding in die richting aan onzin heeft geleerd dan kan ik me wel bedenken wat de kwaliteit is van het advies van het gemiddelde dierenwinkel personeel.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
malinois schreef:er zijn ook geen speciale puppynijntjes tochzeker als je vers geeft is dat dus absoluut niet nodig (brok ook niet trouwens, heb er hele slechte ervaringen mee gehad, daarna nooit meer pupbrok gegeten en dat is prima bevallen)

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik heb wel het idee dat winkels meer verdienen aan brok dan aan kvv, ik heb nog nooit meegemaak dat ze bij een dierenspeciaalzaak
kvv aanraden terwijl ze het wel verkopen.

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Geen idee wat er in zitMarie-Josée schreef:Farm Food misschien?Badu schreef: Alle brok...![]()
Wat zit er in?
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Bestaat er wel vlees zonder chemische toevoegingen? Dat staat ook stijf van de antibioticaBadu schreef:Alle brok...Inge O schreef:en een chemische brok is wat volgens jou?Badu schreef: Ik snap - met de huidige inzichten - überhaupt niet dat er nog behoefte is aan wat voor chemische brok dan ook![]()
![]()
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hutsje schreef:malinois schreef:er zijn ook geen speciale puppynijntjes tochzeker als je vers geeft is dat dus absoluut niet nodig (brok ook niet trouwens, heb er hele slechte ervaringen mee gehad, daarna nooit meer pupbrok gegeten en dat is prima bevallen)
solly

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Vertel, vertel.... ik wil het weten. Is zo gemakkelijk om je altijd 'de moeite te besparen' om iemand te overtuigenInge O schreef: ja, die brokken bestaan maar ik bespaar me verder vooral de moeite om jou daarvan te overtuigen.
en kijk daarbij ook eerst eens naar wat je zelf zoal binnenspeelt, zwaaaaaarrrrr onverantwoord waarschijnlijk.
En welks zwaar onverantwoords speel ik binnen? Verklaar je nader
- Marie-Josée
- Erelid
Wat zit er niet in; conserveermiddelen en antioxidanten. Dat maakt dat het helaas niet lang houdbaar is en daarom zit ik nu met een leveringsprobleem.Badu schreef:Geen idee wat er in zitMarie-Josée schreef:Farm Food misschien?Badu schreef: Alle brok...![]()
Of bestaan er ook brokken zonder chemische toevoegingen? En dan bedoel ik in zowel de brok als in het proces tot de brok te komen...![]()
Wat zit er in?
Ik geloof niet dat brok zoveel slechter is dan vers tenzij je dat vers helemaal zelf fokt
Ik moet het er zelf ook mee doen, ik wil niet te moeilijk leven.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ja dat bedoelde ik dus eigenlijk te zeggen iddMarie-Josée schreef:Wat zit er niet in; conserveermiddelen en antioxidanten. Dat maakt dat het helaas niet lang houdbaar is en daarom zit ik nu met een leveringsprobleem.Badu schreef:Geen idee wat er in zitMarie-Josée schreef:Farm Food misschien?![]()
Wat zit er in?
Ik geloof niet dat brok zoveel slechter is dan vers tenzij je dat vers helemaal zelf foktOveral kan troep in verwerkt worden. Misschien graasden de runderen waarvan de resten in kvv zittten wel in Tsjernobyl.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- vosse
- Zeer actief
Zoveel marge zit er ook niet op brok hoorPemba schreef:Ik heb wel het idee dat winkels meer verdienen aan brok dan aan kvv, ik heb nog nooit meegemaak dat ze bij een dierenspeciaalzaak
Nog even en mensen fokken zelf wat schapen, schieten ze dood en de hond doet de rest zelf.
- Marie-Josée
- Erelid
Of ze gaan naar Roermond, de stad waar ze een megaprobleem hebben door illegaal gestort slachtafval van schapen en geitenvosse schreef:Zoveel marge zit er ook niet op brok hoorPemba schreef:Ik heb wel het idee dat winkels meer verdienen aan brok dan aan kvv, ik heb nog nooit meegemaak dat ze bij een dierenspeciaalzaak
Nog even en mensen fokken zelf wat schapen, schieten ze dood en de hond doet de rest zelf.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik voer het liefst biologisch... ook mezelfMarie-Josée schreef:Wat zit er niet in; conserveermiddelen en antioxidanten. Dat maakt dat het helaas niet lang houdbaar is en daarom zit ik nu met een leveringsprobleem.
Ik geloof niet dat brok zoveel slechter is dan vers tenzij je dat vers helemaal zelf foktOveral kan troep in verwerkt worden. Misschien graasden de runderen waarvan de resten in kvv zittten wel in Tsjernobyl.
- Marie-Josée
- Erelid
Niks mis mee....als je tenminste dan zeker bent van wat je eet.Badu schreef:Ik voer het liefst biologisch... ook mezelfMarie-Josée schreef:Wat zit er niet in; conserveermiddelen en antioxidanten. Dat maakt dat het helaas niet lang houdbaar is en daarom zit ik nu met een leveringsprobleem.