Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden en financien

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inc

Honden en financien

Ongelezen bericht door Inc »

Lag gisteravond te malen in bed, en vroeg me het volgende af.

Als je meer geld te besteden had per maand, zou je dan anders voor je honden zorgen? En andersom? Als je opeens met minder zou moeten doen, wat zou je dan bij je honden 'wegnemen' ?

Zo kan ik bijv eerlijk zeggen dat ik graag een betere kwaliteit voer zou voeren, misschien eens wat sneller geneigd zijn om de DA te bellen (met kleine dingen, niet als de hond half ligt dood te gaan!), als we meer te besteden hadden.
Nu leven we van 1 inkomen maar zodra ik mijn vergunning heb, heb ik waarschijnlijk al een part time baan dus zou ik me wat prettiger voelen. Niet dat onze honden 'lijden' hoor, maar wat financiele speelruimte is altijd prettig, naast de spaarrekening dan.

Daarnaast zou ik ook graag een hek laten plaatsen rondom het hele huis, zodat ze veel meer ruimte hebben om los te lopen zonder toezicht. Maar financieel gaat dat nog niet en dat gaat nog wel een jaar duren denk ik.

En zo zijn er nog wel wat dingen die beter kunnen, maar ja, financien he!
Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Re: Honden en financien

Ongelezen bericht door Reneey »

Als wij meer financiën hadden dan hadden we het niet echt anders gedaan denk ik ...
Voer doen ze het hier heel goed op ( lotgering / smuldier )
Koekjes krijgen ze afgewisseld, dan die koekies dan die ....
Ja het enige wat heel fijn zou zijn was een tuin, maja dan moeten we wel heeeel veel meer financiën hebben.

Dierenarts ook niet echt want wij sparen maandelijks voor dierenarts kosten, als we meer geld zouden hebben zou het spaarpotje dus alleen maar sneller groter worden.
Maar nee hier dus niet echt veranderingen als er meer inkomen zou zijn
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik ben niet van de 20 riemen en halsbanden, kan zelf redelijk inschatten wanneer een DA bezoek noodzakelijk is en volgens mij voer ik ze het beste dat er voor ze is (vers) en dat is niet echt duur.
Als ik meer geld had zou ik niet meer riemen aanschaffen, niet vaker naar de DA gaan en geen ander voer geven.
Dus denk niet dat het hebben van meer of minder geld voor de honden veel verschil zou maken hier ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Als ik meer geld had, zou ik Noah overzetten op Carnibest gok ik, maar dat is mij nu echt te duur. Verder ben ik bang dat er weinig zal veranderen voor Noah :N: Owja ik koop een flyballbaan met startlampen, maar die zou ik ook echt alleen met de training gebruiken.
Owja ik zou haar officieel laten rontgen en nog wat dingen testen gok ik. Maar daar blijft het gok ik bij. Zou dan wel die DNA test doen om te kijken of ze een echte DH is :mrgreen: Die van de kruising test want ik geloof er gewoon niet in, kan ik het mooi testen!
Perry en Noah

Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Hier zou er ook niets veranderen qua omgang verzorging met de dieren (honden/paarden) en als ik minder zou gaan verdienen vrees ik dat we zelf zouden moeten bezuinigen of ik moet gewoon een baan er bij zoeken zoals een paar maanden geleden nog het geval was (toen had ik 4 banen/bazen )
Sandra
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Inc schreef:Als je meer geld te besteden had per maand, zou je dan anders voor je honden zorgen? En andersom? Als je opeens met minder zou moeten doen, wat zou je dan bij je honden 'wegnemen' ?
Nee, ik denk het eigenlijk niet. Maar goed, dat is makkelijk praten want ze kosten hier niet veel. Miep heeft in haar 8,5 jaar slechts 2x de dierenarts gezien voor een enting. Qua voer zou het wel veel goedkoper kunnen (ik stel zelf samen), maar dan zou het me meer tijd kosten. Dat zou ik dan dus wel gaan doen.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik heb niet zoveel te besteden, maar ik zou het ook niet anders doen. Ik geef weinig uit voor mezelf qua hebbedingetjes en kleding.

Als ik meer te besteden heb zou het niet echt veranderen, misschien een grotere vriezer en helemaal vers voeren.

Bij minder kan ik ook niet echt iets schrappen, ze krijgen goed maar geen duur voer (kvv) alleen misschien minder cursussen, minder met de auto weg, iets minder snel iets impulsief aanschaffen voor ze.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het enige wat ik anders zou doen als ik meer geld had, was voor meer buitenruimte zorgen. Dus een boerderij kopen ofzo waar de honden lekker kunnen struinen. Nu hebben we 'gewoon' een tuin (waar ik uiteraard ook al blij mee ben dat we die hebben).
Qua voer, dierenarts, etc. krijgen ze al wat het beste voor hun is. Voor Puchu is dat Carnibest en Kaya krijgt een speciaal nierdieet.

Als we ineens veel minder te besteden zouden hebben, dan is het enige waar ik op kan besparen de Carnibest. Dat zouden dan brokken worden, bv Farmfood ofzo. Op nierdieet valt niks te besparen en verder zou ik het ook niet weten; ik geef nooit veel uit aan halsbanden en met goedkope speeltjes hebben ze net zoveel lol als met die dure dingen.
Dierenarts zijn ze voor verzekerd, dus ik denk dat er in beide gevallen (zowel rijk als arm worden) niet heel veel meer zou veranderen dan ruimte en eventueel voer.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zou groter wonen, een compleet veld voor ze hebben met allemaal behendigheidsspullen en bergen en speeldingen, een bos kopen, alleen maar biologisch voeren, zo een hydrotherapie bak met loopband kopen en nog veel meer. Ja als ik veel geld had dan zou het wel anders zijn.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik heb echt een heel beperkt budget, maar de dieren zijn mijn 'luxe' en ik kan ze betalen door op al het andere zo veel mogelijk te bezuinigen.
Iets echt anders doen denk ik eigenlijk niet... Ze zijn verzekerd en eten vrij goedkoop, maar wel goed.
Een bescheiden huisje en geen tuin hebben de honden alles behalve last van; ze zitten lekker in hun vel en hebben pret voor 10 (helemaal sinds Pluisje hier is!) en dat is waar het mij om gaat.
Speelgoed wat ze krijgen is duurzaam en aan halsbanden/tuigen hebben ze gewoon wat nodig is.

Wel zou ik er graag over een jaar of 2 weer een katertje bij willen en daar moet ik heel hard voor sparen :wink: De katertjes hier zijn tegen die tijd 7 en 5.
Oh, en ik zou graag een nieuwe zoldertrap hebben waar alle katertjes gebruik van kunnen maken en dan van de zolder een extra kamertje maken; en ik moet goede afscherming maken op het balkon zodat de hondjes en Poezels daar van de zomer lekker gebruik van kunnen maken.
Het laatste ligt wel snel in de planning...
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ook ik heb weinig te besteden.
maar er beter voor zorgen?
nope.
want ik spaar liever brood uit mijn eigen mond.
dan uit de mond van mijn hond.
hij eet wat hij lekker vind.
heeft snacks te over.
en hij heeft heerlijke slaapplaatsen.
denk niet dat een hond gelukkig word van voer of een mand die super duur is maar wat hij niet lekker vind.
hij licht veel in zijn mand en eet met smaak.
wat wil hij nog meer. :U:

ps. ik zou misschien wel meer honden hebben.
nu ben ik bang niet genoeg te hebben als er iets gebeurt.
de buffer voor 1 hond is ruim voldoende.
maar voor 2 niet.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Als ik meer te besteden zou hebben zou ik stoppen met het betalen van hondenbelasting en het risico nemen op het oplopen van een boete :mrgreen:

Nee, ze zou hetzelfde voer krijgen omdat dat al niet duur is (smuldier) en verder kost ze eigenlijk niks. Af en toe 's een knuffel slopen maar die heeft mijn dochter op voorraad en af en toe een nieuw flostouw. Naar de dierenarts ga ik alleen maar als ik denk dat het nodig is om ook echt naar de da te gaan.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nee daar zou weinig voor de honden dan in veranderen.
Ze krijgen voer ,vers ,wat we denken dat het beste is ,ze krijgen knabbels en lekkere snacks op zeer regelmatige basis.
Riemen,tuigjes , hebben ze ook daar heb ik verder niet zoveel mee behalve functionaliteit.
Da komen ze ook indien nodig ,ook als we gaan paniekvoetballen 3 keer achter elkaar als wij denken dat het zou helpen :mrgreen:
Slaapplaatsen zijn er ook voor ze ,zijn we op vakantie en we denken dat het niet goed genoeg is kopen we stande pe een bontmand omdat ze daar zo graag inliggen.
Kortom het zijn vier verwende monsters die niets tekort komen :F:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Inc schreef:Lag gisteravond te malen in bed, en vroeg me het volgende af.

Als je meer geld te besteden had per maand, zou je dan anders voor je honden zorgen? En andersom? Als je opeens met minder zou moeten doen, wat zou je dan bij je honden 'wegnemen' ?

Zo kan ik bijv eerlijk zeggen dat ik graag een betere kwaliteit voer zou voeren, misschien eens wat sneller geneigd zijn om de DA te bellen (met kleine dingen, niet als de hond half ligt dood te gaan!), als we meer te besteden hadden.
Nu leven we van 1 inkomen maar zodra ik mijn vergunning heb, heb ik waarschijnlijk al een part time baan dus zou ik me wat prettiger voelen. Niet dat onze honden 'lijden' hoor, maar wat financiele speelruimte is altijd prettig, naast de spaarrekening dan.

Daarnaast zou ik ook graag een hek laten plaatsen rondom het hele huis, zodat ze veel meer ruimte hebben om los te lopen zonder toezicht. Maar financieel gaat dat nog niet en dat gaat nog wel een jaar duren denk ik.

En zo zijn er nog wel wat dingen die beter kunnen, maar ja, financien he!
Hmm, goede vraag... ik denk dat onze honden ook duurdere KVV zouden krijg en ook vaker. De DA bel ik zodra ik dat nodig acht, dus dat zou hetzelfde blijven. Ze zouden misschien ook eens wat vaker een nieuw speeltje krijgen, maar ach, ze zijn al zo verwend... :mrgreen: Het hek heb ik al geplaatst rond onze tuin, maar... als ik nou ECHT veel geld zou hebben, zou ik een huis kopen met nog véél meer ruimte en dat omheinen. :cheer:
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Hier zou er ook weinig veranderen. Misschien dat ik wat van die dure hondenspelletjes zou kopen, want dat vind ik nu echt teveel voor wat het is. Diesel krijgt kvv en heeft een heerlijke grote tweedehands mand, speelgoed hou ik sowieso al goedkoop want hij bijt het toch kapot. Ik knoop oude sokken aan elkaar en hij krijgt plastic flesjes om mee te dollen. Af en toe krijgt hij een hele grote kluif, zo'n ding dat even lang is als hijzelf :D Hij slaapt op oude kussens en hij krijgt dus geen duur speelgoed want hij maakt het toch kapot. Daarom koop ik ook geen duur hondenkussen want dat wordt toch maar bereden en kapot gescheurd. Hij heeft een leuk tuig en een tweedehands halsband, ik zie niet in waarom ik van die hele dure dingen moet kopen.
Afbeelding
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Inderdaad! Onze tuin is wel afgezet maar rondom het huis is veel meer grond waar ze op zouden kunnen lopen als er alleen maar een hek omheen stond!
Maar 1000-1500meter hek is een duur grapje, zeker als het jaren mee moet gaan :klaar:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik zou meteen een grote vrieskist kopen en allemaal lekkere Barf happen :ok: Dat gaat er toch wel van komen denk ik, maar dan kon het meteen. En een heel stel van die leuke uitdagende hondenpuzzels. En een hele grote boerderij met veel grond en stallen en paarden en een roedel honden :F:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik moet ook op mijn geld letten. Als ik meer te besteden had zou ik vaker wat duurdere diersoorten voeren en dan zou ik weer een auto aanschaffen en met Dieber op cursus gaan.
Ze komen nu absoluut niks te kort, krijgen afwisselende diersoorten te eten en hebben lekkere slaapplaatsen (Dieber ligt toch het liefst op de kale vloer). Dieber is pas 9 maanden dus nog alle tijd om ooit behendigheid met haar te gaan doen en zonder een cursus behendigheid is ze net zo gelukkig.
De komende maanden heb ik minder te besteden, ze krijgen dan wat vaker pens te eten en wat goedkopere diersoorten. Op de dierenarts bezuinig ik niet, daar heb ik een spaarrekening voor en in noodgevallen een hele lieve moeder.
De snacks die ze krijgen droog ik zelf, krijg bijna elke zondag meer dan genoeg lamslong om te drogen. Halsbanden en riemen hebben ze genoeg en die hoeven ook niet duur te zijn.
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Ik besef dat ik in de luxe leef dat ik niet hoef te letten op wat ik uitgeef aan de honden...maar zouden we het met minder moeten doen dan zullen de luxe spullen (puzzels,riemen e.d.) Achterwege blijven...wat eten betrefd krijgen ze diverse soorten kvv (carnibest,haaks smuldier ahv..) Als het met minder moet zou ik de duurdere merken achterwege laten.
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Als ik opeens erg veel geld had dan zou ik een vrijstaand groot huis kopen met een giga grote achtertuin :mrgreen: Dan zou ik een stuk afzetten om te trainen, en voor de rest een groot hondenparadijs maken. Ik wil dan ook een overdekt zwembad om samen elke dag te zwemmen. En dan zou ik ook een veld afzetten zodat mensen met lastige honden bij mij kunnen komen om hun honden los te laten lopen. Een mooi veld met gras, bomen, zand etc. :mrgreen:
Qua voer/DA bezoeken zou ik niks veranderen, ze krijgen al goed te eten en ik ga naar de DA als het nodig is.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Qua verzoring van de honden zou er niks veranderen als we minder of meer geld hebben. Ik ben niet van de tig soorten halsbanden e.d. en dat zou ik ook dan niet doen ik vind die dingen gewoon niet mooi en heb het liefst dat Jara er zo "neutraal" mogelijk uitziet. Qua voeding zou er ook niks veranderen.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Hier zou het hetzelfde blijven.
Behalve als we ineens heel veel meer zouden hebben, dan kopen we een ander huis met veel grond en zetten dat af.
Als we miljonair zouden worden zou ik hetzelfde doen alleen dan in Amerika.
Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

krullie schreef:ook ik heb weinig te besteden.
maar er beter voor zorgen?
nope.
want ik spaar liever brood uit mijn eigen mond.
dan uit de mond van mijn hond.
hij eet wat hij lekker vind.
heeft snacks te over.
en hij heeft heerlijke slaapplaatsen.
denk niet dat een hond gelukkig word van voer of een mand die super duur is maar wat hij niet lekker vind.
hij licht veel in zijn mand en eet met smaak.
wat wil hij nog meer. :U:

ps. ik zou misschien wel meer honden hebben.
nu ben ik bang niet genoeg te hebben als er iets gebeurt.
de buffer voor 1 hond is ruim voldoende.
maar voor 2 niet.
Dit dus..
ik doe zelf liever minder luxe om mijn hond te geven wat hij 'nodig' heeft.. en als er meer geld zou zijn dan zou er wel een maatje voor hem erbij komen ;)
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Nee, er zou niets veranderen.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik heb ook niet heel veel geld, maar ik denk niet dat ik iets zou veranderen in voer, kussens, riemen enzo. Als ik ineens meer geld te besteden heb: een auto ook, zodat ik wat meer en verder weg met hem de hort op kan.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
ute
Actief
Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door ute »

Als wij meer hadden dan zou ik onze grote LATEN knippen ipv het zelf te doen. Verder hebben ze alles wat ze nodig hebben .
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Qua voer zou ik niet veranderen. Riemen en speelgoed hebben ze ook genoeg.
Ik zou alleen een grasveld willen aanschaffen met agilitytoestellen, een binnenhal met kunstgras voor in de winter te trainen en te verhuren aan hondenscholen.
Zirka zou voor elke frisbeewedstrijd een nieuw set frisbees krijgen.
Voor de rest een grote buitenkennel waar ze inkunnen als ik werken ben.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Als ik ineens veel meer geld zou hebben, zou ik een boerderij kopen. Als we het over "gewoon" een beter salaris hebben, dan zal er niks voor ze veranderen denk ik. Misschien nog meer riemen en halsbanden enzo, maar voor de rest niks.
Als we het minder zouden hebben, zou er ook niks veranderen. Dan bezuinig ik wel op andere dingen. Ja, minder halsbanden en riemen, maar ik bezuinig absoluut niet op hun verzorging of medische zorg :neenee:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Qua voeding en verzorging zou ik niets anders doen. Nouja, hoog uit eens wat luier inkopen (barf).

Ik zou alleen graag willen:

-een derde hond :ok:
-een flink stuk grond met schapen (die daar ook verweid kunnen worden)
-meer workshops en cursussen doen

Een groter huis met erf/tuin/land naast het losloopnatuurgebied zou ook wel tof zijn hoor :mann:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ute schreef:Als wij meer hadden dan zou ik onze grote LATEN knippen ipv het zelf te doen. Verder hebben ze alles wat ze nodig hebben .
:mrgreen: laten wassen en drogen zou ook wel een luxe zijn ja...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”