Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waasje op oog

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Waasje op oog

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik had het nog niet eerder gezien, maar van de week maakte Ernst macrofoto's van Pasha ogen en daar kon je duidelijk op zien dat op haar pupil een soort van waasje zit.
Nou ga ik maandag zowiezo de da daar even over bellen, maar misschien weet iemand het hier ook wel.

Stel nou, dat het beginnend staar is ofzo. Kunnen ze honden daar dan, net als mensen, aan opereren of wordt dit nooit gedaan. Als ik nou niks doe sla ik mezelf keihard voor m'n kop als mijn meisje over 2 jaar ofzo niks meer ziet. Pasha wordt 1 april 10 jaar, dus ze begint mee te tellen. Maar ze lijkt helemaal niet zo oud :jank:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Waasje op oog

Ongelezen bericht door Linsey »

Lotje (bijna 14jaar) heeft dat al enkele jaren ik denk toch zeker al 5 jaar, maar ziet nog heel goed. :wink:

Ik heb wel eens gehoord dat er een operatie voor bestaat, maar dat die heel weinig doeltreffend is. Ook niet echt mijn ding om te laten doen, hoort gewoon bij ouder worden :wink:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Het kan inderdaad beginnende staar zijn. Onze Mats had het eigenlijk al vrij vroeg en is uiteindelijk pas vanaf haar 12e minder goed gaan zien. Toen ze stierf (op 13,5 jarige leeftijd) was haar zicht niet heel goed meer, maar ze is nooit helemaal blind geworden ofzo
(als we een koekje gooiden, dan ving ze nog al eens mis)
RIP Cena :roos:
    Helene
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): Border Collies 'Bo&Liss'

Ongelezen bericht door Helene »

Bowie word in mei 16 en heeft dat ook, een jaar of 3 geleden is dat begonnen.
    Ik merkte dat zijn zicht minder werd omdat hij op een gegeven moment de bal niet meer kon vinden, gooi ik hem wat dichter bij dan gaat dat nog prima. Hij gebruikt wel heel veel z'n neus maar ik merk nog niet dat hij zich ergens aan stoot, ook buiten niet. Wat ik wel merk is dat hij doof word, meestal hoort hij me niet eens thuis komen terwijl hij vroeger gelijk voor de deur stond.
    Het hoort bij het ouder worden maar ik heb het er best moeilijk mee, ik weet dat hij al oud is maar ik wil hem zo graag nog jaren bij ons houden..
    Groetjes van Helene, Bo&Liss
    Plaats reactie

Terug naar “Medisch”