Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Politie schakelt Stafford uit
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Politie schakelt Stafford uit
- nuuz
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler kruising met zeehond en Argentijnse loeder
- Aantal honden: 2
Ja ik vind het altijd zo dubbel.. Mij is altijd verteld als je een hond niet terrecht straft zal hij jou straffen... En ik ja die beesten staan bekend als je vast houd laten ze niet los en wel of niet de eigenaar zijn als je inderdaad iets doet wat niet door de beugel kan ja dan had je misschien toch beter voor een ander ras moeten kiezen lijkt mij.. 
Wie het laatst lacht is traag van begrip...

-
koentje
nuuz schreef:Ja ik vind het altijd zo dubbel.. Mij is altijd verteld als je een hond niet terrecht straft zal hij jou straffen... En ik ja die beesten staan bekend als je vast houd laten ze niet los en wel of niet de eigenaar zijn als je inderdaad iets doet wat niet door de beugel kan ja dan had je misschien toch beter voor een ander ras moeten kiezen lijkt mij..
Doe maar liever helemaal geen hondje in zo'n geval. Misschien ook maar geen kinderen?
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, indien hij zelf schuld is een Mechel of andere pittige herder, die had hem veel sneller bij zijn flikker gehad.nuuz schreef:Ja ik vind het altijd zo dubbel.. Mij is altijd verteld als je een hond niet terrecht straft zal hij jou straffen... En ik ja die beesten staan bekend als je vast houd laten ze niet los en wel of niet de eigenaar zijn als je inderdaad iets doet wat niet door de beugel kan ja dan had je misschien toch beter voor een ander ras moeten kiezen lijkt mij..
- sterredag
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox
- Aantal honden: 1
Je gaat je idd afvragen wat die eigenaar heeft gedaan om te zorgen dat zijn hond zich zo is gaan gedragen. 
- nuuz
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler kruising met zeehond en Argentijnse loeder
Mocht die man inderdaad iets gedaan hebben waardoor de hond hem gegrepen heeft, vind ik dat die man nu de doodstraf zou moeten krijgen. Okee overdreven maar dan is die hond onterecht doorgeschoten en dat zou dan wel mogen?koentje schreef:nuuz schreef:Ja ik vind het altijd zo dubbel.. Mij is altijd verteld als je een hond niet terrecht straft zal hij jou straffen... En ik ja die beesten staan bekend als je vast houd laten ze niet los en wel of niet de eigenaar zijn als je inderdaad iets doet wat niet door de beugel kan ja dan had je misschien toch beter voor een ander ras moeten kiezen lijkt mij..
![]()
Je bedoelt een ras die je ongelimiteerd onterecht kan straffen?
![]()
Doe maar liever helemaal geen hondje in zo'n geval. Misschien ook maar geen kinderen?![]()
koentje
Maar ik denk dat je daar helaas toch niet meer achter komt...
Wie het laatst lacht is traag van begrip...

- dagmar88
- Zeer actief
sterredag schreef:Je gaat je idd afvragen wat die eigenaar heeft gedaan om te zorgen dat zijn hond zich zo is gaan gedragen.
Dan kan dit heel goed een gevolg daarvan zijn; geef mij dus maar een rastypische tegen de tijd dat Charlie t hoekje om is.
Charlie zal nooit een mens bijten zonder dat ze daarvoor een bijzonder goede reden heeft; het beschermen van haar vriendje en mij.
Maar goed, even goed had het beest iets verkeerd in z'n koppie; tumor of andere medische redenen.
Om m'n dooie dood trouwens dat ik daarvoor de politie zou bellen en m'n hond laten afschieten.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Jij zou gewoon je arm eraf laten rukken en wachten tot meneer het belieft los te latendagmar88 schreef:Om m'n dooie dood trouwens dat ik daarvoor de politie zou bellen en m'n hond laten afschieten.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Tuurlijkdagmar88 schreef:Nanna schreef: Jij zou gewoon je arm eraf laten rukken en wachten tot meneer het belieft los te latennee, ik zorg vantevoren dat ik kan garanderen mijn hond in alle situaties los te krijgen. Anders moet je er toch gewoon niet aan beginnen?
. Die man liep in zijn bedrijfspand, dan reken je er toch niet op dat je door je eigen hond wordt aangevallen? Of loop jij de hele dag met breaksticks op zak om jezelf te beschermen tegen je eigen hond?
Zoals ik al eerder zei, mijn hond zou een mens nooit zomaar wat doen.
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
En maar goed ook dat hij dood geschoten is, als zo'n beest in zijn eigenaar blijft hangen is hij niet goed bij zijn hoofd of de eigenaar moet wel heul slecht zijn, maar goed in beide gevallen is inslapen het humaanst.

-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Als ik goed gelezen heb, had die hond een eigen bedrijf. Dan duldt je die z.g. baas toch niet! Het lijkt mij, dat er iets flink mis is gegaan in de relatie baas/hond.
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, een rastypische stafford bijt niet 'uit het niets' een mens.Inge O schreef:ja joh, er zit een 'wipgen' in hun kop dat hen verplicht hoé dan ook te bijten : ofwel slaat die wip door richting 'honden' en dan heb je geluk ofwel slaat die door naar mensen en tja, dan heb je pech hèdagmar88 schreef:sterredag schreef:Je gaat je idd afvragen wat die eigenaar heeft gedaan om te zorgen dat zijn hond zich zo is gaan gedragen.ik hoor de laatste tijd steeds meer geluiden dat er geprobeerd wordt om staffords te krijgen die niet hond agressief zijn.
.
wat een onzin, alsof het één iets met het ander te maken heeft.
Dus als je gaat selecteren op niet rastypisch is het wel de consequentie dat er meer van dat soort honden uit komen.
Maar goed, het blijft televaag en 2 politie teams voor 1 hond...
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Het zal wel aan mijn beperkte woordenschat liggen, maar wat klinkt dit grappig :lol:nyckle schreef:Als ik goed gelezen heb, had die hond een eigen bedrijf. Dan duldt je die z.g. baas toch niet! Het lijkt mij, dat er iets flink mis is gegaan in de relatie baas/hond.

-
Fellow
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Sheltie , Aussie
- Contacteer:
Ik lees echt sommige reakties met verbazing!
Wat allemaal wel of niet tevoren had moeten gebeuren of is gebeurd doet niet zo bar veel meer terzake als een vechthond iemand in een klembeet heeft lijkt me?! Die politie heeft gedaan wat nodig was. Je moet er niet aan denken dan een kind slachtoffer zou worden. Een mens gaat toch echt nog wel boven een (duidelijk gevaarlijke)hond lijkt me?!
Wat allemaal wel of niet tevoren had moeten gebeuren of is gebeurd doet niet zo bar veel meer terzake als een vechthond iemand in een klembeet heeft lijkt me?! Die politie heeft gedaan wat nodig was. Je moet er niet aan denken dan een kind slachtoffer zou worden. Een mens gaat toch echt nog wel boven een (duidelijk gevaarlijke)hond lijkt me?!
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Het gros van de staffordachtige die niet hondagressief zijn, zijn onzeker.Inge O schreef:ja joh, er zit een 'wipgen' in hun kop dat hen verplicht hoé dan ook te bijten : ofwel slaat die wip door richting 'honden' en dan heb je geluk ofwel slaat die door naar mensen en tja, dan heb je pech hèdagmar88 schreef:sterredag schreef:Je gaat je idd afvragen wat die eigenaar heeft gedaan om te zorgen dat zijn hond zich zo is gaan gedragen.ik hoor de laatste tijd steeds meer geluiden dat er geprobeerd wordt om staffords te krijgen die niet hond agressief zijn.
.
wat een onzin, alsof het één iets met het ander te maken heeft.
Het zal allemaal vast in theorie niet kunnen maar in de praktijk is het wel zo
Daarnaast heeft het verder geen zin dingen te suggereren vanwege een artikel als dit. Ik kan mijn honden elke dag in elkaar trappen maar ze zullen mij niet bijten.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
het zal me niks verbazen als het helemaal geen Amerikaanse Stafford bleek te zijn.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- dagmar88
- Zeer actief
Gezien de bron en gebrek aan achtergrondinformatie verbaasd mij überhaupt niets.renee-uk schreef:het zal me niks verbazen als het helemaal geen Amerikaanse Stafford bleek te zijn.
- Valerie
- Zeer actief
Ik heb zelf inmiddels heeeel veeeel staffords gezien, op shows, op wandelingen of gewoon in thuis situatie (of bij mij thuis) maar ik heb nog nooit een stafford gezien die wél zelfverzekerd was maar niet hondagressief.Inge O schreef: aha!! maar jij formuleer het al helemaal anders en daar kan ik het helemaal mee eens zijn : dat geeft dus alleen maar aan dat fokkers die het zo hebben aangepakt verkeerd bezig zijn geweest : je moet selecteren op (hond)sociaal én zelfzeker, als je er alleen de onzekere vriendelijkerds uitselecteert ben je (met élk ras) heel fout en gevaarlijk bezig.
Het is ook hoe je er mee om gaat, een hondagressieve stafford hangt niet bij elke hond kwijlend en gillend in de lijn. Als je aan de andere hondeneigenaren in mijn omgeving zou vragen of Jigzy hondagressief is zouden ze nee zeggen terwijl ze dit wel degelijk is.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Aangezien hondengeleiders door de bank genomen alleen zijn, is het volkomen normaal om naar zo'n melding met nog een andere auto te gaan, heb je in ieder geval een paar extra handen. En zijn het dus in totaal wel helemaal 3 agenten. Want in een "normale" surveillance-auto zitten er door de bank genomen 2.dagmar88 schreef:
Ja, een rastypische stafford bijt niet 'uit het niets' een mens.
Dus als je gaat selecteren op niet rastypisch is het wel de consequentie dat er meer van dat soort honden uit komen.
Voor zover de twee politie"teams".
Gr. Aniek

- dagmar88
- Zeer actief
Dus twee eenheden en een geleider is 3 man en twee auto's???Budkes schreef:Aangezien hondengeleiders door de bank genomen alleen zijn, is het volkomen normaal om naar zo'n melding met nog een andere auto te gaan, heb je in ieder geval een paar extra handen. En zijn het dus in totaal wel helemaal 3 agenten. Want in een "normale" surveillance-auto zitten er door de bank genomen 2.dagmar88 schreef:
Ja, een rastypische stafford bijt niet 'uit het niets' een mens.
Voor zover de twee politie"teams".
- Valerie
- Zeer actief
Ik snap wel dat ze voorzichtig zijn dat klerebeest zou jou maar grijpen :N: en dan heb je een eigenaar die jankend rondjes erom heen rent maar niet in staat is om te helpen.
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Nou ja, er kan toch ook 'gewoon' iets in z'n kop geknapt zijn? Om nou maar te suggereren dat die baas wel iets raars gedaan zal hebben, vind ik wat ver gaan.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
dagmar88 schreef:Nanna schreef:Jij zou gewoon je arm eraf laten rukken en wachten tot meneer het belieft los te latendagmar88 schreef:Om m'n dooie dood trouwens dat ik daarvoor de politie zou bellen en m'n hond laten afschieten.nee, ik zorg vantevoren dat ik kan garanderen mijn hond in alle situaties los te krijgen. Anders moet je er toch gewoon niet aan beginnen?

-
blondie
- Zeer actief
http://gelrenieuws.nl/2011/02/politie-s ... more-32519" onclick="window.open(this.href);return false;
met iemand's reactie die er net na het doodschieten bij was.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:amerikaanse stephords krijg je alleen tot bijten als je het zelf uit lokt.blondie schreef:http://gelrenieuws.nl/2011/02/politie-s ... more-32519
Bedrijfspand - drukke winkelstraat?
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Ik geef de politie en nanna in ieder geval groot gelijk
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
blondie schreef:http://gelrenieuws.nl/2011/02/politie-s ... more-32519
"se maken de honden ook vals met rood vlees"

- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Haha wat een denkvermogen he. Laatst hoorde ik nog iemand zeggen: Ja als ze bloed hebben geproefd dan is het mis hoorfleurie schreef:blondie schreef:http://gelrenieuws.nl/2011/02/politie-s ... more-32519
"se maken de honden ook vals met rood vlees"
- signmodel
- Actief
- Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh
ik heb een paar jaar geleden mijn kat moeten laten inlapen omdat zij mij ineens aanviel. zal wel een staffkat zijn geweest dan. maar ze had een hersentumor.
heeeeeeel lang geleden had een kennis een ridgeback, deze was aangereden geweest , via de da weer naar huis, eenmaal thuis ging hij ook door het lint, de moeder die er was had zich zelf opgesloten in de gang.
(oh dit is natuurlijk ook zo n soort ras)
verder een kogel op de juiste plek is nog diervriendelijker dan een euthaniie prik hoor.
en mocht er wel iets aan de hand zijn, een staff heeft natuurlijk een lagere drempel maar naar mijn weten zijn het juist ontzettende baas liefhebbende honden.
heeeeeeel lang geleden had een kennis een ridgeback, deze was aangereden geweest , via de da weer naar huis, eenmaal thuis ging hij ook door het lint, de moeder die er was had zich zelf opgesloten in de gang.
(oh dit is natuurlijk ook zo n soort ras)
verder een kogel op de juiste plek is nog diervriendelijker dan een euthaniie prik hoor.
en mocht er wel iets aan de hand zijn, een staff heeft natuurlijk een lagere drempel maar naar mijn weten zijn het juist ontzettende baas liefhebbende honden.

groetjes van ons.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
eh nou wij hadden vroeger toch een bijzonder ongezellige rode cocker thuis rondlopen die ook zomaar uit het niets de kolder in zijn koppie kon krijgen......Nanna schreef:Tuurlijk. Waarom "knappen" er nou nooit koppen van Goldens of Poedels?Als je ellende leest met honden kun je er alvast zo goed als van uit gaan dat het wel weer Staffords zullen zijn. En já hoor.....