Pap gooide een stok die schuin in de grond terecht kwam, Guus klapte op de stok en hij gilde het uit van de pijn. Toen hij zijn hoofd omhoog deed stak de stok mee omhoog. Ik word er nu nog misselijk van als ik eraan denk.. Ik ben als een gek naar Guus gerent en ik weet niet meer goed of ik de stok er zelf uitgehaald heb, of dat hij er al uit was. Ik heb in zijn keel gekeken en rechtsachter zag ik bloed, Guus was helemaal overstuur.. hij rilde en hij had enorm grote ogen.
Ik heb Mitch aan de lijn gedaan en ben snel naar huis gerent om de auto te halen, pap bleef bij guus. Ondertussen onze dierenarts gebeld (4 keer) maar die nam niet op. Guus in de auto geladen en eerst naar huis gereden om een nummer op te zoeken van een andere dierenarts. Ondertussen was Guus wat rustiger, maar zijn ogen waren nog steeds heel groot. We konden meteen terecht bij een andere DA, geen geweldige maar het was tenminste iets.
Daar aangekomen heeft hij heel even in Guus z'n keel gekeken, maar hij kon weinig zien. Het ging me eigenlijk allemaal iets te snel, maar daar kon ik later pas over nadenken. Hij zei dat hij nu weinig kon doen, er is een kans dat er nog een splinter in zijn keel zit maar dan zou Guus onder narcose moeten om dat te bekijken. De DA wilde het afwachten en we moeten Guus goed in de gaten houden, zodra zijn keel dikker wordt moeten we meteen terug. Hij heeft Guus een injectie gegeven en een AB kuur ter voorkoming van een ontsteking..
Ik ben me echt rot geschrokken.. Dit was allemaal vanmiddag rond half 3 en nu gaat het niet veel beter met Guus… hij ligt alleen maar en wil helemaal geen eten of drinken, zelfs geen vlees (KVV) van Mitch waar hij anders zo gek op is. Ik weet ook niet zo goed wat we nu moeten doen.. hij moet straks nog een AB pilletje wat echt een gevecht gaat worden omdat hij niets wil.
Iemand tips?? Heel graag… ik voel me verschrikkelijk schuldig