Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

loopse teven in losloopgebied

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer
Aantal honden: 2

loopse teven in losloopgebied

Ongelezen bericht door Sil »

Vandaag voor de vierde keer in twee weken een loopse teef in ons losloop bos(je). En voor de vierde keer loop ik dan maar weer met Harley aangelijnd want ja, ik kan hem wel met heeeeel veel moeite bij me houden, maar dan is de lol er al lang af, dus lijn ik hem maar aan. Eigenlijk vind ik het belachelijk dat mensen met een loopse teef in een losloopgebied gaan lopen. Twee ervan lieten de teef ook nog los lopen en de ene kwam gezellig bij ons buurten en wij moesten de reuen ervan af trekken terwijl bazin vanaf de andere kant van het veld stond te roepen dat ze loops was :scratch: .Vandaag was de teef errug gewillig en wilde niet meer met de baas mee dus baas zegt "loop jij maar eerst door". Dus ik zeg "ja maar dan loop ik het hele eind m'n hond mee te trekken". Nou, dat was niet zo'n probleem want mijn hond was toch maar klein dus dat trok makkelijk. Ja hallo, daarvoor loop ik niet in een losloopbos! Eigenlijk heb ik er dan hevig de pest in maar ik durf niks te zeggen omdat ik nou ook weer niet venijnig over wil komen. Misschien snappen die mensen het wel echt niet. Je weet maar nooit. De tweede zei ook "ja maar ik til haar wel op hoor als er een hond aan komt". (Terwijl er een hitsige Rottweiler tegen je op staat te springen?...Noem maar een zijstraat :piew: ). Hoe kan je die mensen nou op een vriendelijke, niet aanvallende manier vertellen dat het niet zo erg handig is om daar te lopen en dat ze misschien toch beter in de wijk kunnen wandelen omdat er wel eens akelige dingen kunnen gebeuren, bijvoorbeeld.
Of horen loopse teefjes wel in een losloopbos en moet ik me maar aanpassen?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Re: loopse teven in losloopgebied

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik loop ook gewoon met mijn loopse teven in het bos, heb er net zo veel recht op om daar te lopen. Als ze in de dekrijpe periode zijn houd ik ze aan de lijn en als er reuen achter ons aan komen wacht ik op de eigenaar. Kan wel in de wijk gaan lopen, maar daar lopen nog meer honden dan in het bos.

Ik vind dat mijn honden ook hun energie kwijt moeten kunnen. Het bos is voor iedereen of we nou met een loopse teef lopen of met een hitsige reu.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Een loopse teef los laten lopen vind ik idd niet handig maar een loopse teef heeft net zoveel recht op beweging als jouw reu. Dus; een loopse teef mag denk ik gewoon overal lopen.
Dus; ja, aanpassen; geven en nemen.

Eventueel op rustig moment aangeven dat los laten lopen van die teef voor reu-eigenaren niet handig is, maar voor henzlef ook niet; voor je het weet wordt ze ongewild gedekt.
Het kan ook dat ze "loops zijn" ineens letterlijk gaan nemen en actief op zoek naar een reu, al dan niet meters, honderden meters bij de baas vandaan. Met als resultaat een weggelopen teef, al dan niet tegen een auto doodgereden.

Persoonlijk zou ik, als we ooit een teefje hebben, haar in de loopse periode niet los laten lopen. Ik vind dat in beginsel dom en vragen om problemen. Verbieden kun je het niemand, maar ik vind dat niet getuigen van goed nadenken, hoe goed een hond normaal ook luistert; als ze loops is KAN dat zomaar anders zijn.

Suzanne
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Oef, ze komen op show, ze komen op cursus en ze lopen op straat, steriliseren is niet natuurlijk :U:
Zolang er in het aanlijngebied ook alles losloopt zie ik geen bijzonder probleem. :W:
Ik heb zelfs op een autoweg gestaan met Lillith boven mijn hoofd en een :oeps: boxer
Dit alles was wel aangelijnd hoor.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hoewel ik niet in officiële losloopgebeden loop, loopt mijn teef wel gewoon los tijdens de loopsheid. Dat gaat met haar prima en ze moet wel haar energie kwijtkunnen.
Ik train ook met haar trouwens.
Ik heb een paar clubgenoten die dat belachelijk vinden want hun reu reageert erop.....als ik zég dat ze loops is.... :roll: Zeg ik niets dan merken ze ook niets aan hun reu, want dan pikken ze bepaald gedrag gewoon niet en corrigeren ze dat, waarna die reuen gewoon weer luisteren. :roll: Ik hou wel rekening met de reuen door bepaalde oefeningen als laatste te doen en wat meer de afgelegen hoekjes van het veld op te zoeken voor bepaalde oefeningen.
Alleen tijdens de hoogtijdagen (dag of 3 bij Biène) train ik niet, maar ook dan loopt ze gewoon los in het bos (maar goed...daar kom ik zelden iemand tegen dus dat scheelt)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik ben met Dieber alleen de eerste dag nog op het Rozendaalse veld geweest en toen was er maar 1 reu die enige interesse vertoonde. Nu lopen we al ruim een week in een aanlijngebied waar bijna iedereen zijn hond los laat lopen maar wel meteen aanlijnt indien een ander zijn hond aanlijnt. Ben afgelopen week geloof 3 honden tegen gekomen. Ik vind dat loopse teefjes ook recht hebben op beweging alleen ga ik andere honden niet opzoeken. Hier in de wijk kom ik meer loslopende intacte reuen tegen dan in het bos. En in het bos loopt er tenminste nog een eigenaar bij, wel zo handig.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik loop in principe met Pasha overal, alleen de Drunese Duinen oid op zondag doe ik niet. Dan is het zo druk met van die hondjes die nooit buiten komen en dus absoluut niet luisteren.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
gonnie
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
Eventueel op rustig moment aangeven dat los laten lopen van die teef voor reu-eigenaren niet handig is, maar voor henzlef ook niet; voor je het weet wordt ze ongewild gedekt.
Het kan ook dat ze "loops zijn" ineens letterlijk gaan nemen en actief op zoek naar een reu, al dan niet meters, honderden meters bij de baas vandaan. Met als resultaat een weggelopen teef, al dan niet tegen een auto doodgereden.

Persoonlijk zou ik, als we ooit een teefje hebben, haar in de loopse periode niet los laten lopen. Ik vind dat in beginsel dom en vragen om problemen.

Suzanne
Doodgereden kunnen ze ook worden als ze buiten de loopsheid los lopen, als ik daar bang voor zou zijn liepen ze nooit meer los.

En om wat voor problemen vraag ik dan, een ongewilde dekking? Daar ben ik altijd zelf nog bij, in al die jaren dat ik met loopse honden loop is er nog geen een gedekt. De vorige loopsheid waren de vier dames nog tegelijk dekrijp ook toen was het wel even vervelend, want als ik de ene teef liet zitten als er een reu aan haar gat snuffelde zat de andere alweer met haar gat de lucht in. Maar goed het is goed gegaan. Het is eigenlijk nog wel lachwekkend als je de meiden hun best zien doen om te zorgen dat de reu een van de vier koos. En de reu wist op den duur ook niet meer wat hij nou moest.

Oke, ik heb weleens ruzie gehad met mensen, er was eens een vent die ook vond dat ik niet in het bos moest komen, en hij ging zijn reuen trappen omdat ze niet mee wilden, hij had ook geeneens riemen bij zich, maar daar kan ik niks aan doen. Die vent ging toch tekeer tegen me was niet normaal.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Simy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door Simy »

Als mijn teef loops is ga ik niet het losloopgebied opzoeken om het nog leuk voor mijn teef te houden en niet onnodig de reuen het moeilijk te maken. Dit ook vooral omdat mijn teef niet een echte Bitch is en niet duidelijk genoeg aan de reuen laat merken dat ze er niet van gediend is.
Wel is het zo dat we de pech hebben dat ze het hele jaar wel reuen achter zich aan heeft lopen die haar lekker vinden reuken.
En ach het is maar een dikke 3 weken en dan kan ik wel op een andere manier zorgen dat ze haar energie kwijt raakt. :wink:
Groetjes Yvonne
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik loop in het bos hoor, als ze loops zijn.
Natuurlijk is het wel zo dat het hier niet heel druk is, maar toch.

Wij trainen ook gewoon door als er een loops is.
De reuen moeten het ook leren tenslotte en door nooit een loopse teef tegen te komen leren ze het niet :19:

Ik loop al meer dan 20 jaar met loopse honden los en zolang ze komen als ik roep is dat mijn zorg toch?
Ik lijn ze meestal wel aan hoor, trouwens, maar het hoeft dus niet.
Wel loop ik om het mensen makkelijker te maken op wat gekkere tijden.
Maar los mogen ze gewoon, echt wel.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Mijn dames zijn beide loops en lopen gewoon los. Ik roep ze gelijk als ik iemand aan zie komen en dan gaan ze aan de lijn. En ik loop hier niet met ze op zondagmiddag op de hei, da's vragen om problemen natuurlijk!
Laatst gewijzigd door *Esther op 13 feb 2011 02:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer

Ongelezen bericht door Sil »

Dus ik maak uit de meeste antwoorden op dat ik mijn reu dan maar aan moet lijnen in het losloopbos omdat iemand anders daar gaat lopen met een loopse teef. Harley is een Maltezer. Hij luistert redelijk, voor mij genoeg, en beter dan de meeste honden. Zoals ik al zei kan ik hem met heeeel veel moeite bij me houden, maar dan is het echt niet leuk lopen. Als ik Harley los laat lopen dan loopt hij constant achter de looppse teef aan. Voor mij geen probleem maar ik kan me voorstellen dat die mensen dat niet leuk vinden dus lijn ik hem aan maar dat vind ik niet eerlijk tegenover hem. Dus ben ik maar ergens koffie gaan drinken tot die mensen weg waren. Echt wel de omgekeerde wereld volgens mij hoor. Jouw teef, jouw zorg. Of ik moet de mijne laten castreren omdat de jouwe loops is? Probleem helemaal opgelost!
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Als mijn teef loops is probeer ik zoveel mogelijk rekening te houden met reu-eigenaren, maar wat dat betreft doe je het nooit goed hoor.
Ga ik expres op een onchristelijke tijd naar het park, krijg je een grote mond wat je daar toch doet met je teef. Loop je aangelijnd rondjes door de wijk, hebben de vele buurtgenoten dagenlang een piepende reu omdat heel de buurt van de lucht vergeven is.
En na 3 weken aan de lijn is de verleiding je op dat moment bijzonder gefrustreerde teef eens uit te laten rennen erg groot.
En vergis je niet, zelfs na zes weken ruikt ze nog bijzonder lekker...
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik kom niet echt in losloopgebieden, maar wel stukken waar veel honden los lopen. En ik loop mijn normale routes en speel los net zo goed met ze. Mijn reu heeft ook vaak zat de lucht van andere loopse teven in de neus, ik merk dat als hij bij plasjes gaat lopen kwijlen etc. en soms bij vriendinnetjes "ze is loops!" dan hou je er even rekening mee. Maar goed ik heb denk een nitwit.. hij weet wel waar de mosterd te halen is, maar hij mag niet van sarah (ik)
Andersom nooit echt honden achter de loopse teef aan gehad, en dan heb ik meneer nog bij me die vind dat als hij al geen ritje mag maken, dat niemand anders dat mag :S:
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

ik loop ook gewoon met mn loopse teven in een losloop gebied zijn er toevallig 2 loops op het moment alleen niet op de del rijpe dagen dan ga ik wel ff fietsen met ze maar indd wat er al aangegeven word ook een loopse teef moet zn energie kwijt en mijn teven pikken het toch niet vreemden reuen die bij ze gaan klooien dus worden dan ff goed afgesnauwd en lopen dan weer door
ik zou zeggen leer je reutje er mee om te gaan :19:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Sil schreef:Dus ik maak uit de meeste antwoorden op dat ik mijn reu dan maar aan moet lijnen in het losloopbos omdat iemand anders daar gaat lopen met een loopse teef. Harley is een Maltezer. Hij luistert redelijk, voor mij genoeg, en beter dan de meeste honden. Zoals ik al zei kan ik hem met heeeel veel moeite bij me houden, maar dan is het echt niet leuk lopen. Als ik Harley los laat lopen dan loopt hij constant achter de looppse teef aan. Voor mij geen probleem maar ik kan me voorstellen dat die mensen dat niet leuk vinden dus lijn ik hem aan maar dat vind ik niet eerlijk tegenover hem. Dus ben ik maar ergens koffie gaan drinken tot die mensen weg waren. Echt wel de omgekeerde wereld volgens mij hoor. Jouw teef, jouw zorg. Of ik moet de mijne laten castreren omdat de jouwe loops is? Probleem helemaal opgelost!

Jouw hond luistert toch niet naar jou en dat is toch jouw probleem? Natuurlijk zorg je ervoor dat je loopse teef niet naar een hitsige reu loopt, maar je moet toch ergens lopen? En als ik een loopse teef heb die onder appel staat dan hoort de reueneigenaar zijn hond ook onder appel te hebben staan.
De essentie van een losloopgebied is dat een hond alleen dan los gaat als hij luistert. Zo niet, dan moet hij aan de lijn.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Sil schreef:Dus ik maak uit de meeste antwoorden op dat ik mijn reu dan maar aan moet lijnen in het losloopbos omdat iemand anders daar gaat lopen met een loopse teef. Harley is een Maltezer. Hij luistert redelijk, voor mij genoeg, en beter dan de meeste honden. Zoals ik al zei kan ik hem met heeeel veel moeite bij me houden, maar dan is het echt niet leuk lopen. Als ik Harley los laat lopen dan loopt hij constant achter de looppse teef aan. Voor mij geen probleem maar ik kan me voorstellen dat die mensen dat niet leuk vinden dus lijn ik hem aan maar dat vind ik niet eerlijk tegenover hem. Dus ben ik maar ergens koffie gaan drinken tot die mensen weg waren. Echt wel de omgekeerde wereld volgens mij hoor. Jouw teef, jouw zorg. Of ik moet de mijne laten castreren omdat de jouwe loops is? Probleem helemaal opgelost!
Loopse teven kom je het hele jaar tegen, dus wat dat betreft zul je erop moeten trainen dat hij dan ook moet luisteren. En ja...dat gebeurt in eerste instantie natuurlijk met tegenzin (die loopse teef is nu eenmaal wel heel interessant).
Ik kom niet in losloopgebieden zoals gezegd, maar ook in losloopgebieden lopen nu eenmaal loopse teven en die kun je dus het hele jaar tegenkomen.

Je kunt het ook omdraaien....moeten alle teveneigenaren hun teef maar castreren omdat jij lekker wil lopen?
Moet ik mijn teef 2x per jaar 3 weken aan de lijn houden omdat anderen hun hond niet bij zich kunnen houden?
Rekening houden met elkaar is prima, maar niet ten koste van alles.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Omdat de losloopgebieden hier omgeven zijn door drukke wegen laat ik Otto [plaat voor z'n kop] hier aangelijnd uit. Komen we loslopende loopse teefjes tegen dan is het wel zo prettig als baasje het in elk geval even laat weten. Dan loop ik gewoon de andere kant op [desnoods met Otto een stuk onder mijn arm als het anders sleuren wordt]. Bij hem kan er geen snoepje tegenop in die situaties. Meestal zijn loopse meisjes aangelijnd, als ik ze tegenkom en waarschuwt het baasje.

Soms komen we loslopende (niet-loopse, bijna-loopse of net-niet-meer-loopse) teefjes tegen die zeer gewillig voor Otto blijven staan. Dan is het een ware befkoning :oeps: Wel lachen met een zwart labradorteefje, die had precies de juiste hoogte :mrgreen: Hij vindt het maar spannend allemaal, maar o, o, o.

Toen hij vorig jaar een virus had, ben ik ook gewoon met hem naar het losloopgebied gegaan. Als er dan honden kwamen buurten, zei ik het tegen de andere baasjes. Geen problemen mee gehad.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik vind dat loopse teven niet in officiële losloopgebieden moeten lopen. Het is ontzettend irritant voor mensen met reuen.
Ik ben Benthor 2 keer kwijtgeraakt in het losloopgebied het Leesten. Beide keren was het op zondag en er liep dus iemand met een loopse teef. Waarschijnlijk hoorde in 1 geval de bazin me wel roepen (ik zag haar in de verte) maar ze liep stug door. Ik kon Benthor in beide gevallen weer bij de uitgang ophalen.

Mukkie is nu loops en ze blijft aangelijnd in komt alleen in aanlijngebieden. Die paar weken komt ze best door zonder loslopen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

EstherK schreef:Ik vind dat loopse teven niet in officiële losloopgebieden moeten lopen. Het is ontzettend irritant voor mensen met reuen.
Ik ben Benthor 2 keer kwijtgeraakt in het losloopgebied het Leesten. Beide keren was het op zondag en er liep dus iemand met een loopse teef. Waarschijnlijk hoorde in 1 geval de bazin me wel roepen (ik zag haar in de verte) maar ze liep stug door. Ik kon Benthor in beide gevallen weer bij de uitgang ophalen.

Mukkie is nu loops en ze blijft aangelijnd in komt alleen in aanlijngebieden. Die paar weken komt ze best door zonder loslopen.

Maar dan heb jij Benthor toch niet onder appel? Waarom leg je dan het probleem neer bij de eigenaar van de teef?
Afbeelding
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Hier gaat onze intacte teef ook gewoon los, ook in een losloopgebied.
Ik ga niet speciaal op zondag naar de hei ofzo, maar als dat toevallig in de planning zat dan gaan ik ook gewoon.
Ik vind dat van beide kanten je hond onder controle moet hebben, ik zorg dat mijn teef niet ver van me wegloopt en zeker niet naar andere honden.
Wij lopen ook samen met de loopse teef met 2 intacte reuen, ga die ook niet apart uitlaten. De reuen gedrag zich maar, buiten is om te rennen en te spelen en niet om loopse lola lastig vallen.
Binnen gaan ze wel in de bench/of andere ruimte om en om op de hoogtij-dagen, dan hebben ze zeker energie over dus is het wel zo eerlijk dat ze ook even lekker kunnen rennen.

Maargoed dit blijft altijd een eeuwige discussie....
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

lieke schreef:
EstherK schreef:Ik vind dat loopse teven niet in officiële losloopgebieden moeten lopen. Het is ontzettend irritant voor mensen met reuen.

Maar dan heb jij Benthor toch niet onder appel? Waarom leg je dan het probleem neer bij de eigenaar van de teef?
Als mijn honden loslopen hoeven ze niet aan de voet te lopen. Dat haalt namelijk de toegevoegde waarde van loslopen weg. Ze houden mij altijd in de gaten en lopen niet weg. Als Benthor vervolgens 30 meter voor mij loopt en een loopse teef tegenkomt dan kan ik daar niet op reageren. Ik weet immers niet dat daar een loopse teef is. Bazin loopt gewoon door met een colonne reuen achter haar aan. Benthor vergeet alles om zich heen en volgt de teef. En ik kan dus gaan zoeken.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Sil schreef:Hoe kan je die mensen nou op een vriendelijke, niet aanvallende manier vertellen dat het niet zo erg handig is om daar te lopen en dat ze misschien toch beter in de wijk kunnen wandelen omdat er wel eens akelige dingen kunnen gebeuren, bijvoorbeeld.
Of horen loopse teefjes wel in een losloopbos en moet ik me maar aanpassen?

Loopse teefjes in een losloopgebied is niet handig,maar ook zij hebben beweging nodig :19:
Met Bente ging ik dan gewoon naar het aanlijngebied (dat vaak heel rustig is) en dan liet ik haar daar los lopen.Als er dan een andere hond aan kwam ging ze vast.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Als ik een loopse teef heb doe ik eigenlijk niet veel anders dan anders, ik ga wel naar gebieden waar ze los mogen maar dat zijn zowiezo al de rustige gebieden en de rustige tijden van de dag. Als ik andere honden zie lijn ik aan, of neem ik ruim van tevoren een ander pad. Ook als ze loops zijn kan ik mijn honden bij me roepen om ze aan te lijnen en op die manier zo min mogelijk overlast te veroorzaken voor mensen met (intacte) reuen.
Ik vind ook wel dat reuen-eigenaren soms gemakkelijk het probleem van een erg op een loopse teef reagerende eigen reu afschuiven op de eigenaar van de loopse teef, maar ik kan het me op zich wel voorstellen dat het vervelend is.
Toch is het natuurlijk zo dat je een loops teefje niet 2x 3 weken per jaar binnen kunt houden want dat is gewoon niet te doen. Maar als iedereen zijn eigen honden goed in de gaten houdt en zijn eigen verantwoording neemt, dan kan het prima om met een loopse teef in een losloopgebied te lopen. Ik heb er in al die jaren dat ik intacte teefjes heb nog nooit mot om gehad.
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

ik vind dat het van 2 kanten moet komen, maar heb wel zo van ga dan niet op drukke
tyden, dat er veel mensen lopen, ma zoek een beetje de rustige tijden op.
want hier loopt er een met teven en in het zomerseizoen als mensen hier aan het zwemmen
zijn en ze honden mee hebben, loop zij dan met de honden er ook als ze loops zijn. dat hoef
van mij dus ook weer niet.
en nee mijn reuen doen weinig op loopse teven uit, op een teef maar daar speelt en rent
chezz ook mee als ze niet loops is.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Ik ga echt niet naar losloopgebied met loopse dames. Zou het echter wel waarderen als hondenbazen in onze buurt waar aanlijnplicht is dan ook hun intacte reuen of onder appel (lukt niet) of aan de lijn zouden houden...Dat doen een aantal dan weer niet.
Dus ruzie heb ik toch wel als ik loopse teef heb vaak, helaas.
Mijn kinderen moeten ook gewoon de honden kunnen uitlaten vind ik.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
gonnie
Zeer actief

Ik vind dat echt leuk hoe mensen met reuen reageren als mensen met hun loopse teef in het bos lopen. Sorry, maar zoals ik al zei in de wijk lopen veel meer honden dan in het bos. Ik ga altijd sòchtends vroeg loops of niet en kom dan niet zo heel veel mensen tegen, ik roep altijd dat mijn teven loops zijn en lijn ze aan als ik mensen met honden aan zie komen, als er een reu achteraan komt dan wacht ik op de eigenaar meer kan ik niet doen. En een paar jaar terug liep er een mevrouw die zelf altijd reuen had gehad en het toen heel erg vond dat mensen met hun loopse teef in het bos liep, totdat ze zelf een teef had toen had ze er ineens begrip voor.
Het is gewoon zo dat mensen altijd vanuit hun eigen straatje praten, en waar zij last van hebben moet dan maar opduvelen, ik zeg ook niet dat mensen met ongehoorzame reuen maar niet in het bos moeten komen. Tenslotte is het wel zo dat als jij de baas bent van je hond de hond helemaal niet wil dekken zonder je toestemming. Heb eens een trainer gesproken die een herder had, hij moest zijn herder altijd aan iemand anders meegeven omdat die hond in het bijzijn van zijn baas geen teef wilde dekken.

iedereen met een reu kan praten als brugman, ik probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden als mijn teven loops zijn door zoals ik al zei te wachten op de eigenaar, mijn honden als ze dekrijp zijn aan de lijn te houden, ga dan ook niet op de drukke tijden lopen, maar ja kom altijd wel mensen tegen.

En je kan het gewoon niet iedereen naar zijn zin maken, trouwens ik heb ook geen tuin en op het balkon weigeren mijn honden toch echt om hun behoefte te doen, dus moet wel met ze naar buiten, en in de wijk hebben er nog meer mensen last van dan in het bos. Dus ik blijf gewoon met mijn honden naar het bos gaan als ze loops zijn.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik loop ook gewoon met een loopse Floor in het losloop gebied. Probeer dan wel op rustige tijden te gaan, om zo min mogelijk overlast te veroorzaken. Maar ik kan moeilijk 3 weken lang mijn hond, die erg veel energie heeft, aan de lijn houden. Ze luistert prima en blijft goed bij me. En tja, het zal me niet in dank afgenomen worden, maar so be it.

Toen ik nog 2 ongecastreerde reuen had, kon ik gewoon wandelen met een vriendin die op dat moment 2 loopse teven had. Een simpel nee was echt genoeg om ze zich te laten gedragen. Die teven kwamen ook hier in huis, uiteraard onder streng toezicht, maar heeft nooit problemen gegeven.
Ik vind het altijd lekker makkelijk om maar te zeggen dat iemand met een loopse teef ergens niet mag komen, je zou ook kunnen proberen je reu dusdanig onder appel te krijgen dat hij naar jou luistert, inplaats van te doen wat zijn instinkt hem ingeeft.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik moet zeggen dat ik zelf altijd wel baal als ze loops is, ik neem haar bijna altijd mee.
Gaat een beetje moeilijk in de bus of winkels met een loopse meid :wink: .
Had haar allang willen laten steriliseren, maar ze heeft een snertvacht die dan waarschijnlijk nog erger wordt :devil: .
En dat gedonder met al die losse niet luisterende reuen/ eigenaren :wink: , in aanlijngebied en de wijk :evil: :ok:
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Toch weer een vermakelijke non-discussie dit :lol1:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”