Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Daar sta je dan met je goede gedrag

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Daar sta je dan met je goede gedrag

Ongelezen bericht door saffie »

Gisteren kwam ik een man tegen met twee staffords. De ene had hij al vast en de ander begon hij snel te roepen toen hij ons zag. Dus ik lijn braaf mijn beide honden aan, met alle verhalen over hondenonvriendelijke aangelijnde honden en de irritante mensen die hun honden op ze af laten stieren in mijn achterhoofd. Nou lijn in mijn honden altijd aan als ik aangelijnde honden spot, maar ik dacht dus echt dat dit een typisch geval 'wil geen contact met andere honden' was.

Heb ik net op mijn dooie gemakje mijn honden aangelijnd, bleek het dat het hem niet was gelukt om zijn loslopende hond bij zich te krijgen en die kwam dus blij op ons af gerend.
Boy helemaal gelukkig want het was een teefje, Saffie minder gelukkig want die zat aan de lijn en begon te blaffen, waarop die hond Saffie begon uit te dagen om te spelen :smile:

Terwijl ik die man passeer laat hij de flex van zijn aangelijnde hond ook gewoon uitgerold. Tsja sorry, maar met twee honden aan de lijn, een loslopende hond erbij en een aangelijnde hond op 20 cm. afstand lukt het me dus echt niet om Saffie te beletten om te blaffen. Dus die zette haar scheur open.

Zegt die man ook nog 'wat een fel hondje'. Op een hele vriendelijke toon hoor, dus ik kon er wel om lachen, maar jemig :smile:
Dan denk je ook je best te doen.

Ik maak wel vaker dat soort dingen mee. Mensen die verontwaardigd zijn dat je je honden aanlijnt voor hun aangelijnde hond want 'hij doet niets hoor'. Of mensen die hun hond op het laatste moment toch maar los laten terwijl je net braaf je honden voor ze hebt aangelijnd 'ja los zijn ze veel makkelijker he'

Conclusie: het is ook nooit goed
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Daar sta je dan met je goede gedrag

Ongelezen bericht door Lief »

Ach beter een keer teveel aangelijnd dan een gat in je hond toch?
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Re: Daar sta je dan met je goede gedrag

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Ik lijn mijn honden ook wel eens preventief aan, als ik mensen zie die hun hond vasthouden.
Onder het motto, ja kan niet weten...
En inderdaad soms is het niet nodig, en gedraagt iedereen zich keurig. Dan kunnen zij alsnog los
om even te spelen.
Ik ga er altijd maar van uit dat de eigenaar zijn hond het beste kent, en dus de maatregelen treft die hij geschikt acht. Soms zie je dat het niet op tijd lukt een hond vast te maken.
Dan loop ik altijd even achteruit, om de eigenaar iets meer tijd te gunnen, om in alle rust zijn viervoeter aan te lijnen.
Gaat dat niet lukken dan is er nog niets aan de hand. (Ik heb nog nooit een hond mijn galgo's zien inhalen)
En meestal gedragen loslopende honden zich heel keurig tegen hun soortgenoten. Aan de lijn gaan zij vaak een grote mond opzetten (want mijn baas zal mij wel helpen en dus ben ik stoer)
Los, moet ik het alleen waarmaken, en neem ik liever geen risico??
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”