Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nog 1 poging
Moderator: moderatorteam
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Nog 1 poging
Om Danne dikker te krijgen, even voor de duidelijkheid, Zen en Hayley zien er super uit, Danne is al van pup af aan een mager scharminkel ( wel top gespierd), mevrouw eet wanneer ze zin heeft en dat is ook rustig 2 dagen niet, ze is altijd al een bezig bijtje geweest en lijkt het gewoon te druk te hebben om dikker te worden. Sinds een jaar eet ze verplicht in de bench, ook heb haar 'savonds kvv gegeven voor het slapen gaan en 'sochtends brokken, en een tijd helemaal op kvv/rauw. Ze is zo gezond als een vis, maar misschien moet ik me er ook wel bij neerleggen dat ze net zo'n drama is als haar moeder was met eten en dat is ook goedgekomen LOL.
Toch wil ik deze vraag nog 1 keer stellen, want dan kan ik zeggen dat ik eigenlijk alles geprobeerd heb en me er eventueel bij neerleggen.
Danne krijgt momenteel dus 'savonds kvv ( smuldier) en 'sochtends cavom ( een halve mok, meer eet ze niet op, als je grammen wilt zal ik het even af moeten meten)
Ze is bijna 19 kilo, goed gespierd en goed gemutst.
Wat kan ik nog proberen?
Toch wil ik deze vraag nog 1 keer stellen, want dan kan ik zeggen dat ik eigenlijk alles geprobeerd heb en me er eventueel bij neerleggen.
Danne krijgt momenteel dus 'savonds kvv ( smuldier) en 'sochtends cavom ( een halve mok, meer eet ze niet op, als je grammen wilt zal ik het even af moeten meten)
Ze is bijna 19 kilo, goed gespierd en goed gemutst.
Wat kan ik nog proberen?
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Re: Nog 1 poging
Tja...scharminkel Biène heb ik dikker gekregen op KIVO. Zijn meerdere mensen op mijn club die dit nu ook geven als hun honden (te) mager worden en allemaal zijn ze dik tevreden.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Kit
- Erelid
Inge schreef:Tja...scharminkel Biène heb ik dikker gekregen op KIVO. Zijn meerdere mensen op mijn club die dit nu ook geven als hun honden (te) mager worden en allemaal zijn ze dik tevreden.
KIVO heb ik nog niet geprobeert, schrijf ik ff op
Ik zal vanmiddag eens foto's maken, gewoon om het verschil te laten zien, nu ligt alles weer in diepe rust, dus wachten tot ze weer tot leven komen
-
lets have fun
Heb je al eens een ander merk kvv geprobeert? Hoor wel vaker over honden die de smuldier niet zo goed accepteren. Dan doen ze het opeens wel goed op energique of carnibest of zo. In smuldier zit verhoudingsgewijs heel veel orgaanvlees en niet alle honden zijn daar dol op. De andere merken hebben weer wat meer spiervlees, dat beter in de smaak valt. Ik zou het gewoon eens proberen.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Samara blijft ook erg schraal... eet niet meer dan ze zelf nodig vind.. heeft al verschillend voor gehad maar niets hielp echt.
Meer geven heeft geen nut want dan eet ze daarna 3 ipv 2 dagen niet... als ik haar echt wat gewicht bij wil geven dan krijgt ze elke dag een bak soep met brood erbij.. dat vind ze geweldig namelijk
Maar ik heb me erbij neergelegt...
Meer geven heeft geen nut want dan eet ze daarna 3 ipv 2 dagen niet... als ik haar echt wat gewicht bij wil geven dan krijgt ze elke dag een bak soep met brood erbij.. dat vind ze geweldig namelijk
- Kit
- Erelid
Van Carnibest krijgen ze hier een hele rode aparte kleur, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen
Rodi heb ik een tijdje gebruikt, maar nu dus al een hele tijd Smuldier, de rest doet het er super op, bij Danne doet het alleen niet veel. Ze vindt het heerlijk, maar het zet dus niks aan, Energique heeft ze lange tijd als pup gehad.
Rodi heb ik een tijdje gebruikt, maar nu dus al een hele tijd Smuldier, de rest doet het er super op, bij Danne doet het alleen niet veel. Ze vindt het heerlijk, maar het zet dus niks aan, Energique heeft ze lange tijd als pup gehad.
-
lets have fun
Die rode kleur kan door de bietjes komen die erin zit.
Of anders toch maar kivo? Daarin zit 16% vet tegen 14% vet in andere merken. Als ze daar niet dikker van wordt...
Of anders toch maar kivo? Daarin zit 16% vet tegen 14% vet in andere merken. Als ze daar niet dikker van wordt...
- Kit
- Erelid
lets have fun schreef:Die rode kleur kan door de bietjes komen die erin zit.
Die kivo klinkt inderdaad wel erg goed ja hahahaha, misschien daar eens wat van aanschaffen
- Kit
- Erelid
jacq1970 schreef:Samara blijft ook erg schraal... eet niet meer dan ze zelf nodig vind.. heeft al verschillend voor gehad maar niets hielp echt.
Meer geven heeft geen nut want dan eet ze daarna 3 ipv 2 dagen niet... als ik haar echt wat gewicht bij wil geven dan krijgt ze elke dag een bak soep met brood erbij.. dat vind ze geweldig namelijk![]()
Raar is dat he, als ik bij Danne ga zitten pushen en zo, doet ze dat inderdaad ook, gewoon neus ophalen en verrekken te eten, daarom hou ik wisseling van voer ook zo lang mogelijk vol, anders zie je gewoon geen goed resultaat.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik zou (vette) pens extra gaan voeren (ik kan wel een grof gemalen komen voor je, als je wilt
).

- Kit
- Erelid
Hutsje schreef:ik zou (vette) pens extra gaan voeren (ik kan wel een grof gemalen komen voor je, als je wilt).
Ze is GEK op pens en ik neem je aanbod graag aan, nog 11 dagen en dan mag ik hopelijk weer rijden en zo
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Ik vond Lotgering ook vrij vet. Misschien is dat ook iets?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
goed man! dan spreken wel wat af. dit is hele mooie pens, echt heel grof gemalen en er zit ook leb en boekmaag bij in.kitty2 schreef:Hutsje schreef:ik zou (vette) pens extra gaan voeren (ik kan wel een grof gemalen komen voor je, als je wilt).
Ze is GEK op pens en ik neem je aanbod graag aan, nog 11 dagen en dan mag ik hopelijk weer rijden en zo![]()

- dagmar88
- Zeer actief
Misschien daar dan nog wat lam/geit bij en wat lamsvet door de kvv?kitty2 schreef:Hutsje schreef:ik zou (vette) pens extra gaan voeren (ik kan wel een grof gemalen komen voor je, als je wilt).
Ze is GEK op pens en ik neem je aanbod graag aan, nog 11 dagen en dan mag ik hopelijk weer rijden en zo![]()
- Kit
- Erelid
Boutje schreef:schapenvet bijvoegen werk ook goed
even googlen op "satin balls", is een recept wat je zelf kan maken met schapenvet om ze dikker te krijgen
als ik me niet vergis heeft energique ook een variant met schapenvet er bij, misschien is dat ook een optie
kivo vind ik nogal wisselend van uitzicht en geur...
bibi schapenmix zet ook mooi aan, ik voer het daarom niet meer aan de shelties hier, wel aan de collies
Schapevet krijgen ze hier al, ook dat doet niks bij die muts
- Kit
- Erelid
senna03 schreef:Ik vond Lotgering ook vrij vet. Misschien is dat ook iets?
Ik heb een poos terug wat besteld, maar ze at het niet met smaak op, de rest wel overigens hoor, maar het is tenslotte hoofdzakelijk voor Danne
- Kit
- Erelid
Hutsje schreef:goed man! dan spreken wel wat af. dit is hele mooie pens, echt heel grof gemalen en er zit ook leb en boekmaag bij in.kitty2 schreef:Hutsje schreef:ik zou (vette) pens extra gaan voeren (ik kan wel een grof gemalen komen voor je, als je wilt).
Helemaal mooi!!! Ik laat het je zo snel mogelijk weten als de vriezer aangeslingert is hihihi