Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond los bij een ander

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dreetje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Hond los bij een ander

Ongelezen bericht door Dreetje »

Stel je gaat op vakantie en je laat je hond achter bij een bekende, waar wel eens mee gewandeld wordt, met ook een hond(en).
Kan je hond dan ook los bij deze persoon of ben je daar voorzichtig mee.
Andrea

Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Re: Hond los bij een ander

Ongelezen bericht door Danielle »

ik durf mijn honden niet bij een ander te laten dus los wordt er zeker niet gelopen!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Danielle schreef:ik durf mijn honden niet bij een ander te laten dus los wordt er zeker niet gelopen!
idem
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik laat mijn honden ook niet bij een ander achter :wink:
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ligt eraan bij wie. Ik zit op school in dordrecht en soms moet ik dan een les volgen. Dan neem ik mijn hond mee naar mijn schoonouders/vriend. Deze kunnen haar gewoon loslaten en dan luistert ze ook goed naar hun
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Ik zou het alleen doen als ik zelf meerdere keren ben meegelopen om te zien hoe mijn hond reageert. Naar sommige vrienden luistert hij zeer goed, naar anderen als het hem uitkomt.
Marjolein.
Actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu

Ongelezen bericht door Marjolein. »

Als ze bij mijn ouders is, mag ze van mij best los lopen. Bij mijn schoonmoeder ook wel, maar niet bij mij schoonvader. Ze heeft vanaf dag 1 al besloten dat ze hem niet mag. :scratch:
Afbeelding

Suus <3
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Finn zou luisteren. Bluf niet :engel:
En mijn buuf heeft Finn wel eens meegenomen, maar durfde het niet aan om hem los te laten bang dat er wat gebeurde, terwijl die perfect luistert naar degene die hem uitlaat.
Mijn tante neemt wel eens honden in huis die ze kennen, beagles friese stabij voorheen en omgekeerd, die laten alles los en bij elkaar ook met wandelen, het is dan ook wel bekend uitlaat gebied voor de honden die ze onderling wisselen met vakanties, in dezelfde buurt, ze kennen de andere honden die ook uitgelaten worden etc. met makkelijke honden en honden die elkaar kennen en die luisteren zou ik niet zo moeilijk doen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Neeee absoluut niet! :N:
Nilo is heel erg kieskeurig en eigenlijk ben ik de enige waar hij echt naar luisterd. Mijn ouders kunnen hem loslaten op overzichtelijke plaatsen, maar hij daagt hen al meer uit. Eens kijken of ik daar mee weg kom, niet luisteren :wink: Ik denk dat iemand anders hem los laat waar ik niet bij ben, hij in staat is weg te lopen om niet meer terug te komen! Hij accepteerd sowieso geen commandos van anderen, als ze dat proberen kijkt hij eerst mij aan 'vind jij ook dat ik dat moet doen?' :smile: Als ik het commando herhaal is het prima, anders heeft diegene toch echt pech.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Maeve schreef:Neeee absoluut niet! :N:
Nilo is heel erg kieskeurig en eigenlijk ben ik de enige waar hij echt naar luisterd. Mijn ouders kunnen hem loslaten op overzichtelijke plaatsen, maar hij daagt hen al meer uit. Eens kijken of ik daar mee weg kom, niet luisteren :wink: Ik denk dat iemand anders hem los laat waar ik niet bij ben, hij in staat is weg te lopen om niet meer terug te komen! Hij accepteerd sowieso geen commandos van anderen, als ze dat proberen kijkt hij eerst mij aan 'vind jij ook dat ik dat moet doen?' :smile: Als ik het commando herhaal is het prima, anders heeft diegene toch echt pech.
En als je er niet bij bent? :engel:
Finn als ik erbij ben kijkt idd ook naar mij... ben ik er niet bij dan accepteerd hij klakkeloos gezag van pa.
Bluf soms, zij heeft een karakter apart :8):
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Bob is op vakantie geweest bij Job en bij Gerda (Elmo op het forum), bij beide is hij los geweest.
Bij Job is dat heel makkelijk omdat dat in een omheinde tuin is.
Ik weet hoe en waar Gerda haar honden (en dan met name meisjespuber Sanja) loslaat en ik weet ook dat Bob naar haar luistert.

Dus ja, Bob mag ook los

Maar wel bij mensen die ik vertrouw in hun hondenkennis, hoe lief mijn ouders bijv ook zijn Bob gaat niet los bij hun.
En de groeten van de mannen :zwaai
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef:
Danielle schreef:ik durf mijn honden niet bij een ander te laten dus los wordt er zeker niet gelopen!
idem
Ik durf Charlie best bij m'n schoonmoeder te parkeren, maar los niet. Zou ze ook niet doen.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Bij een ander los lijkt me geen goed idee :neenee:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

blondie schreef:
Maeve schreef:Neeee absoluut niet! :N:
En als je er niet bij bent? :engel:
Finn als ik erbij ben kijkt idd ook naar mij... ben ik er niet bij dan accepteerd hij klakkeloos gezag van pa.
Bluf soms, zij heeft een karakter apart :8):
Dan moet hij aangelijnd blijven :mrgreen: Voor twee jaar geleden ben ik een paar dagen naar Engeland geweest met school. En mam smste de eerste dag al dat Nilo níet meer los komt, ze ging wel met hem fietsen :smile: Nee, hij is daar best hardnekkig. Een aantal mensen heeft hij een enorme voorkeur voor, waaronder zijn fokker. Misschien dat hij daar naar zou luisteren, maar dat weet ik niet zeker. En een van onze trainers wil hij aangelijnd wel mee trainen, maar los zou hij haar denk ik alsnog wel uitdagen.
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Dreetje schreef:Stel je gaat op vakantie en je laat je hond achter bij een bekende, waar wel eens mee gewandeld wordt, met ook een hond(en).
Kan je hond dan ook los bij deze persoon of ben je daar voorzichtig mee.
Een goede bekende waar ik regelmatig mee wandel zou Nova best los mogen laten. Die bekende heeft dan genoeg verstand van honden en vertrouw ik ook, want anders was het geen goede bekende :engel:
Kenzo gaat absoluut niet los, maar gewoon mee wandelen is prima.
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Mijn hond logeert vanwege mijn werk vaak bij anderen (familie of vrienden), waar zij ook los (en vast) wordt uitgelaten in bos/duin/strand, denk dat het beetje van de hond ook zelf afhangt, de mijne is zo gek op mensen dat ze het geweldig vindt om met ze te wandelen en logeren, in al die jaren is het geen probleem geweest.
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Bij degenen bij wie hij logeert als wij eens weg zijn loopt hij gewoon los tijdens de grote wandelingen. Wil prima, van hun wil hij best 't een en ander aannemen. Maar 't kan echt niet bij zomaar iedereen, hij luistert namelijk niet naar zomaar iedereen, hij moet ze wel goed kennen :tongue: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

Als we op vakantie gaan zonder hond past me moeder op hem en die laat hem ook los tijdens lange wandelingen. Nu gaan we weer naar texel met me moeder en haar man en dan trek ze er s' morgens vroeg met mylo er op uit om lekker te wandelen.
Eigenlijk zou iedereen die redelijk bekend voor hem is hem los uit kunnen laten :19:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Tyra mag best los mits mensen koekjes meenemen.
Jigzy laat ik niet eens door andere uitlaten behalve mijn ouders die laten haar alleen op overzichtelijke plekken los en als ze leven zien binnen een straal van een km moet ze vast. Ze loopt bij hun dus praktisch nooit los :mrgreen:
signmodel
Actief
Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh

Ongelezen bericht door signmodel »

niet dat ik mijn honden bij een ander onderbreng hoor maar dan ligt het eraan bij wie en waar.
max kan best makkelijk los lopen maar job, echt niet die laat ik zelf al bijna nooit los.
Afbeelding

groetjes van ons.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan is vrij makkelijk, hij kan met meerdere mensen los meelopen zolang ze maar koekjes mee hebben en regelmatig een koekje in zijn bekkie stoppen. Alleen moet ik er dan niet bij zijn want anders gaat hij mij zoeken. En het eerste stukje moet hij even vast.

Dieber durf ik maar aan 1 iemand mee te geven die haar los mag laten lopen. We lopen vaak samen en Dieber ziet hem als tweede baas geloof ik. Het is zelfs zo erg dat als ik achter blijf met Daan dat ze rustig met hem meeloopt (oke meestal veel te druk is met Biko en Teun om mij te missen)
Afbeelding
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Bailey is nu in haar recalcitrante fase belandt, dus voorlopig laat ik haar zelfs niet meer los lopen,
laat staan mijn buurvrouw die haar af en toe uitlaat als wij op het werk zijn.
Wij pasten vroeger op de dwergpoedel van die buurvrouw en die kon je met gemak los laten
lopen; een heel gehoorzaam hondje.
Afbeelding
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Ik denk dat dat aan de hond ligt. Als ik een 'ouwe trouwe gehoorzame super hond' had, ja hoor dan rustig. Niet met het stel dat hier nu rond loopt :mann:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jaymz mag bij goede bekenden best loslopen als zij hem uitlaten. Andersom durf ik de honden van die bekenden niet los te laten lopen, ook al mag ik dat wel. Jaymz kan namelijk niet zo hard meer rennen, dus die haal je zo bij, maar dat kan ik van de honden van de bekenden niet zeggen.
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

Ja hoor mijn moeder logeert hij altijd als wij op vakantie zijn, gebeurt alleen eigenlijk nooit. Maar daar kan hij prima los. Zo als afgelopen week was ik alleen thuis en moest ik een dag weg, dus mijn zusje de zorg overgenomen. En ook bij haar kan hij prima los.
Ik loop regelmatig met een vriendin en haar hond bij mij in de buurt en ook aan haar zal ik hem zeker toe vertrouwen, Carlos is niet zo moeilijk en wil vooral dicht bij de mensen blijven.
Afbeelding
Jisz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chihuahua's

Ongelezen bericht door Jisz »

Ja hoor, bij een bekende, waar ik zelf wel eens samen de honden mee heb uitgelaten mogen ze best los, wel geef ik altijd een paar trucjes mee haha:P.
Maar vaak durven mensen zelf niet om de hond(en) van een ander los te laten lopen. Heb wel gehad dat de hond van mn schoonmoeder bij ons wel los kon en bij haar niet hahahah :mrgreen:
My little dogs - a heartbeat at my feet
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Luuk wel, Tessa niet.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ja hoor dat zou kunnen. Kay luistert wel aardig naar iedereen. Alleen wel in veilig overzichtelijk gebied. Niet met alle honden kan Kay even vriendelijk overweg...
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

dubbel...
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief