Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
indalen teelballen reu
Moderator: moderatorteam
-
marjolein008
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Beauceron, bordercollie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
indalen teelballen reu
Hoi
IK heb een border collie reutje van nu 8 weken oud.
We zijn net terug van de dierenarts en nu blijkt dat er nog steeds maar 1 balletje is ingedaalt
Tot welke leeftijd kunnen de balletjes indalen?
Verder weet ik dat (wanneer de 2e bal niet in zal dalen) ik geen shows mag lopen of met hem mag fokken.
Nu is dat ook niet mijn doel, maar hij heeft een mooie stamboom en het lijkt me toch leuk om wel de keus te hebben om te kijken hoe hij het doet op shows enzo.
De dierenarts vertelde dat de kans op prostaatproblemen en kanker flink toeneemt wanneer de 2e bal niet indaalt en ik hem het beste met 6 maanden kan laten casteren.
Nu vind ik dit vrij heftig, weet iemand hier iets meer over??
IK heb een border collie reutje van nu 8 weken oud.
We zijn net terug van de dierenarts en nu blijkt dat er nog steeds maar 1 balletje is ingedaalt
Tot welke leeftijd kunnen de balletjes indalen?
Verder weet ik dat (wanneer de 2e bal niet in zal dalen) ik geen shows mag lopen of met hem mag fokken.
Nu is dat ook niet mijn doel, maar hij heeft een mooie stamboom en het lijkt me toch leuk om wel de keus te hebben om te kijken hoe hij het doet op shows enzo.
De dierenarts vertelde dat de kans op prostaatproblemen en kanker flink toeneemt wanneer de 2e bal niet indaalt en ik hem het beste met 6 maanden kan laten casteren.
Nu vind ik dit vrij heftig, weet iemand hier iets meer over??
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
Re: indalen teelballen reu
tot 6 weken dalen de balletjes in bij honden, een enkeling is later. als ze er met 10 weken niet zijn zal die ook niet meer komen.
een niet ingedaalde bal heeft inderdaad vergrote kans op tumoren het precieze weet ik hier niet van maar ik leer op school inderdaad dat het dan zaak is om de hond te laten castreren
een niet ingedaalde bal heeft inderdaad vergrote kans op tumoren het precieze weet ik hier niet van maar ik leer op school inderdaad dat het dan zaak is om de hond te laten castreren
- Argos
- Actief
- Mijn ras(sen): Kuvasz
bij Argos is bal 2 ook pas met een maand of vijf ingedaald hoor, dit kan dus nog makkelijk!
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Volgens mij daalt een bal ook nog wel eens in bij een maand of 10.
Bob heeft trouwens ook 1 bal. De operatie zoek de 2e bal kan heel ingrijpend zijn en volgens mij is het risico op allerlei vervelende zaken minder dan de ingrijpende operatie.(volgens mij staat er in een eerder opic een referentie naar onderzoeken hiernaar). Bob is ook nog een cocker waarbij castratie funest is voor zijn vacht,dus hij gaat lekker met 1 bal door het leven.
Voor show/fok aspiraties is het inderdaad jammer, maar heeft je fokker niet van te voren gewaarschuwd?
Bob heeft trouwens ook 1 bal. De operatie zoek de 2e bal kan heel ingrijpend zijn en volgens mij is het risico op allerlei vervelende zaken minder dan de ingrijpende operatie.(volgens mij staat er in een eerder opic een referentie naar onderzoeken hiernaar). Bob is ook nog een cocker waarbij castratie funest is voor zijn vacht,dus hij gaat lekker met 1 bal door het leven.
Voor show/fok aspiraties is het inderdaad jammer, maar heeft je fokker niet van te voren gewaarschuwd?
En de groeten van de mannen 

-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Een paar jaar geleden is bij een pupje van ons gefokt, zijn 2e balletje met 16 weken pas ingedaald, dus houd moed
Elly

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Welja, die bal kan best nog komen.
En als ie niet komt kan hij er ook gewoon niet zijn.
Even de zoekfunctie gebruiken inderdaad, want de risico's van het niet indalen wegen niet op tegen de risico's van de operatie volgens mij.
En als ie niet komt kan hij er ook gewoon niet zijn.
Even de zoekfunctie gebruiken inderdaad, want de risico's van het niet indalen wegen niet op tegen de risico's van de operatie volgens mij.
-
Melanie 74
Tjah, ik had ook en reutje waarvan de balletjes nog niet in zijn zakje zatten met 8 weken.
We voelde ze wel, ze waren uit de buik onderweg naar zijn zakje zeg maar.
Met 12 weken waren ze er keurig hoor
We voelde ze wel, ze waren uit de buik onderweg naar zijn zakje zeg maar.
Met 12 weken waren ze er keurig hoor
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
En ik vind castreren ook nogal wat... Zazoe heeft ook maar 1 bal.
Wat ze bij ons op de praktijk nog wel eens doen en i khoor het ook van andere praktijken is dat ze een hormoonspuit geven ofzo dan heb je nog meer kans dat hij indaalt.
Misschien is dat een idee als hij nu toch nog wat jonger is?
Als ik het toendertijd met Zazoe had geweten wilde ik dat ook
Wat ze bij ons op de praktijk nog wel eens doen en i khoor het ook van andere praktijken is dat ze een hormoonspuit geven ofzo dan heb je nog meer kans dat hij indaalt.
Misschien is dat een idee als hij nu toch nog wat jonger is?
Als ik het toendertijd met Zazoe had geweten wilde ik dat ook
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
marjolein008
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Beauceron, bordercollie
- Contacteer:
jeetje wat een hoop verschillende theorien tot wanneer de bal kan indalen.
Ik zal morgen ff de zoekfunctie gebruiken en de rest van de informatie tot mij nemen.
Voor mij is het echt niet belangrijk om ermee te fokken, maar maakte me nogal zorgen om wat de dierenarts zei.
Wanneer de operatie gevaarlijker is dan door het leven gaan met 1 bal, vind ik het ook goed.
Ik wacht in elk geval nog even af en hou jullie op de hoogte wanneer hij over 3 weken weer "gevoeld" wordt
Ik zal morgen ff de zoekfunctie gebruiken en de rest van de informatie tot mij nemen.
Voor mij is het echt niet belangrijk om ermee te fokken, maar maakte me nogal zorgen om wat de dierenarts zei.
Wanneer de operatie gevaarlijker is dan door het leven gaan met 1 bal, vind ik het ook goed.
Ik wacht in elk geval nog even af en hou jullie op de hoogte wanneer hij over 3 weken weer "gevoeld" wordt
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
heb je gelezen wat ik zei?
Niet lullig bedoelt maar als ik het geweten had toen Zazoe nog zo jong was....Ik heb hem trouwens niet lten castreren. Ik heb heel veel opgezocht daarover en het komt er steeds op neer tenminste vaak, dat de risicos die de binnebal met zich mee brengt niet op weegt tegen het risico van de operatie...
Niet lullig bedoelt maar als ik het geweten had toen Zazoe nog zo jong was....Ik heb hem trouwens niet lten castreren. Ik heb heel veel opgezocht daarover en het komt er steeds op neer tenminste vaak, dat de risicos die de binnebal met zich mee brengt niet op weegt tegen het risico van de operatie...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Angel1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terriër
Spike heeft ook maar 1 ingedaalde bal. De ander is helaas nooit ingedaald.
Mijn DA vertelde dat als de niet ingedaalde bal voorbij het lieskanaal is, het geen problemen opleverd. Dat was ook het geval bij Spike gelukkig.
Dus ik laat het ook zoals het is.
Mijn DA vertelde dat als de niet ingedaalde bal voorbij het lieskanaal is, het geen problemen opleverd. Dat was ook het geval bij Spike gelukkig.
Dus ik laat het ook zoals het is.
Groetjes, Patricia