Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond te leen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Char7
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 1
Contacteer:

Hond te leen?

Ongelezen bericht door Char7 »

Hoi!

Ik heb een vraag, voor mijn opleiding tot kynologisch instructeur heb ik voor 2 weekenden een hond nodig

Ik doe de opleiding bij Quiebus en het is dus de bedoeling dat ik hem vanaf Enkhuizen en Noord-Holland (daar woon ik) meeneem op de trein richting kerkwijk en daar dan blijf overnachten 1 of 2 nachten want anders moet ik de heletijd heen en weer...

Maar goed.. omdat ik zelf dus nog geen hond heb en verder geen hond van vrienden en kennisen kan lenen voor die tijd dacht ik, ik kan het altijd op het forum vragen, toch?

Maar ik woon dus wel helemaal in Noord-Holland en ik heb geen rijbewijs..

De dagen zijn van 25 feb tot 27 feb.. en 3 Maart tot 6 Maart.. Als alleen het 1e weekend kan is dat ook prima :)

Charlotte
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Hond te leen?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Is dit een grap?
Zou serieus iemand overwegen om een volslagen vreemde zijn eigen hond mee te geven?

Sorry (hoewel... sorry..) nog in geen 100 jaar; als ik er zelf 100% van de tijd bij kan zijn wil ik het overwegen maar ik laat geen onbekenden mijn hond meenemen. Ben je betoeterd? Weet je wel welke verantwoordelijkheid je dan hebt??

Maar, ik zet 'm alvast wel klaar:
:pop:

Suzanne
Char7 schreef:Hoi!

Ik heb een vraag, voor mijn opleiding tot kynologisch instructeur heb ik voor 2 weekenden een hond nodig

Ik doe de opleiding bij Quiebus en het is dus de bedoeling dat ik hem vanaf Enkhuizen en Noord-Holland (daar woon ik) meeneem op de trein richting kerkwijk en daar dan blijf overnachten 1 of 2 nachten want anders moet ik de heletijd heen en weer...

Maar goed.. omdat ik zelf dus nog geen hond heb en verder geen hond van vrienden en kennisen kan lenen voor die tijd dacht ik, ik kan het altijd op het forum vragen, toch?

De dagen zijn van 25 feb tot 27 feb.. en 3 Maart tot 6 Maart.. Als alleen het 1e weekend kan is dat ook prima :)

Charlotte
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Volgens mij valt dat best mee hoor, voor trimexamens worden ook wel es honden uitgeleend omdat niet iedereen 4 trimhonden bezit :19: Ik zou alleen wel wat duidelijker vertellen wat de bedoeling is, wat er van de hond word verwacht etc.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Maeve schreef:Volgens mij valt dat best mee hoor, voor trimexamens worden ook wel es honden uitgeleend omdat niet iedereen 4 trimhonden bezit :19: Ik zou alleen wel wat duidelijker vertellen wat de bedoeling is, wat er van de hond word verwacht etc.

Maar is dat dan ook een heel weekend? Ik denk ook niet dat de kans heel groot is dat dit gaat lukken, ik zou Izzy er iig niet voor lenen.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Maeve schreef:Volgens mij valt dat best mee hoor, voor trimexamens worden ook wel es honden uitgeleend omdat niet iedereen 4 trimhonden bezit :19: Ik zou alleen wel wat duidelijker vertellen wat de bedoeling is, wat er van de hond word verwacht etc.
een paar uur voor een trim examen is wat anders, een ook daarvoor geldt dat ik erbij blijf in zo'n gval.
Maar 2 weekenden een hond meegeven aan een onbekende...??? Never!

Suzanne
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Nog even daargelaten dat ik het van de zotte vind dat al die jonge meiden (ik ken er verscheidene) die nog niet eens een eigen hond bezitten, een MBO opleiding Instructeur en (nog erger) Gedragstherapeut volgen.
Met de bedoeling om dan allemaal maar beroepsmatig de opleiding en begeleiding van honden ter hand te nemen.
Ik zie daar grote problemen van komen. :N:

Kind: zoek een baan, koop een hond, ga trainen en sporten met die hond en kom over 10 jaar nog een keer terug.
Char7
Zeer actief
Contacteer:

Als er Uberhaupt iemand interesse had en in de buurt woonde, waar het dus ook eigenlijk om ging.. dan was ik wel van plan om een paar keer langs te komen natuurlijk, dan ben ik ook geen volslagen vreemde meer..
Maeve schreef: Ik zou alleen wel wat duidelijker vertellen wat de bedoeling is, wat er van de hond word verwacht etc.
De bedoeling is voor ons om te herkennen van het gedrag dat de honden laten zien.. verder moet ik leren les geven, en dus ben ik ook degene met die hond die niet de les geeft maar krijgt.. dus net als op een hondenschool eigenlijk..
Quiebus staat voor de hond alles leren op een positieve manier.

maaruhm, voor de gene die tóch niet in de buurt wonen, en geen interesse heeft. hoeven ook niet te reageren hoor.. dus die :pop: kan je achterwegen laten.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ennath schreef:Nog even daargelaten dat ik het van de zotte vind dat al die jonge meiden (ik ken er verscheidene) die nog niet eens een eigen hond bezitten, een MBO opleiding Instructeur en (nog erger) Gedragstherapeut volgen.
Met de bedoeling om dan allemaal maar beroepsmatig de opleiding en begeleiding van honden ter hand te nemen.

Kind: zoek een baan, koop een hond, ga trainen en sporten met die hond en kom over 10 jaar nog een keer terug.
:ok: aardig hoor
http://www.hondenforum.nl/plaza/in-memo ... 05526.html" onclick="window.open(this.href);return false;
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik woon niet in de buurt :F:
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ennath schreef:Nog even daargelaten dat ik het van de zotte vind dat al die jonge meiden (ik ken er verscheidene) die nog niet eens een eigen hond bezitten, een MBO opleiding Instructeur en (nog erger) Gedragstherapeut volgen.

http://www.hondenforum.nl/plaza/in-memo ... 05526.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel zielig.

Maar dat verandert niks aan mijn standpunt.
Char7
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:Kind: zoek een baan, koop een hond,
Als dit naar mij bedoeld was..
Ik héb een baan, met opleidingen en weet ik wat waar ik prima de rest van mijn leven mee kan vertoeven, maar dat wíl ik niet.. dus ga ik mijn hart achterna, en dat is deze opleiding..
En ik had een hond, maar die is verdwenen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ennath schreef:
dagmar88 schreef:

Heel zielig.

Maar dat verandert niks aan mijn standpunt.
het is ook niet snel goed he
Ennath
Zeer actief

Char7 schreef:
Ik héb een baan, met opleidingen en weet ik wat waar ik prima de rest van mijn leven mee kan vertoeven, maar dat wíl ik niet.. dus ga ik mijn hart achterna, en dat is deze opleiding..
Goed misschien iets kort door de bocht: maar in mijn ogen kan je pas instructeur worden als je een goed aantal jaren ervaring met honden hebt.
Voor gedragstherapeut moet je er nog meer hebben.
Om een hond moeten bedelen om je cursus te kunnen doen komt bij mij niet over alsof je er klaar voor bent.
~Suzanne~
Zeer actief

Ik denk dat ik onvoldoende duidelijk heb gemaakt dat je (in mijn ogen) iets belachelijks vraagt.
Zelfs als je een paar keer langskomt... wat WEET je nu van gedrag van honden? Hoe weet ik of je 'm goed uitlaat, voert wat ik wil dat je geeft, wat als hij nu in gevecht raakt met een andere hond? Hoe weet ik dat je 'm niet los laat lopen?
"Een paar keer langskomen" maakt niet dat je de hond kent en dat maakt ook niet dat ik jou voldoende ken en vertrouw om mijn hond mee te geven.
Al had ik de makkelijkste hond ter wereld... echt niet dat ik dat risico nam!

Er zijn (buiten mijn man en ik) precies 2 mensen die ik mijn honden in geval van nood toevertrouw; die mensen ken ik al jaren, weten hoe mijn honden zijn en welke "veiligheidsmaatregelen" nodig zijn.
Maar, wat ik zeg; al zou ik de makkelijkste honden ter wereld hebben; voor 2 weekenden aan een onbekende (2 x langskomen voor een uurtje tel ik niet mee) meegeven ging niet gebeuren.

Zie je zelf niet in welk ongelooflijk risico je neemt en welke verantwoordelijkheid je moet hebben ten opzichte van die hond dan? Ik vind het jammer dat je niet inziet dat mensen uiterst onwillig zijn om het liefste wat ze hebben aan zomaar een grietje mee te geven...

Al gezegd: ga eerst maar 's een hond kopen, dan nog een paar, volg een paar cursussen, ga DAN een opleiding tot gedragstherapeut doen en neem lekker je eigen honden mee...
HOe wil je nou toch leren over het gedrag van "iets" wat je niet zelf bezit....??

:denken: :denken:

Suzanne
Char7 schreef:Als er Uberhaupt iemand interesse had en in de buurt woonde, waar het dus ook eigenlijk om ging.. dan was ik wel van plan om een paar keer langs te komen natuurlijk, dan ben ik ook geen volslagen vreemde meer..
Maeve schreef: Ik zou alleen wel wat duidelijker vertellen wat de bedoeling is, wat er van de hond word verwacht etc.
De bedoeling is voor ons om te herkennen van het gedrag dat de honden laten zien.. verder moet ik leren les geven, en dus ben ik ook degene met die hond die niet de les geeft maar krijgt.. dus net als op een hondenschool eigenlijk..
Quiebus staat voor de hond alles leren op een positieve manier.

maaruhm, voor de gene die tóch niet in de buurt wonen, en geen interesse heeft. hoeven ook niet te reageren hoor.. dus die :pop: kan je achterwegen laten.
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Zo raar vind ik de vraag niet.
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Char7 schreef:Hoi!

Charlotte
Is er niemand in je groep die een tweede hond mee wil nemen? Ik heb dat destijds ook gedaan voor een medecursist. Is toch net wat anders omdat je er dan zelf bij bent.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Char7
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:
Char7 schreef:
Goed misschien iets kort door de bocht: maar in mijn ogen kan je pas instructeur worden als je een goed aantal jaren ervaring met honden hebt.
Voor gedragstherapeut moet je er nog meer hebben.
Om een hond moeten bedelen om je cursus te kunnen doen komt bij mij niet over alsof je er klaar voor bent.
Volgens mij lezen jullie beide het verkeerd, maar ik heb nergens gezegt dat ik een gedragstherapeut ga worden.. dat is nog helemaal niet aan de orde.. Eerst maar eens instructeur
En ik bedel niet om een hond hoor.. als ik geen hond heb om mee te nemen is dat ook prima, maar het leek míj leuk om er wel 1 mee te nemen. En je weet volgens mij ook niks over mijn ervaring met honden maar goed..
Al gezegd: ga eerst maar 's een hond kopen, dan nog een paar, volg een paar cursussen, ga DAN een opleiding tot gedragstherapeut doen en neem lekker je eigen honden mee...
HOe wil je nou toch leren over het gedrag van "iets" wat je niet zelf bezit....??
Ik ben van mening dat je juist beter eerst kan leren, in dit geval over het gedrag van honden, en daarna nog een aantal jaar evaring opdoen in de branch, jullie gaan er lijkt wel van uit dat zodra ik ben geslaagd ik een honden school start.

Maar goed, ik had ook niet verwacht dat ik een topic kon starten zonder dat er wel iets te zeuren valt (dat lijkt namelijk wel onmogelijk op dit forum)
Dus, nogmaals, als je geen interesse hebt dan reageer je maar niet of stuur me een PB als er nog wat te zeggen valt.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Mary schreef:Zo raar vind ik de vraag niet.
Ik wel sorry. Zowieso heb ik er de honden niet voor maar ik zou het toch wel wat vreemd vinden om mijn honden aan een vreemde mee te geven voor een weekend terwijl ik gewoon thuis ben en ook al zou ik weg zijn dan nog zou het om een vreemd iemand gaan.

Maar heb je geen kennissen ofzo dan die een hond hebben?
Afbeelding
Char7
Zeer actief
Contacteer:

Tulp schreef:
Char7 schreef:KNIP..
Is er niemand in je groep die een tweede hond mee wil nemen? Ik heb dat destijds ook gedaan voor een medecursist. Is toch net wat anders omdat je er dan zelf bij bent.
Ja, ik heb al een mailtje gestuurd naar iemand, maar wacht nog even de reactie af, maar ik dacht ik kan het net zo goed hier vragen, niet geschoten is altijd mis :)
Tulp
Zeer actief

@Suzanne. Waar bemoei je je toch mee altijd?
Charlotte stelt een vraag en als iemand daar aan mee wil werken is dat toch prima. Sterker nog als ze in de buurt woonde mocht ze van mij best een jonge hond meenemen.
Ze is in elk geval bereid om tijd te steken in het bestuderen van hondengedrag in plaats van gaan roepen dat ze er al iets van weet wat velen hier wel nemen omdat ze toevallig een hond hebben.
* * *
Char7
Zeer actief
Contacteer:

Maar heb je geen kennissen ofzo dan die een hond hebben?
omdat ik zelf dus nog geen hond heb en verder geen hond van vrienden en kennisen kan lenen voor die tijd
Tulp
Zeer actief

Char7 schreef:
Tulp schreef:
Char7 schreef:KNIP..
Ja, ik heb al een mailtje gestuurd naar iemand, maar wacht nog even de reactie af, maar ik dacht ik kan het net zo goed hier vragen, niet geschoten is altijd mis :)

Gewoon naar de hele groep doen!
* * *
Char7
Zeer actief
Contacteer:

ja ik zal zo even de mail lijst erbij pakken, want hier word het niks denk ik :denken:
Dankje!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik weet waar je heen gaat en zou mijn teefje zo uitlenen voor die dagen, maar dan wel alleen daar dus ophalen en terugbrengen.

daar zijn esther, ad en gerda en gebeurt er niks verkeerds.

geen hond bij je hebben is geen groot probleem hoor. je kunt er altijd eentje lenen :ok:

heel veel succes! ik heb daar 2 jaar geleden mijn diploma gehaald
Afbeelding
Tulp
Zeer actief

Precies!

Maar ook Kerkwijk is voor mij een heel eind anders kwam ik er eentje brengen :wink:
* * *
Char7
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:ik weet waar je heen gaat en zou mijn teefje zo uitlenen voor die dagen, maar dan wel alleen daar dus ophalen en terugbrengen.

geen hond bij je hebben is geen groot probleem hoor. je kunt er altijd eentje lenen :ok:

Bedankt voor je reactie! Ik stuur even wat mailtjes naar de medecursisten :wink:
~Suzanne~
Zeer actief

massam schreef:ik weet waar je heen gaat en zou mijn teefje zo uitlenen voor die dagen, maar dan wel alleen daar dus ophalen en terugbrengen.

Prima, goed, en al die andere uren van die 2 weekenden dan? Waar is de hond dan?
Wordt hij verondersteld interactie te hebben met de andere honden? Hoe wordt dan de veiligheid van elk dier gewaarborgd? Gebeurd alles aan de lijn? Op een secuur omheind veld?
Wie garandeert mij dat dat ook daadwerkelijk zo gebeurd?

Werkelijk .. ik snap deze wereld niet; hoe kun je überhaupt bedenken dat de vraag normaal zou kunnen zijn...

Ach ja, ik heb geen kinderen maar ben net begonnen aan een opleiding peuterleidster. Mag ik van iemand op het forum de peuter 2 weekenden lenen?

Die vraag zou dan ook normaal zijn???
Als iemand op het verzoek om ene peuter te lenen "ja" zegt, dan leent diegene vast de hond ook wel even uit....

Suzanne
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

bianca83 schreef:
Mary schreef:Zo raar vind ik de vraag niet.
Ik wel sorry. Zowieso heb ik er de honden niet voor maar ik zou het toch wel wat vreemd vinden om mijn honden aan een vreemde mee te geven voor een weekend terwijl ik gewoon thuis ben en ook al zou ik weg zijn dan nog zou het om een vreemd iemand gaan.
De vraag op zich vind ik niet raar. Er staan alleen wel een hoop vragen daar tegenover voordat ik een ja zou geven. Maar okee daar gaat dit topic niet over.
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Suzanne123 schreef: Prima, goed, en al die andere uren van die 2 weekenden dan? Waar is de hond dan?
Wordt hij verondersteld interactie te hebben met de andere honden? Hoe wordt dan de veiligheid van elk dier gewaarborgd? Gebeurd alles aan de lijn? Op een secuur omheind veld?

Werkelijk .. ik snap deze wereld niet; hoe kun je überhaupt bedenken dat de vraag normaal zou kunnen zijn...

Ach ja, ik heb geen kinderen maar ben net begonnen aan een opleiding peuterleidster. Mag ik van iemand op het forum de peuter 2 weekenden lenen?

Als iemand op het verzoek om ene peuter te lenen "ja" zegt, dan leent diegene vast de hond ook wel even uit....

Suzanne
Nou nou, je kan ook je te erg aan dingen storen natuurlijk he :roll: :mrgreen:
Misschien was TS allang van plan om over bovengenoemde punten te overleggen? Of, ja, het zou zomaar ook kunnen, er zijn mensen met honden waar niet een hele gebruiksaanwijzing aanvast zit, en waarmee het dus niet zo heel veel uitmaakt of er met andere honden gebuurd gaat worden bijvoorbeeld.

Neemt niet weg dat je mijn honden ook absoluut niet mee krijgt als ik je niet goed ken, en over een bepaalde periode heb gezien hoe je bent met (mijn) honden. Ik ben ook wel een zeikerd wat dat betreft. Maar om nou te reageren alsof iemand de meest verschrikkelijke vraag stelt die je kan stellen vind ik ook wat overdreven :wink:

En ehm, niet om het een of ander hoor, maar ik heb oppasbaantjes gehad waarbij die mensen mij een keertje thuis uit nodigden, een uurtje thee lieten drinken met de kindjes erbij, en vervolgens mij 3 dagen in de week op hun baby lieten passen. Nu ben ik natuurlijk ook uitermate geschikt :pffff: :mrgreen: Maar of je dat zo snel kan zien...
Laatst gewijzigd door Moos op 07 feb 2011 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Char7
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:
massam schreef:Knip
Prima, goed, en al die andere uren van die 2 weekenden dan? Waar is de hond dan?

Suzanne

Ach, wat is nou eigenlijk normaal?
Ik blijkbaar niet.. maar goed ik zit er niet mee..

Er zijn gelukkig genoeg mensen die wel 'normaal' kunnen reageren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”