Ik denk dat ik onvoldoende duidelijk heb gemaakt dat je (in mijn ogen) iets belachelijks vraagt.
Zelfs als je een paar keer langskomt... wat WEET je nu van gedrag van honden? Hoe weet ik of je 'm goed uitlaat, voert wat ik wil dat je geeft, wat als hij nu in gevecht raakt met een andere hond? Hoe weet ik dat je 'm niet los laat lopen?
"Een paar keer langskomen" maakt niet dat je de hond kent en dat maakt ook niet dat ik jou voldoende ken en vertrouw om mijn hond mee te geven.
Al had ik de makkelijkste hond ter wereld... echt niet dat ik dat risico nam!
Er zijn (buiten mijn man en ik) precies 2 mensen die ik mijn honden in geval van nood toevertrouw; die mensen ken ik al jaren, weten hoe mijn honden zijn en welke "veiligheidsmaatregelen" nodig zijn.
Maar, wat ik zeg; al zou ik de makkelijkste honden ter wereld hebben; voor 2 weekenden aan een onbekende (2 x langskomen voor een uurtje tel ik niet mee) meegeven ging niet gebeuren.
Zie je zelf niet in welk ongelooflijk risico je neemt en welke verantwoordelijkheid je moet hebben ten opzichte van die hond dan? Ik vind het jammer dat je niet inziet dat mensen uiterst onwillig zijn om het liefste wat ze hebben aan zomaar een grietje mee te geven...
Al gezegd: ga eerst maar 's een hond kopen, dan nog een paar, volg een paar cursussen, ga DAN een opleiding tot gedragstherapeut doen en neem lekker je eigen honden mee...
HOe wil je nou toch leren over het gedrag van "iets" wat je niet zelf bezit....??
Suzanne
Char7 schreef:Als er Uberhaupt iemand interesse had en in de buurt woonde, waar het dus ook eigenlijk om ging.. dan was ik wel van plan om een paar keer langs te komen natuurlijk, dan ben ik ook geen volslagen vreemde meer..
Maeve schreef: Ik zou alleen wel wat duidelijker vertellen wat de bedoeling is, wat er van de hond word verwacht etc.
De bedoeling is voor ons om te herkennen van het gedrag dat de honden laten zien.. verder moet ik leren les geven, en dus ben ik ook degene met die hond die niet de les geeft maar krijgt.. dus net als op een hondenschool eigenlijk..
Quiebus staat voor de hond alles leren op een positieve manier.
maaruhm, voor de gene die tóch niet in de buurt wonen, en geen interesse heeft. hoeven ook niet te reageren hoor.. dus die

kan je achterwegen laten.