Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe snel komt jouw hond uit het asiel?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Hoe snel komt jouw hond uit het asiel?

Ongelezen bericht door Jacksel »

Stel, alle gemaakte afspraken (als je afspraken hebt over opvang van je honden als jij om wat voor reden dan ook ze niet meer kan houden) vallen in het water, en jouw hond komt in het asiel, en wordt niet gered door een bekende ofzo...

Hoe snel en om welke reden denk jij dat je hond geadopteerd zal worden (door een volslagen onbekende dus)?

Ik denk dat Jamey vrij snel geadopteerd zal worden vanwege haar lieve bekkie, maar misschien wel een kans dat mensen haar terugbrengen, omdat ze niet geheel zo lief is als ze lijkt, en er een behoorlijk :lekkerpuh: karakter in kan zitten...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Annette1986
Actief
Mijn ras(sen): beauceron
Aantal honden: 3

Re: Hoe snel komt jouw hond uit het asiel?

Ongelezen bericht door Annette1986 »

tsja, Lee is 6 maanden en een heel sociaal hondje. Dus ik denk vrij snel. Al is hij natuurlijk vrij groot (brauceron reu) maar hij heeft wel stamboom papieren erbij en alles dus ik denk niet dat dat een probleem zou zijn.

Al hoop ik natuurlijk dat ik gewoon de komende 12 jaar (minstens) van hem mag genieten :D
Afbeelding
Many people will walk in and out of your life, but only few will leave footprints in your heart
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Perry zit niet meer dan een halve dag denk ik, die neemt het personeel zelf mee naar huis vrees ik. Mikey komt er nooit meer uit en Cento? wie wil er nu een oude gammele staartloze Duitse Herder :U: Dus die 2 laat ik maar gelijk inslapen dan. :jank:
Gr. Aniek

Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan zal waarschijnlijk dan de rest van zijn leven in het asiel doorbrengen, er zijn niet veel mensen die een hond van bijna 13 nemen.
Dieber zal zo een nieuwe baas hebben, ze is 9 maanden en heeft een leuk en lief koppie. Denk wel dat de mensen die haar nemen schrikken van de hoeveelheid beweging ze nodig heeft. Krijgt ze die niet dan breekt ze na een dag of 2 je huis af.
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Narda wordt na 1 minuut al gehaald schat ik zo :mann:
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik denk dat Kenzo er nooit meer uit komt, dat word dan jaren lang eenzame opsluiting en dan laat ik hem nog veel liever inslapen :oeps:

Oh ik vergeet Nova helemaal :smile: Nou die is binnen een uur wel weg :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Supernova op 06 feb 2011 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Beide binnen een dag wel weg gok ik :ok:
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Ik denk dat Roos wellicht direct geadopteerd zal worden. Ze is mooi, heel lief en goed in veel dingen, waarom zou je zo'n hond niet willen? Het enige wat wat minder is is haar gedrag naar sommige honden. Maar dat hoeft helemaal geen probleem te betekenen, zolang je haar maar niet overal op af laat gaan en vervelende honden bij haar weg houdt.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Geen idee, Noah is wel eentje waar je mee moet werken en is aan de riem een drukke hond. Los luistert ze prima gelukkig. Ik gok dat zij er een maandje zit en dat er dan liefhebbers komen
Perry en Noah

Afbeelding
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Denk niet snel, omdat ze toch al oud is. Ze wordt (als het goed is) dit jaar 12.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Heel erg snel, hij is charmant, leuk kleurtje, labrador. Verder dan dat kijken de meeste asiels toch niet, dus of hij dan ook lang blijft is een tweede vraag. Apple is nog een pupje, dus die is sowieso binnen een dag bij iemand anders :mrgreen:
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Oh dat zou niet lang duren, hoogstens een paar dagen, denk ik. Hij is nog maar 2,5 jaar oud, zindelijk, kent zijn basiscommando's, is sociaal, geen wegloper en een hele geschikte huishond die ook prima met eigen katten kan opschieten. Ik kan me niet voorstellen dat hij er wekenlang zou zitten :19:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

2 oudste: niet denk ik.
de pup: binnen een dag. Dag erop zit hij er echter al terug :Q:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Tsuki wordt meteen meegenomen, ik hoop door een lief oud vrouwke maar ik vermoed door een gezin met 2 jonge kindjes die haar als speelgoed zien. Daarom moeten mijn ouders haar ook nemen als we dood zijn anders kom ik echt á la Paranormal Activity bij ze spoken.

Stellar wordt ook snel wel meegenomen, ze heeft een leuk hoofd en is blij en enthousiast. Bovendien erg ongecompliceerd dus die vindt zo nieuwe baasjes.

Quasar die blijft zitten, niemand die een oudere, gecastreerde Dogo wil met een slechte achterhand en uitvalgedrag.
Ja hooguit een of andere oppertok waar hij dan uiteindelijk bij wegkwijnt omdat het stiekem een ontzettende knuffeldoos is die het liefst bij "mama en papa" kusjes komt halen en even een spelletje wil doen met zijn touw.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Beau zal denk ik best snel weg zijn, want hij heeft een lekker bekkie :wink: Maar hij zal ook zo weer terug zijn als ze zien wat een stresskonijn het is :oeps:
Afbeelding
Nonsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier en Chinese naakthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nonsy »

zou er niet aan moeten denken, gelukkig heb ik ook wel mensen die voor ze kunnen zorgen..

Ik denk dat honey wel heel snel weg zou zijn, omdat het gewoon een super leuk hondje is om te zien en een enorme knuffelkont.. Ook spyker is een super sociale hond en zal snel een plekje krijgen.. al zullen sommige mensen een beetje afschrikken van het uiterlijk van een bull terrier, ze heeft het karakter van de liefste hond die je maar kan bedenken..
Dieren zijn vrienden voor het leven, laten wij mensen dat ook voor hun zijn!
Afbeelding

www.nonsyszoo.come2me.nl
www.nonsyschins.come2me.nl
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Tyra heeft erge gewrichtsproblemen. Die kan sowieso niet in een kennel, vanwege haar gewrichtsproblemen heeft ze een levensverwachting van 9 a 10 jaar. Ze is nu 8. Die laat ik eerder inslapen dan dat zij in een asiel komt. Kwa karakter is ze ook niet 100% dus dat zal haar meer kwaad dan goed doen. Ze maakt ook geen contact met mensen, kijkt de hele tijd chagrijnig. Ik denk ook niet dat ze heel snel uitgekozen zal worden terwijl ze eigenlijk een heel makkelijk hondje is als je eenmaal door hebt hoe ze werkt.

Jigzy zou bij iedereen gaan springen en kwispelen en knipoogjes geven. Die maakt erg makkelijk contact met mensen en ze is ook erg aantrekkelijk door haar uitstraling en haar piraten oog. Ik denk dat het voor haar wel makkelijk is om meegenomen te worden, alleen heeft ze heeeel veel energie. Ook kan ze alleen met grote reuen, de rest van de huisdieren zullen vroeg of laat doodgebeten worden. Kwa karakter is het een hond voor een echte liefhebber, niet voor iemand die gewoon een leuk hondje wilt. Dat kan heel erg fout gaan.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Binnen een week zijn ze weg zijn gewoon super lief :pffff:
Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Browny is denk ik zo weg, hij verkoopt zichzelf en iedereen is snel verliefd op hem zelfs mensen die niet van honden houden of bang zijn die vinden hem helemaal geweldig..
voor ik hem adopteerde moest ik definitief doorgeven dat ik hem echt serieus wou, omdat er nog meer gezinnen op hem aasde maar ik het eerst reageerde ;)

oja en niet dat ik eraan zou moeten denken maar stel ik kom te overlijden (voor minder gaat hij niet weg :tongue: ) dan zijn er veel bekenden om mij heen die om hem moeten vechten ;) dus het asiel zal hij nooit redden..
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Gina komt niet in het asiel, die laat ik inslapen en Jantje.... ik weet het niet.
Ik vrees dat die in een asiel helemaal doordraait van de stress en wie wil er nou een doorgedraaide 7 jarige dh als er al zoveel rustige dh's in datzelfde asiel blijven zitten :jank:

@Budkes: Ik wil wel een Cento hoor, dat is nou precies het soort hond waar ik straks als het zover is voor ga!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk dat ze allebei zo weg zouden kunnen zijn. Het zijn gewoon hele makkelijke honden :19: Ik denk zelfs dat je ze vrij snel samen geplaatst zou kunnen krijgen, gezien Saars formaatje. Maar ik denk dat ik ze maar hou, die makkelijke honden van me :pffff: :mrgreen: :I:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Rowan is zo weg. 10 maanden oud en mooie donkere kleur en gewoon een heerlijk ongecompliceerd hondje.

Sita is heel goed in zichzelf verkopen. Ziet er nog jong oud en is heel vrolijk hondje. Denk dat mensen zich wel in haar gaan vergissen. Zo makkelijk als ze eruit ziet, is ze niet :wink:

Taro, weet ik niet. Die ziet er leuk uit, maar is behoorlijk onder de indruk denk ik, in het asiel, van de drukte om hem heen. Ook is het enorme angsthaas. Denk dat veel mensen hem er leuk uitvinden zien, maar door zijn angst hem laten zitten of op verkeerde beweegredenen hem willen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Nacho zal teruggaan naar de stichting, dus die komt nooit in het asiel terecht.
James zou er nooit uitkomen of helemaal verkeerd terecht komen, die zou ik nog eerder laten inslapen dan :oeps: Als hij een paar dagen in zon hokkie zit, word hij weer een monster.
En Jules en Jazz zijn zo schattig, die zijn zo weg :pffff: Jules zat in het asiel waar ik haar vandaan heb ook pas 2 dagen en toen kwam ik :mann: Ik moest alleen nog 1,5 week wachten voordat ze weg mocht.

Maar goed, ze zullen nooit in het asiel terecht komen. Voor Jazz en Jules heb ik wel mensen die ze willen hebben. Alleen James is altijd een probleem :F:
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

De hond van mijn broer werd trouwens al direct geplaatst op de dag dat ze haar weg gingen brengen. Hadden al mensen interesse in een labrador, dus ze kwamen die dag gelijk kijken.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Beide heel snel denk ik alleen Beau zou wel eens heel snel terug gebracht kunnen worden :oeps: Hij is echt heel lief om te zien en is niet groot, een lekker beertje dus, maar dat verandert spontaan als je hem wilt optillen of buiten kennis wilt laten maken met een andere hond :N:
Akira is super makkelijk en bij een sportief gezin komt zij het beste tot haar recht.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gol is ook zo weg, binnen m'n familie en vriendenkring 'vechten' ze al om wie haar krijgt als ik dood zou gaan :mrgreen: Ze wind iedereen om haar vinger met haar ogen en haar rustige lieve gedrag. Maar mijn hart breekt als ik er alleen al aan denk dat ik haar weg zou moeten doen en hoe ze zou kijken als ik haar af zou leveren bij het asiel :( :jank:

He gadver Jacksel, waarom laat je me nou weer over dat soort rare dingen nadenken :smile:
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

De kans dat Ollie in het asiel terecht komt is echt minimaal :P Mijn zusje zou 'm zo overnemen, en verder denk ik dat z'n fokker 'm liever terugneemt en desgewenst herplaatst dan dat ie naar het asiel zou gaan...

Maar áls ie er zou zitten.. Meneer is een kampioen zielig kijken en zodra er iemand in de buurt komt en naar 'm kijkt gaat z'n staart in standje propellor, en kan de kijker rekenen op jumpjump neemmijmeeee!!!!

Die is zo weg denk ik :smile:
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Bij Fritz weet ik het niet.. Weet niet hoe hij gaat reageren op het verblijf in een kennel.
Of hij word aggressief en blafferig, of hij veranderd in een zielig hoopje.

Hij is wel mooi dus denk dat mensen hem wel mee willen nemen. Of mensen hem willen houden... hangt van de info van het asiel en de mensen af denk.
Het is absoluut geen moeilijke hond, er zijn alleen een aantal dingetjes waar je niet te moeilijk over moet doen :engel:
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Djenna is zo weg, met dat guitige koppie en met haar kont in een uiterst klein kattenmandje.
En natuurlijk vanwege haar sociale karakter met kinderen/katten/honden ed.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

als ik enkel het karakter van Sanka bekijk denk ik dat ze vrij snel weg zal zijn. Maar gezien het ras... ik vrees dat ze er toch wel even kan zitten voor er iemand langs komt die weet waar hij aan begint als hij een malamute in huis haalt
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”