kasparonda schreef:Toen kregen ze carocroc-brok.
Ik wil nu ook graag over op in ieder geval vers vlees, maar met drie dieren met verschillende aandoeningen ben ik bang dat het mis gaat.
Want als wil ik ze dus allemaal op vers gaan zetten.
Inmiddels is bekend dat mijn hond een lever probleem heeft vandaar het gedoe met de eiwitten.
Ik heb al contact met een vrouw waar ik het vers vlees kan kopen en maak van de week nog een afspraak met haar.
Vers vlees bevat de hoogwaardigeste eiwitten, maar eieren, hütekase, ricotta en yoghurt leveren ook hele goede eiwitten
Maar ik weet wat je andere 2 dieren voor aandoeningen hebben? Want in vers vlees kun je ook vrij makkelijk zelf aanpassen wat je ze geeft en zo dus een nierdieet of leversparend-dieet samen stellen.
Over het lever-sparenddieet, wat heeft je hond aan zijn lever?
Hoe zijn de waardes van het bloed?
Ik wil je aanraden je aan te melden op barfplaats.nl en daar je vraag nogmaals te stellen.
Want een lever-sparenddieet bestaat niet in de vorm van kvv (gemalen vlees), maar is wel vrij makkelijk zelf samen te stellen.
Mijn eigen hond heeft namelijk ook een leverprobleem, is nooit gevonden wat het was.
Maar ze was doodziek en wilde niks eten. Ook haar leverwaardes waren flink verhoogt.
Ze at al wel gewoon vers toen, maar doordat het duidelijk iets met de lever te maken had ben ik op zoek gegaan naar een lever-sparenddieet en vond deze op barfplaats, vooral Lizzy daar heeft er veel verstand.
Ik ben begonnen met het dieet en heb de prednison vrij snel afgebouwd, ze was daarna weer normaal gezond.
Toen ik haar weer langzaamaan terug zette op een gewoon vers dieet kreeg ze weer klachten, die weer verdwenen voor de zon toe ik het lever-sparend dieet weer hervatte. Nu staat ze er een klein jaar op en ze is weer helemaal gezond en heeft geen medicijnen nodig.
Zonder dit dieet was ze er niet meer geweest want de dierenarts had het al opgegeven.
Nu zegt dit niet dat ‘het’ dieet is voor je hond, maar wel wat een goed passend dieet kan doen.
Het lever-sparend dieet bestaat uit hoogwaardige eiwitten, maar wel minder eiwitten dan een gewoon dieet. En uit producten die minder ammoniak produceren.
Ook voor een gedeelte uit koolhydraten omdat honden met leverproblemen problemen hebben met glucose omzetten, dus krijgen ze dit in pure vorm.
Daarnaast nog een klein gedeelte groente.
Hier kun je het hele dieet lezen:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 610.0.html
Wees wel bewust dat je eerst moet weten wat er precies aan de hand is en niet zomaar met een dieet moet beginnen. Ik zou dit dus navragen op barfplaats, daar zit heel veel kennis over specifieke problemen.