Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Inbreuk intellectuele eigendom volgens uitgeverij Elmar
Moderator: moderatorteam
-
BSS
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Appenzeller, Grote Zwitser
- Contacteer:
Inbreuk intellectuele eigendom volgens uitgeverij Elmar
Ik kon eigenlijk geen geschikte rubriek vinden voor dit bericht, vandaar dat ik 'm hier maar plaats.....
In de afgelopen weken zijn er diverse hondentrainers benaderd door Uitgeverij Elmar, omdat zij inbreuk zouden hebben gemaakt op de intellectuele eigendom door het gebruik van (delen van) teksten welke afkomstig zouden zijn uit de boeken 'Honden trainen volgens de regels van de natuur met de Roedelmethode' deel 1 en deel 2 danwel van de website van De Roedel. De tekst van de ontvangen mail is niet concreet en op vragen wordt niet gereageerd, terwijl er wel wordt gedreigd met 'formele stappen'.
Vervolgens worden de websites van de aangeschreven hondentrainers nauwlettend in de gaten gehouden door de auteurs van de genoemde boeken, om te kijken of de gewenste aanpassingen al zijn aangebracht. Wat die 'gewenste aanpassingen' dan zijn blijft overigens vaag, want Elmar geeft niet aan waar het probleem precies zit en reageert ook niet wanneer je daar naar vraagt.
Zijn er hier op het forum misschien ook hondentrainers die op vergelijkbare wijze door Uitgeverij Elmar zijn benaderd? De teller staat op dit moment op 3 hondentrainers, maar er zijn er vast nog wel meer....
In de afgelopen weken zijn er diverse hondentrainers benaderd door Uitgeverij Elmar, omdat zij inbreuk zouden hebben gemaakt op de intellectuele eigendom door het gebruik van (delen van) teksten welke afkomstig zouden zijn uit de boeken 'Honden trainen volgens de regels van de natuur met de Roedelmethode' deel 1 en deel 2 danwel van de website van De Roedel. De tekst van de ontvangen mail is niet concreet en op vragen wordt niet gereageerd, terwijl er wel wordt gedreigd met 'formele stappen'.
Vervolgens worden de websites van de aangeschreven hondentrainers nauwlettend in de gaten gehouden door de auteurs van de genoemde boeken, om te kijken of de gewenste aanpassingen al zijn aangebracht. Wat die 'gewenste aanpassingen' dan zijn blijft overigens vaag, want Elmar geeft niet aan waar het probleem precies zit en reageert ook niet wanneer je daar naar vraagt.
Zijn er hier op het forum misschien ook hondentrainers die op vergelijkbare wijze door Uitgeverij Elmar zijn benaderd? De teller staat op dit moment op 3 hondentrainers, maar er zijn er vast nog wel meer....
Groetjes,
Betty, Bandit (Appenzeller) en Balou (Appenzeller) en inmiddels ook Floris (Grote Zwitser)
Betty, Bandit (Appenzeller) en Balou (Appenzeller) en inmiddels ook Floris (Grote Zwitser)
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
- Aantal honden: 2
Re: Inbreuk intellectuele eigendom volgens uitgeverij Elmar
Je bent een actieve poster zie ik.
Ben geen hondentrainer maar gewoon geen aandacht aan schenken. Als ze met concrete eisen danwel stappen komen is het vroeg genoeg om er aandacht aan te besteden.
Ben geen hondentrainer maar gewoon geen aandacht aan schenken. Als ze met concrete eisen danwel stappen komen is het vroeg genoeg om er aandacht aan te besteden.
'Oooow Lars ik hou van je'

'hahaha jij bent geweldig'

-
BSS
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Qal schreef:Je bent een actieve poster zie ik.![]()
Klopt, alleen niet op dit forum.....
Groetjes,
-
Neeltje
Als het inderdaad zo is, staat Elmar gewoon in haar recht en zal de tekst verwijderd moeten worden, tenzij je ergens kunt aantonen dat je toestemming hebt.
- Cazanshondencentrum
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): kruising hollandse herder x groenendaeler, Shiba Inu, Husky, Jack Russel en Duitse herder
- Contacteer:
Ja, weet je wat het 'leuke' is, de teksten die wij op de site hebben staan, zijn door mijelf geschreven, gebaseert op ervaring en studie.
Er is nergens een link gemaakt of maar iets gebaseert op hun boeken en tóch kregen wij ook zo'n brief dat we teksten moeten verwijderen en we zouden wel weten om welke teksten het gaat. Nou DUS NIET! En op de vraag om welke teksten het dan gaat, krijg je geen antwoord. Er is dus geen sprake van plagiaat!!
Ze willen volgens mij gewoon het alleen recht op een natuurlijke manier van trainen, terwijl je in zoveel boeken dingen tegen komt wat hun ook zeggen.
Als ik de rangen en regels van een wolvenroedel benoem, dan zou ik dat niet mogen zeggen omdat hun ook zoiets schrijven?
Ze zijn gewoon zielig bezig vind ik. Zeker niks beters te doen dan van 's morgens vroeg tot 's avonds laat websites stalken om te zien of je maar niets schrijft wat hun ook al een keer gezegt/geschreven zouden hebben?
Bovendien heb ik begrepen dat hun boeken ook maar gewoon vertalingen zijn van engelse boeken en studies... dan zouden hun boeken dus ook geen teksten van zichzelf zijn...?
Er is nergens een link gemaakt of maar iets gebaseert op hun boeken en tóch kregen wij ook zo'n brief dat we teksten moeten verwijderen en we zouden wel weten om welke teksten het gaat. Nou DUS NIET! En op de vraag om welke teksten het dan gaat, krijg je geen antwoord. Er is dus geen sprake van plagiaat!!
Ze willen volgens mij gewoon het alleen recht op een natuurlijke manier van trainen, terwijl je in zoveel boeken dingen tegen komt wat hun ook zeggen.
Als ik de rangen en regels van een wolvenroedel benoem, dan zou ik dat niet mogen zeggen omdat hun ook zoiets schrijven?
Ze zijn gewoon zielig bezig vind ik. Zeker niks beters te doen dan van 's morgens vroeg tot 's avonds laat websites stalken om te zien of je maar niets schrijft wat hun ook al een keer gezegt/geschreven zouden hebben?
Bovendien heb ik begrepen dat hun boeken ook maar gewoon vertalingen zijn van engelse boeken en studies... dan zouden hun boeken dus ook geen teksten van zichzelf zijn...?
-
BSS
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dan zou het toch prettig zijn als ze even reageren op mijn verzoek om aan te geven om wélke tekst(en) het gaat, nietwaar? Is ook wel handig als ze een rechtszaak zouden willen voeren, want het staat dan niet zo sterk als je wel vanalles roept maar niet eens reageert op verzoeken om inlichtingen.Neeltje schreef:Als het inderdaad zo is, staat Elmar gewoon in haar recht en zal de tekst verwijderd moeten worden, tenzij je ergens kunt aantonen dat je toestemming hebt.
Maar goed de inhoudelijke discussie is niet geschikt om hier te voeren (tenzij er hier mogelijk citaten uit hun boeken of van hun website op het forum staan, dan zijn de beheerders binnenkort ook de klos). Ik ben alleen benieuwd wie er allemaal nog meer benaderd zijn.
Groetjes,
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Wat een zielig gedoe. Het gaat zeker slecht met de zaken van deze uitgeverij 
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Zolang ze niet aan geven om wat het gaat heb je volgens mij niks te vrezen.
- twinkeltje
- moderator
uitgeverij Elmar, die 14 september faillietTamara. schreef:Wat een zielig gedoe. Het gaat zeker slecht met de zaken van deze uitgeverij
-
dogo4ever
- Zeer actief
Even terug formeel doen. Tenminste, dat zou ik doen in dat soort gevallen. Ik stuur dan rustig een aangetekende brief waarin ik de ontvangst van de mail bevestig en vervolgens verzoek ik om binnen een korte termijn (laten we zeggen een dag of 8 ) exact kenbaar te maken om welke tekst te gaat.
Dat soort fratsen ben ik niet van onder de indruk.
Dat soort fratsen ben ik niet van onder de indruk.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
http://www.schrijvershalenverhaal.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat schrijvers op deze manier toch nog wat proberen binnen te halen,maar als niet aangegeven wordt waar het om gaat lijkt me dat nogal kansloos.
Ik denk dat schrijvers op deze manier toch nog wat proberen binnen te halen,maar als niet aangegeven wordt waar het om gaat lijkt me dat nogal kansloos.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Qal
- Zeer actief
Concreet gezegd gaat het dus om Arjen van Alphen en Francien Koeman.BSS schreef:welke afkomstig zouden zijn uit de boeken 'Honden trainen volgens de regels van de natuur met de Roedelmethode' deel 1 en deel 2 danwel van de website van De Roedel.
Ik zie dat ze zich ook aangesloten hebben bij Schrijvers halen verhaal dus ze proberen zelf hun 'recht' te halen.
Prima zaak maar dan moet je wel exact aangeven wat je vindt dat plagiaat is, mensen op een normale manier op de hoogte daarvan stellen en verzoeken dit weg te halen.
Dus als jullie dit lezen (kwestie van tijd) doe nog een tweede poging en dan wat netter. Dan zijn mensen ook veel sneller bereid om mee te werken.

-
Neeltje
Inderdaad aangetekende brief met je verzoek daarin om het aan te geven. Anders hebben ze inderdaad geen poot om op te staan.BSS schreef:Dan zou het toch prettig zijn als ze even reageren op mijn verzoek om aan te geven om wélke tekst(en) het gaat, nietwaar? Is ook wel handig als ze een rechtszaak zouden willen voeren, want het staat dan niet zo sterk als je wel vanalles roept maar niet eens reageert op verzoeken om inlichtingen.Neeltje schreef:Als het inderdaad zo is, staat Elmar gewoon in haar recht en zal de tekst verwijderd moeten worden, tenzij je ergens kunt aantonen dat je toestemming hebt.
Maar goed de inhoudelijke discussie is niet geschikt om hier te voeren (tenzij er hier mogelijk citaten uit hun boeken of van hun website op het forum staan, dan zijn de beheerders binnenkort ook de klos). Ik ben alleen benieuwd wie er allemaal nog meer benaderd zijn.
- Qal
- Zeer actief
Waarom zou TS reageren? Zij willen toch iets van haar?
Als iemand meent het zo bij mij te moeten proberen dan wordt vanaf dan de mail gebounced en het ip gebanned. Doe maar gewoon een aangetekende brief zoals het hoort.
Als iemand meent het zo bij mij te moeten proberen dan wordt vanaf dan de mail gebounced en het ip gebanned. Doe maar gewoon een aangetekende brief zoals het hoort.

-
BSS
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hihi.... jij mag niet meer raden....Tamara. schreef:Wat een zielig gedoe. Het gaat zeker slecht met de zaken van deze uitgeverij
Zie http://www.schrijvershalenverhaal.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , die site heeft heel wat duidelijkheid gegeven... Vandaar ook dat ik vermoed dat er (veel) meer trainers benaderd zijn.
edit: zie dat de site al genoemd is, ik had een klant op bezoek terwijl ik dit bericht aan het schrijven was, dus het duurde ff voordat mijn bericht geplaatst is
Laatst gewijzigd door BSS op 05 feb 2011 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
-
BSS
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik heb overigens, direct na ontvangst van de bewuste mail per kerende mail een net verzoek ingediend om aan te geven waar het om gaat. Geen reactie op gehad. Maar ik weet zeker dat ik eind van de komende week een aangetekende brief krijg, met een kopie van de mail en nogmaals de eis om teksten aan te passen binnen een bepaalde termijn. Op de aangehaalde site heb ik al wat punten kunnen achterhalen waar ik wat aan heb, maar die kan ik - zolang ik niet weet wat er verder gaat gebeuren - uiteraard niet openbaar maken.
Weet wel dat in de afgelopen dagen mijn site gestalkt wordt door Belgische IP-nummers die heel selectief steeds weer dezelfde artikelen lezen.
Voor mij is in ieder geval duidelijk dat ik het 'aanbod' om na verwijdering van de 'foute teksten' op basis van een vorm van samenwerking en het citaatrecht wél stukken tekst te mogen citeren, niet accepteer. Niet nu het op deze rare manier moet. Ze gooien op deze manier hun eigen glazen in. Ook al zullen ze dat zelf ongetwijfeld anders zien.
PS: Ik heb de afgelopen 2 jaar niks veranderd aan de teksten op mijn website, dus dat ze nu 'ineens' een probleem hebben met wat ik meer dan 2 jaar geleden al heb geschreven (en wat de betreffende auteurs ook toen al hebben gelezen!), tja, dat zal dan vast geen toeval zijn.
Weet wel dat in de afgelopen dagen mijn site gestalkt wordt door Belgische IP-nummers die heel selectief steeds weer dezelfde artikelen lezen.
Voor mij is in ieder geval duidelijk dat ik het 'aanbod' om na verwijdering van de 'foute teksten' op basis van een vorm van samenwerking en het citaatrecht wél stukken tekst te mogen citeren, niet accepteer. Niet nu het op deze rare manier moet. Ze gooien op deze manier hun eigen glazen in. Ook al zullen ze dat zelf ongetwijfeld anders zien.
PS: Ik heb de afgelopen 2 jaar niks veranderd aan de teksten op mijn website, dus dat ze nu 'ineens' een probleem hebben met wat ik meer dan 2 jaar geleden al heb geschreven (en wat de betreffende auteurs ook toen al hebben gelezen!), tja, dat zal dan vast geen toeval zijn.
Groetjes,
- twinkeltje
- moderator
Is het wel echt van die uitgever of iemand die leuk doet
-
BSS
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Als dit een 'leuke grap' zou zijn, zou ik in de afgelopen anderhalve week niet zoveel 'gericht Belgisch bezoek' op mijn website hebben gehad, denk ik. Pas als ik een aangetekende brief ontvang, weet ik of het echt van Elmar komt. Mailadressen, ook al zijn ze van @elmar.nl, zeggen nu eenmaal vrij weinig. De mail die ik heb gehad is overigens ook cc naar de betreffende auteurs gestuurd. Misschien om hen te laten zien hoe actief de uitgever is om centjes binnen te halen???
Groetjes,
- Cazanshondencentrum
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): kruising hollandse herder x groenendaeler, Shiba Inu, Husky, Jack Russel en Duitse herder
- Contacteer:
Wij hebben al een aangetekende brief gehad en daar op een mail, met cc naar elk bestuurslid van de uitgeverij, gestuurd.
Daarin heb ik verzocht om keihard bewijs van plagiaat of excuses.
Deze mail is verstuurt op 29-1-2011 en nog steeds geen antwoord. Wanneer dit een grap van iemand zou zijn, neem ik aan dat er toch iemand van het bestuur al een mail gestuurd zou hebben dat het niet van hen af komt?
Overigens hebben wij dezelfde Belgische bezoekers op onze site als BSS, we hebben het ip adres nagetrokken en kennen de locatie van dat ip adres...
Daarin heb ik verzocht om keihard bewijs van plagiaat of excuses.
Deze mail is verstuurt op 29-1-2011 en nog steeds geen antwoord. Wanneer dit een grap van iemand zou zijn, neem ik aan dat er toch iemand van het bestuur al een mail gestuurd zou hebben dat het niet van hen af komt?
Overigens hebben wij dezelfde Belgische bezoekers op onze site als BSS, we hebben het ip adres nagetrokken en kennen de locatie van dat ip adres...
-
BSS
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Even een update over deze 'zaak'. Op 8 februari 2011 heb ik, in aanvulling op mijn verzoek van 26 januari 2011, een mail gestuurd naar de voltallige directie van Elmar.
Op 26 januari 2011 heb ik u verzocht mij aan te geven met welke teksten op mijn website u precies problemen heeft in het kader van uw mail betreffende mogelijke inbreuk op intellectuele eigendom, gedateerd 26 januari 2011. Helaas mocht ik van u geen reactie ontvangen. Daarom heb ik geen andere keuze dan te concluderen dat uw mail van 26 januari 2011 berust op een vergissing uwerzijds.
Ik ga er derhalve van uit dat u, door niet te reageren, expliciet instemt met de teksten op mijn website.
Overigens is het niet aan u om mij lastig te vallen met mails over mogelijke inbreuk op intellectuele eigendom van de website van de heer Van Alphen en mevrouw Koeman. U als uitgever bent immers niet de eigenaar van de website en heeft er ook geen rechten op. Dergelijke acties dienen derhalve rechtstreeks van de heer Van Alphen en mevrouw Koeman te komen. Maar dat terzijde.
Tot slot wil ik u er op wijzen dat uw handelwijze de positie van de heer Van Alphen en mevrouw Koeman niet ten goede komt. Hun positie in het hondenwereldje stond al onder druk en uw benadering - zeker gezien de gebeurtenissen rondom Elmar - is van verdere negatieve invloed. De bronvermelding op mijn website zal ik overigens zeker verwijderen, daar ik niet langer geassocieerd wil worden met - lees: reclame wil maken voor - mensen die alleen maar op geld uit blijken te zijn. Dat dit laatste het geval is wordt geillustreerd door de cursist die bij hen noodgedwongen een training moest annuleren wegens het overlijden van haar schoonvader, maar die wél de gereserveerde dagen moest betalen. Dieptriest!
Wellicht kunt u ook eens een nader onderzoek instellen naar de originaliteit van de boeken van de heer Van Alphen en mevrouw Koeman. Veel van hetgeen zij schrijven en als 'hun eigendom/idee' claimen, is weinig meer dan een vertaling van diverse buitenlandse boeken.
Ik beschouw deze zaak nu als afgehandeld.
En sindsdien heb ik, tot op de dag van vandaag (14-04-2011), niks meer van Elmar vernomen..... Dus ook niet de aangetekende brief gehad die collega Cazan's Hondencentrum heeft gehad. Wel nog zeer regelmatig 'gericht Belgisch bezoek' (o.b.v. IP-adressen en/of zoektermen) gehad op mijn website, dus kennelijk hadden/hebben ze niks beters te doen.
Voor nu lijken ze al hun pogingen te hebben gestaakt, maar ik zou er niet vreemd van op kijken als er over een tijdje weer een aantal hondentrainers worden aangeschreven.
Schiet mij spontaan een stukje van een songtekst te binnen: 'Nice try, goodbye, don't waste my time...'
Op 26 januari 2011 heb ik u verzocht mij aan te geven met welke teksten op mijn website u precies problemen heeft in het kader van uw mail betreffende mogelijke inbreuk op intellectuele eigendom, gedateerd 26 januari 2011. Helaas mocht ik van u geen reactie ontvangen. Daarom heb ik geen andere keuze dan te concluderen dat uw mail van 26 januari 2011 berust op een vergissing uwerzijds.
Ik ga er derhalve van uit dat u, door niet te reageren, expliciet instemt met de teksten op mijn website.
Overigens is het niet aan u om mij lastig te vallen met mails over mogelijke inbreuk op intellectuele eigendom van de website van de heer Van Alphen en mevrouw Koeman. U als uitgever bent immers niet de eigenaar van de website en heeft er ook geen rechten op. Dergelijke acties dienen derhalve rechtstreeks van de heer Van Alphen en mevrouw Koeman te komen. Maar dat terzijde.
Tot slot wil ik u er op wijzen dat uw handelwijze de positie van de heer Van Alphen en mevrouw Koeman niet ten goede komt. Hun positie in het hondenwereldje stond al onder druk en uw benadering - zeker gezien de gebeurtenissen rondom Elmar - is van verdere negatieve invloed. De bronvermelding op mijn website zal ik overigens zeker verwijderen, daar ik niet langer geassocieerd wil worden met - lees: reclame wil maken voor - mensen die alleen maar op geld uit blijken te zijn. Dat dit laatste het geval is wordt geillustreerd door de cursist die bij hen noodgedwongen een training moest annuleren wegens het overlijden van haar schoonvader, maar die wél de gereserveerde dagen moest betalen. Dieptriest!
Wellicht kunt u ook eens een nader onderzoek instellen naar de originaliteit van de boeken van de heer Van Alphen en mevrouw Koeman. Veel van hetgeen zij schrijven en als 'hun eigendom/idee' claimen, is weinig meer dan een vertaling van diverse buitenlandse boeken.
Ik beschouw deze zaak nu als afgehandeld.
En sindsdien heb ik, tot op de dag van vandaag (14-04-2011), niks meer van Elmar vernomen..... Dus ook niet de aangetekende brief gehad die collega Cazan's Hondencentrum heeft gehad. Wel nog zeer regelmatig 'gericht Belgisch bezoek' (o.b.v. IP-adressen en/of zoektermen) gehad op mijn website, dus kennelijk hadden/hebben ze niks beters te doen.
Voor nu lijken ze al hun pogingen te hebben gestaakt, maar ik zou er niet vreemd van op kijken als er over een tijdje weer een aantal hondentrainers worden aangeschreven.
Schiet mij spontaan een stukje van een songtekst te binnen: 'Nice try, goodbye, don't waste my time...'
Groetjes,
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
ik zie dat dit al een oud topic is, maar het belgenforum is toen benaderd door de schrijver van de roedelmethode of we een qoute wilden verwijderen...
ook hebben zij toen gemaand dit van een website te verwijderen. http://www.belgischeherdersforum.be/ged ... egels-toe/" onclick="window.open(this.href);return false;
hier is nog het 1 en ander te lezen
ook hebben zij toen gemaand dit van een website te verwijderen. http://www.belgischeherdersforum.be/ged ... egels-toe/" onclick="window.open(this.href);return false;
hier is nog het 1 en ander te lezen

-
BSS
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja, die discussie ken ik. En Nelis trouwens ook
. Met hem heb ik eind januari of begin februari uitgebreid telefonisch contact gehad dus ik ken zijn motivatie om het artikel waarover hij door Elmar is aangesproken, van zijn website te halen. In termen van de Roedelmethode een prima leiders-beslissing, heel conflictvermijdend
Binnenkort publiceer ik een herziene versie van één van de artikelen op mijn website. Niet om Elmar of De Roedel te plezieren (ik weet immers nog steeds niet waar het hen nou precies om te doen was), maar omdat het tijd werd voor een herziening: ook de laatste resten 'wollige taal voor academici' zijn dan vertaald naar tekst die voor iedere hondenbezitter te begrijpen is. Dáár gaat het tenslotte om!
Binnenkort publiceer ik een herziene versie van één van de artikelen op mijn website. Niet om Elmar of De Roedel te plezieren (ik weet immers nog steeds niet waar het hen nou precies om te doen was), maar omdat het tijd werd voor een herziening: ook de laatste resten 'wollige taal voor academici' zijn dan vertaald naar tekst die voor iedere hondenbezitter te begrijpen is. Dáár gaat het tenslotte om!
Groetjes,