Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Deurnenaar fokte illegaal 633 honden
Moderator: moderatorteam
-
Neeltje
door Hein van Dooren.
dinsdag 01 februari 2011 | 07:01 |
Laatst bijgewerkt op: dinsdag 01 februari 2011 | 08:20
DEN BOSCH - Een 64-jarige boer uit Deurne en zijn 29-jarige dochter moeten samen 68 mille betalen voor de winst die zij maakten op het illegaal fokken van 633 honden. Dat heeft de rechtbank in Den Bosch maandag bepaald. Vader en dochter ontkennen dat zij bedrijfsmatig honden fokten.
Zij noemen hun handel hobbymatig. De rechtbank vindt echter dat er van normaal particulier bezit geen sprake is.
Tijdens controles op het boerenbedrijf werd een groot aantal honden en pups aangetroffen van verschillende rassen, terwijl geen vergunning was verleend. Op Marktplaats bood de dochter regelmatig pups te koop aan.
Uit berekeningen maakt de rechtbank op dat er in 38 maanden tijd 633 honden zijn verkocht. De gemiddelde brutowinst per hond bedroeg 143 euro. De winst kwam uit op ruim 68.000 euro.
De boer wordt ook verweten dat hij zelf keizersneden uitvoerde bij zijn koeien zonder daarbij voldoende nazorg aan de dieren te geven.
door Hein van Dooren.
dinsdag 01 februari 2011 | 07:01 |
Laatst bijgewerkt op: dinsdag 01 februari 2011 | 08:20
DEN BOSCH - Een 64-jarige boer uit Deurne en zijn 29-jarige dochter moeten samen 68 mille betalen voor de winst die zij maakten op het illegaal fokken van 633 honden. Dat heeft de rechtbank in Den Bosch maandag bepaald. Vader en dochter ontkennen dat zij bedrijfsmatig honden fokten.
Zij noemen hun handel hobbymatig. De rechtbank vindt echter dat er van normaal particulier bezit geen sprake is.
Tijdens controles op het boerenbedrijf werd een groot aantal honden en pups aangetroffen van verschillende rassen, terwijl geen vergunning was verleend. Op Marktplaats bood de dochter regelmatig pups te koop aan.
Uit berekeningen maakt de rechtbank op dat er in 38 maanden tijd 633 honden zijn verkocht. De gemiddelde brutowinst per hond bedroeg 143 euro. De winst kwam uit op ruim 68.000 euro.
De boer wordt ook verweten dat hij zelf keizersneden uitvoerde bij zijn koeien zonder daarbij voldoende nazorg aan de dieren te geven.
-
Neeltje
Re: Deurnenaar fokte illegaal 633 honden
Verbod op houden van honden zou nog beter zijn en in beslagname van zijn huidige honden maar goed, dit is in ieder geval beter dan niets.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
17 honden per maand verkopen is toch echt geen hobby of oeps meer, hoeveel ouderhonden heb je dan?
Hopelijk wordt er niets over de omstandigheden van de honden gerept omdat dit nu wel een keer geen reden tot janken was?
Hopelijk wordt er niets over de omstandigheden van de honden gerept omdat dit nu wel een keer geen reden tot janken was?
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
- Marina
- Zeer actief
heel erg triest

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Die aanname lijkt me foutief...Lief schreef:Hopelijk wordt er niets over de omstandigheden van de honden gerept omdat dit nu wel een keer geen reden tot janken was?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
heel goed dit soort eikels pak je in de portemonnee de enige plek waar ze enig gevoel hebben.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
En dán nog het lef hebben te zeggen dat je hobbymatig fokt?? 

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Deze man is al eerder aan gepakt, maar gaat gewoon verder met zn ''hobby'' 

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Zo zijn er nog veel meer. Menig boer heeft zijn leegstaande stallen gevuld met boomers en JR's.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2