Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenartsassistentes

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Dierenartsassistentes

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

... in hoeverre kunnen /mogen die allerlei adviezen geven?

Bij mijn DA zitten twee assistentes waar ik prima mee overweg kan, even praatje maken als ik medicijnen kom halen, effe koekie halen als ik met de honden kom. En er zit sinds kort een nieuwe waar ik helemaal iebelig van wordt. Tijdje terug al bijna een aanvaring omdat ik Jacks pijnstillers blijkbaar 'besteld' had en 'niet tijdig betaald' (ik ging gewoon langs voor nieuwe pijnstillers, hallo zeg, bij de bakker krijg ik ook geen rekening thuis omdat ik vandaag geen brood heb gehaald), waardoor de rekening al was uitbesteed aan een of ander bureau. Maar goed, daar kon zij niet veel aan doen, maar ik stond vooral met kromme tenen door die hele houding van dat wicht.

Vandaag ging ik nieuwe Tramadol halen voor Jack. De oorspronkelijke dosering was 2 per dag. Dat ging maandenlang helemaal prima, en toen met dat pak mooie sneeuw liep hij echt fantastisch, moeiteloos anderhalf uur rennen en dollen en geen centje pijn. Maar toen de sneeuw hier ging smelten en weer opvriezen en hij ook nog eens een keer flink onderuit ging over die opgevroren zooi ging het even heel slecht. Ik heb hem toen op de dubbele dosis gezet (eerst netjes opgezocht wat de max. dosis was en daar zat hij nog onder) en ik heb het een paar dagen aangekeken omdat ik werkelijk bang was dat de gang naar de DA de laatste zou zijn.

Dat viel mee, lopen ging steeds weer iets beter, dus dosering terug van 4 naar 3, en inmiddels loopt hij weer als een tierelier. Dat had ik echt eerlijk waar niet verwacht. Maar toen ik terug ging naar 2 per dag zag ik wel flink verschil, dan wandelde hij niet opgewekt naar huis na een lekkere wandeling maar liep hij best wat moeilijk. Dus terug naar 3 per dag, en daar hou ik het voorlopig op. Daarmee kan hij lekker af en toe een spurtje trekken en sjanzen met charmante teven, en op de terugweg het laatste eindje op de parkeerplaats los naar huis rennen, thuis af en toe nog wat dollen met een speeltje en verder lekker ontspannen dutten. Helemaal prima, en volgens de dierproeven die met Tramadol zijn uitgevoerd kan ik nog wel effe door met deze dosering.

Voordat ik aan de beurt was, was de assistente in gesprek met een mevrouw met een kat met een blaasontsteking die na 1 antibioticakuur niet over was, en die een volgende kuur had gekregen. Ik heb 10 minuten staan wachten, en tegen die tijd had die mevrouw een heel verhaal over zich heen gekregen over dat het waarschijnlijk stress was, ook al was er niks veranderd in huis, ook al vond de kat het nieuwe voer lekkerder, katten gaan van bijna niks in de stress, ook van lekkerder voer, en daar krijgen ze blaasontstekingen van en de mevrouw moest eigenlijk meteen aan het dieetvoer plus een Dapding in het stopcontact en die arme beleefde mevrouw wilde zo graag de deur uit en kwam gewoon niet weg omdat die assistente weer begon over stress dit en stress dat en mijn tenen zaten al helemaal opgekruld toen ik dan eindelijk aan de beurt was.

Ik zei tegen die assistente (had ik niet moeten doen), dat ik van 2 x per dag naar 3 x per dag was gegaan. Wichtje vond dat we dan even naar de bijsluiter moesten kijken. Daar ging ik al een beetje van snuiven, maar ik heb heel beleefd gezegd dat het een humaan middel is en de bijsluiter niet op honden was gericht, en dat ik het had opgezocht en dat Jack nog steeds onder de max. dosering zit.

Toen ging ze me uitleggen wat Tramadol was, alsof ik een kleuter was met een lichte leerachterstand. Tramadol was een o-pie-jaat (Ik zweer het, ze zei het in lettergrepen.) En een opiejaat is bijvoorbeeld ook morfine. En 'Weet u wat er gebeurt bij mensen, bij een overdosis morfine?'

Ze staarde me toen zeker een halve minuut aan, eerst nog met zo'n gezicht van 'Nou? Kom op, je weet het wel!' maar omdat ik haar ijzig aan bleef kijken gaf ze zelf het antwoord: "Die vallen in slaap en gaan dood."

Ik had op dat moment al moeite om het wicht niet over de balie te sleuren, maar met mijn ijzeren zelfbeheersing wist ik nog uit te brengen dat Jack hoe dan ook wel dood gaat.

Het vervolg is een beetje een waas in mijn herinnering. Ze bleef maar hameren op slapen en suf en doodgaan en ik heb nog iets beleefd en zinnigs gezegd over dat hij dagelijks een uur rende in geleende tijd hoor, maar ik heb me zo vreselijk in moeten houden om haar niet werkelijk aan haar piekharen over die balie te sleuren, een blauw oog te meppen en haar Heel Duidelijk te vertellen dat IK wel bepaal wat goed is voor Mijn Hond en dat zij mijn hond nog nooit had gezien, geen notie had van waarom hij aan de giga pijnstilling zit en dat ze met enorme afstand de meest lelijke dierenartsassistente was die ik ooit had gezien en dat ik medelijden had met haar ouders die zo'n afstotelijk irritant betweterig jong op de wereld hadden gezet en dat ik hoopte dat ze ontslagen zou worden en zou eindigen in de goot.

Ik ben een fatsoenlijk mens met een ijzeren zelfbeheersing :mrgreen: en ik heb dus gewoon netjes betaald en nog dankjewel gezegd ook, maar ik vraag me nu dus wel af wat een DA-assistente normaal gesproken mag zeggen tegen klanten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
dagmar88
Zeer actief

Re: Dierenartsassistentes

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Volgens mij doet ze zich graag een stuk belangrijker voor dan ze is.
De assistente in de vorige praktijk was super; in de nieuwe zijn ze niet onvriendelijk maar wel erg stil; de dierenarts is goed dus boeit het me verder niet.
Geen van de assistentes die ik ken had zo veel te melden en veel wordt overlegd...
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

O, hemel, dan weet ik nu waar dat vreselijke wicht dat hier zat heen is gegaan :O:

Die bestond het mij eerst uit te leggen dat ik best op een dag zowel kon laten chippen als enten bij pups en toen ik aangaf dat ik dat niet wilde ging ze belerend zeuren dat zij echt wel wist dat het kon en komkom, ik moest daar niet zo mal over doen.
Vervolgens wilde ze weten waarom de pups niet in de praktijk gechipt werden... dat moest toch echt voor een geldige registratie.
Ik heb haar beleefd gevraagd of ze X even wilde roepen en die, waar zij bij was, gezegd dat ik het op prijs zou stellen als mijn eigen mening en opvatting gerespecteerd zouden worden.
X was behoorlijk geirriteerd dat de jongedame dat niet bleek te doen (wat akelig nou :mrgreen: ). Daarna heb ik gevraagd waarom X mijn pupjes niet wilde chippen :mann:
Dat had een leuke uitleg naar de assistente tot gevolg :mrgreen:

Tegenwoordig doe ik het zo:
als er een nieuwe is stel ik me netjes voor, geef ik naadloos de code en deel ik vervolgens mede dat ik ruime ervaring heb en dat ik geen behoefte heb aan noch bemoeienis wens van de mening van haar persoon, tenzij ik daar nadrukkelijk om vraag.
Vervolgens leg ik uit dat het vast erg naar overkomt dat ik dat zo zeg maar dat de ervaring me geleerd heeft dat sommige van haar collega's nu eenmaal geen benul hebben waar ze het over hebben en omdat ik daar niet leuk op reageer heb ik gewoon liever geen ongevraagd advies.
Uiteraard weet ik zeker dat zij zich daar aan zullen houden en ze behoren natuurlijk tot een andere categorie :mann:

Nooit meer gedoe. ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Een beetje dierenartsassistente mag toch het vermogen hebben om je te vragen waarom hij die zware pijnstiller krijgt als ze te beroerd is om dat even in zijn gegevens na te gaan?

geschikt
x ongeschikt
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Pffff je hebt inderdaad een ijzeren zelfbeheersing :ok: Goed zo!!
En de volgende keer vraag je of naar een ander, of meld je dat je een andere keer wel terug komt, bij voorkeur op een tijdstip dat de betweters thuis zijn gebleven :F:
RIP Cena :roos:
    dagmar88
    Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

[Sandra] schreef:Een beetje dierenartsassistente mag toch het vermogen hebben om je te vragen waarom hij die zware pijnstiller krijgt als ze te beroerd is om dat even in zijn gegevens na te gaan?

geschikt
    x ongeschikt
    ik heb liever assistentes die niet te beroerd zijn :19:
    Hanneke2
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik ben blij te horen dat het niet aan mij ligt, ik denk dat ik inderdaad die van Marjoleine heb geërfd. :blauwoog: En wat Dagmar zegt, zichzelf dus enorm interessant vinden, en wat Sandra zegt, niet eens even informeren naar wat die hond dan mankeert. Ik had ook een compleet terminale hond kunnen hebben, en dan waren die opmerkingen echt enorm misplaatst geweest.
    Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
    Marjoleine
    Zeer actief
    Contacteer:

Nou, exact.
    Enig inlevingsvermogen is echt wel op zijn plaats in zo'n functie en daar hebben dit soort types dus een zwaar tekort aan.

Afbeelding

Liesbeth
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Tuurlijk ligt het niet aan jou :neenee: .
    Ik zou al steigeren als een DA mij en mijn honden zo zou behandelen, laat staan zo'n wicht.
    Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
    Anja
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Hanneke2 schreef:dat ze met enorme afstand de meest lelijke dierenartsassistente was die ik ooit had gezien en dat ik medelijden had met haar ouders die zo'n afstotelijk irritant betweterig jong op de wereld hadden gezet en dat ik hoopte dat ze ontslagen zou worden en zou eindigen in de goot.
    :smile: :smile:

Er zitten hier ook een paar van die teuten bij de dierenartspraktijk. Ik laat ze maar gewoon lullen.
    Ik zeg ja en amen, glimlach eens vriendelijk en trek vervolgens mijn eigen plan.
    Hetzelfde trouwens geldt voor de dierenarts zelf, die kan ook nogal mekkeren over dingen die hem niet aangaan.
    Afbeelding
    Hanna - Mica - Jop
    HaddockandFriends
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
    Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

En door zo'n assistente ben ik dus weg bij mijn vaste dierenarts!
    Haddock had jeuk aan zijn poep, na rondsnuffelen op internet en advies vragen wist ik zeker dat het zijn anaalklieren waren!
    Dus dierenarts gebeld, maar nee het was een vlooienallergie en langskomen was NIET nodig.
    Heb nog doorgedramd maar nee onzin.
    Andere dierenarts gebeld en daarheen gegaan, ja hoor anaalklieren!
    uiteindelijk weer gebeld naar de vaste DA met het verhaal, maar er werd niet echt wat mee gedaan, dus ben daar weg. Ik kan daar erg slecht tegen.
    jacq1970
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Soms zijn het inderdaad van die vreselijk belerende tiepjes... net als ha assistentes die kunnen er ook van... ik vraag tegenwoordig ook al "oh u bent ook aan het leren voor ha ( of da)"
    Gelukkig zijn de assistentes bij mijn da wel ok hoor, weten over het algemeen wel waar je voorkotm en wat de hond al mankeert... luisteren goed en nemen mijn mening ook goed mee.
    Maar Hanneke ik prijs je zelfbeheersing want ik had dat niet zo kunnen doen hoor.. petje af :ok:
    Afbeelding
    Lillith
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik sta denk ik bekend als een dwingeland :mann: zowel bij de assistentes als de DA's :wink:
    In Den Haag had ik een hele goede praktijk zonder gezeur met overleg niet van u moet dit of dat.
    De huidige ass. mogen van mij een afspraak maken en de rekening uitdraaien, dat doen ze prima!

Maar de DA's ik heb er hier een gehad die een totaal suf verhaal ging opdraaien (soort geleerd lesje),
    over de hond. 5 min aangehoord en toen heel beleefd gevraagd of ze ooit een hond had gehad, nee dus.
    Ondertussen ik kwam alleen voor een prikje en was mijn bus vertrokken.

Verder een doodzieke kat gehad en toen moest ik maar dieetvoer gaan geven, geen prikje en slechts 3 dgn. AB.
    Ik heb dus 100jr. ervaring met katten op allerlei gebied en dat is zeker niet waar :oeps: , andere DA erbij geroepen,
    door mij, en natuurlijk met een goede prik en pillen naar huis :evil: :evil: .

Als ik een operatie heb blijf ik wachten, is altijd duurt lang hoor maar...ze vinden me zo leuk dat ik ze heel gauw weer mee krijg :wink: :pffff:
    Ik heb geen auto en heen en weer naar huis kost een uur, willen ze niet onthouden :jank:
    Met het patïentje neem ik dan een taxi, en dat gaat prima hier.

Huppeltutje DA is nu gelukkig afgevoerd zag ik de laatste keer, maar er loopt nu een met een huppelstaartje :eek:
    Ik mag kiezen en ga nu alleen nog maar voor de echte DA, de eigenaar van de kliniek :engel: :ok:
    LongFields
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
    Peruaanse Kelpie Mojo
    Kelperuaan Kiitos
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

De assistentes die voor mijn dierenarts werken zijn stuk voor stuk hele capabele, aardige en naar honden én mensen toe sympathieke meiden. Als ik tegen zo'n assistente als Hanneke nu blijkbaar heeft aan zou lopen, dan zou ik dat met mijn dierenarts willen bespreken zodat hij in ieder geval op de hoogte is van de manier waarop deze dame met klanten omgaat. Wie weet heeft hij daar helemaal geen idee van en vindt hij het zelf ook niet kunnen op deze manier.
    Als dat geen resultaat zou hebben, zou ik mijn heil elders gaan zoeken denk ik, of in ieder geval eisen dat iemand anders dan de bewuste dierenartsassistente mij in het vervolg zou helpen.
    Pemba
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Hier ook van die super dames, voor elk simpel dingetje mag ik wel een half uur uittrekken, elke keer komt mijn bloed weer tot het kookpunt.
    Afbeelding
    Badu
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Die mokkeltjes onbenul maken in jullie wel een amusante schrijfstijl wakker :smile: :smile:
    Afbeelding
    'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
    Lillith
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Badu schreef:Die mokkeltjes onbenul maken in jullie wel een amusante schrijfstijl wakker :smile: :smile:
    :ok:

Ik overleg dus niet met de DA ass. ik wil de goede DA :engel: :ok:
    nathalie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
    Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Hier, godzijdank, ook alleen maar aardige assistentes, maar wel 1 arts waar ik de kriebels van krijg. Er staat nu ook in de computer dat ze mijn dieren niet , nooit!, meer door hem moeten laten behandelen. Misselijk ventje!
    Afbeelding
    Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
    True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
    Candy, voor altijd in mijn gedachten
    http://www.greyblessings.nl
    kimmeke
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

hier geen last met de ass, raar wicht met angst voor Sanka :piew: haar uitleg: lijkt te veel op een wolf... :19:
    Maar daar lig ik niet van wakker, de Da is toch veel beter :mrgreen:
    Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
    ** Angela **
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Heb gelukkig geen slechte ervaringen met assistentes. Wel met dierenartsen :evil:

Owja wel eentje trouwens.
    Gaf een medicijn wat je alleen voor paarden mag gebruiken mee voor mijn konijn met torticollis. Tzelfde heb je ook in minder sterke variant maar ze pakte dus de verkeerde. Mevrouw was druk aan t bijkleppen met collega dus niet goed opgelet.
    Ik hoorde t pas toen mijn nijn ineens hard achteruit ging en ik dus met spoed daar stond. Zegt ze nog heel nuchter ow heb je de verkeerde medicijnen meegegeven.

De da in dezelfde praktijk zei dat hij geen torticollis had maar een hersenbloeding en gaf hem bleek later doodleuk een peniciline spuit. Elke da weet dat konijnen dat niet mogen

Door die blunders heeft m'n Kyar het niet gered :(

We hoorden over meer blunders van daar en zijn meteen opgestapt. Bij die nieuwe zitten m'n ouders nog en ik zit ergens anders. Omdat ik daar niet meer woon.
    De da en de assistentes waar ik nu zit zijn echt super lief. Ze weten ook dat ik behoorklijk wat weet en nniet zomaar bel. Dus vaak kan ik al meteen langskomen.

En net als laatst met foto's maken van Elena haar knieën hebben zehadden ze eigenlijk geen tijd maar hebben ze ons er gwoon. Tussen gepropt.
    Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
    Lisette1985
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Hier in de praktijk ook een hele lieve en gezellige dierenartsassistente.
    Als het rustig is maken we altijd even een praatje.
    En de dierenarts zelf ben ik ook dik tevreden over :E:
    Liefde begint met een glimlach,
    Groeit met een kus,
    Maar eindigt met een traan.
    tekkel
    Erelid
    Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik heb geen slechte ervaringen met da-assistentes, gelukkig.
    Maar de trimster waar ik met Miesje heen ging (Eeber hoeft niet getrimd te worden) was ooit da-assistente geweest, en zij vertelde dat ze toen sterilisaties en castraties uitvoerde :eek: Is dat normaal?
    "No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
    Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Toen Fodor 4 maandjes was, had hij erg ontstoken anaalklieren. Deze liet ik toen uitknijpen. Er hing al een spanning want de DA zei bij binnenkomst "ah.... Een Kuvasz" en keek alsof er een monster binnen kwam :hmmm:

Fodor gedroeg zich enorm knap, en ik hield mijn handen bij zijn kop. Hij gaf geen kik! Maar de DA had even assistentie nodig omdat zijn staart in de weg zat, dus of ze die even omhoog kon houden.

Nouuuu wat ze toen deed :80: Ze komt aanlopen, aait Fodor niet, laat hem niet snuffelen oid, ze loopt er met flinke pas heen en trekt vrij hard zijn staart omhoog :80:

Fodor schrok daar zo van dus 'hapte' naar achter, waarna ze hem zo een tik gaf.

Nou ik kan je vertellen, ik had geen geduld, heb der vriendelijk uitgelgd dat als ze hem nog een keer slaat, ze zelf een tik kan verwachten. En dat ik maar een dierenverzorger ben, maar zelf ik weet dat je niet zomaar een staart omhoog moet tillen maar ernaar toe moet werken.

Ben daar nooit meer geweest :neenee:
    Daisy@
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Herders
    Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Dan heeft dat wicht ook vást hier eens gezeten. Kon toen niet m'n zelfbeheersing behouden.... jemig, wat was ik boos.
    Spike was door z'n poot gegaan. En hij kreeg al regelmatig metacam.
    Had toen net een afspraak gemaakt om naar de fysio te gaan. Maar zag het niet zitten om met een hond met zoveel pijn zo lang te rijden. Had toen nog geen metacam op voorraad, dus 'even' en flesje halen.
    Nou, dat 'even' ging mooi niet door.

Mw de assistente mocht niet zomaar iets geven blablabla. Eerst netjes aangehoord.... moest later terug komen en ze deed nog moeilijk.
    Tot er een da bij kwam die gelijk een potje mee gaf. Later vertelde ik het ook aan de baas van de Toko die bijna uit zijn vel sprong!
    Hij vond het dus echt niet kunnen dat ze zo gedaan had. Naam van het wicht wist ik niet meer. Het was ook wel goed zo. Sindsdien kon ik ook altijd een potje zo halen.

Ik geef het verdorie niet als snoep en laat ze zomaar gelijk weer 4 uren rennen!
    Wat zij scheen te denken....

(snap ook wel dat ze niet zomaar alles mee mogen geven, maar laten ze een beetje kijken, of navragen!!!, wie er voor hun staat)
    tekkel
    Erelid
    Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Inge O schreef:
    tekkel schreef:Ik heb geen slechte ervaringen met da-assistentes, gelukkig.
    Maar de trimster waar ik met Miesje heen ging (Eeber hoeft niet getrimd te worden) was ooit da-assistente geweest, en zij vertelde dat ze toen sterilisaties en castraties uitvoerde :eek: Is dat normaal?
    :80:

dat ervaren assistentes onder toezicht van een da iets simpels als de castratie van een kater kunnen doen kan ik goed inkomen en dat gebeurt ook wel maar sterilisaties :19: :19: ?

absoluut onverantwoord, zoiets. gaat goed tot het een keer fout gaat :roll: .
    Volgens mij was het niet onder toezicht van de da, want dan was er geen winst, snappie?!
    "No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
    lieke
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
    Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik moest wel vreselijk lachen om je verhaal, Hanneke :lol1: . Maar ik kan me voorstellen dat het ontzettend irritant moet zijn geweest. Ik ben een geduldig mens, maar ik weet niet of ik me zo goed had beheerst als jij.

Ik heb trouwens nog nooit zo'n irritante da-assistente meegemaakt (wel bij de huisarts :hmmm: ) en ook bij de da's zelf nooit zo'n ervaring gehad. Wel eens te maken gehad met verkeerde diagnoses maar nooit met zoiets.
    Afbeelding
    Inge
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Gelukkig heb ik deze ervaring niet.
    Nu kom ik zelden bij de dierenarts gelukkig, maar er wordt wél geluisterd naar wat ik zeg áls ik kom en ik help zelf mee met bv. foto's maken etc.
    De laatste keer ben ik met Marouck geweest en de (voor mij) nieuwe dierenarts heeft er bijna een uur voor uitgetrokken om Marouck in allerlei posities samen met mij en de assistente op de foto te krijgen.
    Er werd bronchitis geconstateerd en een behandeling met prednison gestart.
    Nu bel ik af en toe om de voortgang te melden ivm het afbouwen en ook daar trekt zowel de assistente als de dierenarts alle tijd voor uit. Ik ben ook enkele keren aan de balie geweest om prednison bij te halen en toen was de dierenarts zelf niet aanwezig. Samen met de dierenartsassistente overleg ik dan wat te doen, zij zorgt dan dat de dierenarts op de hoogte wordt gesteld en die belt mij een dag later dan weer op om nogmaals te overleggen.
    Als ik bel hoef ik alleen maar te zeggen dat ik bel voor Marouck en ze weet direct waar het om gaat :ok:
    Groetjes Inge
    Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
    Matje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Jones - Kruising Engelse Springer
    Finley - Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Matje »

Ik werk als Dierenartseassistente, maar bij veranderingen in doseringen e.d. overleg ik voor de zekerheid met de DA zelf en het is uiteindelijk ook kijken hoe de hond/kat het erop doet.
    Van de andere kant moet ik zeggen dat er genoeg mensen die ons als assistentes niet geloven qua advies, ons nog net niet letterlijk te grond in stampen en vervolgens bij de DA poeslief doen en hetzelfde (!) verhaal geweldig vinden en ook zeer raadzaam :19:.
    Natuurlijk snap ik dat ze voor advies bij de DA willen komen, maar bij ons staan we als team gelijk en geven ook dezelfde adviezen.

En voor die mevr. waarvan de kat blaasontsteking heeft: laat een echo maken, hebben nu de laatste tijd een paar katten gehad die blaasontstekingen bleven krijgen en na een echo een of meerdere blaasstenen bleken hebben :ugh:
    Afbeelding
    Marjoleine
    Zeer actief
    Contacteer:

tekkel schreef:Ik heb geen slechte ervaringen met da-assistentes, gelukkig.
    Castraties, ja.
    De da spuit ze wel zelf onder narcose maar de castratie doet de assistentie hier vaak.
    Er is er maar een hier overigens die dat doet.
    Het enige steriliseren dat de assistentes verder doen is dat van de operatiespullen ;)

Afbeelding

ladybird
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
    Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Hier alleen maar fijne assistentes. Als ik wat op kom halen, wordt er al meteen geroepen: Bakkie koffie? Ik overleg weleens iets met ze, maar voor ik wat mee krijg wordt dat eerst door ze met de da overlegd. (en zo hoort dat) Als ik kom voor medicatie, dan zeggen ze: pak het zelf maar even, je weet waar het staat. :mrgreen: We zijn er kind aan huis dus :wink:
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Medisch”