Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Advies nodig (nagel eraf)
Moderator: moderatorteam
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Advies nodig (nagel eraf)
Xavi is gisteren verkeerd terecht gekomen tijdens het rellen, waarop zijn nagel brak en scheef op zijn voet stond.
Op de terugweg in de auto is de nagel er helemaal afgevallen (bloeden als een rund natuurlijk) en nu zit er gewoon een klein gaatje.
Heb thuis ff in de biotex gezet en vanmorgen nog een keer.
Sinds vanmorgen loopt hij op 3 poten en ontlast hij de poot. Zit een beetje te twijfelen wat ik zal doen.
De DA opzich kan er weinig mee lijkt me, het moet toch vanzelf weer aangroeien en het ziet er gewoon mooi schoon uit.
Enige wat ik kan doen is wat pijnstillers halen voor dit weekend, maar is dat niet iets overdreven?
Verder nu weinig wandelen en de poot ontlasten? Of gewoon de normale rondes?
En het schoonhouden met badedas of biotex blijf ik gewoon een paar dagen doen, maar opzich ziet het er prima uit.
Op de terugweg in de auto is de nagel er helemaal afgevallen (bloeden als een rund natuurlijk) en nu zit er gewoon een klein gaatje.
Heb thuis ff in de biotex gezet en vanmorgen nog een keer.
Sinds vanmorgen loopt hij op 3 poten en ontlast hij de poot. Zit een beetje te twijfelen wat ik zal doen.
De DA opzich kan er weinig mee lijkt me, het moet toch vanzelf weer aangroeien en het ziet er gewoon mooi schoon uit.
Enige wat ik kan doen is wat pijnstillers halen voor dit weekend, maar is dat niet iets overdreven?
Verder nu weinig wandelen en de poot ontlasten? Of gewoon de normale rondes?
En het schoonhouden met badedas of biotex blijf ik gewoon een paar dagen doen, maar opzich ziet het er prima uit.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Advies nodig (nagel eraf)
ik zou wel een aantal dagen wat minder lopen, verder geen pijn stillers geven en idd schoonmaken indien nodig.
tja.. doet gewoon even pijn, daar doe je niet zoveel aan
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
yamie schreef:ik zou wel een aantal dagen wat minder lopen, verder geen pijn stillers geven en idd schoonmaken indien nodig.
Nee dat is waar, maar ik heb toch altijd even die bevestiging nodig.
Xavi daarentegen, heeft al het gevoel dat hij dood gaat als hij zijn neus ergens aan stoot.
Maar dan kijk ik het gewoon even aan tot na het weekend. Neem aan dat er dan wel iets verbeterd zou moeten zijn.
Geen show dus dit weekend..
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Mijn hond heeft het ook regelmatig.. ik heb ook nog schoentjes gekocht maar daar wilde ze ook niet op lopen ..n a een paar dagen ging het weer beter... maar het was echt lastig en pijnlijk volgens mij..
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Denk idd dat het ff pijnlijk is. Schoentjes begin ik ook niet aan, want dat gaat toch niet werken. Gisteren moest hij even een sok aan omdat hij sporen achterliet en hij zette geen stap meer.mariabel schreef:Mijn hond heeft het ook regelmatig.. ik heb ook nog schoentjes gekocht maar daar wilde ze ook niet op lopen ..n a een paar dagen ging het weer beter... maar het was echt lastig en pijnlijk volgens mij..
- krullie
- Zeer actief
dan kan je hem wel lekker rustig houden.
gewoon een sok aan.
gewoon een sok aan.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Jarah is van de week ook een nageltje kwijtgeraakt. Het was wel een nageltje van het duimpje dus dat is minder lastig want ze heeft er geen last van, zag het pas s`middags het bloedde niet meer, heb het ontsmet. En ze loopt ook gewoon mee naar het bos. Ga daarvoor nooit naar een dierenarts.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Fritz heeft het ook nog wel eens.
1x was het eerst zo

Daarna is het leven eraf gebroken en had hij helemaal geen nagel meer. De ergste pijn was toen ook over.
Het is nog wel gaan ontsteken. Hebben hem een prikje rimadyl gegeven en daarna was alles over.
Nu zit er weer gewoon een nagel.
1x was het eerst zo

Daarna is het leven eraf gebroken en had hij helemaal geen nagel meer. De ergste pijn was toen ook over.
Het is nog wel gaan ontsteken. Hebben hem een prikje rimadyl gegeven en daarna was alles over.

- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
He bah wat ziet dat er naar en pijnlijk uit.Mekkie schreef:Fritz heeft het ook nog wel eens.
Denk dat dit van Fritz veel pijnlijker is.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
In het gaatje waar zijn nagel hoort te zitten, zit nu een minuscuul bultje met een klein wit kopje erop. Toch geen ontsteking he?
En nog steeds mank uiteraard...
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Candy heeft ook ooit haar nageltje half afgebroken,
het hing nog met een klein stukkie vast.
Ze bloedde flink,en omdat ik moeilijk kon zien hoe "de wond" eruit zag,even voor de zekerheid langs de d.a. gegaan.
Hij heeft het losse stuk eraf gehaald.
Toen het niet meer bloedde,had hij een of ander spul erop gesmeerd,dat was tegen infectie's,tape erom en klaar was Candy.
"s avond mocht de tape eraf en ze heeft er geen last meer van gehad.
Werd ons wel aangeraden om een weekje niet naar behendigheid te gaan,het zou dan makkelijk weer open kunnen gaan.
Dat witte kopje,geen idee...
Misschien uit voorzorg even in de biotex met die poot?
Beterschap voor Xavi
het hing nog met een klein stukkie vast.
Ze bloedde flink,en omdat ik moeilijk kon zien hoe "de wond" eruit zag,even voor de zekerheid langs de d.a. gegaan.
Hij heeft het losse stuk eraf gehaald.
Toen het niet meer bloedde,had hij een of ander spul erop gesmeerd,dat was tegen infectie's,tape erom en klaar was Candy.
"s avond mocht de tape eraf en ze heeft er geen last meer van gehad.
Werd ons wel aangeraden om een weekje niet naar behendigheid te gaan,het zou dan makkelijk weer open kunnen gaan.
Dat witte kopje,geen idee...
Misschien uit voorzorg even in de biotex met die poot?
Beterschap voor Xavi

- Mekkie
- Zeer actief
Kan je niet proberen om er met een heel dun naaldje in te prikken om te kijken of er pus uit komt? Of het verstandig is weet ik niet, maar het is wel wat ik gedaan zou hebben.Irisz schreef:In het gaatje waar zijn nagel hoort te zitten, zit nu een minuscuul bultje met een klein wit kopje erop. Toch geen ontsteking he?![]()

- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, even een update..
Vanmorgen vertrouwde ik het al niet helemaal, maar aan het einde van de ochtend kwam er ineens veel vocht uit wat echt enorm stonk. Voor mij reden om toch langs de DA te gaan. Die heeft een wattenstaafje door het wondje gehaald en haalde daar een vreselijk stinkende geelgroene substantie uit. Fikse ontsteking dus toch.
Teen was ook iets dikker dan de andere tenen, was me nog niet eerder opgevallen. Hij heeft nu toch AB en pijnstillers meegekregen mocht het nodig zijn. Verder regelmatig blijven schoonhouden met badedas en aangelijnd rustig wandelen.
Moet maandag/dinsdag wel verandering zien in zijn lopen en in de geur die uit de wond komt.
Arm mannetje....meneer brokkenpiloot..
Vanmorgen vertrouwde ik het al niet helemaal, maar aan het einde van de ochtend kwam er ineens veel vocht uit wat echt enorm stonk. Voor mij reden om toch langs de DA te gaan. Die heeft een wattenstaafje door het wondje gehaald en haalde daar een vreselijk stinkende geelgroene substantie uit. Fikse ontsteking dus toch.
Moet maandag/dinsdag wel verandering zien in zijn lopen en in de geur die uit de wond komt.
Arm mannetje....meneer brokkenpiloot..
-
Muk
He bah, wat vervelend. Gelukkig heeft de DA de ontsteking goed schoongemaakt en heb je nu AB en pijnstilling. Beterschap, hopelijk geneest het snel.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ohje! Hopelijk kan hij gewoon in eindhoven verschijnen komend weekend..
Sterkte voor de man!
Sterkte voor de man!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoop het ook! Zou echt enorm zonde zijn als we dat zouden missen, maarja, je doet er niks aan.nathalie schreef:Ohje! Hopelijk kan hij gewoon in eindhoven verschijnen komend weekend..
Sterkte voor de man!
We gaan er gewoon vanuit dat de AB snel zijn werk gaat doen!
- Mekkie
- Zeer actief
Aggossie
Heeft ie ook rimadyl gehad? Fritz liep na een prikje na twee dagen weer prima.
Hopen dat hij snel opknapt!

- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Hm....volgens mij niet. Hij heeft bij de DA wel een prikje gehad met pijnstilling, maar dat was iets anders.Mekkie schreef:Aggossie![]()
De pijnstillers in tabletvorm die hij nu heeft is Carprodyl.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Carprodyl is hetzelfde als rimadyl volgens mij.Irisz schreef:Hm....volgens mij niet. Hij heeft bij de DA wel een prikje gehad met pijnstilling, maar dat was iets anders.Mekkie schreef:Aggossie![]()
De pijnstillers in tabletvorm die hij nu heeft is Carprodyl.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
nina heeft dit vorig jaar gehad!!...ze was met haar nagel in een ijzeren bankje blijven hangen..en er zat een flinke scheur in..tot bij het leven...ik vertrouwde het niet en naar de DA gegaan die heeft de nagel er toen afgetrokken (als er een onsteking in die scheur zou ontstaan was dat gevaarlijker)en toen zag het dus hetzelfde uit als nu bij jouw hond...ik heb het daarna vele malen per dag met badedas gespoeld en de eerste paar dagen met een sok en schoentje naar buiten geweest..na een dag of twee komt er een laagje op...en is het een stuk minder infectie gevoelig..maar het heeft toch twee maanden geduurd voor er weer enigzins sprake was van een nagel.
mijn beste vriendin heeft een boxer ..en ook iets dergelijks aan de hand gehad..alleen was er toen wel een onsteking die meteen door ging in het bot..de teen is toen afgezet..om verdere onsteking te voorkomen.
dus heel goed schoon houden!!
mijn beste vriendin heeft een boxer ..en ook iets dergelijks aan de hand gehad..alleen was er toen wel een onsteking die meteen door ging in het bot..de teen is toen afgezet..om verdere onsteking te voorkomen.
dus heel goed schoon houden!!

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)