Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezocht: G&G 3 cursus omgeving Roermond/Limburg
Moderator: moderatorteam
- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Gezocht: G&G 3 cursus omgeving Roermond/Limburg
Dit blijkt bijna een onmogelijke zoektocht....
Ik zoek een club op niet meer dan 45minuten rijden van Roermond waar ik G&G 3 kan trainen (cyno programma).
Het niveau hoeft niet superhoog te zijn en ook samen met andere niveau's in een groep is geen probleem.
Zolang het plezierig trainen is met de juiste toestellen.
Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat we ook het G&G 3 diploma gaan halen, maar in 1e instantie vind ik prettig trainen het belangrijkste.
Miss dat iemand hier tips heeft?
Ik zoek een club op niet meer dan 45minuten rijden van Roermond waar ik G&G 3 kan trainen (cyno programma).
Het niveau hoeft niet superhoog te zijn en ook samen met andere niveau's in een groep is geen probleem.
Zolang het plezierig trainen is met de juiste toestellen.
Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat we ook het G&G 3 diploma gaan halen, maar in 1e instantie vind ik prettig trainen het belangrijkste.
Miss dat iemand hier tips heeft?
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
Re: Gezocht: G&G 3 cursus omgeving Roermond/Limburg
Al eens gekeken bij http://www.kcroermond-echt.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; ? misschien even bellen als ze het niet zouden hebben of ze dan een andere plek weten.
op deze site ook nog wat plekken maar ik weet even de reistijd niet.
http://www.raadvanbeheer.nl/vereniginge ... -diensten/" onclick="window.open(this.href);return false;
op deze site ook nog wat plekken maar ik weet even de reistijd niet.
http://www.raadvanbeheer.nl/vereniginge ... -diensten/" onclick="window.open(this.href);return false;
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik heb hier de GGB gelopen, ze gaan dan verder mits er genoeg mensen zijn. Het komt wel eens voor dat er een jaar geen GG is omdat er geen of te weinig mensen zijn. En zeker voor G&G3 zou het nog eens moeilijk kunnen zijn. Maar dat zou je even kunnen informeren.joyce83 schreef:Al eens gekeken bij http://www.kcroermond-echt.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; ? misschien even bellen als ze het niet zouden hebben of ze dan een andere plek weten.
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Poeh.... Ik ben nog niet bij G&G 3 beland maar vind het vaak al eerder een probleem. Wij starten in maart met G&Gb en G&G1. Onze club is vorig jaar pas weer begonnen met G&Gb en toen heeft er geloof ik ook een G&G2er meegelopen om te oefenen. Je zou eventueel eens contact op kunnen nemen of je mee kan trainen het probleem is dan alleen wel dat de rest van de groep wel een stuk onder jullie niveau traint. (club = kclimburg)
En als je nu richting eindhoven gaat zoeken?
- May Linn
- Zeer actief
Dat was een goede tip!corason del perro schreef:Poeh.... Ik ben nog niet bij G&G 3 beland maar vind het vaak al eerder een probleem. Wij starten in maart met G&Gb en G&G1. Onze club is vorig jaar pas weer begonnen met G&Gb en toen heeft er geloof ik ook een G&G2er meegelopen om te oefenen. Je zou eventueel eens contact op kunnen nemen of je mee kan trainen het probleem is dan alleen wel dat de rest van de groep wel een stuk onder jullie niveau traint. (club = kclimburg)
Volgende week donderdag heb ik een proefles bij Valkenswaardse Verenigde Hondenliefhebbers.
Hele mond vol, maar die hadden als 1e club die ik ooit tegen gekomen ben een G&G 3 groep.
Klinkt goed dus!
KC Roermond heb ik ook gemaild, maar die geven alleen G&G B en soms G&G 1.
Verder heb ik niks gevonden in Limburg wat echt het Cyno-programma lesgeeft hoger dan G&G1.
- joyce83
- Zeer actief
Fijn dat je iets gevonden hebt. Door deze vraag ben ik zelf ook eens gaan nadenken over gehoorzaamheidscursussen. Merk toch dat ik er weinig vanaf weet en niet echt door heb wat er precies is. Maar goed ik ga zelf behendigheid starten in maart en ik zal vanavond of morgen eens een topic starten met vragen die ik heb over eventuele vervolgcursussen.
Veel plezier!
Veel plezier!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Ik neem aan dat je in jouw geval niets hebt aan een hondenschool in België?
De kosten zijn heel wat lager dan in Nederland.
Maar geen idee of dat aansluit op jouw trainingen.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hé, da's hier vlakbijMay Linn schreef: Dat was een goede tip!
Volgende week donderdag heb ik een proefles bij Valkenswaardse Verenigde Hondenliefhebbers.
Hele mond vol, maar die hadden als 1e club die ik ooit tegen gekomen ben een G&G 3 groep.
Klinkt goed dus!

Ik heb daar jaren getraind met Danco en Nika (en nog even met Marouck).
Gezellige club.
Ik ben overigens nooit verder gekomen dan GG-B

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- May Linn
- Zeer actief
Ik weet niet het programma wat ze in België lopen.Odi schreef:Ik neem aan dat je in jouw geval niets hebt aan een hondenschool in België?
Maar als dat een beetje aansluit, is dat ook nog een optie.
Dus roep maar

- May Linn
- Zeer actief
Klinkt goed!Inge schreef:Hé, da's hier vlakbijMay Linn schreef: Dat was een goede tip!
Klinkt goed dus!![]()
Ik heb daar jaren getraind met Danco en Nika (en nog even met Marouck).
Gezellige club.
Ik ben overigens nooit verder gekomen dan GG-B
De mail die ik kreeg was ook heel enthousiast, ik heb zin in donderdag

GG B is ook leuk! Ik ben eigenlijk niet zo'n G&G fan, maar mijn hondje is min of meer stuk (HD, ED en rugprobleem) en deze sport vind ze leuk en kan ze aan. Dus die draad maar weer opgepakt na 5 jaar, ze was niets vergeten

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Wauw fijn zeg dat je een plekkie gevonden hebt!
hopelijk bevalt het je straks!

- doggyfun
- Erelid
- Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar
hoi,
misschien bij kc de kempen?
weet niet hoe ze daar trainen, maar hun doen wel GG
groetjes,
corina
groetjes,
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
- May Linn
- Zeer actief
Bedankt voor de tip!doggyfun schreef:hoi,
groetjes,
corina
Ik heb even gekeken, maar hun trainen of op de maandagavond of zaterdagochtend en dat gaat nou net niet lukken.
Bij KC Weert heb ik ook even getraind, maar die trainen ook op zaterdagochtend en dat lukt niet meer ivm behendigheid.
- May Linn
- Zeer actief
Nu 1x geweest bij VVH en zo ik was verbaasd, ze geven leuk en goed les en er is veel kennis in huis.
Vanavond geen training maar onderlinge wedstrijd, gewoon voor de lol voor ons dan want we zijn nog niet klaar voor 3.
Maar het bevalt me erg goed, zowel kwa reistijd, kosten cursus, groep en instructeur
Vanavond geen training maar onderlinge wedstrijd, gewoon voor de lol voor ons dan want we zijn nog niet klaar voor 3.
Maar het bevalt me erg goed, zowel kwa reistijd, kosten cursus, groep en instructeur

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Wie is de instructeur?May Linn schreef:Nu 1x geweest bij VVH en zo ik was verbaasd, ze geven leuk en goed les en er is veel kennis in huis.
Groetjes Inge

- May Linn
- Zeer actief
Geerd de RooijInge schreef:Wie is de instructeur?May Linn schreef:Nu 1x geweest bij VVH en zo ik was verbaasd, ze geven leuk en goed les en er is veel kennis in huis.
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Geerd is wel goed ja....behalve met boxers
Nee hoor, maar ik heb hem ooit om hulp gevraagd vanwege het uitvalgedrag van Nika. Hij nam de lijn van me over en wilde waarschijnlijk laten zien dat het aan mij lag (hij kende Danco ook en bij hem maakte het wel degelijk uit wie de lijn vast had hoe hij zich gedroeg) en werd nogal verrast geloof ik dat dat Nika geen bal uitmaakte en zij net zo goed uitviel naar een andere hond toen hij de lijn vast had.
Ik kreeg heel snel de lijn weer terug in ieder geval....
Hij wist het even niet.
Nu was de reden van uitvallen ook totaal anders hoor, bij Danco was het wat dominant gedrag/bluf, bij Nika lag de basis in angst (als ik als eerste die hond wegjaag doen ze mij in ieder geval niets meer) na een paar vervelende ervaringen op de club (met een mechelaar en een rottweiler die haar steeds moesten hebben).
Vraag hem maar eens of hij Danco en Nika van Inge nog kent
Bij zijn (inmiddels) vrouw (geloof ik) Marijke heb ik ook lang getraind in de behendigheid. Zij werd geloof ik lichtelijk wanhopig van Marouck tijdens de lessen behendigheid. Zodra ik ook maar iets van snelheid wilde maken vond Marouck namelijk dat ze haar eigen parcours wel kon bepalen en ging ze als een ongeleid projectiel over alle toestellen heen
Ik mocht uiteindelijk alleen nog maar in vertraagde pas het parcours lopen, zelfs een aantal keren gelanceerd worden op de wip maakte Marouck niet rustiger namelijk.
Marijke en de wedstrijdgroep behendigheid hebben enkele jaren geleden (ik geloof ik 2007) een demo verzorgd op onze jaarlijkse koppelwedstrijd voor politiehonden.

Nee hoor, maar ik heb hem ooit om hulp gevraagd vanwege het uitvalgedrag van Nika. Hij nam de lijn van me over en wilde waarschijnlijk laten zien dat het aan mij lag (hij kende Danco ook en bij hem maakte het wel degelijk uit wie de lijn vast had hoe hij zich gedroeg) en werd nogal verrast geloof ik dat dat Nika geen bal uitmaakte en zij net zo goed uitviel naar een andere hond toen hij de lijn vast had.

Nu was de reden van uitvallen ook totaal anders hoor, bij Danco was het wat dominant gedrag/bluf, bij Nika lag de basis in angst (als ik als eerste die hond wegjaag doen ze mij in ieder geval niets meer) na een paar vervelende ervaringen op de club (met een mechelaar en een rottweiler die haar steeds moesten hebben).
Vraag hem maar eens of hij Danco en Nika van Inge nog kent

Bij zijn (inmiddels) vrouw (geloof ik) Marijke heb ik ook lang getraind in de behendigheid. Zij werd geloof ik lichtelijk wanhopig van Marouck tijdens de lessen behendigheid. Zodra ik ook maar iets van snelheid wilde maken vond Marouck namelijk dat ze haar eigen parcours wel kon bepalen en ging ze als een ongeleid projectiel over alle toestellen heen

Marijke en de wedstrijdgroep behendigheid hebben enkele jaren geleden (ik geloof ik 2007) een demo verzorgd op onze jaarlijkse koppelwedstrijd voor politiehonden.
Groetjes Inge

- joyce83
- Zeer actief
Inge nou zou ik graag willen weten waarom hij niet met boxers om kan gaan, voor sommige instructeurs lijkt het wel een appart diersoort
.
Fijn dat je een plek hebt gevonden om de cursus te gaan doen!

Fijn dat je een plek hebt gevonden om de cursus te gaan doen!
- May Linn
- Zeer actief
Ah kijk Geerd is een bekende
Ik zal hem vanavond er eens na vragen.

- Tesslys
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): BC's.
- Contacteer:
May Linn schreef:Nu 1x geweest bij VVH en zo ik was verbaasd, ze geven leuk en goed les en er is veel kennis in huis.

Ik zelf heb altijd GG getraind bij Kc de Kempen, ik meen dat als ze voor diploma willen de VVH, dan gaan ze (voorheen dan toch) altijd bij KC de Kempen, dus als groep.
Drie van de 4 honden die ik nu heb, hebben alle GG3, mijn jongste heb ik GGB mee behaald. Maar daarna gestopt omdat het teveel strubbels opleverde omdat we ook de belgische gehoorzaamheid doen. De Belgische gehoorzaamheid is vele malen leuker dan de Nederlandse GG. Misschien schop ik nu wel iemand tegen de schenen, dat is niet de bedoeling maar de GG is zo statisch. Vooral als je al jaren wedstrijd hebt gelopen. Dat kun je niet zeggen van de Belgische gehoorzaamheid, die is elke keer anders.
Misschien eens leuk om een kijkje te komen nemen?
(kosten zijn ook niet hoog...ik betaal 35 euro per jaar)
Groetjes Johanna

- May Linn
- Zeer actief
Heye Johanna,Tesslys schreef:May Linn schreef:Nu 1x geweest bij VVH en zo ik was verbaasd, ze geven leuk en goed les en er is veel kennis in huis.
Maar het bevalt me erg goed, zowel kwa reistijd, kosten cursus, groep en instructeurmooi, veel plezier daar.
Ik zelf heb altijd GG getraind bij Kc de Kempen, ik meen dat als ze voor diploma willen de VVH, dan gaan ze (voorheen dan toch) altijd bij KC de Kempen, dus als groep.
Drie van de 4 honden die ik nu heb, hebben alle GG3, mijn jongste heb ik GGB mee behaald. Maar daarna gestopt omdat het teveel strubbels opleverde omdat we ook de belgische gehoorzaamheid doen. De Belgische gehoorzaamheid is vele malen leuker dan de Nederlandse GG. Misschien schop ik nu wel iemand tegen de schenen, dat is niet de bedoeling maar de GG is zo statisch. Vooral als je al jaren wedstrijd hebt gelopen. Dat kun je niet zeggen van de Belgische gehoorzaamheid, die is elke keer anders.
Groetjes Johanna
Leuk jou hier te zien

Dacht al tjopp is een bekende naam, mij herken je miss nog wel van het forum-weekend wat ooit gehouden is in limburg.
Samen met dit hondje (is ook de hond waar ik G&G mee doe):

Kc de Kempen had ik idd ook op het lijstje staan, maar is net wat verder weg

Tegenwoordig houd VVH ook eigen exames, is volgens mij aardig gegroeit de laatste tijd.
In juni houden ze daar ook een G&G wedstrijd, ik ga dan een poging doen G&G 3 te halen.
Mocht dat lukken dan vind ik het wel erg weer iets verder te doen met gehoorzaamheid, miss dat dan die belgische gehoorzaamheid wat is om naar over te stappen.
Waar train jij? En kan ergens op internet wat meer info vinden over de belgische gehoorzaamheid?
Groetjes Peggy
- Tesslys
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): BC's.
- Contacteer:
Hoi Peggy,May Linn schreef:Heye Johanna,Tesslys schreef:May Linn schreef:Nu 1x geweest bij VVH en zo ik was verbaasd, ze geven leuk en goed les en er is veel kennis in huis.
Maar het bevalt me erg goed, zowel kwa reistijd, kosten cursus, groep en instructeurmooi, veel plezier daar.
Groetjes Johanna
Leuk jou hier te zien![]()
Dacht al tjopp is een bekende naam, mij herken je miss nog wel van het forum-weekend wat ooit gehouden is in limburg.
Samen met dit hondje (is ook de hond waar ik G&G mee doe):
Kc de Kempen had ik idd ook op het lijstje staan, maar is net wat verder weg![]()
Tegenwoordig houd VVH ook eigen exames, is volgens mij aardig gegroeit de laatste tijd.
In juni houden ze daar ook een G&G wedstrijd, ik ga dan een poging doen G&G 3 te halen.
Mocht dat lukken dan vind ik het wel erg weer iets verder te doen met gehoorzaamheid, miss dat dan die belgische gehoorzaamheid wat is om naar over te stappen.
Waar train jij? En kan ergens op internet wat meer info vinden over de belgische gehoorzaamheid?
Groetjes Peggy
Wat geinig

Ik wist niet dat jij in die omgeving woonde!
Ik train bij HS-Snufel in Arendonk. Een stukje over de Belgische Gehoorzaamheid kun je lezen bij BC-4us er staan ook een paar filmpjes bij die ik van collega-spelers heb gekregen.
Enne in België lopen we geen wedstrijden, maar spelen we wedstrijden

Groetjes Johanna

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
En????May Linn schreef:Ah kijk Geerd is een bekende![]()
Groetjes Inge

- May Linn
- Zeer actief
Sorry voor het late antwoord.Inge schreef:En????May Linn schreef:Ah kijk Geerd is een bekende![]()
Hij moest even nadenken, maar wist toen wel over wie ik het had.
Over dat hij niet goed was boxers wist ie niks meer, maar moest er hartelijk om lachen

Geerd vroeg zich nog af je nog steeds iets van africhting deed? Want daar was je toen ook mee bezig vertelde hij.